بریدههای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اسکارلتِ خسته 1403/6/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 210 به تاریخ که برمیگردیم می بینیم اختلاف طبقاتی از جمله دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات.نه فقط اجتماعات عقب مانده قبایلی،نه فقط اجتماعات سرزمین های دور از تمدن ،بلکه در آن کشورها و سرزمین هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره تمدن بشری هستند.در همان جا اتفاقا اخلاف طبقاتی با زشت ترین و کریه ترین صورتی خودش را به ما از لا به لای اوراق تاریخ نشان می دهد. 0 9 بابک افشار 1402/8/8 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 91 0 1 حــدیث کریمی 1402/5/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 408 15 33 مریم محسنیزاده 1403/8/19 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 67 ایمان یعنی باور، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن. 0 1 بابک افشار 1402/8/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 107 0 0 یونس فتح اللهی 1403/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 452 بزگ تر از نعمت ولایت، نعمتی نیست. 0 1 بابک افشار 1402/8/8 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 92 0 0 آبیِکبود 1404/1/13 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 377 0 0 حــدیث کریمی 1402/4/18 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 53 0 20 فاطمه عباسی 🇵🇸 1403/9/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 286 به طور کلی، هیچ پیغمبری نبوده که آمده باشد تا برای مردم، یک مقدار مسائل فرعی و جزئی زندگی را بیان بکند. 0 7 Ft.Amd 1403/5/4 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 439 0 12 مشتاق شهادت 1402/12/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 386 2 31 مریم محسنیزاده 1403/8/21 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 99 ارادهٔ خدا و مشیّت خدا_ در موارد معمولی البته_ جز در قالب علتهای طبیعی و عادی جلوهگری نمیکند. شما اگر چنانچه خواستید، تصمیم گرفتید، پای یک سخن هدایتگر و روشنگر نشستید و هدایت شدید، خدا خواسته بود که هدایت بشوید. همین شما اگر تنبلی کردید، اگر سستی کردید، اگر راهِ فهمیدن را روی خودتان بستید، خدا اراده کرده بود که شما نفهمید. اراده کردن خدا به این معناست که وسایل و اسباب عادی پیش آمده یا نیامده؛ اگر با ارادهٔ شما، با خواست شما وسایل و علل عادی، پیش آمده برای انجام گرفتن این معلول، اینجا خدا خواسته، اگر چنانچه شما نخواستید، پیداست که خدا نخواسته؛ نه اینکه نخواستن خدا موجب بشود شما اراده نکنید، نه، شما در اراده کردن آزادید. خدا نخواسته یعنی علت لازم مترتّب نشده، این معنی خدا نخواسته. خب، چرا نمیگوییم علت لازم مترتّب نشده، میگوییم خدا نخواسته؟ برای خاطر اینکه به وجودآورندهٔ علتها و خاصیتبخشِ علتها خدا بود. 0 3 مهدیه عربصالحی 1402/12/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 39 مغفرت یعنی پر کردن ان خلاهایی که زخم های روح انسانند.با پر کردن انها انسان به کمال میرسد 0 11 فاطمه رحمانیفر 1403/9/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 130 (الا به ذکر اللّه تطمئن القلوب) همانا به وسیله یاد خدا دلها طمأنینه و ثبات میگیرد. یاد خدا خاصیت عجیبی دارد و شما میبینید طمأنینه و سکون و ثبات برای موفقیت یک انسان چقدر موثر است و مومن این امتیاز را دارد! 0 7 مریم محسنیزاده 1403/8/30 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 230 "لا تَستَوحِشوا فی طَریقِ الهُدی لِقِلَّةِ اَهلِهِ" [...] در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودنِ رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند، باید ببیند که راه هدایت هست یا نیست. 0 4 کله ماهی خور 1403/11/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 142 0 0 FaMoSa 1403/8/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 447 0 2 مشتاق شهادت 1402/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 423 0 9 مونا حلاج 1402/7/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 229 انسان در دنیا پشتیبانها، متکاها، برای خود فرض میکند. همانهایی که عبادتشان میکند؛ همانهایی که اطاعت و عبودیتشان میکند. دلش به آنها گرم است؛ اما روز قیامت این همه دلگرمی و پشتگرمی، این همه حامی و پشتیبان نمیتوانند باری از دوش او بردارند؛ بیچاره!... 0 12
بریدههای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اسکارلتِ خسته 1403/6/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 210 به تاریخ که برمیگردیم می بینیم اختلاف طبقاتی از جمله دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات.نه فقط اجتماعات عقب مانده قبایلی،نه فقط اجتماعات سرزمین های دور از تمدن ،بلکه در آن کشورها و سرزمین هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره تمدن بشری هستند.در همان جا اتفاقا اخلاف طبقاتی با زشت ترین و کریه ترین صورتی خودش را به ما از لا به لای اوراق تاریخ نشان می دهد. 0 9 بابک افشار 1402/8/8 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 91 0 1 حــدیث کریمی 1402/5/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 408 15 33 مریم محسنیزاده 1403/8/19 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 67 ایمان یعنی باور، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن. 0 1 بابک افشار 1402/8/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 107 0 0 یونس فتح اللهی 1403/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 452 بزگ تر از نعمت ولایت، نعمتی نیست. 0 1 بابک افشار 1402/8/8 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 92 0 0 آبیِکبود 1404/1/13 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 377 0 0 حــدیث کریمی 1402/4/18 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 53 0 20 فاطمه عباسی 🇵🇸 1403/9/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 286 به طور کلی، هیچ پیغمبری نبوده که آمده باشد تا برای مردم، یک مقدار مسائل فرعی و جزئی زندگی را بیان بکند. 0 7 Ft.Amd 1403/5/4 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 439 0 12 مشتاق شهادت 1402/12/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 386 2 31 مریم محسنیزاده 1403/8/21 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 99 ارادهٔ خدا و مشیّت خدا_ در موارد معمولی البته_ جز در قالب علتهای طبیعی و عادی جلوهگری نمیکند. شما اگر چنانچه خواستید، تصمیم گرفتید، پای یک سخن هدایتگر و روشنگر نشستید و هدایت شدید، خدا خواسته بود که هدایت بشوید. همین شما اگر تنبلی کردید، اگر سستی کردید، اگر راهِ فهمیدن را روی خودتان بستید، خدا اراده کرده بود که شما نفهمید. اراده کردن خدا به این معناست که وسایل و اسباب عادی پیش آمده یا نیامده؛ اگر با ارادهٔ شما، با خواست شما وسایل و علل عادی، پیش آمده برای انجام گرفتن این معلول، اینجا خدا خواسته، اگر چنانچه شما نخواستید، پیداست که خدا نخواسته؛ نه اینکه نخواستن خدا موجب بشود شما اراده نکنید، نه، شما در اراده کردن آزادید. خدا نخواسته یعنی علت لازم مترتّب نشده، این معنی خدا نخواسته. خب، چرا نمیگوییم علت لازم مترتّب نشده، میگوییم خدا نخواسته؟ برای خاطر اینکه به وجودآورندهٔ علتها و خاصیتبخشِ علتها خدا بود. 0 3 مهدیه عربصالحی 1402/12/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 111 صفحۀ 39 مغفرت یعنی پر کردن ان خلاهایی که زخم های روح انسانند.با پر کردن انها انسان به کمال میرسد 0 11 فاطمه رحمانیفر 1403/9/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 130 (الا به ذکر اللّه تطمئن القلوب) همانا به وسیله یاد خدا دلها طمأنینه و ثبات میگیرد. یاد خدا خاصیت عجیبی دارد و شما میبینید طمأنینه و سکون و ثبات برای موفقیت یک انسان چقدر موثر است و مومن این امتیاز را دارد! 0 7 مریم محسنیزاده 1403/8/30 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 230 "لا تَستَوحِشوا فی طَریقِ الهُدی لِقِلَّةِ اَهلِهِ" [...] در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودنِ رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند، باید ببیند که راه هدایت هست یا نیست. 0 4 کله ماهی خور 1403/11/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 142 0 0 FaMoSa 1403/8/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 447 0 2 مشتاق شهادت 1402/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 423 0 9 مونا حلاج 1402/7/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 229 انسان در دنیا پشتیبانها، متکاها، برای خود فرض میکند. همانهایی که عبادتشان میکند؛ همانهایی که اطاعت و عبودیتشان میکند. دلش به آنها گرم است؛ اما روز قیامت این همه دلگرمی و پشتگرمی، این همه حامی و پشتیبان نمیتوانند باری از دوش او بردارند؛ بیچاره!... 0 12