بریدههای کتاب فاطمه هادی طَرقی فاطمه هادی طَرقی 1404/1/16 مرثیهای بر یک رهایی آزاده جهان احمدی 3.1 23 صفحۀ 16 انسانها به مکانی امن و خلوت نیاز دارند؛ جایی که بدانند از آنِ خودشان است. 0 1 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 104 سالیانی ست که دلم در بیعت توست و دیدگان غمناکم در انتظار تو شب را به روز پیوند میزند ... اما دلهای ما هیچگاه تسلیم نشد و دستانمان تا قلهای بر پیشانی آسمان بالا رفت و دعای فرج خواندیم و نماز را با شمشیر قامت بستیم 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 39 ژان پل سارتر میگوید: غرض از ادبیات تلاش و مبارزهاست؛تلاش و مبارزه برای نیل به آگاهی، برای تحری حقیقت و برای آزادی انسان. و از این روست که نویسنده در مقابل عملی که انجام میدهد مسئول است. برای چه مینویسد؟ و دست به چه اقدامی زده است؟ و چرا این اقدام توسل به نگارش بوده است، زیرا سخن گفتن در حکم عمل کردن است. 0 4 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.3 73 صفحۀ 51 اهالی قدیمی عینحوض، در اردوگاه آوارگان میمردند و کلیدهای بزرگ و آهنی خانههایشان را به فرزندانشان میسپردند. خازرات سرزمین به غارترفتهای که مطبوع عثمانیها و زیر سلطه انگلیسیها بود، روح چهل نسلی را که در آن زندگی کرده بود ترک نمیکرد. 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.3 73 صفحۀ 39 اونا تصمیم گرفتن که اینجا سرزمین یهود بشه. من این رو دوست ندارم، اما فکر میکنم اگر عَربا این رو قبول کنن، همهچی درست بشه و همه بتونیم باهم زندگی کنیم. حسن روبهروی آری نشست: 《اما همین حالا گفتی اونا یک کشور یهودی میخوان.》 _بله... اما فکر میکنم به عربها اجازه میدن که بمونن. _که اینطور... پس این مهاجرای غریبه به من اجازه میدن که تو زمین خودم بمونم؟ 0 1 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/30 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 43 صفحۀ 41 اگر زنی در کار نباشه، عشقی هم در کار نیست. شکسپیر و حافظ و رمئو و مجنون و فرهاد و بقیه عشاق عالم باید بروند بمیرند. اگر روزی زنها بخواند از اینجا برند، تقریبا همه ادبیات و سینما و هنرِ دنیا رو باید با خودشون ببرند. 15 14 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/28 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 43 صفحۀ 8 همهش هفتاد، هشتاد سال. یعنی اگر شانس بیارید، اگر خیلی زودتر ریق رحمت رو سر نکشید، خیلی که توی این خرابشده باشید هفتاد، هشتاد سال بیشتر نیست. لامسبا اگر هفتصد سال میموندید چیکار میکردید؟ 0 10 فاطمه هادی طَرقی 1403/3/21 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.7 189 صفحۀ 362 تضرّع و ابتهال از درد و سوز دل برمیخیزد. درد پیدا کن، آن خود تضرّع و ابتهال میآورد. . هرگز شنیده شده که زن بچهمُرده را گریه تعلیم کنند؟ یا زن آبستن را زاییدن آموزند؟ . اگر کسی خود را فعلا در جهنم دید، محتاج به آموختن تضرع و ابتهال نخواهد بود: وَ هُمْ وَالنّارُ كَمَن [قَد] رآها فَهُم فيها مُعذَّبون 0 9 فاطمه هادی طَرقی 1402/12/24 قرآن هو 4.9 38 صفحۀ 1 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1402/9/17 مردی در تبعید ابدی: بر اساس داستان زندگی ملاصدرای شیرازی صدرالمتالهین نادر ابراهیمی 4.6 182 صفحۀ 177 0 3
بریدههای کتاب فاطمه هادی طَرقی فاطمه هادی طَرقی 1404/1/16 مرثیهای بر یک رهایی آزاده جهان احمدی 3.1 23 صفحۀ 16 انسانها به مکانی امن و خلوت نیاز دارند؛ جایی که بدانند از آنِ خودشان است. 0 1 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 104 سالیانی ست که دلم در بیعت توست و دیدگان غمناکم در انتظار تو شب را به روز پیوند میزند ... اما دلهای ما هیچگاه تسلیم نشد و دستانمان تا قلهای بر پیشانی آسمان بالا رفت و دعای فرج خواندیم و نماز را با شمشیر قامت بستیم 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس توران محمدی 3.0 0 صفحۀ 39 ژان پل سارتر میگوید: غرض از ادبیات تلاش و مبارزهاست؛تلاش و مبارزه برای نیل به آگاهی، برای تحری حقیقت و برای آزادی انسان. و از این روست که نویسنده در مقابل عملی که انجام میدهد مسئول است. برای چه مینویسد؟ و دست به چه اقدامی زده است؟ و چرا این اقدام توسل به نگارش بوده است، زیرا سخن گفتن در حکم عمل کردن است. 0 4 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.3 73 صفحۀ 51 اهالی قدیمی عینحوض، در اردوگاه آوارگان میمردند و کلیدهای بزرگ و آهنی خانههایشان را به فرزندانشان میسپردند. خازرات سرزمین به غارترفتهای که مطبوع عثمانیها و زیر سلطه انگلیسیها بود، روح چهل نسلی را که در آن زندگی کرده بود ترک نمیکرد. 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1403/10/11 زخم داوود سوزان ابوالهواء 4.3 73 صفحۀ 39 اونا تصمیم گرفتن که اینجا سرزمین یهود بشه. من این رو دوست ندارم، اما فکر میکنم اگر عَربا این رو قبول کنن، همهچی درست بشه و همه بتونیم باهم زندگی کنیم. حسن روبهروی آری نشست: 《اما همین حالا گفتی اونا یک کشور یهودی میخوان.》 _بله... اما فکر میکنم به عربها اجازه میدن که بمونن. _که اینطور... پس این مهاجرای غریبه به من اجازه میدن که تو زمین خودم بمونم؟ 0 1 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/30 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 43 صفحۀ 41 اگر زنی در کار نباشه، عشقی هم در کار نیست. شکسپیر و حافظ و رمئو و مجنون و فرهاد و بقیه عشاق عالم باید بروند بمیرند. اگر روزی زنها بخواند از اینجا برند، تقریبا همه ادبیات و سینما و هنرِ دنیا رو باید با خودشون ببرند. 15 14 فاطمه هادی طَرقی 1403/7/28 استخوان خوک و دست های جذامی مصطفی مستور 3.5 43 صفحۀ 8 همهش هفتاد، هشتاد سال. یعنی اگر شانس بیارید، اگر خیلی زودتر ریق رحمت رو سر نکشید، خیلی که توی این خرابشده باشید هفتاد، هشتاد سال بیشتر نیست. لامسبا اگر هفتصد سال میموندید چیکار میکردید؟ 0 10 فاطمه هادی طَرقی 1403/3/21 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.7 189 صفحۀ 362 تضرّع و ابتهال از درد و سوز دل برمیخیزد. درد پیدا کن، آن خود تضرّع و ابتهال میآورد. . هرگز شنیده شده که زن بچهمُرده را گریه تعلیم کنند؟ یا زن آبستن را زاییدن آموزند؟ . اگر کسی خود را فعلا در جهنم دید، محتاج به آموختن تضرع و ابتهال نخواهد بود: وَ هُمْ وَالنّارُ كَمَن [قَد] رآها فَهُم فيها مُعذَّبون 0 9 فاطمه هادی طَرقی 1402/12/24 قرآن هو 4.9 38 صفحۀ 1 0 2 فاطمه هادی طَرقی 1402/9/17 مردی در تبعید ابدی: بر اساس داستان زندگی ملاصدرای شیرازی صدرالمتالهین نادر ابراهیمی 4.6 182 صفحۀ 177 0 3