بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

جزئیات پست

آروشا دهقان

1402/11/11

خواندن 2 دقیقه
(0/1000)

نظرات

به طور ناخودآگاه بین کاربرانی که دنبال می کنم آنهایی که عکس واقعی دارند را جدی تر می گیرم و وقتی مطلبی منتشر می کنند سعی می کنم حتما بخوانم.
1
من هم همینطور
حس می‌کنم اون آدم رو بهتر می‌شناسم و می‌فهمم 
خیلی فرقی نمیکنه.عکس چی باشه،چون باز هم تایید این عکس ممکن نیست،برای همین بیشتر به حرف ها توجه میکنم.هرچند عکس هر چه باشد شئ یا آدم اثر خودش را داره.
درود و خداقوت؛ 
بخشی از نگرانی شما را من هم داشتم و در پست هایم در بارهٔ بهخوان، آنها را بیان کرده ام. 
یکی همین محدودهٔ سن و سال مخاطب است که مثلاً من بدانم این فرد آقاست، خانم است،  نوجوان یا جوان است، سالمند است یا ...؟ و این به من در ارتباط بهتر با مخاطبم قطعا تاثیر گذار است.
گرچه وقتی این اطلاعات در اختیار آدم نباشد، مجبور است گشتی در پروفایل و یادداشت ها و مطالبش بزند تا بداند با چه فردی سخن می‌گوید و چه باید بگوید.
کاش بعضی اطلاعات مقدماتی کاربران قابل مشاهده و بیان بود. مانا باشید. 💐🙏
1
درسته اما گاهی، به ویژه در اولین مواجهه، این فرصت وجود نداره که نوشته‌ها رو بخونیم و تحلیل کنیم که این فرد چطور آدمیه.
من فکر ‌می‌کنم بهخوان اجازه نداشته باشه این اطلاعات رو در اختیار بذاره چون اطلاعات خصوصی محسوب میشن و به اشتراک گذاشتنشون از طرف بهخوان نقض حریم خصوصی کاربرهاست ولی بعضی چیزها مثل تصویر پروفایل، سال تولد، تحصیلات و... رو خود کاربرها می‌تونن اگر دوست داشتن در پروفایلشون بذارن تا بتونن افرادی با سن و ویژگی‌های نسبتا مشابه پیدا کنن. اینجوری احتمال این که افرادی با سلیقه‌ی نزدیک به خودمون رو پیدا کنیم هم بیشتر میشه 
من هم با هر چیزی غیر از آدم های واقعی مشکل دارم 
همانطور که در دنیای واقعی همه ما رو با چهره می‌شناسند 
مگر چه مشکلی پیش خواهد آمد اگر در دنیای مجازی هم عکس واقعی مان دیده شود 
مگر در طول روز با آدم های غریبه در کوچه و بازار و ....برخورد نداریم و ما را نمی‌بینند؟؟؟
واقعا خیلی دلم می‌خواهد جواب این گلدان ها و جغدها و انیمیشن ها را بدانم 
قبل ترها من هم مثل شما، دوست داشتم پروفایل آدمها ، عکس خودشان باشد اما وقتی بچه دار شدم ، تمام وجودم ، عشقم ، فکرم ، فرزندم شده بود. پس پروفایلم ، عکس بچه هام در حالتهای متفاوت بود. من ، او بودم. همسرم به این کارم اعتراض داشت. می گفت کسانی که بچه دار نمی شوند ، با دیدن این عکسها حسرت می خورند و نمی خواهم آه دیگران پشت سر بچه هام باشه.  اما دیگر من ، سه پاره شده بود و وجود کاملی نبود تا عکسش را روی پروفایل بگذارم. وقتی ۴۰ سال را رد کردم ناگهان در طی دو سه سال بلوغ عقلی پیدا کردم. دیگر آرمانهایم و افکارم برایم مهمتر از چهره ام شدو  افراد و جملات و حتی اشیایی که به آرمانهایم نزدیک تر بودند برایم محبوب بودند و عکس‌هایشان روی پروفایلم در پیامرسانهای مختلف ، نماد علاقه فلبی من بود. و مگر انسان چیزی جز آنچه آرزو می کند و به آن علاقه دارد ، می باشد. 
الان دیگر برایم فرقی نمی کند که با چه کسی حرف میزنم. به فرموده حضرت علی (ع)  بنگر که چه می گوید، منگر که می‌گوید. عکس پروفایلها برایم نمادی از بخشی از افکار طرف مقابلم هست و من هم در گفتگوهایم با همین بخش سرو کار دارم نه چهره اش. 
3
خیلی قشنگه ولی خیلی به نظرم فلسفیش کردین. ما خود به خود وقتی با یکی صحبت می کنیم پشتمون رو بهش نمی کنیم و نمی گیم برای من گفته هایش مهمه نه ظاهرش بحث فقط در همین سطحه 
من تا چند روز عکس خودم پروفایلم بود ولی الان دوست دارم صفحه‌م این شکلی باشه.
ولی به نظرم تصورتون  خیلی درست  نیست که میگید پشت کرده. وقتی  برای نظر شما اهمیت قائل هستن فکر نمی‌کنم چنین توصیفی درست باشه.
هرکس مختاره طوری که مایله فعالیت کنه و قطعا هر فرد دلیلی داره. 
در نظر شما اشیا مگه تفکر دارن؟ مگه کتاب می‌خونن؟ مگه دنبال رشدن؟ 
اصلا فکر می‌کنید چنین توصیفی برای جماعت کتابخون بهخوان درست  باشه؟! 
@Hamed 
گفته‌ها که قطعا مهمه ولی من ترجیح میدم بدونم دارم با کی حرف می‌زنم.
البته نظر من لزوما درست‌ترین نیست و همه هم مثل من نیستن ولی شخصا وقتی حس می‌کنم که پشت اون اکانت یک آدم واقعی نشسته که تصویر و سن و جنسیت مشخص داره بهتر می‌تونم به خودش و به نظراتی درباره‌ی کتاب‌ها که داده اعتماد کنم. 
شاید هم  فجازی کاری با آنها کرده یا شنیدن و دیدن که دستشان را داغ کردن که دیگر هویت افشایی نکنن
2
نمی‌دونم.🤷🏻‍♂️
ولی روش‌های سرقت اطلاعات و مزاحمت‌های مجازی انقدر زیاده که بعید می‌دونم گذاشتن تصویر پروفایل بتونه اثر خاصی داشته باشه یا اصلا به درد کسی بخوره.
بالاخره همه‌ی ما برای عضویت در هر شبکه‌ی اجتماعی حداقل یک ایمیل یا شماره تلفن وارد کردیم. کسی که بخواد اطلاعاتمون رو بدزده با اون خیلی چیزهای بیشتری به دست میاره تا با عکس پروفایل 
اینم حرفیه👍
@z.arooshadehghan 
تا حالا از این جنبه بهش نگاه نکرده بودم! خب توی گوشی من عکسهای خیلی کمی از خودم هست و عکس های حتی کمتری هستند که زاویه شون خوبه و نورپردازی مناسبه و در حالتی هستم که می تونم عکسش رو با بقیه اشتراک بذارم. اما هیچ عکسی به نظرم به اندازه این دخترک ساده و ناقلای عکس پروفایلم شبیه خود خودم نیست
2
منم تا حالا از این زاویه ای که خانم آروشا دهقان به عکس پروفایل نگاه کردند نگاه نکرده بودم
درست مثل خانم ساجده جعفری دوست دارم عکس پروفایلم در صفحات مجازیم آینه تفکر و اعتقادم باشه 
و درست مثل شما عکس چندان مناسبی از خودم تو گوشیم نیست و کلا به عکس و عکاسی علاقه ای ندارم و دقیقا همین عکسی که الآن رو پروفایلمه خیلی خودمم😊 
🙂🙂🙂🙂
@m.h8489 
moonchild

1402/11/11

من یکی که اعتماد بنفسش رو ندارم. چون میزنی رو پروفایل عکس بزرگ میشه یجوری میشم. 😂 (البته این اکانت موقتمه، اکانت اصلیم وضعش از این بهتره😁) ولی با پستتون موافقم.😆
1
🤭❤ 
من مرد سبیل کلفت رو ترجیح می‌دم 😂
2
سیدصالح

1402/11/12

👍👍👍😁 
😂😂اونجوری دست‌کم در مورد شما جنسیت نام و تصویر یکسان میشه 
مطلب جالبی بود. نظرات را هم خواندم. برای منم دلیل مخفی کردن تصویر و اسم مفهوم نیست. فقط کسانی که برای حفظ خودشان از مزاحمت‌های مجازی این کار را  می‌کنند، به نظرم دلیل قانع کننده‌ای دارند. چون سطح مزاحمت در مجازی بیشتر ، کم‌خطرتر، آسان‌تر و در دسترس‌تر از واقعی است.
اسب

1402/11/12

حیوانات رو :)
1
جغدها و حتی اسب‌ها..‌. 
уσтαв

1402/11/13

واقعاً حق گفتین خیلی دوستاتون در محتواست ممنون که هستین☕
از طرف یک نوجوان😂😌
1
🌷🌷 
یکی از کاربرایی که من خیلی از مطالبی که منتشر میکنه خوشم میاد پروفایلش یه تصویر انیمیشنی هست، همیشه برام جای سواله که ایشون حدودا چند سالشه.. 😅واقعا دوست دارم بدونم چون کتابهایی که میخونه خیلی طیف وسیعی دارن
کاظمی

1402/11/15

حضرت علی (ع): منگر که می گوید، بنگر چه می گوید🤌
2
قطعا که چه می‌گوید مهمه. به نظر من حتی کِه می‌گوید هم مهمه. خیلی وقت‌ها نیت پشت حرف‌ها با چیزی که به زبان میاد فرق داره و اینجاست که شناخت کسی که اون رو میگه هم مهم میشه!
ولی گذشته از این ما تو جهان غیرمجازی هم وقتی می‌خوایم با کسی صحبت صورتمون رو نمی‌پوشونیم و بگیم فقط به حرفم توجه کن!
مثلا نظر من درباره‌ی کتاب کودک با نظر یک مادر /پدر درباره‌ی کتاب کودک و نظر یک نوجوان درباره‌ی همون کتاب متفاوته. حالا اگر شما ندونید که من کدوم یکی از این‌ها هستم چطور می‌تونید متوجه بشید که نظرم چقدر شبیه شماست و اون کتاب چقدر ممکنه به دردتون بخوره؟ 
کاظمی

1402/11/16

حتی اگر تصویر شخص روی پروفایل باشه می تونه  نیت با انچه بر قلم میاد یکسان نباشه. علاوه بر آن از روی یک عکس شناخت نسبی قابل اتکایی هم بدست نمیاد.درباره مثالتون بیاییم فکر کنیم یک خانم مسن درباره کتاب کودک یادداشت گذاشته آیا مسن بودن آن خانم ضمانت بر مادر بودنش هست؟ مضافا کسی می تونه مادر نباشه اما تجربه مادری داشته باشه و پختگی لازم رو کسب کرده باشه. حتی  یک دختر نوجوان که خواهر یا برادرش را در غیاب همیشگی مادر،  بزرگ و تربیت میکنه.گاهی تصاویر میتواند باعث پیش داوری و قضاوت هم بشود که کار را خراب تر کند چه رسد به شناخت. به عنوان مثال من از عکسی با حجاب انتظار هم صدایی با روحانی ملعون رو نداشتم اونجا که به مردم اهانت میکرد و میگفت اکانتهای بی هویت و فیک ، کامنتشون اهمیتی نداره اول برن عکس خودشون رو بزارن بعد کامنت بدن.اغلب هم فکران حسن فریدون کشف حجاب کردن البته نمیگم همه. می بینید که یه عکس چطور میتونه باعث قضاوت بشه. وقتی شناخت بر اساس ظاهر باشه نتیجه مطلوب نخواهد بود پس همان بهتر که انیمیشن و گل و ... پروفایل باشن.بهتره تلاش کنیم از سخن افراد آنها رو بشناسیم نه ظاهرشون.
@z.arooshadehghan 
درباره عکس نذاشتن میتونه دلایل زیادی وجود داشته باشه ، صرفا نمیشه گفت نذاشتن عکس به معنی بی احترامی به مخاطبه و یا اون هایی که میذارن ارزش مضاعفی قائلند برای مخاطبشون...
1
بی‌احترامی که نه!
صرفا از حسم نسبت به پروفایل‌های بی نام و نشان گفتم.