یادداشتهای سپیده آبکار (34) سپیده آبکار 1404/4/25 زیر درخت بابل داریوش غریب زاده 5.0 2 امان از جنوب خودش، آدمهاش و قصههاش 💔 0 1 سپیده آبکار 1404/4/25 و کسی نمیداند در کدام زمین میمیرد مهزاد الیاسی بختیاری 3.8 83 نابودی لاجرم است به قول شاهرخ مسکوب، ((انسان فانی، هر قدر بزرگ و باشکوه،ناگزیر خود را چهره در چهره ناتمامی خواهد یافت و این ناکامی از جنس اندوه است)) صفحه ۱۰۳ 0 0 سپیده آبکار 1403/11/15 نقطه می خواست فرار کند هشام مطر 4.0 16 نقطه خیلی شبیه آدمیزاد است بهخصوص وقتی از خودش خسته میشود به نظر من این کتاب مناسب ۷۰_۷ سالههاست. من کنار نقطه با نیمههای ناقص و غیر دوستداشتنی وجودم مهربانتر شدم و برای چند دقیقه هم که شده "کاش جور دیگری بودم" از فکرم بیرون رفت 0 22 سپیده آبکار 1403/11/1 سقوط آلبر کامو 3.9 106 ۱_ انگار عباس کیارستمی بعد از خواندن سقوط این شعر را گفته باشد: *به شوق پرواز، تجربه کردم سقوط را* ۲- اگر کسالت گفتوگوهای درونی ، تکرار و ریتم کند روایت همچنین ردپای سفت فلسفه در کتاب را تاب بیاورید، زیبایی، نبوغ و صداقت انتهای کتاب شگفتزدهتان میکند. ۳-بخش عجیب ماجرا از نظر من ،این است که انسان مدرن بدون آنکه آخ بگوید لحظهلحظههای این کتاب را نفس کشیده است. 0 5 سپیده آبکار 1403/8/25 لهجهها اهلی نمیشوند خالد مطاوع 4.1 36 از اعجاز زبان سر نسپردگیست 0 6 سپیده آبکار 1403/6/30 زیبا صدایم کن فرهاد حسن زاده 3.9 116 امان از رابطه پدر دختری کتاب شخصیت و زبان استادانه تو را تا پایان داستان به دنبال خودشان میکشند. 0 1 سپیده آبکار 1403/6/30 در یتیم (خشکیدن آب دهان عنکبوت) محمود دولت آبادی 3.9 24 جزئیات ، راوی داستان ،موضوع محوری و تعیین کننده مادر(که خودش نیست و سایهاش فعال است) و عنوان کتاب مسحورم کرد. 0 3 سپیده آبکار 1403/3/2 به زبان مادری گریه می کنیم فابیو مورابیتو 3.7 18 سادگی ، ایجاز و احساس نزدیکی با نویسنده ای که در میان کلمات زندگی میکند 0 3 سپیده آبکار 1403/2/9 هملت ویلیام شکسپیر 4.5 58 پولونیوس: سرور من! چه می خوانید؟ هملت: کلمات، کلمات، کلمات 0 4 سپیده آبکار 1403/1/24 کورسرخی: روایتی از جان و جنگ عالیه عطایی 4.0 64 روایت موردعلاقهام در این کتاب *رویای فواد بودم پیچیده در قامت مرگ* است. ظاهر نوشتهها به درام و عناصر قصه مزین شده است اما تار و پودشان غم خاورمیانه ، جنگ و مهاجرت است. اثری ضد جنگ که جان گدازی حیات در میانهی ایستادن را فریاد میزند. به قلم نویسنده *هنوز که هنوز است مهمترین هراس ما در خاورمیانه ، هراس جان است* 0 14 سپیده آبکار 1403/1/23 قصه گلهای قالی نادر ابراهیمی 4.3 9 یک داستان لطیف از تاریخ قالی های کرمان ، با خواندنش باور می کنید که مردم کویر رویاهایشان را به هنر رج میزنند 0 3 سپیده آبکار 1403/1/23 پنگوئن و میوه ی درخت کاج (قصه ی دوستی) سلینا یون 4.4 9 کتابی که نه تنه برای کودکان بلکه تمامی انسان های روی زمین ، پیام دوستی منتشر میکند. پیامش شاید این باشد که جغرافیای دوستی پایانی ندارد 0 1 سپیده آبکار 1403/1/17 مصائب کار علی معتمدی 3.4 5 در نقد سرمایهداری✨️ 0 1 سپیده آبکار 1403/1/11 آهوی بخت من گزل محمود دولت آبادی 3.5 4 یک داستان اساطیری دلنشین ،با قلمی روان و کلماتی فاخر 0 0 سپیده آبکار 1403/1/11 من صندلی نیستم راس بوراک 4.0 26 کتابی دربارهی این که چگونه برچسب ها و ظلم پیشانی ما را سیاه میکند ، چه میشود اگر مظلوم امروز ظالم فردا شود؟ 0 5 سپیده آبکار 1403/1/11 دریا قرمز نیست از زبان من مایکل هال 3.5 7 در ستایش پذیرش و اصالت 0 0 سپیده آبکار 1403/1/11 بادبادک باز خالد حسینی 4.3 245 بیابید یکبار دیگر افغانستان را بشناسیم ، با جشن های کوچک و بزرگ ،گل های رنگارنگ و مردان عزیز کتاب داستان تلخ اضمحلال یک تمدن است ، در سایه مهاجرت 0 3 سپیده آبکار 1403/1/11 سفر عجیب آقای دالدری مارک لوی 2.5 1 داستان ، ایده و طرح معمولی هستند اما با خواندن این داستان به عطرها ایمان تازه ای می آورید 0 0 سپیده آبکار 1403/1/11 همه می میرند سیمون دو بووار 4.1 37 کتابی بینظیر برای مواجهه با بحران مرگ یک مهندسی معکوس از سمت فوسکا (شخصیت اصلی داستان که نامیراست) علاوه بر یک داستان عمیق ،فرصت آشنایی با رویکرد اگزیستانسیال و بهره بردن از توصیفات بی بدیل فضا را تجربه خواهید کرد. 0 2 سپیده آبکار 1403/1/11 خرگوش گوش داد! رضی هیرمندی 4.7 68 *قصه با شکوه مواجهه با ناکامی و دریافت با شکوه همدلی * مترجم کتاب را با فصاحت به بچه های سیستان تقدیم کرده است ، زیرا برای از نو ساختن برخاسته اند. حیوان هایی که در طول داستان می آیند و می روند هر یک نمادی از مواجهه های سرسختانه ما با ناکامی هستند (پرحرفی، فراموشی، پرخاشگری ، بی خیالی و.....) تنها خرگوش است که برای همدلی و هم آغوشی پیش قدم میشود ، خرگوشی که بعد از همه حیوانهای اشتباهی سراغ تیلور می آید ، شاید نویسنده قصد داشته اکتسابی بودن مهارت همدلی و گوش دادن را با این چینش یادآور شود 0 2