بریدههای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صـآدْ 1403/5/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 70 ایمانِ ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترسِ از اشکال به وجود آمده باشد. 0 12 فاطمه عباسی 🇵🇸 1404/3/7 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 498 0 3 فاطمه رحمانیفر 1403/10/18 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 165 هر کسی بیشتر مراقب فرمان خدا باشد او بالاتر و والاتر است. 0 10 کافاِی 1403/6/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 91 ایمان وقتی از روی ِ تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی ِ کسب ِ خود ِ ایمان ِ تقلیدی، آسانست. 0 11 مهدیه میرزاپور 1403/9/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 55 از نقشه های خیلی روشن و از دستهای رو شده شیطان، زود تر از موعد، شکست جبهه الهی و رحمانی را اعلام بکند. 0 0 FaMoSa 1403/7/28 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 396 0 2 یونس فتح اللهی 1403/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 451 ولایت یک انسان، پیوستگی و وابستگی مطلق اوست به ولی؛ باید وابسته و پیوستا باشد. 0 1 بابک افشار 1402/8/16 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 115 0 0 بابک افشار 1402/8/2 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 64 0 0 مهدیه میرزاپور 1403/9/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 55 دو بال نیرومند برای پرواز انسان در تلاشهای زندگی، یکی صبر است، یکی توکل. 0 0 محمد حسین 1402/5/24 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 212 همین جور که در جامعه اسلامی این جوری بود. در جامعه اسلامی مردم بند گان خدا بودند نه بند گان قدرتها. حتی در آنوقتی که مسیر جامعة اسلامی انحراف بیدا کرده بود و صددرصد اسلام نبود هم این جور بود. حتی در همان سالهایی که فتح ایران انجام می گرفت، اثر تربیتهای نبوی و قرآنی در مردم بود. يك نفر حاکم سیاسی سر منبر می گوید، اگر من کج شدم مرا راست کنید، يك عرب بیابانی از بای منبر بلند میشود میگوید اگر راست نشدی و کج شدی، با این شمشیر تو را راست خواهیم کرد. آیا سربازها و شرطهها به سرش ریختند؟ او را بهعنوان اخلال در وضع به زندان انداختند، از بین بردند، نابود کردند؟ ابدا. حرف درستی زده بود، حرف منطقیای زده بود. آزادی بهمعنای مطلقالعنانی نه، آزادی بهمعنای تبعیت از يك قانون صحیح انسانی، که در روح انسان، در آن نظم و در آن اجتماع، انسان بار هیچ کس را بر دوش نبرد، حتی بار حاکم را. اگر حاکم از طرف خدا حرف زد. به الهام خدا حرف زد؛ حاکم اسلامیست، حرفش مورد قبول قرار میگیرد. اگر به الهام الهی سخن نگفت، حرف او هم مردود میشود. 0 6 زهرا سلیمانی 1403/6/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 78 اگر تعهدی احساس نکردی ،در مومن بودن خودت شک کن .جامعه ای که به تعهدات ایمانی عمل نمی کند،نام خود را جامعه مومن نگذارد. 1 8 بابک افشار 1402/8/25 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 130 0 0 زهرا عالی حسینی 1402/12/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 34 0 1 فاطمه عباسی 🇵🇸 1404/3/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 362 ما صبر را هم بد معنا میکنیم. ما خیال کردیم صبر به این است که حالا بنشینیم ببینیم چگونه خواهد شد. 0 2 بابک افشار 1402/8/3 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 71 خردمند کسی نیست که در سیاست ها و معامله ها کلاه سرش نرود و دست او بالای همه دست ها باشد قرآن این بازیگری ها را تأیید نمیکند چون ارزش واقعی را برای انسان اتصال و ارتباط با خدا می داند 0 0 زهرا زیبایی 1403/12/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 146 خدا یک است و دو نیست، معنایش این است که در تمام منطقه وجود خودت شخصاً و جامعهات عموماً، جز خدا کسی حق فرمانروایی ندارد. 0 0 حــدیث کریمی 1402/4/19 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 54 0 5 بابک افشار 1402/7/29 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 33 از صفحه 33 تا 46 رهبانیت کار اشتباهی است که برخی عالمان یهود و نصاری در پیش گرفتند مسلمان از رهبانیت به دور است، باید غریق و وبازده را نجات دهد، باید به زره تقوا به دنیای گناهکاران برود و از آنان دستگیری کند رحمت خدا با نشستن و دعا کردن برای پوشش خطاها حاصل نمیشود بلکه طیق آیه واطیعوالله و الرسول لعلکم ترحمون باید رحمت خدا را با عمل و اطاعت از خدا و رسول به سوی خود جذب کنیم اسلام با حرک ت کردن و سبقت گرفتن از دیگران اصلا مخالف نیست اما سبقتی که مد نظر اسلام است سبقتی است که به سوی مغفرت و بهشت باشد مغفرت خدا هم زمانی شامل حال ما میشود که زخم هایی که بر اثز گناهانمان بر روح ما نقش میبندد به واسطه اعمال جبرانی ما التیام پیدا کند، پس اگر یک گناه ما باعث زخمی شدن روح ما و کند شدن حرکت روح به سوی کمال شد باید بیشتر تلاش کرد و تا خلأ به وجود آمده در روح ما جبران شود از نشانه های متقین: انفاق، کظم غیظ، عفو کننده لغزش ها، یاد خدا انفاق یعنی پر کردن خلأ ها و نیاز های دیگران و جامعه، انفاق با صدقه فرق دارد و انفاق از ویژگی های متقین است الکاظمین الغیظ یعنی فرو بردن خشم و در حاات خشم تصمیم نکرفتن و کاری نکردن است نه فزاموش کردن خشم و العافین عن الناس هم به معنی درگذشتن از لغزش های دیگران است نه خطاهای تعمدی دیگران زمانی که وسوسه های شیطانی یا افراد ناباب ما ذا احاطه مردند باید به یاد خدا باشیم 0 0 بابک افشار 1402/8/4 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 79 0 0
بریدههای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صـآدْ 1403/5/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 70 ایمانِ ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترسِ از اشکال به وجود آمده باشد. 0 12 فاطمه عباسی 🇵🇸 1404/3/7 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 498 0 3 فاطمه رحمانیفر 1403/10/18 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 165 هر کسی بیشتر مراقب فرمان خدا باشد او بالاتر و والاتر است. 0 10 کافاِی 1403/6/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 91 ایمان وقتی از روی ِ تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی ِ کسب ِ خود ِ ایمان ِ تقلیدی، آسانست. 0 11 مهدیه میرزاپور 1403/9/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 55 از نقشه های خیلی روشن و از دستهای رو شده شیطان، زود تر از موعد، شکست جبهه الهی و رحمانی را اعلام بکند. 0 0 FaMoSa 1403/7/28 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 396 0 2 یونس فتح اللهی 1403/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 451 ولایت یک انسان، پیوستگی و وابستگی مطلق اوست به ولی؛ باید وابسته و پیوستا باشد. 0 1 بابک افشار 1402/8/16 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 115 0 0 بابک افشار 1402/8/2 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 64 0 0 مهدیه میرزاپور 1403/9/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 55 دو بال نیرومند برای پرواز انسان در تلاشهای زندگی، یکی صبر است، یکی توکل. 0 0 محمد حسین 1402/5/24 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 212 همین جور که در جامعه اسلامی این جوری بود. در جامعه اسلامی مردم بند گان خدا بودند نه بند گان قدرتها. حتی در آنوقتی که مسیر جامعة اسلامی انحراف بیدا کرده بود و صددرصد اسلام نبود هم این جور بود. حتی در همان سالهایی که فتح ایران انجام می گرفت، اثر تربیتهای نبوی و قرآنی در مردم بود. يك نفر حاکم سیاسی سر منبر می گوید، اگر من کج شدم مرا راست کنید، يك عرب بیابانی از بای منبر بلند میشود میگوید اگر راست نشدی و کج شدی، با این شمشیر تو را راست خواهیم کرد. آیا سربازها و شرطهها به سرش ریختند؟ او را بهعنوان اخلال در وضع به زندان انداختند، از بین بردند، نابود کردند؟ ابدا. حرف درستی زده بود، حرف منطقیای زده بود. آزادی بهمعنای مطلقالعنانی نه، آزادی بهمعنای تبعیت از يك قانون صحیح انسانی، که در روح انسان، در آن نظم و در آن اجتماع، انسان بار هیچ کس را بر دوش نبرد، حتی بار حاکم را. اگر حاکم از طرف خدا حرف زد. به الهام خدا حرف زد؛ حاکم اسلامیست، حرفش مورد قبول قرار میگیرد. اگر به الهام الهی سخن نگفت، حرف او هم مردود میشود. 0 6 زهرا سلیمانی 1403/6/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 78 اگر تعهدی احساس نکردی ،در مومن بودن خودت شک کن .جامعه ای که به تعهدات ایمانی عمل نمی کند،نام خود را جامعه مومن نگذارد. 1 8 بابک افشار 1402/8/25 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 130 0 0 زهرا عالی حسینی 1402/12/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 34 0 1 فاطمه عباسی 🇵🇸 1404/3/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 362 ما صبر را هم بد معنا میکنیم. ما خیال کردیم صبر به این است که حالا بنشینیم ببینیم چگونه خواهد شد. 0 2 بابک افشار 1402/8/3 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 71 خردمند کسی نیست که در سیاست ها و معامله ها کلاه سرش نرود و دست او بالای همه دست ها باشد قرآن این بازیگری ها را تأیید نمیکند چون ارزش واقعی را برای انسان اتصال و ارتباط با خدا می داند 0 0 زهرا زیبایی 1403/12/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 146 خدا یک است و دو نیست، معنایش این است که در تمام منطقه وجود خودت شخصاً و جامعهات عموماً، جز خدا کسی حق فرمانروایی ندارد. 0 0 حــدیث کریمی 1402/4/19 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 54 0 5 بابک افشار 1402/7/29 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 33 از صفحه 33 تا 46 رهبانیت کار اشتباهی است که برخی عالمان یهود و نصاری در پیش گرفتند مسلمان از رهبانیت به دور است، باید غریق و وبازده را نجات دهد، باید به زره تقوا به دنیای گناهکاران برود و از آنان دستگیری کند رحمت خدا با نشستن و دعا کردن برای پوشش خطاها حاصل نمیشود بلکه طیق آیه واطیعوالله و الرسول لعلکم ترحمون باید رحمت خدا را با عمل و اطاعت از خدا و رسول به سوی خود جذب کنیم اسلام با حرک ت کردن و سبقت گرفتن از دیگران اصلا مخالف نیست اما سبقتی که مد نظر اسلام است سبقتی است که به سوی مغفرت و بهشت باشد مغفرت خدا هم زمانی شامل حال ما میشود که زخم هایی که بر اثز گناهانمان بر روح ما نقش میبندد به واسطه اعمال جبرانی ما التیام پیدا کند، پس اگر یک گناه ما باعث زخمی شدن روح ما و کند شدن حرکت روح به سوی کمال شد باید بیشتر تلاش کرد و تا خلأ به وجود آمده در روح ما جبران شود از نشانه های متقین: انفاق، کظم غیظ، عفو کننده لغزش ها، یاد خدا انفاق یعنی پر کردن خلأ ها و نیاز های دیگران و جامعه، انفاق با صدقه فرق دارد و انفاق از ویژگی های متقین است الکاظمین الغیظ یعنی فرو بردن خشم و در حاات خشم تصمیم نکرفتن و کاری نکردن است نه فزاموش کردن خشم و العافین عن الناس هم به معنی درگذشتن از لغزش های دیگران است نه خطاهای تعمدی دیگران زمانی که وسوسه های شیطانی یا افراد ناباب ما ذا احاطه مردند باید به یاد خدا باشیم 0 0 بابک افشار 1402/8/4 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 120 صفحۀ 79 0 0