بریده کتابهای نوید نظری نوید نظری دیروز از پاریز تا پاریس محمدابراهیم باستانی پاریزی 3.7 5 صفحۀ 70 در سال ۱۹۷۰، ۸۰ درصد کلمات زبان اردو فارسی و اتفاقا فارسی سره است! ورود ممنوع : راه بند! توقف ممنوع: ایستی بند! تشکر: مهربانی! قنادی: شیرینکده! اتوبان: شاهراه! شلوار: پاجامه! سریعالسیر: تیزخرام!!! شاید بجای تبلیغ مستقیم زبان فارسی باید اردو را در برابر انگلیسی حفظ میکردیم!!! 2 29 نوید نظری دیروز از پاریز تا پاریس محمدابراهیم باستانی پاریزی 3.7 5 صفحۀ 179 زبان، اسامی و ریشه لغات در بلاد اسلامی چند وجهی است به قول اقبال لاهوری همه چمنزاریم از یک شاخسار! مثلا این اسامی را دقت کنید ملا محمد گشتاسب، عالم شهیر افغانی یا غیاثالدین کیخسرو قلیچ ارسلان، پادشاه سلجوقی عثمانی 0 10 نوید نظری دیروز از پاریز تا پاریس محمدابراهیم باستانی پاریزی 3.7 5 صفحۀ 150 پایم از میخ کفش آبله زد! یاد باد روز پا برهنگیها! 0 19 نوید نظری 1403/11/28 جز از کل استیو تولتز 4.1 166 صفحۀ 451 دو برادر به رغم حرکت در مسیرهای یک طرفه و کاملا متفاوت اکنون به میدانگاهی کوچکی رسیدهاند که گریز از یکدیگر ابدا برایشان ممکن نیست. 0 14 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 169 حالا همه آنچه که اهالی غزه به آن امید بسته بودند فرو ریخته؛ آنها معلقاند بین زمین و آسمان، میان رنج و رنج، مرگ و مرگ. این حال، حال ظهور خداوند است. اینان قوم برگزیده خدایند در همان جغرافیای موعود! آنها رو به راز هستی ایستادهاند. بر خلاف همه ابنای بشر که پشت به وجود و رو به خود ماندهاند. ما همه در آیینه حق، خود را میبینیم و آنها در آیینه، حق را... 0 23 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 169 چیزی در مورد یحیی سنوار باقی است که مرا رها نمیکند و مرا در درون به ورشکستگی کامل کشانده است. پس از تصویر تاریخساز از شهادتش؛ او میتوانست فقط با باز کردن چفیهش زنده بماند. یحیی میدانست زنده او چقدر بدرد اسرائیل میخورد؛ او بزرگترین شکار اسرائیل بود؛ تاریخ را برمیگردادند. یحیی همه اینها را میدانست، ولی چفیه را تا زیر چشمهایش بالا کشید. من به آن لحظه لاهوتی میاندیشم که یک انسان چگونه میتواند مرگ را به خود دعوت کند. 0 19 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 167 تصویری که برای تحقیر سنوار از رسانهها پخش شد احساس جهانیان را در تحسین حماسه او برانگیخت؛ شعرا جاندارترین کلمات را فراخواندند و آنها را در نظمی حماسی در کنار هم نشاندند نقاشیها و طرحهای گرافیکی به فضای مجازی سرازیر شد. نقشها و طرحهایی از دو چشم بیرمق که به ما مینگرد، به نسان و به تاریخ! سنوار هنرمند بود؛ و حالا در آخرین لحظه حیاتش بزرگترین اثر هنری را خلق کرده به دیوار تاریخ آویخته 0 12 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 154 پیرزنی تنها که مانده تا بار دیگر فرزندان را به خود دعوت کند. مانده تا نکند فرزند یا نوهای برگردد و پشت در بماند! «خانه» مهم است. یک نفر باید همیشه در خانه باشد؛ تا انتظار معنا پیدا کند؛ تا دلمان برای خانه تنگ شود. 0 10 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 140 امام موسی صدر سقفی بلند از آرمان بر سر این مردم بیسرپناه ساخت؛ سقفی بلند که باید روی پایشان میایستادند و قد میکشیدند تا آن را لمس کنند.مردمی که سقف آرمانشان کوتاه باشد خودشان هم کوچک و کوتوله باقی خواهند ماند. 0 8 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 94 گمان دشمن کودککش این است که با ترساندن و قتلعام پشت جبهه خط مقدم را از پا در میآورد. ترساندن، ابزار شیطان همیشگی شیطان بوده. او ما را از چیزی بیرون قلبمان میترساند و خدا ما را به چیزی درون قلبمان آرام میکند. 0 6 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 124 آزادی حقیقی در رقم زدن زندگی و ساختن آرزوهاست، نه در مصرف آرزوهای از پیش آماده شده. آنها که میگویند از دل جنگ زندگی میجوشد بیراه نمیگویند. حقیقت انسانی زندگی در مواجهه با تلخی جنگ از دلها جوانه میزند 0 9 نوید نظری 1403/11/18 رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر 3.7 18 صفحۀ 148 میبینم که دیونگان را کری فرا گرفته است! تعجبی ندارد در روزگاری که خردمندان را کوری در برگرفته است! 0 16 نوید نظری 1403/11/18 رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر 3.7 18 صفحۀ 82 آرزویم برای ماندن گیرا تر از ارادهام برای رفتن است. ببین که هر قدر درخشندگی خورشید شعلهور میشود، بدبختی ما نیز سایهاش گستردهتر میگردد. 0 17 نوید نظری 1403/11/17 شاه لیر ویلیام شکسپیر 4.0 19 صفحۀ 200 درد بزرگ روزگار این است که کوران را باید دیوانگان راهبری کنند. 0 16 نوید نظری 1403/11/17 نمایشنامه شاه لیر ویلیام شکسپیر 4.0 19 صفحۀ 149 ما نخستین مردمانی نیستیم که با نیتهای پاک اسیر سرنوشتی ناپاک و دهشت آلود میشویم. 0 25 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 249 در جامعه مصرف، کالایی که انسان بیش از هر چیزی مصرف میکند خوشبینی است 0 17 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 393 وقتی دیگر روزها و سالها با آن سرعت وحشتآور از جلوی چشم ما نمیگذرند و بالاخره وقتی آدم فرصت زندگی کردن دارد،از خود میپرسم که چه چیز از دست رفته است. 0 14 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 370 پسر جان! این با ما نیست که بگوییم زنده خواهیم ماند یا خواهیم مرد. آدم برای این زنده است که به زندگی ادامه بدهد. زندگی مثل کار میماند، پس بهتر اینکه آن را به انجام رساند نه اینکه هرجا مشکل شد نیمهکاره ولش کرد! 0 12 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 568 من بدن ورزیدهای دارم. هرگز گمان نمیکردم جسمی که همه عمر باعث نشاط و لذت من شده است در این آخر کار اینقدر موجب رنج و درد و محنت من شده و خودش کار من را تمام کند! شاید من و جسمم یکی باشیم. 0 14 نوید نظری 1403/10/30 شرق بهشت جان اشتاین بک 4.3 17 صفحۀ 169 اگر آدمها دائما در تله غرایز جنسی خودشان گیر نکرده بودند بردهاش نمیشدند، به وسیله آن شکنجه نمیشدند و فریب نمیخوردند، چه آزادیها که میتوانستند داشته باشند! تنها عامل منفی این آزادی این است که انسان دیگر نمیتواند مدعی انسانیت باشد؛ بلکه تبدیل به هیولا میشود. 0 10
بریده کتابهای نوید نظری نوید نظری دیروز از پاریز تا پاریس محمدابراهیم باستانی پاریزی 3.7 5 صفحۀ 70 در سال ۱۹۷۰، ۸۰ درصد کلمات زبان اردو فارسی و اتفاقا فارسی سره است! ورود ممنوع : راه بند! توقف ممنوع: ایستی بند! تشکر: مهربانی! قنادی: شیرینکده! اتوبان: شاهراه! شلوار: پاجامه! سریعالسیر: تیزخرام!!! شاید بجای تبلیغ مستقیم زبان فارسی باید اردو را در برابر انگلیسی حفظ میکردیم!!! 2 29 نوید نظری دیروز از پاریز تا پاریس محمدابراهیم باستانی پاریزی 3.7 5 صفحۀ 179 زبان، اسامی و ریشه لغات در بلاد اسلامی چند وجهی است به قول اقبال لاهوری همه چمنزاریم از یک شاخسار! مثلا این اسامی را دقت کنید ملا محمد گشتاسب، عالم شهیر افغانی یا غیاثالدین کیخسرو قلیچ ارسلان، پادشاه سلجوقی عثمانی 0 10 نوید نظری دیروز از پاریز تا پاریس محمدابراهیم باستانی پاریزی 3.7 5 صفحۀ 150 پایم از میخ کفش آبله زد! یاد باد روز پا برهنگیها! 0 19 نوید نظری 1403/11/28 جز از کل استیو تولتز 4.1 166 صفحۀ 451 دو برادر به رغم حرکت در مسیرهای یک طرفه و کاملا متفاوت اکنون به میدانگاهی کوچکی رسیدهاند که گریز از یکدیگر ابدا برایشان ممکن نیست. 0 14 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 169 حالا همه آنچه که اهالی غزه به آن امید بسته بودند فرو ریخته؛ آنها معلقاند بین زمین و آسمان، میان رنج و رنج، مرگ و مرگ. این حال، حال ظهور خداوند است. اینان قوم برگزیده خدایند در همان جغرافیای موعود! آنها رو به راز هستی ایستادهاند. بر خلاف همه ابنای بشر که پشت به وجود و رو به خود ماندهاند. ما همه در آیینه حق، خود را میبینیم و آنها در آیینه، حق را... 0 23 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 169 چیزی در مورد یحیی سنوار باقی است که مرا رها نمیکند و مرا در درون به ورشکستگی کامل کشانده است. پس از تصویر تاریخساز از شهادتش؛ او میتوانست فقط با باز کردن چفیهش زنده بماند. یحیی میدانست زنده او چقدر بدرد اسرائیل میخورد؛ او بزرگترین شکار اسرائیل بود؛ تاریخ را برمیگردادند. یحیی همه اینها را میدانست، ولی چفیه را تا زیر چشمهایش بالا کشید. من به آن لحظه لاهوتی میاندیشم که یک انسان چگونه میتواند مرگ را به خود دعوت کند. 0 19 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 167 تصویری که برای تحقیر سنوار از رسانهها پخش شد احساس جهانیان را در تحسین حماسه او برانگیخت؛ شعرا جاندارترین کلمات را فراخواندند و آنها را در نظمی حماسی در کنار هم نشاندند نقاشیها و طرحهای گرافیکی به فضای مجازی سرازیر شد. نقشها و طرحهایی از دو چشم بیرمق که به ما مینگرد، به نسان و به تاریخ! سنوار هنرمند بود؛ و حالا در آخرین لحظه حیاتش بزرگترین اثر هنری را خلق کرده به دیوار تاریخ آویخته 0 12 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 154 پیرزنی تنها که مانده تا بار دیگر فرزندان را به خود دعوت کند. مانده تا نکند فرزند یا نوهای برگردد و پشت در بماند! «خانه» مهم است. یک نفر باید همیشه در خانه باشد؛ تا انتظار معنا پیدا کند؛ تا دلمان برای خانه تنگ شود. 0 10 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 140 امام موسی صدر سقفی بلند از آرمان بر سر این مردم بیسرپناه ساخت؛ سقفی بلند که باید روی پایشان میایستادند و قد میکشیدند تا آن را لمس کنند.مردمی که سقف آرمانشان کوتاه باشد خودشان هم کوچک و کوتوله باقی خواهند ماند. 0 8 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 94 گمان دشمن کودککش این است که با ترساندن و قتلعام پشت جبهه خط مقدم را از پا در میآورد. ترساندن، ابزار شیطان همیشگی شیطان بوده. او ما را از چیزی بیرون قلبمان میترساند و خدا ما را به چیزی درون قلبمان آرام میکند. 0 6 نوید نظری 1403/11/24 عربیکا یامین پور 4.4 27 صفحۀ 124 آزادی حقیقی در رقم زدن زندگی و ساختن آرزوهاست، نه در مصرف آرزوهای از پیش آماده شده. آنها که میگویند از دل جنگ زندگی میجوشد بیراه نمیگویند. حقیقت انسانی زندگی در مواجهه با تلخی جنگ از دلها جوانه میزند 0 9 نوید نظری 1403/11/18 رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر 3.7 18 صفحۀ 148 میبینم که دیونگان را کری فرا گرفته است! تعجبی ندارد در روزگاری که خردمندان را کوری در برگرفته است! 0 16 نوید نظری 1403/11/18 رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر 3.7 18 صفحۀ 82 آرزویم برای ماندن گیرا تر از ارادهام برای رفتن است. ببین که هر قدر درخشندگی خورشید شعلهور میشود، بدبختی ما نیز سایهاش گستردهتر میگردد. 0 17 نوید نظری 1403/11/17 شاه لیر ویلیام شکسپیر 4.0 19 صفحۀ 200 درد بزرگ روزگار این است که کوران را باید دیوانگان راهبری کنند. 0 16 نوید نظری 1403/11/17 نمایشنامه شاه لیر ویلیام شکسپیر 4.0 19 صفحۀ 149 ما نخستین مردمانی نیستیم که با نیتهای پاک اسیر سرنوشتی ناپاک و دهشت آلود میشویم. 0 25 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 249 در جامعه مصرف، کالایی که انسان بیش از هر چیزی مصرف میکند خوشبینی است 0 17 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 393 وقتی دیگر روزها و سالها با آن سرعت وحشتآور از جلوی چشم ما نمیگذرند و بالاخره وقتی آدم فرصت زندگی کردن دارد،از خود میپرسم که چه چیز از دست رفته است. 0 14 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 370 پسر جان! این با ما نیست که بگوییم زنده خواهیم ماند یا خواهیم مرد. آدم برای این زنده است که به زندگی ادامه بدهد. زندگی مثل کار میماند، پس بهتر اینکه آن را به انجام رساند نه اینکه هرجا مشکل شد نیمهکاره ولش کرد! 0 12 نوید نظری 1403/11/11 قلعه مالویل روبر مرل 4.3 32 صفحۀ 568 من بدن ورزیدهای دارم. هرگز گمان نمیکردم جسمی که همه عمر باعث نشاط و لذت من شده است در این آخر کار اینقدر موجب رنج و درد و محنت من شده و خودش کار من را تمام کند! شاید من و جسمم یکی باشیم. 0 14 نوید نظری 1403/10/30 شرق بهشت جان اشتاین بک 4.3 17 صفحۀ 169 اگر آدمها دائما در تله غرایز جنسی خودشان گیر نکرده بودند بردهاش نمیشدند، به وسیله آن شکنجه نمیشدند و فریب نمیخوردند، چه آزادیها که میتوانستند داشته باشند! تنها عامل منفی این آزادی این است که انسان دیگر نمیتواند مدعی انسانیت باشد؛ بلکه تبدیل به هیولا میشود. 0 10