جزئیات پست
76
(0/1000)
نظرات
به عنوان دانشجوی علوم پایه توی یک دانشگاه فنی مهندسی، دقت بخش بزرگی از کار ماست. همیشه کتاب های فیزیکی رو می خوندم و اونجایی که طرف اثبات می کنه این معادله در بینهایت فلان میشه و به فلان طریق جمله فلانش حذف میشه رو می خوندم و می دیدم جدا از اثری که همون جمله توان چندم یا اون صفر شدن در بینهایت داره،نویسنده چقدر شیفته دقت در کار طبیعت بوده. این نوع دقت شیفته وش رو ستایش می کنم
1
2
من عاشق پستهایی هستم که مطالعهشون ذهنم رو به خودش مشغول کنه❤️ این پست شما هم برای من مشغولیت ایجاد کرده،، به نظر شما اگر اون دوستتون بجای «مشهور» از واژهٔ «نامدار» استفاده کرده بود باز هم این جمله انقدر سوال و جواب در پی میداشت؟!
3
0
خیلی ممنون که خواندید. به نکتهی خیلی خیلی جالبی اشاره کردهاید. ولی نمیدانم چه جوابی میشود داد. سرِ اصحاب آکادمی را البته، به طور کلی، راحت میشود با کلمات شیره مالید.
2
گاهی اوقات واقعا این بازی کلماته که در این حیطه شکل میگیره و زیاد نمیشه بهش عمق داد. مطالبی که شما بهشون اشاره کردین زوایای زیادی داره اما یکیش که من به چشمم اومد، همین بود. @am.salarvand
3
درود و خداقوت؛ شیخ مصلح الدین مشرف ابن عبدالله سعدی شیرازی از شاعران بزرگ ایران در سدهٔ هفتم هجری خورشیدی است. پست مفصل، جالب، خواندنی و تامل برانگیزی بود. این نکته ای که شما به عنوان حساسیت آن استاد مطرح کردید، بد که نیست؛ خیلی هم خوب است. خودِ من در طول دوران تدریس، گاه برای جا انداختن اهمیت یک مطلب و درک صحیح آن، رنجی به مراتب بیشتر از دانش آموزم را بر خود تحمیل و هموار کرده ام تا شاگرد موردنظر آن نکته را دریابد، فراگیرد و سرسری از آن نگذرد. البته درست یا نادرست بودن این کار تنها با بررسی دقیق شرایط و شنیدن نظرات استاد و دانشجو ممکن است. چه بسا آن - به قول ما حساسیت بیش از حد - ذهن دانشجو را تیزتر و درکش را بهتر و سریعتر کند. بابت این پست جالب سپاس گزارم. مانا و نویسا باشید.
1
2
سلام و عرض ادب خیلی ممنون از اینکه خواندید و نوشتید. باعث افتخار من است. به نکات خیلی مهمی اشاره فرمودید. من معلم تازهکاری هستم و در همین زمان اندک بسیار پیش آمده که انقدر مطلبی را در کلاس بالا و پایین کردهام که حسابی برای خودم یکی جاافتاده 😅 اما اینکه چه حساسیتی به جاست و چه حساسیتی بیپایه و اساس میتواند محل بحث و جدل باشد. صوتهای درس صرف میر مرحوم مدرس افغانی در دست است. هر جملهای که درس میدهند اشکالهایی میآورند که هیچ موضوعیتی ندارد. روی نکاتی حساس میشوند که واقعاً بیدلیلاند. اما خودشان هم به این نکته واقفاند. میگویند این سنتِ تدریس صرف میر است که هی اشکال در اشکال کنیم، ولو آنکه اشکالها الکی باشد، بناست ذهن شما آمادهی بحث شود ... حالا اینکه این راه درست است یا نه ... من پاسخ نهاییای ندارم.
2
رادمان رسولی مهربانی
1402/10/03
6