بریدههای کتاب داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی پیروز 1402/5/26 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 9 عطش ما برای داستان، انعکاسی است از نیاز عمیق بشر به یافتن الگوهای زندگی، نه صرفا به عنوان یک عمل فکری و ذهنی بلکه در قالب تجربهای کاملا شخصی و عاطفی. به کلام ژان آنویِ نمایشنامهنویس: "داستان به زندگی شکل میدهد". 0 3 پیروز 1402/6/4 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 12 خلق یک فیلمنامهی خوب، به دشواری خلق یک سمفونی است و از برخی جهات دشوارتر. زیرا در حالی که آهنگساز با خلوص ریاضیوارِ نُتها سر و کار دارد، ما به دنیای پیچیده و دشواری گام مینهیم که نامش سرشت و ذات بشر است. 0 0 پیروز 1402/5/19 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 4 در حال که نویسندگان با حداکثر سرعت، صفحات را سیاه میکنند، فیلمنامه نویسان بارها و بارها نوشتههای خود را حذف میکنند و در بیان حداکثر مفاهیم در حداقل کلمات مصمم و بی ملاحظهاند. 0 8 سبحان ملک محمدی 1403/10/8 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 47 0 2 مرضیهبانو 1403/7/25 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 20 ماده خام استعداد ادبی، کلمات است و ماده خام استعداد داستانگویی، خود زندگی. 0 13 سوده عابدی 1402/5/15 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 37 داستان استعاره ای برای زندگی است؛ استعاره ای که ما را به فرای امور واقع میبرد و با بنیادها و ریشه ها آشنا میکند. 0 14 زینب لطفعلیخانی 1403/9/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 9 داستانها ابزار زندگیاند. (کِنِت برک) 0 0 پیروز 1402/8/6 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 30 0 2 پیروز 1402/5/25 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 7 من همچنان بر این اعتقادم که هنر، زندگی را دگرگون میکند؛ اما میدانم که اگر قادر نیستید در ارکستر داستان، همهی سازها را بنوازید، قطع نظر از اینکه چه نوع موسیقیای در ذهن دارید، ملزم هستید که همان آهنگ قدیمی را زمزمه کنید 0 4 حامد صاحبی 1404/2/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 4 یکبار «پاسکال» نامهای طولانی برای یکی از دوستان خود نوشت و در پایان، از اینکه وقت کافی برای نوشتن نامهای کوتاهتر نداشته، از او عذرخواهی کرد. 0 0 محسن زیدی 1404/3/7 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 301 0 0 زینب لطفعلیخانی 1403/9/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 6 وقتی آدمهای با استعداد چیز بدی مینویسند معمولاً به یکی از این دو دلیل است: یا احساس پایبندی به اثبات یک ایده آنها را کور کرده و یا افسار خود را به دست احساسی داده اند که باید بیانش کنند. اما وقتی آدمهای با استعداد چیز خوبی مینویسند عموماً یک دلیل بیشتر ندارد نیروی محرکه آنها تمایل به لمس کردن تماشاگر است . 0 0 محسن زیدی 1404/3/10 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 536 0 0 زینب لطفعلیخانی 1403/9/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 20 استعداد فاقد مهارت مثل بنزین بدون ماشین است، که شعلهی زیادی دارد اما چیزی را به حرکت در نمیآورد. 0 0 پیروز 1402/5/25 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 7 بسیاری از فیلمسازان نیز با دست زدن به اداهای کودکانه در واقع فریاد میزنند: "نگاه کنیر چه کارهایی از دستم ساخته است!" هنرمند پخته و آبدیده هرگز جلب توجه نمیکند و هنرمند عاقل نیز هرگز کاری را صرفا برای شکستن قراردادها انجام نمیدهد 0 3 معصومه میرابوطالبی 1402/3/31 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 1 به قول کِنِت برکِ منتقد، داستانها ابزار زندگیاند. 0 17 پیروز 1402/5/21 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 6 تنها در صورتی میتوان فیلم موفق ساخت که از واکنشها و پیشبینیهای بیننده مطلع بود. باید داستان خود را به نحوی سر و شکل دهید که هم دیدگاه شما را بیان کند و هم به تمایلات مخاطب پاسخ گوید. تماشاگر نیروییست که - به اندازهی دیگر عناصر - بر شکلگیری داستان تاثیر میگذارد 0 0 حامد صاحبی 1404/3/20 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 10 وقتی جامعه، مخاطب شبهداستانهای ظاهرفریب و توخالی قرار میگیرد، دچار زوال و ضعف میشود. ما نیازمند هجویهها و تراژدیهای راستینیم. درامها و کمدیهایی که زوایای تاریک روح بشر و جامعه انسانی را روشن کنند. 0 0 سجاد (بر چرخ زمان) 🇵🇸 1404/4/12 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 537 آدمهای واقعی معمولا نه به اندازهٔ شخصیتهای داستانی پیچیدهاند و نه به اندازهٔ آنها قابل شناخت. 0 0 سجاد (بر چرخ زمان) 🇵🇸 1404/4/16 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 550 روی کاغذ، زنده بودن و پویایی از نام چیزها نشئت میگیرد. اسم یعنی نام اشیاء و فعل یعنی نام کنشها. برای اینکه نوشتهٔ شما زنده و پویا باشد از اسامی و افعالی که با صفت یا قید همراه هستند پرهیز کنید و به دنبال نام چیزها باشید. 1 0
بریدههای کتاب داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی پیروز 1402/5/26 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 9 عطش ما برای داستان، انعکاسی است از نیاز عمیق بشر به یافتن الگوهای زندگی، نه صرفا به عنوان یک عمل فکری و ذهنی بلکه در قالب تجربهای کاملا شخصی و عاطفی. به کلام ژان آنویِ نمایشنامهنویس: "داستان به زندگی شکل میدهد". 0 3 پیروز 1402/6/4 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 12 خلق یک فیلمنامهی خوب، به دشواری خلق یک سمفونی است و از برخی جهات دشوارتر. زیرا در حالی که آهنگساز با خلوص ریاضیوارِ نُتها سر و کار دارد، ما به دنیای پیچیده و دشواری گام مینهیم که نامش سرشت و ذات بشر است. 0 0 پیروز 1402/5/19 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 4 در حال که نویسندگان با حداکثر سرعت، صفحات را سیاه میکنند، فیلمنامه نویسان بارها و بارها نوشتههای خود را حذف میکنند و در بیان حداکثر مفاهیم در حداقل کلمات مصمم و بی ملاحظهاند. 0 8 سبحان ملک محمدی 1403/10/8 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 47 0 2 مرضیهبانو 1403/7/25 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 20 ماده خام استعداد ادبی، کلمات است و ماده خام استعداد داستانگویی، خود زندگی. 0 13 سوده عابدی 1402/5/15 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 37 داستان استعاره ای برای زندگی است؛ استعاره ای که ما را به فرای امور واقع میبرد و با بنیادها و ریشه ها آشنا میکند. 0 14 زینب لطفعلیخانی 1403/9/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 9 داستانها ابزار زندگیاند. (کِنِت برک) 0 0 پیروز 1402/8/6 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 30 0 2 پیروز 1402/5/25 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 7 من همچنان بر این اعتقادم که هنر، زندگی را دگرگون میکند؛ اما میدانم که اگر قادر نیستید در ارکستر داستان، همهی سازها را بنوازید، قطع نظر از اینکه چه نوع موسیقیای در ذهن دارید، ملزم هستید که همان آهنگ قدیمی را زمزمه کنید 0 4 حامد صاحبی 1404/2/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 4 یکبار «پاسکال» نامهای طولانی برای یکی از دوستان خود نوشت و در پایان، از اینکه وقت کافی برای نوشتن نامهای کوتاهتر نداشته، از او عذرخواهی کرد. 0 0 محسن زیدی 1404/3/7 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 301 0 0 زینب لطفعلیخانی 1403/9/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 6 وقتی آدمهای با استعداد چیز بدی مینویسند معمولاً به یکی از این دو دلیل است: یا احساس پایبندی به اثبات یک ایده آنها را کور کرده و یا افسار خود را به دست احساسی داده اند که باید بیانش کنند. اما وقتی آدمهای با استعداد چیز خوبی مینویسند عموماً یک دلیل بیشتر ندارد نیروی محرکه آنها تمایل به لمس کردن تماشاگر است . 0 0 محسن زیدی 1404/3/10 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 536 0 0 زینب لطفعلیخانی 1403/9/29 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 20 استعداد فاقد مهارت مثل بنزین بدون ماشین است، که شعلهی زیادی دارد اما چیزی را به حرکت در نمیآورد. 0 0 پیروز 1402/5/25 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 7 بسیاری از فیلمسازان نیز با دست زدن به اداهای کودکانه در واقع فریاد میزنند: "نگاه کنیر چه کارهایی از دستم ساخته است!" هنرمند پخته و آبدیده هرگز جلب توجه نمیکند و هنرمند عاقل نیز هرگز کاری را صرفا برای شکستن قراردادها انجام نمیدهد 0 3 معصومه میرابوطالبی 1402/3/31 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 1 به قول کِنِت برکِ منتقد، داستانها ابزار زندگیاند. 0 17 پیروز 1402/5/21 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 6 تنها در صورتی میتوان فیلم موفق ساخت که از واکنشها و پیشبینیهای بیننده مطلع بود. باید داستان خود را به نحوی سر و شکل دهید که هم دیدگاه شما را بیان کند و هم به تمایلات مخاطب پاسخ گوید. تماشاگر نیروییست که - به اندازهی دیگر عناصر - بر شکلگیری داستان تاثیر میگذارد 0 0 حامد صاحبی 1404/3/20 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 10 وقتی جامعه، مخاطب شبهداستانهای ظاهرفریب و توخالی قرار میگیرد، دچار زوال و ضعف میشود. ما نیازمند هجویهها و تراژدیهای راستینیم. درامها و کمدیهایی که زوایای تاریک روح بشر و جامعه انسانی را روشن کنند. 0 0 سجاد (بر چرخ زمان) 🇵🇸 1404/4/12 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 537 آدمهای واقعی معمولا نه به اندازهٔ شخصیتهای داستانی پیچیدهاند و نه به اندازهٔ آنها قابل شناخت. 0 0 سجاد (بر چرخ زمان) 🇵🇸 1404/4/16 داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی رابرت مک کی 4.7 15 صفحۀ 550 روی کاغذ، زنده بودن و پویایی از نام چیزها نشئت میگیرد. اسم یعنی نام اشیاء و فعل یعنی نام کنشها. برای اینکه نوشتهٔ شما زنده و پویا باشد از اسامی و افعالی که با صفت یا قید همراه هستند پرهیز کنید و به دنبال نام چیزها باشید. 1 0