بریدههای کتاب عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده روشنا 1403/4/31 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 63 0 16 علیرضا کوچکپور 1403/5/10 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 25 _ ... منتها حالا دیگر تمام شده، نورا. مادرم دیگر به آرامش رسیده ... دیگر به من احتیاجی ندارد. برادرانم هم دیگر آن قدر بزرگ شدهاند که کار کنند و خرج خودشان را دربیاورند. + پس حالا احساس آزادی میکنی! _ نه... فقط یک جور خلاء احساس میکنم. احساس میکنم زندگیم پوچ و تو خالی شده. دیگر کسی را ندارم که به خاطرش زندگی کنم. 0 1 علیرضا کوچکپور 1403/5/14 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 133 میدانم، توروالد، بیشترِ مردم عقیدهی تو را دارند... تو کتابها هم همین را نوشتهاند. اما عقیدهی اکثریت مردم، یا نوشتههای کتابها، دیگر مرا ارضا نمیکند. من باید خودم فکر کنم و خودم بفهمم. 0 0 علیرضا کوچکپور 1403/5/13 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 58 _ منِ حقوقدان این را از روی تجربه میدانم. تقریبا تمام موارد بزهکاری در افرادِ کم سن و سال به نادرست بودنِ مادرانشان برمیگردد. + چرا فقط مادرانشان؟ _ برای اینکه عموما از مادر نشئت میگیرد. البته از پدر هم میتواند نشئت بگیرد. ما وکلا خیلی چیزها در این خصوص میدانیم. 0 0 Ms.nobody ؛)(= 1403/5/4 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 76 0 4 Ms.nobody ؛)(= 1403/5/4 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 78 0 1 علیرضا کوچکپور 1403/5/14 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 131 من هرگز نمیتوانم خودم را بشناسم... هرگز یاد نمیگیرم که با واقعیت رودررو بشوم... مگر اینکه اول روی پای خودم بایستم. 0 0 روشنا 1403/4/31 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 134 0 12 علی طالبلو 1403/5/12 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 69 هلمر: من به عنوان وکیل بارها دیدهام، جونم. تقریبا همه اونهایی که اوایل زندگی دچار فساد اخلاقی میشن، علتش اینه که مادرای دروغگو داشتهان. نورا: چرا فقط... مادر؟ هلمر: معمولا تأثیر غالب از طرف مادره؛ ولی البته پدر هم میتونه همون تأثیر رو داشته باشه. 0 1 علیرضا کوچکپور 1403/5/13 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 58 آدمی که نادرستی را به وجدانش راه بدهد، زندگیش یک پارچه دروغ و دغلکاری میشود. آنوقت مدام مجبور است نقابی از ریا و تزویر به چهرهاش بزند... حتی برای نزدیکترین کسانش... حتی برای زن و بچهاش. بخصوص برای بچههاش... این از همه چیز بدتر است، نورا. چون آنوقت فضای خانه هم آلوده میشود. حتی هوایی که بچهها استنشاق میکنند پر از فساد و شرارت میشود. 0 0 روشنا 1403/4/31 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 43 0 13 محمد مهدی فتحی 1404/4/8 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 111 خانم لینده: من یاد گرفتم واقع بین باشم. زندگی و ضرورت لامصب اینو بهم یاد داده ن. کرگستاد: به منم یاد داده که حرفای قشنگ رو باور نکنم. 0 4 محمد مهدی فتحی 1404/4/8 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 110 یه زن سنگ دل و حساب گر همین که یه طعمه چاق و چله تر سر راهش سبز میشه، مرد قبلی رو میذار کنار. 0 0 محمد مهدی فتحی 1404/4/8 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 112 خانم لینده: گفتی انگار یه کشتی شکسته ای که به یه تخته پاره چنگ انداخته ی. کرگستاد: برای این حرفم دلیل محکمی داشتم. خانم لینده: منم کشتی شکستی ای ام که به تخته پاره ای چنگ انداخته. نه کسی رو دارم که به ماتمش بشینم؛ نه کسی که بهش دل ببندم. 0 2 Mim 1404/2/19 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 137 0 2 Ms.nobody ؛)(= 1403/5/4 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 11 1 1 محدثه حسنی 1404/1/13 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 92 کسایی هستن که آدم عاشقشونه، کسایی م هستن که آدم ترجیح میده باهاشون همدم باشه. 0 12
بریدههای کتاب عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده روشنا 1403/4/31 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 63 0 16 علیرضا کوچکپور 1403/5/10 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 25 _ ... منتها حالا دیگر تمام شده، نورا. مادرم دیگر به آرامش رسیده ... دیگر به من احتیاجی ندارد. برادرانم هم دیگر آن قدر بزرگ شدهاند که کار کنند و خرج خودشان را دربیاورند. + پس حالا احساس آزادی میکنی! _ نه... فقط یک جور خلاء احساس میکنم. احساس میکنم زندگیم پوچ و تو خالی شده. دیگر کسی را ندارم که به خاطرش زندگی کنم. 0 1 علیرضا کوچکپور 1403/5/14 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 133 میدانم، توروالد، بیشترِ مردم عقیدهی تو را دارند... تو کتابها هم همین را نوشتهاند. اما عقیدهی اکثریت مردم، یا نوشتههای کتابها، دیگر مرا ارضا نمیکند. من باید خودم فکر کنم و خودم بفهمم. 0 0 علیرضا کوچکپور 1403/5/13 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 58 _ منِ حقوقدان این را از روی تجربه میدانم. تقریبا تمام موارد بزهکاری در افرادِ کم سن و سال به نادرست بودنِ مادرانشان برمیگردد. + چرا فقط مادرانشان؟ _ برای اینکه عموما از مادر نشئت میگیرد. البته از پدر هم میتواند نشئت بگیرد. ما وکلا خیلی چیزها در این خصوص میدانیم. 0 0 Ms.nobody ؛)(= 1403/5/4 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 76 0 4 Ms.nobody ؛)(= 1403/5/4 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 78 0 1 علیرضا کوچکپور 1403/5/14 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 131 من هرگز نمیتوانم خودم را بشناسم... هرگز یاد نمیگیرم که با واقعیت رودررو بشوم... مگر اینکه اول روی پای خودم بایستم. 0 0 روشنا 1403/4/31 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 134 0 12 علی طالبلو 1403/5/12 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 69 هلمر: من به عنوان وکیل بارها دیدهام، جونم. تقریبا همه اونهایی که اوایل زندگی دچار فساد اخلاقی میشن، علتش اینه که مادرای دروغگو داشتهان. نورا: چرا فقط... مادر؟ هلمر: معمولا تأثیر غالب از طرف مادره؛ ولی البته پدر هم میتونه همون تأثیر رو داشته باشه. 0 1 علیرضا کوچکپور 1403/5/13 خانه عروسک (نمایشنامه در سه پرده) هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 58 آدمی که نادرستی را به وجدانش راه بدهد، زندگیش یک پارچه دروغ و دغلکاری میشود. آنوقت مدام مجبور است نقابی از ریا و تزویر به چهرهاش بزند... حتی برای نزدیکترین کسانش... حتی برای زن و بچهاش. بخصوص برای بچههاش... این از همه چیز بدتر است، نورا. چون آنوقت فضای خانه هم آلوده میشود. حتی هوایی که بچهها استنشاق میکنند پر از فساد و شرارت میشود. 0 0 روشنا 1403/4/31 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 43 0 13 محمد مهدی فتحی 1404/4/8 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 111 خانم لینده: من یاد گرفتم واقع بین باشم. زندگی و ضرورت لامصب اینو بهم یاد داده ن. کرگستاد: به منم یاد داده که حرفای قشنگ رو باور نکنم. 0 4 محمد مهدی فتحی 1404/4/8 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 110 یه زن سنگ دل و حساب گر همین که یه طعمه چاق و چله تر سر راهش سبز میشه، مرد قبلی رو میذار کنار. 0 0 محمد مهدی فتحی 1404/4/8 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 112 خانم لینده: گفتی انگار یه کشتی شکسته ای که به یه تخته پاره چنگ انداخته ی. کرگستاد: برای این حرفم دلیل محکمی داشتم. خانم لینده: منم کشتی شکستی ای ام که به تخته پاره ای چنگ انداخته. نه کسی رو دارم که به ماتمش بشینم؛ نه کسی که بهش دل ببندم. 0 2 Mim 1404/2/19 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 137 0 2 Ms.nobody ؛)(= 1403/5/4 عروسک خانه: نمایشنامه در سه پرده هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 11 1 1 محدثه حسنی 1404/1/13 عروسک خانه هنریک ایبسن 4.0 35 صفحۀ 92 کسایی هستن که آدم عاشقشونه، کسایی م هستن که آدم ترجیح میده باهاشون همدم باشه. 0 12