جزئیات پست

Samuel

1402/09/08

خواندن 2 دقیقه
(0/1000)

نظرات

نویسندگی جنسیت نداره هم نویسنده های خانوم خیلی خوبی وجود داره هم آقا 
1
Samuel

1402/09/09

دقیقاً همینطوره، بابت وقتی که گذاشتین و کامنت زیباتون خیلی ممنونم  
به نظرم مفهوم سوال به این شکل درست نیست 
هر کدوم نقاط قوت و ضعف خودشون و دارن که این وابسته به ویژگی های شخصیتی هر فرد هست که بازم قابل دسته بندی در دسته خانم ها و آقایان نیست ..
2
Samuel

1402/09/09

بله در آخر مقاله اشاره شده به این نکته، جنسیت یک ویژگی انتسابی و حتما هر فرد فارغ از جنسیتش میتونه آثار خارق‌العاده‌ای  بنویسه سپاس از وقتی که گذاشتین و کامنت بی‌نظیرتون  
👌👌بله درسته 
🙏
@Samuel 
Mahsa bgbn

1402/09/08

نکات جالبی رو اشاره کردین. تا حالا دقت نکرده بودم.
امیدوارم به خاطر سوال چالشی‌تون سوتفاهم پیش نیاد و دعوا نشه تو کامنت‌ها😂 هر دو واقعا آثار درخوری نوشتن و خیلی دقت نمی‌کنم کی بهتره، البته نویسنده‌های محبوب من تا اینجا آقایون بودن که اینم باز به جنسیتشون ربطی نداشته.
1
Samuel

1402/09/09

تشکر فراوان از شما بابت وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتین و کامنت فوق‌العادتون  
نکاتی که اشاره کردین جالب بودن و احتمالاً برای بعضی از نویسنده‌های زن و مرد صدق کنه؛ ولی همون‌طور که در انتها گفته شد، تفاوت‌ها بیشتر اوقات به عوامل فردی و اجتماعی بستگی داره.

ولی به‌نظر من این دیدگاه‌های قالبی باعث می‌شن ما ناخودآگاه با یک دیدِ خاصی یک کتابی رو بخونیم. مثلاً وقتی کتابی رو شروع می‌کنیم که می‌دونیم نویسنده‌ش زن هست، شاید به‌عنوان مثال اون جنبه‌های احساسی داستان رو پررنگ‌تر از چیزی که واقعاً هست تصور کنیم یا موارد دیگه‌ای که ممکنه پیش بیاد و این‌طوری روی قضاوت‌مون تأثیر بذاره.

می‌شه گفت همه‌ی این ویژگی‌هایی که بهشون اشاره شد هم در توانایی مردها هست و هم در توانایی زن‌ها و فقط شاید شدت و ضعفش وابسته به شرایط، متفاوت باشه. به قول ویرجینیا وولف، «برای هرکس که می‌نویسد، فکر کردن درباره‌ی جنسیت خود مخرب است. زن بودن یا مرد بودن به‌صورت خالص و مطلق مخرب است. باید زنانه- مردانه و یا مردانه – زنانه بود. پیش از آن‌که عمل خلاقه به‌ثمر برسد، باید در ذهن نوعی تعامل بین زن و مرد صورت بگیرد.»
1
Samuel

1402/09/09

تشکر از شما برای نکات دقیقی که گفتین و همچنین  وقتی که برای مطاله مقاله گذاشتین  
      Hazel Grace

1402/09/08

کلا من خودم داستان های احساسی یا داستانایی که به احساسات و درون شخص می پردازه بیشتر علاقه دارم
پستتون خیلی جالبه
ولی خب توی همه ی نویسنده ها صدق نمیکنه مثلا کتاب تو تنها نیستی از جکلین وودسون خیلی احساسیه☺️
2
Samuel

1402/09/09

ممنون از شما بابت وقتی که گذاشتین  و کامنت انرژی بخشتون  
      Hazel Grace

1402/09/09

❤️
@Samuel 
راستش تو این ویژگی‌هایی که نام برده شده بعضی وقتها نویسنده‌های زن رو دیدم که قوی‌تر بودن و بعضی وقتها برعکس. کلا کم پیش میاد موقع خوندن داستان به این نکته توجه کنم که نویسنده زنه یا مرد. مگر اینکه مورد خاصی باشه. مثلا موقع خوندن آنا کارنینا دائم این به ذهنم می‌اومد که واقعا یه مرد چطور می‌تونه اینقدر استادانه از درونیات یه زن بنویسه؟ 
1
Samuel

1402/09/09

ممنون از شما برای مطالعه مقاله و کامنت مفیدتون 
هردو نوع خوبن...
اما من نویسنده ی آقا را ترجیح میدم
2
Samuel

1402/09/11

تشکر فراوان از وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتین و کامنت عالیتون  
خیلی ممنون
@Samuel 
قطعا دوتاش
1
Samuel

1402/09/16

بدون شک هر دوتا فوق‌العاده  هستن، خانوم زهرا سپاس برای مطالعه مقاله و کامنت عالیتون  
تا حالا بهش فکر نکرده بودم ، پست شما من رو به فکر کردن وا داشت . اما حالا که فکر می کنم میبینم من از هر دو جنسیت خوندن و هردوش رو دوست داشتم 
پس هردوتاش
2
Samuel

1402/09/16

بله هر دو آثار بی‌نظیری نوشته‌اند و قطآ هر دو قابل احترام هستن،  سپاس فراوان از شما بابت مطاله مقاله و کامنت زیباتون  
ممنونم از پست خوبی که شما گذاشتید  
 @Samuel 
ز هادی

1402/10/01

همیشه فکر کردم داستانی که هم نویسنده  مرد داشته باشه هم زن چقدر قشنگ میشه، میشن مکمل هم
2
Samuel

1402/10/19

با شما کاملا موافقم، تشکر از شما بابت کامنت عالیتون و وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتین. 
من دارم تصور میکنم احتمالا وسط نوشتن دعواشون میشه😄 
بنظرم تمام مواردی که توضیحشون گذشت نسبی هستن. مثلا من اگر قرار باشه داستانی بنویسم با توجه به نکاتی که گفتید احتمالا هیچ شباهتی به نوشته ی یک نویسنده زن نخواهد داشت چون نوشتن عمقی و تحلیلی رو به نوشتن احساسی ترجیح میدم. 
پست جالبی بود ممنون ازتون. 
1
Samuel

1402/10/19

قطعا جنسیت تعیین کننده چطور نوشتن یک کتاب نیست و هر دو جنس می‌تواند از ویژگی های بالا بصورت یکسان استفاده کنند، خیلی ممنونم از وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتین و کامنت زیباتون  
نمیدونم واقعا هیچ وقت جزو ملاک های انتخابم نبوده که نویسنده زن یا مرد ،  بیشتر برام مهم سبک  اش بوده  و اینکه باهاش ارتباط گرفتم یا نه . مثلا انی شرلی که مورد علاقه منه  نویسنده اش خانم هست  ولی از اون طرف  کتاب های فردریک بکمن و نادر ابراهیمی هم به نظرم  فوق العاده هستند و  حتی از نظر احساسات خیلی عمیق ...
1
Samuel

1402/10/19

 فارغ از جنسیت هر دو  آثار بی‌نظیری نوشته‌اند، و محتوای  قطعا میتونه مهم ترین الویت برای انتخاب  یک کتاب باشه، تشکر فراوان از شما بابت وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتین و کامنت عالیتون . 
فکر نمی کنم جنسیت نویسنده تاثیر زیادی در ویژگی های کتاب ها داشته باشد.شاید به طور نسبی سایه برخی از این مواردی که عرض کردید در برخی کتاب ها دیده بشود،اما قطعا نمیشود مطلقا و آنقدر قاطع درباره همه کتاب ها و همه نویسندگان حرف زد.