بریدههای کتاب fatemeh fatemeh 5 روز پیش ژان باروا روژه مارتن دوگار 4.4 4 صفحۀ 225 هی میگویند: خیر و صلاح بشر...بله، آسان است که آدم دوستدار بشر به طور کلی ، دوستدار تودهی بینام و نشان، دوستدار کسانی که هرگز رنج آنهارا نمیبیند بشود. ولی این که چیزی نیست، نه. همنوع حقیقی خود را دوست داشتن، کسانی را که ناگهان روزی رنجشان در کنار ما آشکار میشود دوست داشتن...به این میگویند دوست داشتن، خوب بودن یعنی این 0 0 fatemeh 1404/1/14 آیشمن در اورشلیم هانا آرنت 3.7 27 صفحۀ 53 نمیتوانستند بپذیرند شخصی متوسط و نرمال که نه کودن است و نه منفعت طلب و نه مغز شویی شده ممکن است در تشخیص درست از غلط کاملاً ناتوان باشد 0 1 fatemeh 1404/1/7 آیشمن در اورشلیم هانا آرنت 3.7 27 صفحۀ 4 0 0 fatemeh 1404/1/1 روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش علی اکبر سیف 4.5 1 صفحۀ 36 هیچ کس نمیتواند برای شما یاد بگیرد هر چند که دیگران ممکن است بتوانند با فراهم آوردن شرایط ...به یادگیریتان کمک کنند ... بنا به گفته بی بی کینگ موسیقی دان آمریکایی زیبایی یادگیری در این است که هیچ کس نمیتواند آن را از شما بگیرد 0 0 fatemeh 1404/1/1 روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش علی اکبر سیف 4.5 1 صفحۀ 31 ما پیوسته بر اثر تجارب یادگیری در حال تغییریم ، و آنچه بیش از هر عامل دیگری سبب دگرگونی افراد در طول زندگی میشود تجارب یادگیری هستند. به همین دلیل افرادی که فرصتهای یادگیری و کسب تجربههای بیشتری دارند از کسانی که دارای فرصتهای یادگیری کمتری هستند و زندگی یکنواختی را میگذرانند بیشتر تغییر میکنند. 0 0 fatemeh 1403/12/17 تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم: اندیشه های مارکسیستی جلد 1 حسین بشیریه 4.3 2 صفحۀ 16 منهایم ... اندیشههای سیاسی و تحول در آنها را تابعی از تحولات اجتماعی و اقتصادی و تاریخی میداند. به این معنا که کلید فهم دگرگونی در اندیشه ها را باید در دگرگونیهای اجتماعی و سرنوشت طبقاتی که حامل آنها هستند یافت 0 0 fatemeh 1403/11/27 باشگاه مشت زنی چاک پالانیک 4.0 21 صفحۀ 9 سرمایه داری آنتی تز خودش را هم بسته بندی میکند و به مخالف خودش میفروشد 0 1 fatemeh 1403/11/25 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 47 در این موقعیت(روده بر شدن از خنده) معمولا رفتاری از ما سر میزند که تحت شرایطذمتعارف، از حیث اجتماعی تابو به شمار میرود: ممکن است بدن به معنای واقعی دچار تشنج شود و ناخودآگاه صداهای ناجور خرناس مانند بدهیم. شاید هیچیک از عواطف بشری تا این حد به حرکات کنترل شدهی بدن مرتبط نیست...تخطی و تجاوزی که خنده نمایانگر آن است ما را میترساند چرا که ناقض ساختار قدرتی است که به دقت سامان یافته و در آن ذهن در بالاترین نقطه ی هستی ما جای دارد. 0 0 fatemeh 1403/11/25 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 34 به محض آنکه این فرض کنار برود که عقل مالک حقیقتِ تغییر ناپذیر است، ویرانسازی اش برای ما مبنای آزادی خواهد بود 0 0 fatemeh 1403/11/24 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 44 انسانیت آدم را یاد آن مردکه آل کاپون می،انداخت که چون یک بلیت بی مقصد در دست داشت میخواست به همۀ قطارها سوار .شود با عجله از یک قطار به قطار دیگر میپرید تا از بلیتی که خریده بود هر چه بیشتر استفاده بکند عاقبت این چکیده انسانیت سر از شاشگاه ایستگاه راه آهن زوریخ در آورده بود و خیال می کرد در دانمارک است. بیچاره چه بسا روزی هم برسد که مائو یا دوگل را در شاشگاه ایستگاه زوریخ پیدا بکنند که با یک بلیت نصف قیمت بی مقصد در انتظار رسیدن یک قطار سریع السیر تازه ای هستند که هنوز از خط خارج نشده باشد. 0 0 fatemeh 1403/11/24 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 44 آدم فقط باید مواظب خودش باشد و با دشمن بسیار دست به عصا و مؤدبانه رفتار کند تا آزادی از قید تعلقش داغان نشود چون آنها از این جور آزادی شما خوششان نمی آید این جور آزادی آنها را می رنجاند دوست دارند که همه در یک منجلاب غوطه بخورند. دوست دارند که همه با آنها در جمعیت دست و پا بزنند و اسم این را میگذارند برادری». 0 0 fatemeh 1403/11/24 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 26 به نظر میرسد سقراط، آنگاه که شبح مرگ را بالای سرش میبیند فلسفه را ناکافی می یابد. به عبارت دیگر زمانی که نوبت به شفای زخمهای روح میرسد او محدودیتهای فلسفه و نیاز به شعر را تشخیص میدهد 0 0 fatemeh 1403/11/22 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 20 برخورداری از حس طنز یعنی پذیرفتن انسانیت این جهانی مان با همه ی نارساییها و نقصانهایش 0 1 fatemeh 1403/11/22 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 38 از اصول معتبر زندگی لنی یکی این بود که هر وقت با چیزی مخالف بود بگوید موافقم . چون کسانی که عقاید احمقانه شان را ابراز میکنند اغلب بسیار حساسند. هرقدر عقاید کسی احمقانه تر باشد کمتر باید با او مخالفت کرد. باگ میگفت حماقت بزرگترین نیروی روحانی تمام تاریخ بشرست. میگفت باید در برابر آن سر تعظیم فرود آورد چون همه جور معجزه ای از آن ساخته است. 0 1 fatemeh 1403/11/22 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 33 گرچه کمی کهنه شده بودند ولی او باشان اخت شده بود و با آنها کنار میآمد نمیشد بی این گذشتهای کوچک با کسی زندگی کرد 0 1 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 20 برخورداری از حس طنز یعنی پذیرفتن انسانیت این جهانی مان با همه ی نارساییها و نقصان هایش 0 1 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 20 کمدی به این دلیل که جدی گرفته میشد ممنوع بود. ما کمدی را ممنوع نمیکنیم بلکه آن را به حوزه ی سرگرمی حواله میدهیم و اجازه نمیدهیم که جهان سیاست، تجارت و آموزش را بر هم بزند. دستگاه تلویزیون و نمایش کمدی مناسب اتاق انتظارند و نه دفتر هیئت مدیره . ما با حواله کردن کمدی به حوزه ی سرگرمی، تأثیر ویرانگر آن را نیز تحت کنترل در می آوریم. 0 29 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 19 نهیلیسم از این مسئله ناشی میشود که جهان آنطور که باید باشد و آنطور که هست «همانند نیستند» 0 0 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 18 حیوان انسانی ،برخلاف حیوان ،اهل تأمل است و بنابراین خود به خود از ا خویشتن فاصله می گیرد 0 1 fatemeh 1403/11/20 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 20 کلمات همیشه مال دیگران است. یک جور میراثی که مثل آوار روی آدم خراب میشود. چون آدم همیشه به زبانی حرف میزند که ساختۀ دیگران است. آدم در ایجاد آن هیچ دخالتی نداشته و هیچ چیزش مال خودش .نیست کلمات حکم پول تقلبی را دارند که به آدم قالب کرده باشند هیچ چیزش نیست که به خیانت آلوده نباشد 0 1
بریدههای کتاب fatemeh fatemeh 5 روز پیش ژان باروا روژه مارتن دوگار 4.4 4 صفحۀ 225 هی میگویند: خیر و صلاح بشر...بله، آسان است که آدم دوستدار بشر به طور کلی ، دوستدار تودهی بینام و نشان، دوستدار کسانی که هرگز رنج آنهارا نمیبیند بشود. ولی این که چیزی نیست، نه. همنوع حقیقی خود را دوست داشتن، کسانی را که ناگهان روزی رنجشان در کنار ما آشکار میشود دوست داشتن...به این میگویند دوست داشتن، خوب بودن یعنی این 0 0 fatemeh 1404/1/14 آیشمن در اورشلیم هانا آرنت 3.7 27 صفحۀ 53 نمیتوانستند بپذیرند شخصی متوسط و نرمال که نه کودن است و نه منفعت طلب و نه مغز شویی شده ممکن است در تشخیص درست از غلط کاملاً ناتوان باشد 0 1 fatemeh 1404/1/7 آیشمن در اورشلیم هانا آرنت 3.7 27 صفحۀ 4 0 0 fatemeh 1404/1/1 روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش علی اکبر سیف 4.5 1 صفحۀ 36 هیچ کس نمیتواند برای شما یاد بگیرد هر چند که دیگران ممکن است بتوانند با فراهم آوردن شرایط ...به یادگیریتان کمک کنند ... بنا به گفته بی بی کینگ موسیقی دان آمریکایی زیبایی یادگیری در این است که هیچ کس نمیتواند آن را از شما بگیرد 0 0 fatemeh 1404/1/1 روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش علی اکبر سیف 4.5 1 صفحۀ 31 ما پیوسته بر اثر تجارب یادگیری در حال تغییریم ، و آنچه بیش از هر عامل دیگری سبب دگرگونی افراد در طول زندگی میشود تجارب یادگیری هستند. به همین دلیل افرادی که فرصتهای یادگیری و کسب تجربههای بیشتری دارند از کسانی که دارای فرصتهای یادگیری کمتری هستند و زندگی یکنواختی را میگذرانند بیشتر تغییر میکنند. 0 0 fatemeh 1403/12/17 تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم: اندیشه های مارکسیستی جلد 1 حسین بشیریه 4.3 2 صفحۀ 16 منهایم ... اندیشههای سیاسی و تحول در آنها را تابعی از تحولات اجتماعی و اقتصادی و تاریخی میداند. به این معنا که کلید فهم دگرگونی در اندیشه ها را باید در دگرگونیهای اجتماعی و سرنوشت طبقاتی که حامل آنها هستند یافت 0 0 fatemeh 1403/11/27 باشگاه مشت زنی چاک پالانیک 4.0 21 صفحۀ 9 سرمایه داری آنتی تز خودش را هم بسته بندی میکند و به مخالف خودش میفروشد 0 1 fatemeh 1403/11/25 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 47 در این موقعیت(روده بر شدن از خنده) معمولا رفتاری از ما سر میزند که تحت شرایطذمتعارف، از حیث اجتماعی تابو به شمار میرود: ممکن است بدن به معنای واقعی دچار تشنج شود و ناخودآگاه صداهای ناجور خرناس مانند بدهیم. شاید هیچیک از عواطف بشری تا این حد به حرکات کنترل شدهی بدن مرتبط نیست...تخطی و تجاوزی که خنده نمایانگر آن است ما را میترساند چرا که ناقض ساختار قدرتی است که به دقت سامان یافته و در آن ذهن در بالاترین نقطه ی هستی ما جای دارد. 0 0 fatemeh 1403/11/25 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 34 به محض آنکه این فرض کنار برود که عقل مالک حقیقتِ تغییر ناپذیر است، ویرانسازی اش برای ما مبنای آزادی خواهد بود 0 0 fatemeh 1403/11/24 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 44 انسانیت آدم را یاد آن مردکه آل کاپون می،انداخت که چون یک بلیت بی مقصد در دست داشت میخواست به همۀ قطارها سوار .شود با عجله از یک قطار به قطار دیگر میپرید تا از بلیتی که خریده بود هر چه بیشتر استفاده بکند عاقبت این چکیده انسانیت سر از شاشگاه ایستگاه راه آهن زوریخ در آورده بود و خیال می کرد در دانمارک است. بیچاره چه بسا روزی هم برسد که مائو یا دوگل را در شاشگاه ایستگاه زوریخ پیدا بکنند که با یک بلیت نصف قیمت بی مقصد در انتظار رسیدن یک قطار سریع السیر تازه ای هستند که هنوز از خط خارج نشده باشد. 0 0 fatemeh 1403/11/24 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 44 آدم فقط باید مواظب خودش باشد و با دشمن بسیار دست به عصا و مؤدبانه رفتار کند تا آزادی از قید تعلقش داغان نشود چون آنها از این جور آزادی شما خوششان نمی آید این جور آزادی آنها را می رنجاند دوست دارند که همه در یک منجلاب غوطه بخورند. دوست دارند که همه با آنها در جمعیت دست و پا بزنند و اسم این را میگذارند برادری». 0 0 fatemeh 1403/11/24 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 26 به نظر میرسد سقراط، آنگاه که شبح مرگ را بالای سرش میبیند فلسفه را ناکافی می یابد. به عبارت دیگر زمانی که نوبت به شفای زخمهای روح میرسد او محدودیتهای فلسفه و نیاز به شعر را تشخیص میدهد 0 0 fatemeh 1403/11/22 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 20 برخورداری از حس طنز یعنی پذیرفتن انسانیت این جهانی مان با همه ی نارساییها و نقصانهایش 0 1 fatemeh 1403/11/22 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 38 از اصول معتبر زندگی لنی یکی این بود که هر وقت با چیزی مخالف بود بگوید موافقم . چون کسانی که عقاید احمقانه شان را ابراز میکنند اغلب بسیار حساسند. هرقدر عقاید کسی احمقانه تر باشد کمتر باید با او مخالفت کرد. باگ میگفت حماقت بزرگترین نیروی روحانی تمام تاریخ بشرست. میگفت باید در برابر آن سر تعظیم فرود آورد چون همه جور معجزه ای از آن ساخته است. 0 1 fatemeh 1403/11/22 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 33 گرچه کمی کهنه شده بودند ولی او باشان اخت شده بود و با آنها کنار میآمد نمیشد بی این گذشتهای کوچک با کسی زندگی کرد 0 1 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 20 برخورداری از حس طنز یعنی پذیرفتن انسانیت این جهانی مان با همه ی نارساییها و نقصان هایش 0 1 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 20 کمدی به این دلیل که جدی گرفته میشد ممنوع بود. ما کمدی را ممنوع نمیکنیم بلکه آن را به حوزه ی سرگرمی حواله میدهیم و اجازه نمیدهیم که جهان سیاست، تجارت و آموزش را بر هم بزند. دستگاه تلویزیون و نمایش کمدی مناسب اتاق انتظارند و نه دفتر هیئت مدیره . ما با حواله کردن کمدی به حوزه ی سرگرمی، تأثیر ویرانگر آن را نیز تحت کنترل در می آوریم. 0 29 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 19 نهیلیسم از این مسئله ناشی میشود که جهان آنطور که باید باشد و آنطور که هست «همانند نیستند» 0 0 fatemeh 1403/11/20 چرا فیلسوفان نمی توانند بخندند؟ کاترین فروزه 3.0 1 صفحۀ 18 حیوان انسانی ،برخلاف حیوان ،اهل تأمل است و بنابراین خود به خود از ا خویشتن فاصله می گیرد 0 1 fatemeh 1403/11/20 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری 3.7 44 صفحۀ 20 کلمات همیشه مال دیگران است. یک جور میراثی که مثل آوار روی آدم خراب میشود. چون آدم همیشه به زبانی حرف میزند که ساختۀ دیگران است. آدم در ایجاد آن هیچ دخالتی نداشته و هیچ چیزش مال خودش .نیست کلمات حکم پول تقلبی را دارند که به آدم قالب کرده باشند هیچ چیزش نیست که به خیانت آلوده نباشد 0 1