بریدههای کتاب محدثه سلمانی محدثه سلمانی 5 روز پیش یادداشتهای زیرزمینی با چهارده تفسیر فیودور داستایفسکی 4.0 88 صفحۀ 38 0 11 محدثه سلمانی 7 روز پیش سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 122 0 4 محدثه سلمانی 1404/6/17 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 58 0 6 محدثه سلمانی 1404/6/17 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 56 0 3 محدثه سلمانی 1404/6/17 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 54 0 2 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 35 0 4 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 23 0 1 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 20 0 7 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 18 0 3 محدثه سلمانی 1404/6/1 بریت ماری این جا بود فردریک بکمن 4.2 72 صفحۀ 15 0 4 محدثه سلمانی 1404/2/25 خون شریکی: یادداشت های مطبوعاتی محمدسرور رجایی پژمان عربی ساردو 5.0 1 صفحۀ 217 در اوج روضه خوانی، در حالیکه عزادارن متاثر از صحنه روز کربلا غرق گریه و ناله هستند، آقای علم بردار با جمعی از جوانان و ارادتمندان حضرت عباس سینه زنان وارد حسینیه می شوند. معمولا جوانان سینه زن که علم منتسب به حضرت ابوالفضل را همراهی می کنند با ناله و نوحه فریاد می زنند:((این علم از کیست که بی صاحب است؟)) جمع دیگری هم در جواب می گویند:((این علم از ماه بنی هاشم است.)) 0 9 محدثه سلمانی 1403/12/27 حدیث سحرگاهان: گفتارهای تفسیری امام موسی صدر موسی صدر 4.5 1 صفحۀ 66 هرکدام از ما باید مبارزه با نفاق را در درون خودمان شروع کنیم و از گفتن چیزی جز آنچه به آن ایمان داریم و بیان چیزی جز آنچه احساسمان است اجتناب کنیم. 0 11 محدثه سلمانی 1403/12/21 شام ملیتا: روایتی از سفر به لبنان و سوریه محمدرضا وحیدزاده 3.3 11 صفحۀ 60 از جا برمی خیزیم و از سید[هاشم صفی الدین] برای مرخص شدن اجازه می گیریم. پیش می آید و با یکایکمان به گرمی دست می دهد. به من که می رسد، آغوشش را باز می کند و می گوید:((فرزندان شهدا را نمی شود نبوسید)) سرتاپا غرق شرم می شوم. نزدیک است بغضم بترکد. محکم در آغوشم می کشد. یک بار دیگر عطر عربی گرمی در مشامم می پیچد. 0 12 محدثه سلمانی 1403/8/6 مکان های عمومی نادر ابراهیمی 4.0 10 صفحۀ 59 می توانم برایت بگویم؛ از همه آن چیزها که نمی توانم تغییرشان بدهم. می توانم برایت بنویسم؛ از تمام آن کسان که نمی توانم دردهایشان را حتی تقلیل بدهم. 0 21 محدثه سلمانی 1403/6/16 امیلی و جست وجو جلد 3 لوسی مود مونتگمری 4.4 34 صفحۀ 119 امیلی بار دیگر جذابیت و کشش اجتناب ناپذیر شخصیت او را حس کرد. کششی آن قدر قوی و محکم که احساس کرد جرئت ندارد به چشم هایش نگاه کند. اما در همان چیزی را پیش خودش اعتراف می کرد که خاله الیزابت حتما از شنیدنش پس می افتاد. دلش می خواست تدی همیشه و همه جا کنارش باشد 0 7 محدثه سلمانی 1403/5/14 اختراع قوم یهود شلومو زند 4.2 7 صفحۀ 346 هیچ کس نمی خواهد بداند زیر سنگ ها چیست، آن هم وقتی که عقرب های زهرآگین زیر آن کمین کرده و تصویر خودساخته از قوم موجود و جاه طلبی های ارضی اش را هدف قرار داده اند. هدف جدی نوشتن تاریخ ملی کشف تمدن های گذشته نیستند؛ هدف اصلی اش تا به امروز ساخت فراهویت و تثبیت سیاسی وضعیت کنونی بوده است. 0 10 محدثه سلمانی 1403/4/26 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 165 انسان در عصر امام حسین(ع) در نهایت درجه انحراف عمومی به سر می برد، انحرافی که با انحراف حکومت آغاز و سپس به همه بخش های جامعه و در نهایت به جان مردم کشیده شد و بر وجدان ها پیروز گردید یا آن ها را مسخر خویش کرد و به ملکیت خود درآورد یا برآن چیره شد و تمایلاتشان را تغییر داد. 0 10 محدثه سلمانی 1403/4/23 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 94 در روایات آمده که کعبه قلب اسلام است؛ ((لایزال هذا الدین قائما ما قامت الکعبه)) تا کعبه باقی است این دین هم باقی است. کعبه قلب اسلام و نشانه اسلام است و اسلام تا وقتی باقی است که کعبه مورد احترام و محل طواف مسلمانان باشد. امام حسین(ع) با شهادت خود کعبه و اسلام را دوباره زنده کرد و این قلب را از ایستادن باز داشت و لبریز از خیرخواهی و خون و حرکت کرد. 0 5 محدثه سلمانی 1403/4/20 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 22 ((معده های خالی و انبان های گرسنه از من پر خواهد شد))غرض از کشتن من جز پر کردن شکم ها و جیب ها نیست. بدون بازدارنده و مانعی از دین و انسانیت برای شکم ها و جیب هایشان می کشند و می درند؛ و حسین برآن بود این مسئله را در سفرش ثابت کند 0 7 محدثه سلمانی 1403/4/20 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 15 هدف یزید از شعر ابن ذی بعره که به آن استشهاد کرد آشکار می شود. او در حالیکه با خیزران خود بر لب و دندان پسر پیامبر(ص) می زد گفت: لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحی نزل چه کسی این حرف را می زند؟ یزید. او خودش را امیرمؤمنان می نامد و بر منبر رسول خدا می نشیند و به نام اسلام بر مردم حکومت می کند[اما] از درون اسلام را به مبارزه می خواند و آنچه با فداکاری ها و مجاهدت ها و مصیبت ها به دست آمده است را ابزاری برای فرمانروایی می داند نه پیامی برای آزادی انسان ها 0 7
بریدههای کتاب محدثه سلمانی محدثه سلمانی 5 روز پیش یادداشتهای زیرزمینی با چهارده تفسیر فیودور داستایفسکی 4.0 88 صفحۀ 38 0 11 محدثه سلمانی 7 روز پیش سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 122 0 4 محدثه سلمانی 1404/6/17 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 58 0 6 محدثه سلمانی 1404/6/17 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 56 0 3 محدثه سلمانی 1404/6/17 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 54 0 2 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 35 0 4 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 23 0 1 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 20 0 7 محدثه سلمانی 1404/6/15 سپری کردن زمستان؛ قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی کاترین میخل 3.1 4 صفحۀ 18 0 3 محدثه سلمانی 1404/6/1 بریت ماری این جا بود فردریک بکمن 4.2 72 صفحۀ 15 0 4 محدثه سلمانی 1404/2/25 خون شریکی: یادداشت های مطبوعاتی محمدسرور رجایی پژمان عربی ساردو 5.0 1 صفحۀ 217 در اوج روضه خوانی، در حالیکه عزادارن متاثر از صحنه روز کربلا غرق گریه و ناله هستند، آقای علم بردار با جمعی از جوانان و ارادتمندان حضرت عباس سینه زنان وارد حسینیه می شوند. معمولا جوانان سینه زن که علم منتسب به حضرت ابوالفضل را همراهی می کنند با ناله و نوحه فریاد می زنند:((این علم از کیست که بی صاحب است؟)) جمع دیگری هم در جواب می گویند:((این علم از ماه بنی هاشم است.)) 0 9 محدثه سلمانی 1403/12/27 حدیث سحرگاهان: گفتارهای تفسیری امام موسی صدر موسی صدر 4.5 1 صفحۀ 66 هرکدام از ما باید مبارزه با نفاق را در درون خودمان شروع کنیم و از گفتن چیزی جز آنچه به آن ایمان داریم و بیان چیزی جز آنچه احساسمان است اجتناب کنیم. 0 11 محدثه سلمانی 1403/12/21 شام ملیتا: روایتی از سفر به لبنان و سوریه محمدرضا وحیدزاده 3.3 11 صفحۀ 60 از جا برمی خیزیم و از سید[هاشم صفی الدین] برای مرخص شدن اجازه می گیریم. پیش می آید و با یکایکمان به گرمی دست می دهد. به من که می رسد، آغوشش را باز می کند و می گوید:((فرزندان شهدا را نمی شود نبوسید)) سرتاپا غرق شرم می شوم. نزدیک است بغضم بترکد. محکم در آغوشم می کشد. یک بار دیگر عطر عربی گرمی در مشامم می پیچد. 0 12 محدثه سلمانی 1403/8/6 مکان های عمومی نادر ابراهیمی 4.0 10 صفحۀ 59 می توانم برایت بگویم؛ از همه آن چیزها که نمی توانم تغییرشان بدهم. می توانم برایت بنویسم؛ از تمام آن کسان که نمی توانم دردهایشان را حتی تقلیل بدهم. 0 21 محدثه سلمانی 1403/6/16 امیلی و جست وجو جلد 3 لوسی مود مونتگمری 4.4 34 صفحۀ 119 امیلی بار دیگر جذابیت و کشش اجتناب ناپذیر شخصیت او را حس کرد. کششی آن قدر قوی و محکم که احساس کرد جرئت ندارد به چشم هایش نگاه کند. اما در همان چیزی را پیش خودش اعتراف می کرد که خاله الیزابت حتما از شنیدنش پس می افتاد. دلش می خواست تدی همیشه و همه جا کنارش باشد 0 7 محدثه سلمانی 1403/5/14 اختراع قوم یهود شلومو زند 4.2 7 صفحۀ 346 هیچ کس نمی خواهد بداند زیر سنگ ها چیست، آن هم وقتی که عقرب های زهرآگین زیر آن کمین کرده و تصویر خودساخته از قوم موجود و جاه طلبی های ارضی اش را هدف قرار داده اند. هدف جدی نوشتن تاریخ ملی کشف تمدن های گذشته نیستند؛ هدف اصلی اش تا به امروز ساخت فراهویت و تثبیت سیاسی وضعیت کنونی بوده است. 0 10 محدثه سلمانی 1403/4/26 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 165 انسان در عصر امام حسین(ع) در نهایت درجه انحراف عمومی به سر می برد، انحرافی که با انحراف حکومت آغاز و سپس به همه بخش های جامعه و در نهایت به جان مردم کشیده شد و بر وجدان ها پیروز گردید یا آن ها را مسخر خویش کرد و به ملکیت خود درآورد یا برآن چیره شد و تمایلاتشان را تغییر داد. 0 10 محدثه سلمانی 1403/4/23 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 94 در روایات آمده که کعبه قلب اسلام است؛ ((لایزال هذا الدین قائما ما قامت الکعبه)) تا کعبه باقی است این دین هم باقی است. کعبه قلب اسلام و نشانه اسلام است و اسلام تا وقتی باقی است که کعبه مورد احترام و محل طواف مسلمانان باشد. امام حسین(ع) با شهادت خود کعبه و اسلام را دوباره زنده کرد و این قلب را از ایستادن باز داشت و لبریز از خیرخواهی و خون و حرکت کرد. 0 5 محدثه سلمانی 1403/4/20 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 22 ((معده های خالی و انبان های گرسنه از من پر خواهد شد))غرض از کشتن من جز پر کردن شکم ها و جیب ها نیست. بدون بازدارنده و مانعی از دین و انسانیت برای شکم ها و جیب هایشان می کشند و می درند؛ و حسین برآن بود این مسئله را در سفرش ثابت کند 0 7 محدثه سلمانی 1403/4/20 سفر شهادت موسی صدر 4.2 25 صفحۀ 15 هدف یزید از شعر ابن ذی بعره که به آن استشهاد کرد آشکار می شود. او در حالیکه با خیزران خود بر لب و دندان پسر پیامبر(ص) می زد گفت: لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحی نزل چه کسی این حرف را می زند؟ یزید. او خودش را امیرمؤمنان می نامد و بر منبر رسول خدا می نشیند و به نام اسلام بر مردم حکومت می کند[اما] از درون اسلام را به مبارزه می خواند و آنچه با فداکاری ها و مجاهدت ها و مصیبت ها به دست آمده است را ابزاری برای فرمانروایی می داند نه پیامی برای آزادی انسان ها 0 7