- تصمیمات خرید ۸۰ درصد احساسی اند.
- انگیزه افراد برای اجتناب از باخت کم و بیش دو برابر انگیزهی آن ها برای دستیابی یه سود است.
- وقتی مشتریان باور کنند چیزی به سختی به دست میآید، یا اینکه به کالا یا فرصتی دسترسی دارند که خیلی از افراد ندارند، برای اقدام بیشتر انگیزه پیدا می کنند.
- اگر شما ابتدا برای کسی کاری انجام دهید حتی اگر او درخواستی نکرده باشد، احساس دین به شما پیدا میکند. استفاده از اصل عمل متقابل میتواند این اطمینان را ایجاد کند که شما شرکتی هستید که مردم در زمان خرید به آن فکر میکنند؛ چرا که وقتی ما برای تصمیم گیری درباره ی خرید آماده میشویم معمولاً به سراغ شرکتی می رویم که روزی به شکلی کمک حالمان بوده است. به این ترتیب احساس میکنیم که لطفی را جبران کرده ایم.
- مردم کارهایی را انجام میدهند که آدمهای شبیه به خودشان و افرادی که دوستشان دارند انجام میدهند. گاهی اوقات مخاطب هدف شما احساس فشار برای همرنگ شدن با جماعت یا جا ماندن از دیگران میکند. در مواقع دیگر مخاطب هدف شما به دنبال دست یاری و میان بری برای تصمیم گیری است. کاری که آنها به چشم می بینند که دیگران نیز انجام میدهند میتواند بسیار تأثیرگذار باشد. در واقع مخاطب احتمالی شما ممکن است به خود بگوید که اینها لابد چیزهایی میدانند که او نمیداند.
- داستان ها احساسات را بر می انگیزند. و احساسات، تصمیمات را هدایت میکنند. به همین دلیل، داستان ها، می توانند به معنای واقعی کلمه مردم را به حرکت درآورد.
- ارائه ی تنها یک گزینه میتواند تصمیم گیری برای خرید را به تأخیر بیندازد یا حتی مانع آن شود.
تحقیقات نشان میدهند داشتن یک گزینه ی دوم احتمال خرید فرد را در همان زمان افزایش میدهد.
- مشتریان پس از تصمیم گیری یا موضع گیری دوست دارند با آن سازگار باقی بمانند. پایبندی به تصمیمات در انرژی ذهنی صرفه جویی میکند و از بی ثبات یا دمدمی مزاج به نظر رسیدن جلوگیری میکند؛ یک تعهد کوچک از سوی مشتریان شما میتواند زمینه ساز تعهدات بزرگتر شود. (اصل ثبات)
- اثر زایگارنیک یک پدیده روانشناختی است که بیان میدارد که کارهای ناتمام یا قطعشده بیشتر از کارهای کاملشده در ذهن ما باقی میمانند.
- اگر کنجکاوی را به گرسنگی برای دانش تعبیر کنیم، پس یک دوز اولیه یا لقمه ای از اطلاعات این گرسنگی را افزایش میدهد. و کاهش کنجکاوی ناشی از دانستن زیاد، مانند سیر شدن از اطلاعات است. زمانی که مردم در آستاتهی کشف چیز جدیدی قرار میگیرند مغزشان دوپامین ترشح میکند که احساس خوشایندی میسازد. انسانها به گونه ای طراحی شده اند، که به دنبال اطلاعات باشند. (نظریه ی شکاف اطلاعاتی)
- اعتماد به افراد صاحب اعتبار و متخصصان موضوعی میان بری رایج در تصمیم گیری است. اینگونه مشتری یا مخاطب بالقوه ی شما فرض میکند که این افراد کار را برای آنها انجام داده اند و در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان و تلاششان می شوند. به طور معمول آنها بر این باورند که این افراد صاحب اعتبار دانایی دارند و باید به حرفشان گوش داد.(اصل اقتدار)
- شیوه ی ارائه ی گزینه ها از جانب بازاریاب به مشتری روی تصمیم نهایی مشتری تأثیر می گذارد. این مفهوم با عنوان "معماری انتخاب" شناخته می شود.
- قاب بندی یکسان اطلاعات با روشهای مختلف میتواند واکنشهای متفاوتی به آن به همراه داشته باشد. برای مثال ممکن است مردم به دنبال محصولی با ۹۵ درصد فاقد چربی باشند و از محصولی با ۵ درصد چربی اجتناب کنند.
- ارائه ی دلیل میتواند باعث شود افراد بی آنکه واقعاً درباره ی آن فکر کنند، تصمیمی را بگیرند که شما میخواهید.
- عبارات هم قافیه از نظر شناختی روان ترند؛ به این معنی که پردازش آنها برای مغز آسانتر است. مواردی که برای مغز آسانتر پردازش می شوند، درست به نظر میرسند و در نتیجه مردم اغلب چنین تصوری دارند.
- مردم احتمال رخداد یک رویداد را بر اساس سهولت به خاطر آوردن یک نمونه ی مرتبط قضاوت میکنند.( سوگیری دردسترس بودن)
- اثر فون رستورف که به نام روانپزشک آلمانی هدویگ فون رستورف نامگذان و شده به تمایل ذاتی انسان برای توجه کردن به چیزهایی که متفاوتند یا از محیط اطرافشان جدا میشوند، اشاره دارد.