mahsamahsaدنبال کردن@mhkarimi7833 دنبال شده35 دنبال کنندهکتابدوست(5 کتاب)0امتیازدنبال کردن 1یادداشت3امتیاز0لیستکتابخانهنمایش کتابخانهخواندهام5 کتابدر حال خواندن3 کتابخواهم خواند6 کتابیادداشتهاmahsaزندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.63 این رمان، رمانی روح نواز و لطیف است.همچنین راضی کننده و دلچسب. این کتاب پر از اتفاقات غیر منتظره میباشد. خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد میکنم 07باشگاههااین کاربر هنوز باشگاهی ندارد.چالشهااین کاربر هنوز در چالشی شرکت نکرده است.فعالیتهاmahsa پسندید.رسول رسولی پور یادداشت نوشت.1400/11/05نامه مینوی و پیکره ایزدی : متن مقدس و شخص مقدس در اسلام و مسیحیتمحمدحسین زارعی محمودآبادی4.01 خوشبختی در زندگی، دغدغهی دیرین بشر از آغاز تفکر فلسفی بوده است. ارسطو در اخلاق نیکوماخوس از واژهی یونانی یودایمونیا به عنوان هدف انسان در زندگی یاد کرده است. به نظر می رسد فیلسوفان یونان، سعادت در زندگی را در معنایی فراختر از شادی و حتی رضایت تعریف کردهاند. معنای دقیق یودایمونیا «خوشروانی» است؛ یعنی دارا بودن فضیلتهایی که برای داشتن یک زندگی خوب کفایت میکند. یودایمونیای یونانی بیش از آنکه بر یک احساس خوب و یا یک موقعیت آرزو شده در زندگی دلالت داشته باشد، به معنای تحقق عدالت در زندگی با شکوفا نمودن ظرفیتهای بالقوه انسانی است. در نگاه ارسطو، برای تامین سعادت و یا همان یودایمونیاد دو چیز لازم است؛ شخصیت خوب و تلاش عقلانی. اما با ظهور مسیحیت، مفهوم جدیدی به سعادت اضافه شد؛ نجات! مسیحیان با بازخوانی روایت کتاب پیدایش در مورد گناه آدم و حوا، یک آلودگی وجودی برای انسانها قائل شدند که تنها با ایمان به نجات بخشیِ عیسیمسیح و مصلوب شدن او تامین میشود. یعنی سعادت انسانها نه در گرو تلاش برای کسب فضایل عقلانی است، و نه به خوب بودن شخصیت فرد بستگی دارد بلکه سعادت، «فیض» و «هدایتشدگی» از سوی پروردگار است. در اسلام، همان مفهوم هدایتشدگی را در تعریف سعادت داریم اما نه در گرو ایمان به نجات بخشی شخص پیامبر بلکه در تبعیت از دستورات و احکام الهی در قرآن کریم. کارل بارت، الاهیدان نوارتدوکس سوئیسی، مسیحیت را یک دین شخص محور (Christo-centric) دانسته و مسیح را تنها دلیل نجات بشر معرفی میکند. او در کتاب 'اعتقادات کلیسا' بر دیدگاه انحصارگرای ژان کالوَن مبنی بر نجاتِ تنها «گزینش» شدگان از مسیحیان تاخته و عیسی مسیح را جامعِ پذیرفتهشدگان و طردشدگان شناخته و همهی انسانها را بواسطهی مصلوب شدن او، شایستهی نجات میداند. در برابر نگاه شخصمحور در مسیحیت، اسلام را میتوان دینی «متن محور» (Text-centric) دانست و قرآن کریم را تنها وجه آشکارسازِ پروردگار و تنها راه رستگاری و نجات انسانها قلمداد نمود. اندیشمند گرامی جناب آقای دکتر محمدحسین زارعی محمودآبادی درکتاب ارزشمند خویش: 'نامه مینوی و پیکره ایزدی' که آن را بر اساس رسالهی دکتری خویش به راهنمایی اینجانب در دانشگاه ادیان و مذاهب قم گذراندند، تدوین نمودهاند، به چالش مهم الاهیاتیِ نجات از منظر دو دین بزرگ ابراهیمیِ متن محور و شخص محورِ اسلام و مسیحیت پرداختهاند. ایشان در متنی منقح و بر اساس چارچوبی منطقی، مفاهیم، دلایل، و لوازمِ کلامی، اجتماعی و فرهنگی هر یک از دو دیدگاه را بیان داشتهاند. 010mahsa کتاب را تمام کرد.1400/10/27Les miserablesویکتور هوگو5.0003mahsa پسندید.منصوره مصطفی زاده یادداشت نوشت.1400/10/27زمان دست دومسوتلانا آلکسیویچ4.34 من این ترجمه را نخواندم. این کتاب را از نشر چشمه خواندم. متن خیلی زیاد است. افت و خیز چندانی ندارد. روایت است دیگر! یک روایت دوگانه از دوران انقلابهای شوروی؛ از دوره تزارها بگیر تا انقلاب کمونیستی و بعد دوره اصلاحات و روسیه جدید. جالب است که نوع "غرها"ی مردم از دوران کمونیستی شبیه غرهای این روزهای ماست! با این تفاوت که وضعیت واقعا هولناکتر از وضعیت فعلی ما بوده. خیلی هولناکتر. موقع خواندن این کتاب باید حواسمان باشد با وجود همه ادعاهای نویسنده مبنی بر بیطرفی و شنیدن "همه" روایتها، درنهایت این کتابیست که به مذاق جهان غرب خوش بیاید. بنابراین خیلی زیرپوستی و یواش یواش احساسی را که میخواهد در خواننده برمیانگیزد. 128mahsa یادداشت نوشت.1400/08/23زندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.63 این رمان، رمانی روح نواز و لطیف است.همچنین راضی کننده و دلچسب. این کتاب پر از اتفاقات غیر منتظره میباشد. خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد میکنم 07mahsa کتاب را تمام کرد.1400/08/23زندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.6301mahsa امتیاز داد.1400/08/18کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفتهکال نیوپورت3.832 02mahsa کتاب را تمام کرد.1400/08/18کیمیاگرپائولو کوئیلو3.813800mahsa امتیاز داد.1400/06/07Les miserablesویکتور هوگو5.00 00mahsa تا صفحۀ 23 خواند.1400/06/07Les miserablesویکتور هوگو23 / 64 % 3500mahsa شروع به مطالعه کرد.1400/06/07Les miserablesویکتور هوگو5.0001mahsa پسندید.سید حسین مرکبی یادداشت نوشت.1400/06/06سرگشته راه حقنیکوس کازانتزاکیس4.15 بیشتر به یک کتاب مقدس شباهت دارد. روایت نیست، حکایت است. آمیختهای از واقعیت و تمثیل. شخصیتپردازی و داستانپردازیاش مثل هر کتاب مقدس دیگری(!) ضعیف است اما در عوض به هیچ وجه زمانمند نیست. آیات قرآن، غرر احادیث، رگههایی از عاشورا و حتی احوالاتی را که دربارهی آیت الله قاضی و بهبهانی و مقدس اردبیلی و... روایت میشوند میتوانید در این کتاب بیابید!!! درود خدا بر فرانسیس آسیزی و کازانتزاکیس. (تاریخ یادداشت: 1394/10/09) 013mahsa میخواهد بخواند.1400/05/28مصیبت کربلامحمدحسین عصار0.000mahsa تا صفحۀ 9 خواند.1400/05/03عاشقی به وقت کتیبه ها (مجموعه داستان)سیدعلی شجاعی9 / 132 % 600mahsa کتاب را تمام کرد.1400/02/15حمام: نمایشنامه در شش پرده به همراه سیرک و آتش بازیولادیمیر مایاکوفسکی3.0000mahsa پسندید.صادق سالاری نیا میخواهد بخواند.1400/02/06زندگی خود را دوباره بیافرینیدجفری ای. یانگ4.32501mahsa پسندید.زینب کتاب را تمام کرد.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.0501mahsa پسندید.زینب یادداشت نوشت.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.05 بُرِش:" عشق برای آنکه محقق شود باید قوانین دنیای ما را زیر پا بگذارد. عشق رسوا و خلاف قاعده است؛ جرمی است که دو ستاره با خارج شدن از مدارِ مقررشان و به هم پیوستن در فضا مرتکب میشوند. مفهوم رمانتیک عشق که متضمن گسستن و گریختن و فاجعه است یگانه مفهومی از عشق است که امروز ما میشناسیم چون همه چیز در جامعه ما مانع از آن است که عشق انتخابی آزاد شود." /پینوشت: مطالعه در بابِ تنهایی، ملال و عشق ضرورت است چرا که امروزه این مفاهیم از مسائل مهم بشریبه حساب میآیند و این جریان، بخشِ لاینفک و مهمِ مبارزه است. 02mahsa پسندید.زینب کتاب را تمام کرد.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.0501mahsa میخواهد بخواند.1400/02/05شیدارقیه شیخ الاسلامی0.000mahsa میخواهد بخواند.1400/02/05شیدامحبوبه کارخانه یوسفی0.001
mahsamahsaدنبال کردن@mhkarimi7833 دنبال شده35 دنبال کنندهکتابدوست(5 کتاب)0امتیازدنبال کردن 1یادداشت3امتیاز0لیستکتابخانهنمایش کتابخانهخواندهام5 کتابدر حال خواندن3 کتابخواهم خواند6 کتابیادداشتهاmahsaزندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.63 این رمان، رمانی روح نواز و لطیف است.همچنین راضی کننده و دلچسب. این کتاب پر از اتفاقات غیر منتظره میباشد. خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد میکنم 07باشگاههااین کاربر هنوز باشگاهی ندارد.چالشهااین کاربر هنوز در چالشی شرکت نکرده است.فعالیتهاmahsa پسندید.رسول رسولی پور یادداشت نوشت.1400/11/05نامه مینوی و پیکره ایزدی : متن مقدس و شخص مقدس در اسلام و مسیحیتمحمدحسین زارعی محمودآبادی4.01 خوشبختی در زندگی، دغدغهی دیرین بشر از آغاز تفکر فلسفی بوده است. ارسطو در اخلاق نیکوماخوس از واژهی یونانی یودایمونیا به عنوان هدف انسان در زندگی یاد کرده است. به نظر می رسد فیلسوفان یونان، سعادت در زندگی را در معنایی فراختر از شادی و حتی رضایت تعریف کردهاند. معنای دقیق یودایمونیا «خوشروانی» است؛ یعنی دارا بودن فضیلتهایی که برای داشتن یک زندگی خوب کفایت میکند. یودایمونیای یونانی بیش از آنکه بر یک احساس خوب و یا یک موقعیت آرزو شده در زندگی دلالت داشته باشد، به معنای تحقق عدالت در زندگی با شکوفا نمودن ظرفیتهای بالقوه انسانی است. در نگاه ارسطو، برای تامین سعادت و یا همان یودایمونیاد دو چیز لازم است؛ شخصیت خوب و تلاش عقلانی. اما با ظهور مسیحیت، مفهوم جدیدی به سعادت اضافه شد؛ نجات! مسیحیان با بازخوانی روایت کتاب پیدایش در مورد گناه آدم و حوا، یک آلودگی وجودی برای انسانها قائل شدند که تنها با ایمان به نجات بخشیِ عیسیمسیح و مصلوب شدن او تامین میشود. یعنی سعادت انسانها نه در گرو تلاش برای کسب فضایل عقلانی است، و نه به خوب بودن شخصیت فرد بستگی دارد بلکه سعادت، «فیض» و «هدایتشدگی» از سوی پروردگار است. در اسلام، همان مفهوم هدایتشدگی را در تعریف سعادت داریم اما نه در گرو ایمان به نجات بخشی شخص پیامبر بلکه در تبعیت از دستورات و احکام الهی در قرآن کریم. کارل بارت، الاهیدان نوارتدوکس سوئیسی، مسیحیت را یک دین شخص محور (Christo-centric) دانسته و مسیح را تنها دلیل نجات بشر معرفی میکند. او در کتاب 'اعتقادات کلیسا' بر دیدگاه انحصارگرای ژان کالوَن مبنی بر نجاتِ تنها «گزینش» شدگان از مسیحیان تاخته و عیسی مسیح را جامعِ پذیرفتهشدگان و طردشدگان شناخته و همهی انسانها را بواسطهی مصلوب شدن او، شایستهی نجات میداند. در برابر نگاه شخصمحور در مسیحیت، اسلام را میتوان دینی «متن محور» (Text-centric) دانست و قرآن کریم را تنها وجه آشکارسازِ پروردگار و تنها راه رستگاری و نجات انسانها قلمداد نمود. اندیشمند گرامی جناب آقای دکتر محمدحسین زارعی محمودآبادی درکتاب ارزشمند خویش: 'نامه مینوی و پیکره ایزدی' که آن را بر اساس رسالهی دکتری خویش به راهنمایی اینجانب در دانشگاه ادیان و مذاهب قم گذراندند، تدوین نمودهاند، به چالش مهم الاهیاتیِ نجات از منظر دو دین بزرگ ابراهیمیِ متن محور و شخص محورِ اسلام و مسیحیت پرداختهاند. ایشان در متنی منقح و بر اساس چارچوبی منطقی، مفاهیم، دلایل، و لوازمِ کلامی، اجتماعی و فرهنگی هر یک از دو دیدگاه را بیان داشتهاند. 010mahsa کتاب را تمام کرد.1400/10/27Les miserablesویکتور هوگو5.0003mahsa پسندید.منصوره مصطفی زاده یادداشت نوشت.1400/10/27زمان دست دومسوتلانا آلکسیویچ4.34 من این ترجمه را نخواندم. این کتاب را از نشر چشمه خواندم. متن خیلی زیاد است. افت و خیز چندانی ندارد. روایت است دیگر! یک روایت دوگانه از دوران انقلابهای شوروی؛ از دوره تزارها بگیر تا انقلاب کمونیستی و بعد دوره اصلاحات و روسیه جدید. جالب است که نوع "غرها"ی مردم از دوران کمونیستی شبیه غرهای این روزهای ماست! با این تفاوت که وضعیت واقعا هولناکتر از وضعیت فعلی ما بوده. خیلی هولناکتر. موقع خواندن این کتاب باید حواسمان باشد با وجود همه ادعاهای نویسنده مبنی بر بیطرفی و شنیدن "همه" روایتها، درنهایت این کتابیست که به مذاق جهان غرب خوش بیاید. بنابراین خیلی زیرپوستی و یواش یواش احساسی را که میخواهد در خواننده برمیانگیزد. 128mahsa یادداشت نوشت.1400/08/23زندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.63 این رمان، رمانی روح نواز و لطیف است.همچنین راضی کننده و دلچسب. این کتاب پر از اتفاقات غیر منتظره میباشد. خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد میکنم 07mahsa کتاب را تمام کرد.1400/08/23زندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.6301mahsa امتیاز داد.1400/08/18کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفتهکال نیوپورت3.832 02mahsa کتاب را تمام کرد.1400/08/18کیمیاگرپائولو کوئیلو3.813800mahsa امتیاز داد.1400/06/07Les miserablesویکتور هوگو5.00 00mahsa تا صفحۀ 23 خواند.1400/06/07Les miserablesویکتور هوگو23 / 64 % 3500mahsa شروع به مطالعه کرد.1400/06/07Les miserablesویکتور هوگو5.0001mahsa پسندید.سید حسین مرکبی یادداشت نوشت.1400/06/06سرگشته راه حقنیکوس کازانتزاکیس4.15 بیشتر به یک کتاب مقدس شباهت دارد. روایت نیست، حکایت است. آمیختهای از واقعیت و تمثیل. شخصیتپردازی و داستانپردازیاش مثل هر کتاب مقدس دیگری(!) ضعیف است اما در عوض به هیچ وجه زمانمند نیست. آیات قرآن، غرر احادیث، رگههایی از عاشورا و حتی احوالاتی را که دربارهی آیت الله قاضی و بهبهانی و مقدس اردبیلی و... روایت میشوند میتوانید در این کتاب بیابید!!! درود خدا بر فرانسیس آسیزی و کازانتزاکیس. (تاریخ یادداشت: 1394/10/09) 013mahsa میخواهد بخواند.1400/05/28مصیبت کربلامحمدحسین عصار0.000mahsa تا صفحۀ 9 خواند.1400/05/03عاشقی به وقت کتیبه ها (مجموعه داستان)سیدعلی شجاعی9 / 132 % 600mahsa کتاب را تمام کرد.1400/02/15حمام: نمایشنامه در شش پرده به همراه سیرک و آتش بازیولادیمیر مایاکوفسکی3.0000mahsa پسندید.صادق سالاری نیا میخواهد بخواند.1400/02/06زندگی خود را دوباره بیافرینیدجفری ای. یانگ4.32501mahsa پسندید.زینب کتاب را تمام کرد.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.0501mahsa پسندید.زینب یادداشت نوشت.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.05 بُرِش:" عشق برای آنکه محقق شود باید قوانین دنیای ما را زیر پا بگذارد. عشق رسوا و خلاف قاعده است؛ جرمی است که دو ستاره با خارج شدن از مدارِ مقررشان و به هم پیوستن در فضا مرتکب میشوند. مفهوم رمانتیک عشق که متضمن گسستن و گریختن و فاجعه است یگانه مفهومی از عشق است که امروز ما میشناسیم چون همه چیز در جامعه ما مانع از آن است که عشق انتخابی آزاد شود." /پینوشت: مطالعه در بابِ تنهایی، ملال و عشق ضرورت است چرا که امروزه این مفاهیم از مسائل مهم بشریبه حساب میآیند و این جریان، بخشِ لاینفک و مهمِ مبارزه است. 02mahsa پسندید.زینب کتاب را تمام کرد.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.0501mahsa میخواهد بخواند.1400/02/05شیدارقیه شیخ الاسلامی0.000mahsa میخواهد بخواند.1400/02/05شیدامحبوبه کارخانه یوسفی0.001
mahsa پسندید.رسول رسولی پور یادداشت نوشت.1400/11/05نامه مینوی و پیکره ایزدی : متن مقدس و شخص مقدس در اسلام و مسیحیتمحمدحسین زارعی محمودآبادی4.01 خوشبختی در زندگی، دغدغهی دیرین بشر از آغاز تفکر فلسفی بوده است. ارسطو در اخلاق نیکوماخوس از واژهی یونانی یودایمونیا به عنوان هدف انسان در زندگی یاد کرده است. به نظر می رسد فیلسوفان یونان، سعادت در زندگی را در معنایی فراختر از شادی و حتی رضایت تعریف کردهاند. معنای دقیق یودایمونیا «خوشروانی» است؛ یعنی دارا بودن فضیلتهایی که برای داشتن یک زندگی خوب کفایت میکند. یودایمونیای یونانی بیش از آنکه بر یک احساس خوب و یا یک موقعیت آرزو شده در زندگی دلالت داشته باشد، به معنای تحقق عدالت در زندگی با شکوفا نمودن ظرفیتهای بالقوه انسانی است. در نگاه ارسطو، برای تامین سعادت و یا همان یودایمونیاد دو چیز لازم است؛ شخصیت خوب و تلاش عقلانی. اما با ظهور مسیحیت، مفهوم جدیدی به سعادت اضافه شد؛ نجات! مسیحیان با بازخوانی روایت کتاب پیدایش در مورد گناه آدم و حوا، یک آلودگی وجودی برای انسانها قائل شدند که تنها با ایمان به نجات بخشیِ عیسیمسیح و مصلوب شدن او تامین میشود. یعنی سعادت انسانها نه در گرو تلاش برای کسب فضایل عقلانی است، و نه به خوب بودن شخصیت فرد بستگی دارد بلکه سعادت، «فیض» و «هدایتشدگی» از سوی پروردگار است. در اسلام، همان مفهوم هدایتشدگی را در تعریف سعادت داریم اما نه در گرو ایمان به نجات بخشی شخص پیامبر بلکه در تبعیت از دستورات و احکام الهی در قرآن کریم. کارل بارت، الاهیدان نوارتدوکس سوئیسی، مسیحیت را یک دین شخص محور (Christo-centric) دانسته و مسیح را تنها دلیل نجات بشر معرفی میکند. او در کتاب 'اعتقادات کلیسا' بر دیدگاه انحصارگرای ژان کالوَن مبنی بر نجاتِ تنها «گزینش» شدگان از مسیحیان تاخته و عیسی مسیح را جامعِ پذیرفتهشدگان و طردشدگان شناخته و همهی انسانها را بواسطهی مصلوب شدن او، شایستهی نجات میداند. در برابر نگاه شخصمحور در مسیحیت، اسلام را میتوان دینی «متن محور» (Text-centric) دانست و قرآن کریم را تنها وجه آشکارسازِ پروردگار و تنها راه رستگاری و نجات انسانها قلمداد نمود. اندیشمند گرامی جناب آقای دکتر محمدحسین زارعی محمودآبادی درکتاب ارزشمند خویش: 'نامه مینوی و پیکره ایزدی' که آن را بر اساس رسالهی دکتری خویش به راهنمایی اینجانب در دانشگاه ادیان و مذاهب قم گذراندند، تدوین نمودهاند، به چالش مهم الاهیاتیِ نجات از منظر دو دین بزرگ ابراهیمیِ متن محور و شخص محورِ اسلام و مسیحیت پرداختهاند. ایشان در متنی منقح و بر اساس چارچوبی منطقی، مفاهیم، دلایل، و لوازمِ کلامی، اجتماعی و فرهنگی هر یک از دو دیدگاه را بیان داشتهاند. 010
mahsa پسندید.منصوره مصطفی زاده یادداشت نوشت.1400/10/27زمان دست دومسوتلانا آلکسیویچ4.34 من این ترجمه را نخواندم. این کتاب را از نشر چشمه خواندم. متن خیلی زیاد است. افت و خیز چندانی ندارد. روایت است دیگر! یک روایت دوگانه از دوران انقلابهای شوروی؛ از دوره تزارها بگیر تا انقلاب کمونیستی و بعد دوره اصلاحات و روسیه جدید. جالب است که نوع "غرها"ی مردم از دوران کمونیستی شبیه غرهای این روزهای ماست! با این تفاوت که وضعیت واقعا هولناکتر از وضعیت فعلی ما بوده. خیلی هولناکتر. موقع خواندن این کتاب باید حواسمان باشد با وجود همه ادعاهای نویسنده مبنی بر بیطرفی و شنیدن "همه" روایتها، درنهایت این کتابیست که به مذاق جهان غرب خوش بیاید. بنابراین خیلی زیرپوستی و یواش یواش احساسی را که میخواهد در خواننده برمیانگیزد. 128
mahsa یادداشت نوشت.1400/08/23زندگی خصوصی یک سرآشپز: داستان آن هانورا افرون3.63 این رمان، رمانی روح نواز و لطیف است.همچنین راضی کننده و دلچسب. این کتاب پر از اتفاقات غیر منتظره میباشد. خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد میکنم 07
mahsa پسندید.سید حسین مرکبی یادداشت نوشت.1400/06/06سرگشته راه حقنیکوس کازانتزاکیس4.15 بیشتر به یک کتاب مقدس شباهت دارد. روایت نیست، حکایت است. آمیختهای از واقعیت و تمثیل. شخصیتپردازی و داستانپردازیاش مثل هر کتاب مقدس دیگری(!) ضعیف است اما در عوض به هیچ وجه زمانمند نیست. آیات قرآن، غرر احادیث، رگههایی از عاشورا و حتی احوالاتی را که دربارهی آیت الله قاضی و بهبهانی و مقدس اردبیلی و... روایت میشوند میتوانید در این کتاب بیابید!!! درود خدا بر فرانسیس آسیزی و کازانتزاکیس. (تاریخ یادداشت: 1394/10/09) 013
mahsa کتاب را تمام کرد.1400/02/15حمام: نمایشنامه در شش پرده به همراه سیرک و آتش بازیولادیمیر مایاکوفسکی3.0000
mahsa پسندید.صادق سالاری نیا میخواهد بخواند.1400/02/06زندگی خود را دوباره بیافرینیدجفری ای. یانگ4.32501
mahsa پسندید.زینب یادداشت نوشت.1400/02/07دیالکتیک تنهاییاوکتاویو پاز3.05 بُرِش:" عشق برای آنکه محقق شود باید قوانین دنیای ما را زیر پا بگذارد. عشق رسوا و خلاف قاعده است؛ جرمی است که دو ستاره با خارج شدن از مدارِ مقررشان و به هم پیوستن در فضا مرتکب میشوند. مفهوم رمانتیک عشق که متضمن گسستن و گریختن و فاجعه است یگانه مفهومی از عشق است که امروز ما میشناسیم چون همه چیز در جامعه ما مانع از آن است که عشق انتخابی آزاد شود." /پینوشت: مطالعه در بابِ تنهایی، ملال و عشق ضرورت است چرا که امروزه این مفاهیم از مسائل مهم بشریبه حساب میآیند و این جریان، بخشِ لاینفک و مهمِ مبارزه است. 02