بریدههای کتاب مبین محمودی مبین محمودی 1404/2/31 یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ورنر سومبارت 4.5 1 صفحۀ 287 0 4 مبین محمودی 1404/2/27 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 79 تزاوروا تلاقوا ... برخوردهایتان زیاد بشود، از برخوردها بیاموزید و دل نیرومند را بدست بیاورید. برخوردها خاصیتش درگیرىهایش است. در درگیرىهاست كه آدمها اندازههاشان مشخص مىشود. 0 2 مبین محمودی 1404/2/26 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 52 ما خیال مىكنیم كه اگر زندگى یك زندگى بىدردسر و بدون درگیرى باشد، یك زندگى مناسبى است، در حالى كه آنچه كه مطلوب است و آنچه كه به آدمها تكامل مىدهد و آنها را رشد مىدهد و بهرهمند مىکند این است كه در هر برخوردى بیاموزم كه چگونه موضعگیرى كنم و در هر موقعیتى چگونه با مسائل روبرو بشوم. اینجاست كه دیگر آدم دنبال یك زندگى بىدغدغه و بىدرگیرى نیست. برایش این مسأله است كه با هر درگیرى و با هر گرفتارى چه باید بكند. بین خودش و مشكلات حائل نمىاندازد، از مشكل فرار نمىكند، بلكه مىكوشد كه از مشكلاتى كه برایش شكل مىگیرد بهرهمند شود، یعنى؛ از مشكلات، بهرهمندى بدست بیاورد. 0 1 مبین محمودی 1404/2/25 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 45 انسان با آن عظمت، در جهانى زندگى مىكند همراه نظام و سنت و در جامعهاى زندگى مىكند همراه ارتباط و پیوست. و نشاط این انسان، در بىنیاز شدن و تأمین شدن تمام كمبودها و شكوفا شدن تمام استعدادهاى اوست، نه در هرز كردن استعدادها و نه در احتكار كردن آنها، كه این هر دو درگیرى مىآورد و رنج مىزاید. 0 3 مبین محمودی 1404/2/25 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 42 هنگامى كه من با مقایسهها، ارزشهاى بیشتر خودم را یافتم و با شهادت استعدادهایم، كار بزرگ خودم را شناختم و از تنوع و تكرار و از لذت و خوشى، به تحرك و به خوبىها رو انداختم، با این بینش، دیگر هیچ تنوعى مرا ارضاء نخواهد كرد و هیچ چشمى و هیچ دهانى و هیچ دلى، جایگاه من نخواهد بود، كه من در این تنگناها نمىگنجم و در این محدودهها، محبوس نمىشوم. هنگامى كه با همین مقایسه، عظمت من مشخص گردید و كار من نمودار گشت، ناچار من به شناخت دنیا راه مىیابم. اگر نقش من تحرك باشد و كار من حركت، ناچار دنیا راه من خواهد بود و در این راه من نباید گردى به پا كنم و دلى را بگندانم و كسى را به خود جلب كنم و خودم را در چشمها بنشانم. 0 1 مبین محمودی 1404/2/4 یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ورنر سومبارت 4.5 1 صفحۀ 168 0 2 مبین محمودی 1404/2/4 یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ورنر سومبارت 4.5 1 صفحۀ 164 قناعت به سود اندک و گردش مستمر سرمایه اندیشهی تازهای بود که با تفکر رایج و سنتی اقتصادی که یکی از اصول اساسی آن کسب و کار به نیت اخذ درآمد کافی برای ادامهی حیات و امرار معاش بود، تفاوت بنیادین داشت و باید گفت که یهودیان بنیانگذاران این اصل جدید تجارت بودند. اعتقاد رایج این بود که منفعت چیزی است که سنت و عرف تعیین میکند و باید ثابت بماند، اما بر اساس این اندیشهی جدید، منفعت آن کمیتی بود که هر بازرگانی به شخصه تعریف میکرد. این امر به نوبهی خود نوآوری بزرگی بود و باعث و بانی آن هم یهودیان بودند. یهودیان اعتقاد داشتند که میزان سود هر معاملهی تجاری را بازرگان و بر اساس تشخیص خود باید تعیین کند. هم او بود که تصمیم میگرفت هر کالایی را با چه میزان سود بفروشد و گاه تصمیم میگرفت که در معاملهای اصلاً سود نکند، اما با این حال و برای جلب مشتری و کسب سودهای آتی، آن معامله را با ضرر به انجام برساند. 0 1 مبین محمودی 1403/12/13 اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 21 0 2 مبین محمودی 1403/10/20 اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب اعتکاف محمدتقی فیاض بخش 4.5 20 صفحۀ 16 0 5 مبین محمودی 1403/10/5 بلندی های بادگیر امیلی برونته 3.8 143 صفحۀ 417 من فقط یک آرزو دارم و تمام وجودم و قوای وجودم طالب رسیدن به این آرزوست. مدتهاست این آرزو در سر من است، آن هم با چنان شوقی که دیگر مطمئنم به آن میرسم... زود هم به آن میرسم، چون سراپای وجودم را فراگرفته. من از شوق رسیدن به آرزویم دارم میسوزم. 0 2 مبین محمودی 1403/9/15 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 305 انبیا میگویند برای ساختن انسان باید محیط مناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس. انبیا میگویند دانهدانه نمیشود قالب گرفت، کارخانه باید درست کرد. انبیا میگویند اگر بخواهیم ما یکییکی آدمها را درست کنیم، شب میشود و عمر میگذرد؛ جامعه لازم است، نظامی لازم است، باید در منگنهی یک نظام، انسانها به شکل دلخواه ساخته بشوند و بس، فقط همین است و بس. 0 5 مبین محمودی 1403/9/5 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 248 آنی که خیال میکند دین با عقل منافات دارد، یا دین را نمیشناسد یا عقل ندارد، و اِلّا کسی که دارای عقل است، کسی ک عقل را آزموده و تجربه کرده است و دین را هم میشناسد، خوب میداند که دین هیچ منافاتی با دانش بشر و با عقل بشر نمیتواند داشته باشد اصلاً؛ و ندارد. آنچه که دین بگوید، عقلهای صحیح میفهمند و میپسندند. 0 2 مبین محمودی 1403/8/25 من او رضا امیرخانی 4.3 185 صفحۀ 420 0 4 مبین محمودی 1403/8/18 من او رضا امیرخانی 4.3 185 صفحۀ 294 0 4 مبین محمودی 1403/7/21 بدون مرز هاشم نصیری 3.7 8 صفحۀ 138 0 3 مبین محمودی 1403/7/21 بدون مرز هاشم نصیری 3.7 8 صفحۀ 128 0 2 مبین محمودی 1403/7/11 ابوالمشاغل نادر ابراهیمی 4.4 47 صفحۀ 201 0 5 مبین محمودی 1403/7/11 ابوالمشاغل نادر ابراهیمی 4.4 47 صفحۀ 201 0 3 مبین محمودی 1403/7/11 سفر بیستم: داستان شیدایی علی بن مهزیار اهوازی نرجس شکوریان فرد 3.6 8 صفحۀ 50 0 3 مبین محمودی 1403/6/28 جدال دو اسلام: جدال اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی (گزیده جلد بیست و یکم صحیفه امام (ره)) انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی 4.7 24 صفحۀ 127 متأسفانه هنوز برای بسیاری از ملتهای اسلامی، مرز بین «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب محمدی» و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدسنماهای متحجر و سرمایهداران خدانشناس و مرفهین بیدرد، کاملاً مشخص نشده است و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آئین، دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است. 0 1
بریدههای کتاب مبین محمودی مبین محمودی 1404/2/31 یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ورنر سومبارت 4.5 1 صفحۀ 287 0 4 مبین محمودی 1404/2/27 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 79 تزاوروا تلاقوا ... برخوردهایتان زیاد بشود، از برخوردها بیاموزید و دل نیرومند را بدست بیاورید. برخوردها خاصیتش درگیرىهایش است. در درگیرىهاست كه آدمها اندازههاشان مشخص مىشود. 0 2 مبین محمودی 1404/2/26 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 52 ما خیال مىكنیم كه اگر زندگى یك زندگى بىدردسر و بدون درگیرى باشد، یك زندگى مناسبى است، در حالى كه آنچه كه مطلوب است و آنچه كه به آدمها تكامل مىدهد و آنها را رشد مىدهد و بهرهمند مىکند این است كه در هر برخوردى بیاموزم كه چگونه موضعگیرى كنم و در هر موقعیتى چگونه با مسائل روبرو بشوم. اینجاست كه دیگر آدم دنبال یك زندگى بىدغدغه و بىدرگیرى نیست. برایش این مسأله است كه با هر درگیرى و با هر گرفتارى چه باید بكند. بین خودش و مشكلات حائل نمىاندازد، از مشكل فرار نمىكند، بلكه مىكوشد كه از مشكلاتى كه برایش شكل مىگیرد بهرهمند شود، یعنى؛ از مشكلات، بهرهمندى بدست بیاورد. 0 1 مبین محمودی 1404/2/25 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 45 انسان با آن عظمت، در جهانى زندگى مىكند همراه نظام و سنت و در جامعهاى زندگى مىكند همراه ارتباط و پیوست. و نشاط این انسان، در بىنیاز شدن و تأمین شدن تمام كمبودها و شكوفا شدن تمام استعدادهاى اوست، نه در هرز كردن استعدادها و نه در احتكار كردن آنها، كه این هر دو درگیرى مىآورد و رنج مىزاید. 0 3 مبین محمودی 1404/2/25 روابط متکامل زن و مرد علی صفایی حائری 4.3 30 صفحۀ 42 هنگامى كه من با مقایسهها، ارزشهاى بیشتر خودم را یافتم و با شهادت استعدادهایم، كار بزرگ خودم را شناختم و از تنوع و تكرار و از لذت و خوشى، به تحرك و به خوبىها رو انداختم، با این بینش، دیگر هیچ تنوعى مرا ارضاء نخواهد كرد و هیچ چشمى و هیچ دهانى و هیچ دلى، جایگاه من نخواهد بود، كه من در این تنگناها نمىگنجم و در این محدودهها، محبوس نمىشوم. هنگامى كه با همین مقایسه، عظمت من مشخص گردید و كار من نمودار گشت، ناچار من به شناخت دنیا راه مىیابم. اگر نقش من تحرك باشد و كار من حركت، ناچار دنیا راه من خواهد بود و در این راه من نباید گردى به پا كنم و دلى را بگندانم و كسى را به خود جلب كنم و خودم را در چشمها بنشانم. 0 1 مبین محمودی 1404/2/4 یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ورنر سومبارت 4.5 1 صفحۀ 168 0 2 مبین محمودی 1404/2/4 یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ورنر سومبارت 4.5 1 صفحۀ 164 قناعت به سود اندک و گردش مستمر سرمایه اندیشهی تازهای بود که با تفکر رایج و سنتی اقتصادی که یکی از اصول اساسی آن کسب و کار به نیت اخذ درآمد کافی برای ادامهی حیات و امرار معاش بود، تفاوت بنیادین داشت و باید گفت که یهودیان بنیانگذاران این اصل جدید تجارت بودند. اعتقاد رایج این بود که منفعت چیزی است که سنت و عرف تعیین میکند و باید ثابت بماند، اما بر اساس این اندیشهی جدید، منفعت آن کمیتی بود که هر بازرگانی به شخصه تعریف میکرد. این امر به نوبهی خود نوآوری بزرگی بود و باعث و بانی آن هم یهودیان بودند. یهودیان اعتقاد داشتند که میزان سود هر معاملهی تجاری را بازرگان و بر اساس تشخیص خود باید تعیین کند. هم او بود که تصمیم میگرفت هر کالایی را با چه میزان سود بفروشد و گاه تصمیم میگرفت که در معاملهای اصلاً سود نکند، اما با این حال و برای جلب مشتری و کسب سودهای آتی، آن معامله را با ضرر به انجام برساند. 0 1 مبین محمودی 1403/12/13 اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 21 0 2 مبین محمودی 1403/10/20 اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب اعتکاف محمدتقی فیاض بخش 4.5 20 صفحۀ 16 0 5 مبین محمودی 1403/10/5 بلندی های بادگیر امیلی برونته 3.8 143 صفحۀ 417 من فقط یک آرزو دارم و تمام وجودم و قوای وجودم طالب رسیدن به این آرزوست. مدتهاست این آرزو در سر من است، آن هم با چنان شوقی که دیگر مطمئنم به آن میرسم... زود هم به آن میرسم، چون سراپای وجودم را فراگرفته. من از شوق رسیدن به آرزویم دارم میسوزم. 0 2 مبین محمودی 1403/9/15 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 305 انبیا میگویند برای ساختن انسان باید محیط مناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس. انبیا میگویند دانهدانه نمیشود قالب گرفت، کارخانه باید درست کرد. انبیا میگویند اگر بخواهیم ما یکییکی آدمها را درست کنیم، شب میشود و عمر میگذرد؛ جامعه لازم است، نظامی لازم است، باید در منگنهی یک نظام، انسانها به شکل دلخواه ساخته بشوند و بس، فقط همین است و بس. 0 5 مبین محمودی 1403/9/5 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 120 صفحۀ 248 آنی که خیال میکند دین با عقل منافات دارد، یا دین را نمیشناسد یا عقل ندارد، و اِلّا کسی که دارای عقل است، کسی ک عقل را آزموده و تجربه کرده است و دین را هم میشناسد، خوب میداند که دین هیچ منافاتی با دانش بشر و با عقل بشر نمیتواند داشته باشد اصلاً؛ و ندارد. آنچه که دین بگوید، عقلهای صحیح میفهمند و میپسندند. 0 2 مبین محمودی 1403/8/25 من او رضا امیرخانی 4.3 185 صفحۀ 420 0 4 مبین محمودی 1403/8/18 من او رضا امیرخانی 4.3 185 صفحۀ 294 0 4 مبین محمودی 1403/7/21 بدون مرز هاشم نصیری 3.7 8 صفحۀ 138 0 3 مبین محمودی 1403/7/21 بدون مرز هاشم نصیری 3.7 8 صفحۀ 128 0 2 مبین محمودی 1403/7/11 ابوالمشاغل نادر ابراهیمی 4.4 47 صفحۀ 201 0 5 مبین محمودی 1403/7/11 ابوالمشاغل نادر ابراهیمی 4.4 47 صفحۀ 201 0 3 مبین محمودی 1403/7/11 سفر بیستم: داستان شیدایی علی بن مهزیار اهوازی نرجس شکوریان فرد 3.6 8 صفحۀ 50 0 3 مبین محمودی 1403/6/28 جدال دو اسلام: جدال اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی (گزیده جلد بیست و یکم صحیفه امام (ره)) انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی 4.7 24 صفحۀ 127 متأسفانه هنوز برای بسیاری از ملتهای اسلامی، مرز بین «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب محمدی» و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدسنماهای متحجر و سرمایهداران خدانشناس و مرفهین بیدرد، کاملاً مشخص نشده است و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آئین، دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است. 0 1