بریده کتابهای محمدپور محمدپور 2 روز پیش ماه و ماهی: مجموعه غزل علیرضا بدیع 3.0 2 صفحۀ 36 شبانه رد شدم از مرزهای تن پوشَت به من اقامت دائم بده در آغوشت 0 8 محمدپور 2 روز پیش ماه و ماهی: مجموعه غزل علیرضا بدیع 3.0 2 صفحۀ 20 قشلاق کردهام به تو از دستِ زندگی چندیست پایتختِ جهانم اتاق توست 0 8 محمدپور 1403/8/22 چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند شری آرگوو 2.7 4 صفحۀ 132 مردان بر دنیا حکومت میکنند، و زنان بر مردان. 2 13 محمدپور 1403/8/22 ادموند آمنه پازکی 4.3 11 صفحۀ 72 تحت تاثیر آنچه به ظاهر چشم میبیند و گوش میشنود قرار نگیر، آنچه در باطن هر چیز جاری است میتواند با ظاهر بینقص و کامل آن، زمین تا آسمان متفاوت باشد. 0 14 محمدپور 1403/8/14 5 زبان عشق: رازهایی برای داشتن عشقی پایدار گری چاپمن 4.4 2 صفحۀ 132 عشق چیزیه که برای یکی دیگه انجام میدیم، نه برای خودمون 0 12 محمدپور 1403/8/13 لیلی و مجنون حمید میرزارضایی 4.0 0 صفحۀ 130 او رفت و رَویم و کس نَمانَد وامی که جهان دهد سِتانَد 0 9 محمدپور 1403/8/4 خسرو و شیرین الیاس بن یوسف نظامی 4.7 6 صفحۀ 174 اگر صد سال در چاهی نشینم/ کسی جز آه خود بالا نبینم وگر گردم به کوه و دشت صد سال/ به جز سایه کسم ناید به دنبال 0 13 محمدپور 1403/8/3 خسرو و شیرین الیاس بن یوسف نظامی 4.7 6 صفحۀ 32 چو عمر از سی گذشت یا خود از بیست نمیشاید دگر چون غافلان زیست نشاط عمر باشد تا چهل سال چهل ساله فرو ریزد پر و بال پس از پنجه نباشد تندرستی بصر کندی پذیرد پای سستی چو شصت آمد نشست آمد پدیدار چو هفتاد آمد افتاد آلت از کار به هشتاد و نود چون در رسیدی بسا سختی که از گیتی کشیدی و آنجا گر به صد منزل رسانی بود مرگی به صورت زندگانی اگر صد سال مانی، ور یکی روز بباید رفت ازین کاخ دل افروز پس آن بهتر که خود را شاد داری در آن شادی خدا را یاد داری 13 16 محمدپور 1403/8/3 خسرو و شیرین الیاس بن یوسف نظامی 4.7 6 صفحۀ 26 سخن کان از سر اندیشه ناید نوشتن را و گفتن را نشاید سخن را سهل باشد نظم دادن بباید لیک بر نظم ایستادن سخن بسیار داری اندکی کن یکی را صد مکن، صد را یکی کن 0 12 محمدپور 1403/7/24 پرانتز باز پرانتز نبسته: عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن: بی توجهی به اصول اخلاقی: مراعات حجاب، مراقبت از نگاه، توجه به حدود ارتباط محسن عباسی ولدی 4.5 0 صفحۀ 66 صلاح و فساد طبقات اجتماع، در یکدیگر اثر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقهای از سرایت فساد یا صلاح طبقه دیگر، مصون یا بیبهره بماند؛ ولی معمولا فساد، از خواص شروع میشود و به عوام سرایت میکند و صلاح، برعکس، از عوام تنبُّه و بیداری آنها آغاز میشود و اجبارا خواص را به صلاح میآورد؛ یعنی عادتا فساد، از بالا به پایین میریزد و صلاح، از پایین به بالا سرایت میکند. روی همین اصل است که میبینیم امیرالمومنین علی علیه السلام در تعلیمات عالیه خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه عامه و خاصه تقسیم میکند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه، اظهار یأس و نومیدی میکند، و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار میدهد. در دستور حکومتی که به نام مالک اشتر نخعی مرقوم داشته، مینویسد:«برای والی، هیچ کس پر خرجتر در هنگام سستی، کم کمکتر در هنگام سختی، متنفرتر از عدالت و انصاف، پر توقعتر، ناسپاستر، عذرناپذیرتر، کم طاقتتر در شداید، از خاصه نیست. همانا استوانه دین و نقطه مرکزی مسلمین و مایه پیروزی بر دشمن، عامه میباشند. پس توجه تو همواره به این طبقه معطوف باشد.» این، فکر غلطی است که از یک عده طرفداران اصلاح که هروقت در فکر یک کار اصلاحی میافتند، زُعمای(پیشوایان، بزرگان) هر صنف را در نظر میگیرند و آن قلههای مرتفع، در نظرشان مجسم میشود و میخواهند از آن ارتفاعات منیع(بلند)، شروع کنند. تجربه نشان داده که معمولا کارهایی که از ناحیه آن قلههای رفیع آغاز شده و در نظر ما مفید مینماید، بیش از آن مقدار که حقیقت و اثر اصلاحی داشته باشد، جنبهی تظاهر و تبلیغات و جلب نظر عوام دارد. 0 13 محمدپور 1403/6/17 قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی، قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن محمدصادق حیدری 4.5 1 صفحۀ 240 حقیقت حرارت و سوز محرم که هرساله تشدید میشود، به ما باز نمیگردد بلکه وقتی انتقام آن خون مطهر گرفته نشده، تمام مصائبی که در عاشورا بر وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) وارد شد، هرساله بر وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) وارد میشود. در واقع دگرگونی در حالات جامعه شیعه و حرکت یک امت برای اقامه عزاداری، انعکاسی است از فشارها و مصیبتهای اباعبدالله(ع) که در ایام محرم، مجددا بر روح و جسم حضرت ولی عصر(عج) نازل میشود. یعنی جامعه شیعه علیرغم بهرههایی که برای تجدید عهد خداپرستی و سیر تکامل معنوی در محرم داشته، نتوانسته است برای انتقام خون سیدالشهدا(ع) زمینهسازی کند و به دلیل موانع روحی و ذهنی و عینی برای تکامل بخشیدن به عرض ادب در برابر اهل بیت، برایش معلوم نیست که به چه میزان توانسته در مسیر ظهور حرکت کند. پس این عزاداریها از یک طرف برای جامعه شیعه، بزرگترین ثروت و موهبت الهی است و از طرف دیگر لازم است که با تعیین قصور و تقصیری که در آن وجود دارد، به ساحت حضرت ولی عصر(عج) استغفار شود و از ایشان طلب گردد تا با ولایت و عنایت خود، راهبر جامعه شیعه در مسیر ارتقاء و تکامل عزاداریها شوند. 2 23 محمدپور 1403/4/1 ویولون زن روی پل خسرو باباخانی 4.3 118 صفحۀ 109 «عمل بر حس مقدم است» یعنی اگر بخواهی بنشینی و منتظر بمانی تا حسِ انجامِ کاری به وجود آید، ول معطل هستی. عمل کنی، حسش را به وجود میآورد. 4 51 محمدپور 1403/3/28 دعای عرفه: نیایش امام حسین(ع) در روز عرفه حاج شیخ عباس قمی (ره) 5.0 0 صفحۀ 127 0 30 محمدپور 1403/3/28 دعای عرفه: نیایش امام حسین(ع) در روز عرفه حاج شیخ عباس قمی (ره) 5.0 0 صفحۀ 119 1 22 محمدپور 1403/3/28 دعای عرفه: نیایش امام حسین(ع) در روز عرفه حاج شیخ عباس قمی (ره) 5.0 0 صفحۀ 115 2 14 محمدپور 1403/3/21 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 114 فرزندان به ما میآموزند که عشق در خالصانهترین شکل خود، نوعی خدمترسانی است. 0 18 محمدپور 1403/3/19 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 46 زندگی در تنهایی، توجیه ناپذیر است. 8 20 محمدپور 1403/3/18 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 30 در لحظاتی که متوجه میشویم معشوق درکمان میکند، خیلی بیشتر از حدی که دیگران تا کنون درک کردهاند، و شاید حتی بهتر از وقتی که خودمان ابعاد آشفته، خجالتآور و ننگین خود را درک میکنیم، عشق به اوج خود میرسد. 0 16 محمدپور 1403/3/18 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 25 عشق یعنی ستایش ویژگیهایی از معشوق که نوید جبران ضعفها و کمبودهای ما را میدهد؛ عشق کاوشی است برای کامل شدن. 0 9 محمدپور 1403/3/18 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 17 آنچه ما عشق مینامیم در واقع تنها، شروع عشق است. 0 11
بریده کتابهای محمدپور محمدپور 2 روز پیش ماه و ماهی: مجموعه غزل علیرضا بدیع 3.0 2 صفحۀ 36 شبانه رد شدم از مرزهای تن پوشَت به من اقامت دائم بده در آغوشت 0 8 محمدپور 2 روز پیش ماه و ماهی: مجموعه غزل علیرضا بدیع 3.0 2 صفحۀ 20 قشلاق کردهام به تو از دستِ زندگی چندیست پایتختِ جهانم اتاق توست 0 8 محمدپور 1403/8/22 چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند شری آرگوو 2.7 4 صفحۀ 132 مردان بر دنیا حکومت میکنند، و زنان بر مردان. 2 13 محمدپور 1403/8/22 ادموند آمنه پازکی 4.3 11 صفحۀ 72 تحت تاثیر آنچه به ظاهر چشم میبیند و گوش میشنود قرار نگیر، آنچه در باطن هر چیز جاری است میتواند با ظاهر بینقص و کامل آن، زمین تا آسمان متفاوت باشد. 0 14 محمدپور 1403/8/14 5 زبان عشق: رازهایی برای داشتن عشقی پایدار گری چاپمن 4.4 2 صفحۀ 132 عشق چیزیه که برای یکی دیگه انجام میدیم، نه برای خودمون 0 12 محمدپور 1403/8/13 لیلی و مجنون حمید میرزارضایی 4.0 0 صفحۀ 130 او رفت و رَویم و کس نَمانَد وامی که جهان دهد سِتانَد 0 9 محمدپور 1403/8/4 خسرو و شیرین الیاس بن یوسف نظامی 4.7 6 صفحۀ 174 اگر صد سال در چاهی نشینم/ کسی جز آه خود بالا نبینم وگر گردم به کوه و دشت صد سال/ به جز سایه کسم ناید به دنبال 0 13 محمدپور 1403/8/3 خسرو و شیرین الیاس بن یوسف نظامی 4.7 6 صفحۀ 32 چو عمر از سی گذشت یا خود از بیست نمیشاید دگر چون غافلان زیست نشاط عمر باشد تا چهل سال چهل ساله فرو ریزد پر و بال پس از پنجه نباشد تندرستی بصر کندی پذیرد پای سستی چو شصت آمد نشست آمد پدیدار چو هفتاد آمد افتاد آلت از کار به هشتاد و نود چون در رسیدی بسا سختی که از گیتی کشیدی و آنجا گر به صد منزل رسانی بود مرگی به صورت زندگانی اگر صد سال مانی، ور یکی روز بباید رفت ازین کاخ دل افروز پس آن بهتر که خود را شاد داری در آن شادی خدا را یاد داری 13 16 محمدپور 1403/8/3 خسرو و شیرین الیاس بن یوسف نظامی 4.7 6 صفحۀ 26 سخن کان از سر اندیشه ناید نوشتن را و گفتن را نشاید سخن را سهل باشد نظم دادن بباید لیک بر نظم ایستادن سخن بسیار داری اندکی کن یکی را صد مکن، صد را یکی کن 0 12 محمدپور 1403/7/24 پرانتز باز پرانتز نبسته: عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن: بی توجهی به اصول اخلاقی: مراعات حجاب، مراقبت از نگاه، توجه به حدود ارتباط محسن عباسی ولدی 4.5 0 صفحۀ 66 صلاح و فساد طبقات اجتماع، در یکدیگر اثر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقهای از سرایت فساد یا صلاح طبقه دیگر، مصون یا بیبهره بماند؛ ولی معمولا فساد، از خواص شروع میشود و به عوام سرایت میکند و صلاح، برعکس، از عوام تنبُّه و بیداری آنها آغاز میشود و اجبارا خواص را به صلاح میآورد؛ یعنی عادتا فساد، از بالا به پایین میریزد و صلاح، از پایین به بالا سرایت میکند. روی همین اصل است که میبینیم امیرالمومنین علی علیه السلام در تعلیمات عالیه خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه عامه و خاصه تقسیم میکند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه، اظهار یأس و نومیدی میکند، و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار میدهد. در دستور حکومتی که به نام مالک اشتر نخعی مرقوم داشته، مینویسد:«برای والی، هیچ کس پر خرجتر در هنگام سستی، کم کمکتر در هنگام سختی، متنفرتر از عدالت و انصاف، پر توقعتر، ناسپاستر، عذرناپذیرتر، کم طاقتتر در شداید، از خاصه نیست. همانا استوانه دین و نقطه مرکزی مسلمین و مایه پیروزی بر دشمن، عامه میباشند. پس توجه تو همواره به این طبقه معطوف باشد.» این، فکر غلطی است که از یک عده طرفداران اصلاح که هروقت در فکر یک کار اصلاحی میافتند، زُعمای(پیشوایان، بزرگان) هر صنف را در نظر میگیرند و آن قلههای مرتفع، در نظرشان مجسم میشود و میخواهند از آن ارتفاعات منیع(بلند)، شروع کنند. تجربه نشان داده که معمولا کارهایی که از ناحیه آن قلههای رفیع آغاز شده و در نظر ما مفید مینماید، بیش از آن مقدار که حقیقت و اثر اصلاحی داشته باشد، جنبهی تظاهر و تبلیغات و جلب نظر عوام دارد. 0 13 محمدپور 1403/6/17 قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی، قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن محمدصادق حیدری 4.5 1 صفحۀ 240 حقیقت حرارت و سوز محرم که هرساله تشدید میشود، به ما باز نمیگردد بلکه وقتی انتقام آن خون مطهر گرفته نشده، تمام مصائبی که در عاشورا بر وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) وارد شد، هرساله بر وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) وارد میشود. در واقع دگرگونی در حالات جامعه شیعه و حرکت یک امت برای اقامه عزاداری، انعکاسی است از فشارها و مصیبتهای اباعبدالله(ع) که در ایام محرم، مجددا بر روح و جسم حضرت ولی عصر(عج) نازل میشود. یعنی جامعه شیعه علیرغم بهرههایی که برای تجدید عهد خداپرستی و سیر تکامل معنوی در محرم داشته، نتوانسته است برای انتقام خون سیدالشهدا(ع) زمینهسازی کند و به دلیل موانع روحی و ذهنی و عینی برای تکامل بخشیدن به عرض ادب در برابر اهل بیت، برایش معلوم نیست که به چه میزان توانسته در مسیر ظهور حرکت کند. پس این عزاداریها از یک طرف برای جامعه شیعه، بزرگترین ثروت و موهبت الهی است و از طرف دیگر لازم است که با تعیین قصور و تقصیری که در آن وجود دارد، به ساحت حضرت ولی عصر(عج) استغفار شود و از ایشان طلب گردد تا با ولایت و عنایت خود، راهبر جامعه شیعه در مسیر ارتقاء و تکامل عزاداریها شوند. 2 23 محمدپور 1403/4/1 ویولون زن روی پل خسرو باباخانی 4.3 118 صفحۀ 109 «عمل بر حس مقدم است» یعنی اگر بخواهی بنشینی و منتظر بمانی تا حسِ انجامِ کاری به وجود آید، ول معطل هستی. عمل کنی، حسش را به وجود میآورد. 4 51 محمدپور 1403/3/28 دعای عرفه: نیایش امام حسین(ع) در روز عرفه حاج شیخ عباس قمی (ره) 5.0 0 صفحۀ 127 0 30 محمدپور 1403/3/28 دعای عرفه: نیایش امام حسین(ع) در روز عرفه حاج شیخ عباس قمی (ره) 5.0 0 صفحۀ 119 1 22 محمدپور 1403/3/28 دعای عرفه: نیایش امام حسین(ع) در روز عرفه حاج شیخ عباس قمی (ره) 5.0 0 صفحۀ 115 2 14 محمدپور 1403/3/21 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 114 فرزندان به ما میآموزند که عشق در خالصانهترین شکل خود، نوعی خدمترسانی است. 0 18 محمدپور 1403/3/19 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 46 زندگی در تنهایی، توجیه ناپذیر است. 8 20 محمدپور 1403/3/18 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 30 در لحظاتی که متوجه میشویم معشوق درکمان میکند، خیلی بیشتر از حدی که دیگران تا کنون درک کردهاند، و شاید حتی بهتر از وقتی که خودمان ابعاد آشفته، خجالتآور و ننگین خود را درک میکنیم، عشق به اوج خود میرسد. 0 16 محمدپور 1403/3/18 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 25 عشق یعنی ستایش ویژگیهایی از معشوق که نوید جبران ضعفها و کمبودهای ما را میدهد؛ عشق کاوشی است برای کامل شدن. 0 9 محمدپور 1403/3/18 سیر عشق آلن دوباتن 4.0 31 صفحۀ 17 آنچه ما عشق مینامیم در واقع تنها، شروع عشق است. 0 11