بریدههای کتاب فاطمه هادی طَرقی فاطمه هادی طَرقی دیروز پرتگاه پشت پاشنه مجید اسطیری 3.4 3 صفحۀ 106 اگر حُر نبود، هیشکی قبول نمیکرد تا آخرین لحظه زندگی هم فرصت برگشتن هست. 0 0 فاطمه هادی طَرقی دیروز پرتگاه پشت پاشنه مجید اسطیری 3.4 3 صفحۀ 105 میگفت :《حاجی، هرکی هرکار بدی کرده باشه، دیگه بدتر از این نیست که راه رو روی امام حسین و بچههاش ببنده. بدتر از این هم مگه میشه؟ ولی وقتی پشیمون شد، امام حسین شفاعتش کرد و بخشیدش. بعد هم خودش برای امام حسین جنگید و شهید شد.》 0 1 فاطمه هادی طَرقی 7 روز پیش پرتگاه پشت پاشنه مجید اسطیری 3.4 3 صفحۀ 11 همیشه این طور نیست که مسیر زندگی مثل یک فرش قرمز پیش پای آدم پهن شده باشد؛ کسی به افتخار ورودت کف بزند؛ قرار نیست حتی جادهای مقابل رویت راه کشیده باشدتا مقصد. 0 8 فاطمه هادی طَرقی 1404/4/6 من زنده ام: خاطرات دوران اسارت معصومه آباد 4.5 127 صفحۀ 25 آدمها در لحظه ترس خیلی به خدا نزدیکتر میشوند. اصلا این ترس است که به یاد آدمها میآورد همهچیز دست خداست. 0 12 فاطمه هادی طَرقی 1404/4/3 سووشون سیمین دانشور 4.1 246 صفحۀ 196 اگر من یک تن باشم و تنها و دشمن باهم باشد و هزارتا به میدان پشت نمیکنم ... 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1404/4/2 سووشون سیمین دانشور 4.1 246 صفحۀ 285 در این دنیا ، همهچیز دست خود آدم است، حتی عشق، حتی جنون، حتی ترس. آدمیزاد میتواند اگر بخواهدکوهها را جا به جا کند. میتواند آبها را بخشکاند. میتواند چرخ و فلک را بهم بریزد.آدمیزاد حکایتی ست. 0 17 فاطمه هادی طَرقی 1404/1/16 مرثیهای بر یک رهایی آزاده جهان احمدی 3.2 26 صفحۀ 16 انسانها به مکانی امن و خلوت نیاز دارند؛ جایی که بدانند از آنِ خودشان است. 0 8 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 104 سالیانی ست که دلم در بیعت توست و دیدگان غمناکم در انتظار تو شب را به روز پیوند میزند ... اما دلهای ما هیچگاه تسلیم نشد و دستانمان تا قلهای بر پیشانی آسمان بالا رفت و دعای فرج خواندیم و نماز را با شمشیر قامت بستیم 0 7 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 39 ژان پل سارتر میگوید: غرض از ادبیات تلاش و مبارزهاست؛تلاش و مبارزه برای نیل به آگاهی، برای تحری حقیقت و برای آزادی انسان. و از این روست که نویسنده در مقابل عملی که انجام میدهد مسئول است. برای چه مینویسد؟ و دست به چه اقدامی زده است؟ و چرا این اقدام توسل به نگارش بوده است، زیرا سخن گفتن در حکم عمل کردن است. 0 7 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.4 79 صفحۀ 51 اهالی قدیمی عینحوض، در اردوگاه آوارگان میمردند و کلیدهای بزرگ و آهنی خانههایشان را به فرزندانشان میسپردند. خازرات سرزمین به غارترفتهای که مطبوع عثمانیها و زیر سلطه انگلیسیها بود، روح چهل نسلی را که در آن زندگی کرده بود ترک نمیکرد. 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.4 79 صفحۀ 39 اونا تصمیم گرفتن که اینجا سرزمین یهود بشه. من این رو دوست ندارم، اما فکر میکنم اگر عَربا این رو قبول کنن، همهچی درست بشه و همه بتونیم باهم زندگی کنیم. حسن روبهروی آری نشست: 《اما همین حالا گفتی اونا یک کشور یهودی میخوان.》 _بله... اما فکر میکنم به عربها اجازه میدن که بمونن. _که اینطور... پس این مهاجرای غریبه به من اجازه میدن که تو زمین خودم بمونم؟ 0 1 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/30 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 48 صفحۀ 41 اگر زنی در کار نباشه، عشقی هم در کار نیست. شکسپیر و حافظ و رمئو و مجنون و فرهاد و بقیه عشاق عالم باید بروند بمیرند. اگر روزی زنها بخواند از اینجا برند، تقریبا همه ادبیات و سینما و هنرِ دنیا رو باید با خودشون ببرند. 15 14 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/28 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 48 صفحۀ 8 همهش هفتاد، هشتاد سال. یعنی اگر شانس بیارید، اگر خیلی زودتر ریق رحمت رو سر نکشید، خیلی که توی این خرابشده باشید هفتاد، هشتاد سال بیشتر نیست. لامسبا اگر هفتصد سال میموندید چیکار میکردید؟ 0 10 فاطمه هادی طَرقی 1403/3/21 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.6 198 صفحۀ 362 تضرّع و ابتهال از درد و سوز دل برمیخیزد. درد پیدا کن، آن خود تضرّع و ابتهال میآورد. . هرگز شنیده شده که زن بچهمُرده را گریه تعلیم کنند؟ یا زن آبستن را زاییدن آموزند؟ . اگر کسی خود را فعلا در جهنم دید، محتاج به آموختن تضرع و ابتهال نخواهد بود: وَ هُمْ وَالنّارُ كَمَن [قَد] رآها فَهُم فيها مُعذَّبون 0 9 فاطمه هادی طَرقی 1402/12/24 قرآن هو 4.9 40 صفحۀ 1 0 3 فاطمه هادی طَرقی 1402/9/17 مردی در تبعید ابدی: بر اساس داستان زندگی ملاصدرای شیرازی صدرالمتالهین نادر ابراهیمی 4.6 197 صفحۀ 177 0 3
بریدههای کتاب فاطمه هادی طَرقی فاطمه هادی طَرقی دیروز پرتگاه پشت پاشنه مجید اسطیری 3.4 3 صفحۀ 106 اگر حُر نبود، هیشکی قبول نمیکرد تا آخرین لحظه زندگی هم فرصت برگشتن هست. 0 0 فاطمه هادی طَرقی دیروز پرتگاه پشت پاشنه مجید اسطیری 3.4 3 صفحۀ 105 میگفت :《حاجی، هرکی هرکار بدی کرده باشه، دیگه بدتر از این نیست که راه رو روی امام حسین و بچههاش ببنده. بدتر از این هم مگه میشه؟ ولی وقتی پشیمون شد، امام حسین شفاعتش کرد و بخشیدش. بعد هم خودش برای امام حسین جنگید و شهید شد.》 0 1 فاطمه هادی طَرقی 7 روز پیش پرتگاه پشت پاشنه مجید اسطیری 3.4 3 صفحۀ 11 همیشه این طور نیست که مسیر زندگی مثل یک فرش قرمز پیش پای آدم پهن شده باشد؛ کسی به افتخار ورودت کف بزند؛ قرار نیست حتی جادهای مقابل رویت راه کشیده باشدتا مقصد. 0 8 فاطمه هادی طَرقی 1404/4/6 من زنده ام: خاطرات دوران اسارت معصومه آباد 4.5 127 صفحۀ 25 آدمها در لحظه ترس خیلی به خدا نزدیکتر میشوند. اصلا این ترس است که به یاد آدمها میآورد همهچیز دست خداست. 0 12 فاطمه هادی طَرقی 1404/4/3 سووشون سیمین دانشور 4.1 246 صفحۀ 196 اگر من یک تن باشم و تنها و دشمن باهم باشد و هزارتا به میدان پشت نمیکنم ... 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1404/4/2 سووشون سیمین دانشور 4.1 246 صفحۀ 285 در این دنیا ، همهچیز دست خود آدم است، حتی عشق، حتی جنون، حتی ترس. آدمیزاد میتواند اگر بخواهدکوهها را جا به جا کند. میتواند آبها را بخشکاند. میتواند چرخ و فلک را بهم بریزد.آدمیزاد حکایتی ست. 0 17 فاطمه هادی طَرقی 1404/1/16 مرثیهای بر یک رهایی آزاده جهان احمدی 3.2 26 صفحۀ 16 انسانها به مکانی امن و خلوت نیاز دارند؛ جایی که بدانند از آنِ خودشان است. 0 8 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 104 سالیانی ست که دلم در بیعت توست و دیدگان غمناکم در انتظار تو شب را به روز پیوند میزند ... اما دلهای ما هیچگاه تسلیم نشد و دستانمان تا قلهای بر پیشانی آسمان بالا رفت و دعای فرج خواندیم و نماز را با شمشیر قامت بستیم 0 7 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 39 ژان پل سارتر میگوید: غرض از ادبیات تلاش و مبارزهاست؛تلاش و مبارزه برای نیل به آگاهی، برای تحری حقیقت و برای آزادی انسان. و از این روست که نویسنده در مقابل عملی که انجام میدهد مسئول است. برای چه مینویسد؟ و دست به چه اقدامی زده است؟ و چرا این اقدام توسل به نگارش بوده است، زیرا سخن گفتن در حکم عمل کردن است. 0 7 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.4 79 صفحۀ 51 اهالی قدیمی عینحوض، در اردوگاه آوارگان میمردند و کلیدهای بزرگ و آهنی خانههایشان را به فرزندانشان میسپردند. خازرات سرزمین به غارترفتهای که مطبوع عثمانیها و زیر سلطه انگلیسیها بود، روح چهل نسلی را که در آن زندگی کرده بود ترک نمیکرد. 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.4 79 صفحۀ 39 اونا تصمیم گرفتن که اینجا سرزمین یهود بشه. من این رو دوست ندارم، اما فکر میکنم اگر عَربا این رو قبول کنن، همهچی درست بشه و همه بتونیم باهم زندگی کنیم. حسن روبهروی آری نشست: 《اما همین حالا گفتی اونا یک کشور یهودی میخوان.》 _بله... اما فکر میکنم به عربها اجازه میدن که بمونن. _که اینطور... پس این مهاجرای غریبه به من اجازه میدن که تو زمین خودم بمونم؟ 0 1 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/30 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 48 صفحۀ 41 اگر زنی در کار نباشه، عشقی هم در کار نیست. شکسپیر و حافظ و رمئو و مجنون و فرهاد و بقیه عشاق عالم باید بروند بمیرند. اگر روزی زنها بخواند از اینجا برند، تقریبا همه ادبیات و سینما و هنرِ دنیا رو باید با خودشون ببرند. 15 14 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/28 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 48 صفحۀ 8 همهش هفتاد، هشتاد سال. یعنی اگر شانس بیارید، اگر خیلی زودتر ریق رحمت رو سر نکشید، خیلی که توی این خرابشده باشید هفتاد، هشتاد سال بیشتر نیست. لامسبا اگر هفتصد سال میموندید چیکار میکردید؟ 0 10 فاطمه هادی طَرقی 1403/3/21 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.6 198 صفحۀ 362 تضرّع و ابتهال از درد و سوز دل برمیخیزد. درد پیدا کن، آن خود تضرّع و ابتهال میآورد. . هرگز شنیده شده که زن بچهمُرده را گریه تعلیم کنند؟ یا زن آبستن را زاییدن آموزند؟ . اگر کسی خود را فعلا در جهنم دید، محتاج به آموختن تضرع و ابتهال نخواهد بود: وَ هُمْ وَالنّارُ كَمَن [قَد] رآها فَهُم فيها مُعذَّبون 0 9 فاطمه هادی طَرقی 1402/12/24 قرآن هو 4.9 40 صفحۀ 1 0 3 فاطمه هادی طَرقی 1402/9/17 مردی در تبعید ابدی: بر اساس داستان زندگی ملاصدرای شیرازی صدرالمتالهین نادر ابراهیمی 4.6 197 صفحۀ 177 0 3