بریدههای کتاب مهدیه عربصالحی مهدیه عربصالحی 1403/11/8 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 128 خوب گفت مولانا در جواب آن فقیه و متکلم فضول،قطب الدین شیرازی: طریقت ما،مردن است،تا نمیری،نمیرسی! 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/11/6 سمفونی مردگان عباس معروفی 4.3 397 صفحۀ 233 وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد بیشتر تنهاست،چون نمیتواند به هیچکس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد... 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/10/13 رباعیات خیام (2 زبانه معطر طرح چرم وزیری با جعبه لیزری راه بیکران) عمربن ابراهیم خیام 4.4 4 صفحۀ 182 یکچند به کودکی به استاد شدیم یکچند به استادی خود شاد شدیم پایان سخن شنو که مارا چه رسید از خاک درامدیم و بر باد شدیم 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/9/15 بوف کور صادق هدایت 3.7 210 صفحۀ 65 چیزی که وحشتناک بود حس میکردم که نه زنده زنده هستم و نه مرده مرده. فقط یک مرده متحرک بودم که نه رابطهای با دنیای زندهها داشتم و نه از فراموشی و آسایش مرگ استفاده میکردم 1 7 مهدیه عربصالحی 1403/9/4 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 103 میپرسید منظور از شراب چیست؟ نه می انگوری خیام و نه بادهی منصوری مولانا! خوشا شراب حافظی؛آمیزهای از مستیِ زمین و حلاوتِ آسمان! 0 1 مهدیه عربصالحی 1403/9/4 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 96 به قول شاعری از روم شرقی: شرح این هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا ترم دگر!.... 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/8/29 پسرک، موش کور، روباه و اسب چارلی مکیسی 4.1 261 صفحۀ 87 زندگی سخته ولی مطمئن باش کسی دوستت داره 0 2 مهدیه عربصالحی 1403/8/29 پسرک، موش کور، روباه و اسب چارلی مکیسی 4.1 261 صفحۀ 53 «اغلب بخشیدن خودت،سختترین نوع بخشیدنه» 0 2 مهدیه عربصالحی 1403/8/26 مثل خون در رگ های من: نامه های احمد شاملو به آیدا احمد شاملو 4.0 51 صفحۀ 117 0 3 مهدیه عربصالحی 1403/8/25 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 86 فراق یا غروب شمس هم،مولانا را با دردناکترین فقدان زندگیاش چشم در چشم کرد و این رویارویی،نه تنها مولانا را در هم نشکست بلکه باعث شد وی از خامی به اوج پختگی و سوختگی برسد. 0 5 مهدیه عربصالحی 1403/8/25 تاکسی سواری سروش صحت 3.2 56 صفحۀ 37 به راننده نگاه کردم،لبخند زد و گفت:«اینجوریه دیگه،تا کهنه نشه،نو نمیشه»بعد گفت:«۴۷ ساله تو این مسیر میرم و میام...تا چند وقت دیگه من هم میرم،ولی این خیابون میمونه.»راننده کمی سکوت کرد،بعد گفت: «شاید خیابونها هم یه روزی کهنه بشن،بعد تموم بشن.» 0 6 مهدیه عربصالحی 1403/2/8 سه کتاب مهدی اخوان ثالث 5.0 2 صفحۀ 20 شنیدم ماجرای هرکسی،نازم به عشق خود که شیرینتر ز هرکس،ماجرای دیگری دارم اگر روزم پریشان شد،فدای تاری از زلفش که هرشب با خیالش خوابهای دیگری دارم.. 0 7 مهدیه عربصالحی 1403/1/31 سرمه ای حامد عسکری 3.8 27 صفحۀ 52 عشق مدتهاست که این روح سراسر درد را برده بر بام جنون و نردبان برداشته... 0 14 مهدیه عربصالحی 1403/1/20 سرمه ای حامد عسکری 3.8 27 صفحۀ 43 نیستی از که بپرسیم نشانی هارا؟! پای عشق که بریزیم جوانی هارا؟! رفته ای فکر نکردی که پس از رفتن تو چه کسی درک کند حال روانی هارا هیچکس مثل دل بی کس من لمس نکرد این دل اشوبی و این دل نگرانی ها 0 10 مهدیه عربصالحی 1403/1/13 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 122 صفحۀ 234 مهم ترین تاثیر روانی توحید در روح یک انسان این است که در راه خدا،در راه تکلیف،در راه انچه که هدفِ وجود خود تشخیص می دهد،از دشمنان این راه نهراسد.نمی گویم ضعف اعصاب نداشته باشد،گاهی دلش هم اضطرابی پیدا نکند،نه؛ترس فعال نداشته باشد،بیم فعال نداشته باشد.ترس و بیمی که او را از پیمودن راه خدا باز بدارد،در وجود او نباشد.این ترسها،این بیمها،این هراسهایی که جلوگیر فضیلتهاست،زمینه بسیار خوب رشد نامردمیهاست،رشد جنایتها و فاجعههاست،این ترسها و بیمها را به یک کناری بیندازد. 0 3 مهدیه عربصالحی 1402/12/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 122 صفحۀ 58 انفاق یعنی پر کردن خلا ها و نیازها.ان خرج کردنی که خلئی را پر کند،نیازی را براورده کند،این را میگویند انفاق... انفاق عبارت است از انکه خلئی و نیازی باشد در متن جامعه،تو آن خلا و نیاز را پر کنی،انفاق یعنی این. 0 6 مهدیه عربصالحی 1402/12/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 122 صفحۀ 39 مغفرت یعنی پر کردن ان خلاهایی که زخم های روح انسانند.با پر کردن انها انسان به کمال میرسد 0 11 مهدیه عربصالحی 1402/12/25 مبانی نظری غرب مدرن شهریار زرشناس 4.2 6 صفحۀ 87 امروزه دیگر هیچ کشوری نمیتواند غربی شود،بلکه فقط میتواند غربزده شود و غربزدگی نیز در دو سطح محقق میگردد: ۱_غربزدگی مدرن ۲_غرب زدگی شبه مدرن و این اخری بدتر از همه سطوح و مراتب غربزدگی ست و متاسفانه مسیری که روشنفکران و دولتمردان و تکنوکراتها و اکادمیسینهای ما در نزدیک به دو قرن اخیر برای ما برگزیدهاند،همین مسیر شبه مدرنیته عقیم بالذات بیمار بوده است که سالهاست مبتلا و گرفتار آن هستیم. 0 3 مهدیه عربصالحی 1402/10/11 هشت کتاب سهراب سپهری 4.3 19 صفحۀ 22 نیست رنگی که بگوید با من اندکی صبر،سحر نزدیک است. هر دمی این بانگ برآرم از دل: وای،این شب چقدر تاریک است. 2 25 مهدیه عربصالحی 1402/8/18 سووشون سیمین دانشور 4.1 242 صفحۀ 285 ادمیزاد حکایتی است.میتواند همه جور حکایتی باشد.حکایت شیرین،حکایت تلخ،حکایت زشت..و حکایت پهلوانی...بدن ادمیزاد شکننده است اما هیچ نیرویی در این دنیا،به قدرت نیروی روحی او نمیرسد،به شرطی که اراده و وقوف داشته باشد. 1 24
بریدههای کتاب مهدیه عربصالحی مهدیه عربصالحی 1403/11/8 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 128 خوب گفت مولانا در جواب آن فقیه و متکلم فضول،قطب الدین شیرازی: طریقت ما،مردن است،تا نمیری،نمیرسی! 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/11/6 سمفونی مردگان عباس معروفی 4.3 397 صفحۀ 233 وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد بیشتر تنهاست،چون نمیتواند به هیچکس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد... 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/10/13 رباعیات خیام (2 زبانه معطر طرح چرم وزیری با جعبه لیزری راه بیکران) عمربن ابراهیم خیام 4.4 4 صفحۀ 182 یکچند به کودکی به استاد شدیم یکچند به استادی خود شاد شدیم پایان سخن شنو که مارا چه رسید از خاک درامدیم و بر باد شدیم 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/9/15 بوف کور صادق هدایت 3.7 210 صفحۀ 65 چیزی که وحشتناک بود حس میکردم که نه زنده زنده هستم و نه مرده مرده. فقط یک مرده متحرک بودم که نه رابطهای با دنیای زندهها داشتم و نه از فراموشی و آسایش مرگ استفاده میکردم 1 7 مهدیه عربصالحی 1403/9/4 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 103 میپرسید منظور از شراب چیست؟ نه می انگوری خیام و نه بادهی منصوری مولانا! خوشا شراب حافظی؛آمیزهای از مستیِ زمین و حلاوتِ آسمان! 0 1 مهدیه عربصالحی 1403/9/4 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 96 به قول شاعری از روم شرقی: شرح این هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا ترم دگر!.... 0 0 مهدیه عربصالحی 1403/8/29 پسرک، موش کور، روباه و اسب چارلی مکیسی 4.1 261 صفحۀ 87 زندگی سخته ولی مطمئن باش کسی دوستت داره 0 2 مهدیه عربصالحی 1403/8/29 پسرک، موش کور، روباه و اسب چارلی مکیسی 4.1 261 صفحۀ 53 «اغلب بخشیدن خودت،سختترین نوع بخشیدنه» 0 2 مهدیه عربصالحی 1403/8/26 مثل خون در رگ های من: نامه های احمد شاملو به آیدا احمد شاملو 4.0 51 صفحۀ 117 0 3 مهدیه عربصالحی 1403/8/25 من آن توام!: سی پاره گم شده از مصحف خاموشان دکتر عبدالحمید ضیایی سیدعبدالحمید ضیایی 3.6 1 صفحۀ 86 فراق یا غروب شمس هم،مولانا را با دردناکترین فقدان زندگیاش چشم در چشم کرد و این رویارویی،نه تنها مولانا را در هم نشکست بلکه باعث شد وی از خامی به اوج پختگی و سوختگی برسد. 0 5 مهدیه عربصالحی 1403/8/25 تاکسی سواری سروش صحت 3.2 56 صفحۀ 37 به راننده نگاه کردم،لبخند زد و گفت:«اینجوریه دیگه،تا کهنه نشه،نو نمیشه»بعد گفت:«۴۷ ساله تو این مسیر میرم و میام...تا چند وقت دیگه من هم میرم،ولی این خیابون میمونه.»راننده کمی سکوت کرد،بعد گفت: «شاید خیابونها هم یه روزی کهنه بشن،بعد تموم بشن.» 0 6 مهدیه عربصالحی 1403/2/8 سه کتاب مهدی اخوان ثالث 5.0 2 صفحۀ 20 شنیدم ماجرای هرکسی،نازم به عشق خود که شیرینتر ز هرکس،ماجرای دیگری دارم اگر روزم پریشان شد،فدای تاری از زلفش که هرشب با خیالش خوابهای دیگری دارم.. 0 7 مهدیه عربصالحی 1403/1/31 سرمه ای حامد عسکری 3.8 27 صفحۀ 52 عشق مدتهاست که این روح سراسر درد را برده بر بام جنون و نردبان برداشته... 0 14 مهدیه عربصالحی 1403/1/20 سرمه ای حامد عسکری 3.8 27 صفحۀ 43 نیستی از که بپرسیم نشانی هارا؟! پای عشق که بریزیم جوانی هارا؟! رفته ای فکر نکردی که پس از رفتن تو چه کسی درک کند حال روانی هارا هیچکس مثل دل بی کس من لمس نکرد این دل اشوبی و این دل نگرانی ها 0 10 مهدیه عربصالحی 1403/1/13 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 122 صفحۀ 234 مهم ترین تاثیر روانی توحید در روح یک انسان این است که در راه خدا،در راه تکلیف،در راه انچه که هدفِ وجود خود تشخیص می دهد،از دشمنان این راه نهراسد.نمی گویم ضعف اعصاب نداشته باشد،گاهی دلش هم اضطرابی پیدا نکند،نه؛ترس فعال نداشته باشد،بیم فعال نداشته باشد.ترس و بیمی که او را از پیمودن راه خدا باز بدارد،در وجود او نباشد.این ترسها،این بیمها،این هراسهایی که جلوگیر فضیلتهاست،زمینه بسیار خوب رشد نامردمیهاست،رشد جنایتها و فاجعههاست،این ترسها و بیمها را به یک کناری بیندازد. 0 3 مهدیه عربصالحی 1402/12/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 122 صفحۀ 58 انفاق یعنی پر کردن خلا ها و نیازها.ان خرج کردنی که خلئی را پر کند،نیازی را براورده کند،این را میگویند انفاق... انفاق عبارت است از انکه خلئی و نیازی باشد در متن جامعه،تو آن خلا و نیاز را پر کنی،انفاق یعنی این. 0 6 مهدیه عربصالحی 1402/12/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 122 صفحۀ 39 مغفرت یعنی پر کردن ان خلاهایی که زخم های روح انسانند.با پر کردن انها انسان به کمال میرسد 0 11 مهدیه عربصالحی 1402/12/25 مبانی نظری غرب مدرن شهریار زرشناس 4.2 6 صفحۀ 87 امروزه دیگر هیچ کشوری نمیتواند غربی شود،بلکه فقط میتواند غربزده شود و غربزدگی نیز در دو سطح محقق میگردد: ۱_غربزدگی مدرن ۲_غرب زدگی شبه مدرن و این اخری بدتر از همه سطوح و مراتب غربزدگی ست و متاسفانه مسیری که روشنفکران و دولتمردان و تکنوکراتها و اکادمیسینهای ما در نزدیک به دو قرن اخیر برای ما برگزیدهاند،همین مسیر شبه مدرنیته عقیم بالذات بیمار بوده است که سالهاست مبتلا و گرفتار آن هستیم. 0 3 مهدیه عربصالحی 1402/10/11 هشت کتاب سهراب سپهری 4.3 19 صفحۀ 22 نیست رنگی که بگوید با من اندکی صبر،سحر نزدیک است. هر دمی این بانگ برآرم از دل: وای،این شب چقدر تاریک است. 2 25 مهدیه عربصالحی 1402/8/18 سووشون سیمین دانشور 4.1 242 صفحۀ 285 ادمیزاد حکایتی است.میتواند همه جور حکایتی باشد.حکایت شیرین،حکایت تلخ،حکایت زشت..و حکایت پهلوانی...بدن ادمیزاد شکننده است اما هیچ نیرویی در این دنیا،به قدرت نیروی روحی او نمیرسد،به شرطی که اراده و وقوف داشته باشد. 1 24