بریده کتابهای زهراسادات هاشمیان زهراسادات هاشمیان 1403/5/20 دو امام مجاهد: امام حسن و امام حسین (ع): شش گفتار از آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (ع) 4.6 25 صفحۀ 188 آنچه شمشیر غرضورزیها را جلا میدهد و تیز میکند، جهل تودهها است. مصلحین بزرگ باید پابهپای قطع دست غرضورزان، غبار جهل را از ذهن تودههای مردم دور کنند. 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/4/25 راه رشد جلد 1 4.6 10 صفحۀ 126 اصلا تربیت یعنی همین که : به او 《ندهی》 تا 《فعال》 بشود. اینطور نیست که تربیت همهاش 《دادن》 و کمک کردن باشد؛ بلکه چیزی بین 《کمک کردن》 و 《کمک نکردن》 است؛ چیزی بین 《دادن》 و 《پس گرفتن》 است. اینطور نیست که تربیت فقط تامین تسهیلات و شرایط برای موجود قابل تربیت باشد؛ بلکه گاهی تربیت عکس آن است؛ ایجاد شرایط نامساعد در حد قدرت ترمیم است تا این قدرت ترمیم، فعال بشود؛ قدرت تطبیق، فعال بشود. 0 5 زهراسادات هاشمیان 1403/4/23 راه رشد جلد 1 4.6 10 صفحۀ 69 0 2 زهراسادات هاشمیان 1403/4/23 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 24 0 3 زهراسادات هاشمیان 1403/4/23 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 20 0 3 زهراسادات هاشمیان 1403/4/20 راه رشد جلد 1 4.6 10 صفحۀ 42 این همان مسئله 《فطرت》و《طبیعت》 است. آن که میگوید برویم بدهکاری بابا را بپردازیم، 《فطرت》است. آن که میگوید این را هم به مال خودمان اضافه کنیم، ما نیاز داریم، کمبود داریم، این 《طبیعت》 است. طبیعت انسان یعنی همان که میگوید: 《کاری نداشته باش حلال است یا حرام است، لازم داری، بردار.》. فطرت انسان آن است که میگوید: 《کاری نداشته باش که دارا هستی یا ندار، امانت را به صاحبش رد کن؛ ولو خودت هم مشکل داشته باشی》. 0 2 زهراسادات هاشمیان 1403/3/29 عبد صالح خدا سیدعلی خامنه ای 4.6 13 صفحۀ 23 درطول تاریخ اسلام، بعد از زمان ائمه تا امروز، بنده هیچیک از علما و بزرگان را سراغ ندارم که بهقدر امام، به جامعه اسلامی عموماً، و به شیعع خصوصاً، خدمت کرده باشد. در طول تاریخ، علمای بزرگی بودهاند. بنده تاحدودی به شرح حال این بزرگان وقوف دارم و تا اندازهای قدر کارهایشان را میدانم؛ اما کاری که این بزرگوار انجام داد، از نوع کار انبیا بود؛ نه از نوع کار علما. اگرچه علما ورثه انبیا هستند؛ اما غیر از این بزرگوار، عالمی که توانسته باشد شان وراثت را تحقق بخشد، نداشتهایم. 0 5 زهراسادات هاشمیان 1403/3/19 سیمرغ سی مرغ محمدقائم خانی 3.8 14 صفحۀ 205 من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستانم مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم. 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/2/18 من دیگر ما: فرزند ما از ما جدانیست، او خود ما است اما در اندازه ای کوچک تر جلد 5 محسن عباسی ولدی 4.2 6 صفحۀ 150 0 0 زهراسادات هاشمیان 1403/2/17 من دیگر ما: فرزند ما از ما جدانیست، او خود ما است اما در اندازه ای کوچک تر جلد 5 محسن عباسی ولدی 4.2 6 صفحۀ 138 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/2/10 من دیگر ما: فرزند ما از ما جدانیست، او خود ما است اما در اندازه ای کوچک تر جلد 5 محسن عباسی ولدی 4.2 6 صفحۀ 56 امیر خوبیها، علی (علیه السلام) فرمود: هر نگاهی که در آن عبرت گیری نباشد، لهو است. 《لهو》 در لغت به معنای چیزیست که انسان را به خود مشغول کرده و از امر دیگری غافل میکند. برخی از لغت شناسان، این قید را نیز اضافه کردهاند که در 《لهو》، چیزی که انسان از آن غافل میشود، مهمتر از چیزی است که به آن مشغول است. تکنه قابل توجه، این که مشغول شدن به چیزی و غافل شدن از امر مهمتر، در معنای لهو، ناآگاهانه است؛ یعنی انسان، بی آن که توجه داشته باشد، از مسائل مهم زندگی، غافل میشود. این، اوج ظرافتِ کار چشم در مدیریت وجود است. 0 2 زهراسادات هاشمیان 1403/2/3 ده غلط مشهور درباره اسرائیل ایلان پاپه 4.1 22 صفحۀ 13 در دوره حکومت روم، و بعدها در دوره بیزانس، فلسطین یکی از استانهای امپراطوری بود و سرنوشت آن هم تاحد زیادی به بخت و اقبال رم (و بعدها به بخت و اقبال قسطنطنیه) بستگی داشت. از اواسط قرن هفتم میلادی به بعد، تاریخ فلسطین شدیدا به جهان عرب و دنیای اسلام گره خورد (البته بهجز یک وقفه کوتاه در دوران قرون وسطی که این منطقه به صلیبی ها واگذار شد). 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/1/30 ده غلط مشهور درباره اسرائیل ایلان پاپه 4.1 22 صفحۀ 3 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/1/28 ارتداد وحید یامین پور 3.7 158 صفحۀ 112 0 3 زهراسادات هاشمیان 1403/1/28 ارتداد وحید یامین پور 3.7 158 صفحۀ 99 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/26 روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون؛ آسمان به زمین الصاق شد؛ از آغاز تا پایان قرون وسطی جلد 1 خانه فرهنگ و هنر سافیا 4.1 12 صفحۀ 18 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/26 روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون؛ آسمان به زمین الصاق شد؛ از آغاز تا پایان قرون وسطی جلد 1 خانه فرهنگ و هنر سافیا 4.1 12 صفحۀ 15 میزان پیشرفت و کیفیت هریک از اجزاء تمدن را نوع نگاه آن تمدن به عالم و اجزاء آن مشخص میکند. در تفکری که کاملاً این جهانی است، اهمیت بازار، پول و سرمایه بالا میرود و در نتیجه نهادهای پولی_مالی مانند بانکها و شرکتهای تجاری غول پیکر کم کم در آن تمدن یاد میشوند و در این راه هر مانع یگری مثل موانع شرعی و... هم حذف میشوند. برعکس در تفکری که نگاه خدا محورانه در صدر قرار میگیرد، نهادهای تمدنی مرتبط با چنین معارفی که معمولاً هم با انسان سر و کار دارند، بیشتر میشود. 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/26 که ماهی برآید حامد اشتری 4.1 12 صفحۀ 50 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/25 دزیره (جلد ۱) جلد 1 آنه ماری سلینکو 4.2 65 صفحۀ 6 از دردهای رنج دیدگان و محرومین، دو شعله زبانه کشیده است؛ شعله عدالت و شعله کینه. شعله کینه، آهسته آهسته درمیان امواج خون فرو مینشیند اما شعله دیگر، شعله مقدس عدالت، هرگز کاملا خاموش نمیشود. 0 20 زهراسادات هاشمیان 1403/1/25 روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون؛ آسمان به زمین الصاق شد؛ از آغاز تا پایان قرون وسطی جلد 1 خانه فرهنگ و هنر سافیا 4.1 12 صفحۀ 14 جوانان ما در کتابهای درسیشان تاریخ را از انسانهای غارنشین شروع میکنند، بعد به عصر حجر و بعد به پارینهسنگی میرسند تا به شکارچیگری و کوچنشینی ، سکونت کنار رودخانهها و بعدها تشکیل شهرها و ایجاد تمدن و... این یعنی پذیرش نظریه ترقی تاریخی یا داروینیسم اجتماعی. این نظر که پشتوانهای جز طرز تلقی خاص بشر غربی ندارد، باعث یشود که تمام تاریخ گذشته را به صورت کودکی در حال رشد ببینیم که امروزه و به واسطه فکر غربی یعنی اومانیسم (بشر مداری) به بلوغ رسیده است. در نگاه دینی تاریخ با پیامبران شروع میشود. خداوند همان ابتدا بسیاری از چیزهایی که برای سعادت بشر لازم بود را به او آموخت که اگر نمیآموخت حجت بر او تمام نبود. 0 1
بریده کتابهای زهراسادات هاشمیان زهراسادات هاشمیان 1403/5/20 دو امام مجاهد: امام حسن و امام حسین (ع): شش گفتار از آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (ع) 4.6 25 صفحۀ 188 آنچه شمشیر غرضورزیها را جلا میدهد و تیز میکند، جهل تودهها است. مصلحین بزرگ باید پابهپای قطع دست غرضورزان، غبار جهل را از ذهن تودههای مردم دور کنند. 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/4/25 راه رشد جلد 1 4.6 10 صفحۀ 126 اصلا تربیت یعنی همین که : به او 《ندهی》 تا 《فعال》 بشود. اینطور نیست که تربیت همهاش 《دادن》 و کمک کردن باشد؛ بلکه چیزی بین 《کمک کردن》 و 《کمک نکردن》 است؛ چیزی بین 《دادن》 و 《پس گرفتن》 است. اینطور نیست که تربیت فقط تامین تسهیلات و شرایط برای موجود قابل تربیت باشد؛ بلکه گاهی تربیت عکس آن است؛ ایجاد شرایط نامساعد در حد قدرت ترمیم است تا این قدرت ترمیم، فعال بشود؛ قدرت تطبیق، فعال بشود. 0 5 زهراسادات هاشمیان 1403/4/23 راه رشد جلد 1 4.6 10 صفحۀ 69 0 2 زهراسادات هاشمیان 1403/4/23 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 24 0 3 زهراسادات هاشمیان 1403/4/23 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 20 0 3 زهراسادات هاشمیان 1403/4/20 راه رشد جلد 1 4.6 10 صفحۀ 42 این همان مسئله 《فطرت》و《طبیعت》 است. آن که میگوید برویم بدهکاری بابا را بپردازیم، 《فطرت》است. آن که میگوید این را هم به مال خودمان اضافه کنیم، ما نیاز داریم، کمبود داریم، این 《طبیعت》 است. طبیعت انسان یعنی همان که میگوید: 《کاری نداشته باش حلال است یا حرام است، لازم داری، بردار.》. فطرت انسان آن است که میگوید: 《کاری نداشته باش که دارا هستی یا ندار، امانت را به صاحبش رد کن؛ ولو خودت هم مشکل داشته باشی》. 0 2 زهراسادات هاشمیان 1403/3/29 عبد صالح خدا سیدعلی خامنه ای 4.6 13 صفحۀ 23 درطول تاریخ اسلام، بعد از زمان ائمه تا امروز، بنده هیچیک از علما و بزرگان را سراغ ندارم که بهقدر امام، به جامعه اسلامی عموماً، و به شیعع خصوصاً، خدمت کرده باشد. در طول تاریخ، علمای بزرگی بودهاند. بنده تاحدودی به شرح حال این بزرگان وقوف دارم و تا اندازهای قدر کارهایشان را میدانم؛ اما کاری که این بزرگوار انجام داد، از نوع کار انبیا بود؛ نه از نوع کار علما. اگرچه علما ورثه انبیا هستند؛ اما غیر از این بزرگوار، عالمی که توانسته باشد شان وراثت را تحقق بخشد، نداشتهایم. 0 5 زهراسادات هاشمیان 1403/3/19 سیمرغ سی مرغ محمدقائم خانی 3.8 14 صفحۀ 205 من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستانم مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم. 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/2/18 من دیگر ما: فرزند ما از ما جدانیست، او خود ما است اما در اندازه ای کوچک تر جلد 5 محسن عباسی ولدی 4.2 6 صفحۀ 150 0 0 زهراسادات هاشمیان 1403/2/17 من دیگر ما: فرزند ما از ما جدانیست، او خود ما است اما در اندازه ای کوچک تر جلد 5 محسن عباسی ولدی 4.2 6 صفحۀ 138 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/2/10 من دیگر ما: فرزند ما از ما جدانیست، او خود ما است اما در اندازه ای کوچک تر جلد 5 محسن عباسی ولدی 4.2 6 صفحۀ 56 امیر خوبیها، علی (علیه السلام) فرمود: هر نگاهی که در آن عبرت گیری نباشد، لهو است. 《لهو》 در لغت به معنای چیزیست که انسان را به خود مشغول کرده و از امر دیگری غافل میکند. برخی از لغت شناسان، این قید را نیز اضافه کردهاند که در 《لهو》، چیزی که انسان از آن غافل میشود، مهمتر از چیزی است که به آن مشغول است. تکنه قابل توجه، این که مشغول شدن به چیزی و غافل شدن از امر مهمتر، در معنای لهو، ناآگاهانه است؛ یعنی انسان، بی آن که توجه داشته باشد، از مسائل مهم زندگی، غافل میشود. این، اوج ظرافتِ کار چشم در مدیریت وجود است. 0 2 زهراسادات هاشمیان 1403/2/3 ده غلط مشهور درباره اسرائیل ایلان پاپه 4.1 22 صفحۀ 13 در دوره حکومت روم، و بعدها در دوره بیزانس، فلسطین یکی از استانهای امپراطوری بود و سرنوشت آن هم تاحد زیادی به بخت و اقبال رم (و بعدها به بخت و اقبال قسطنطنیه) بستگی داشت. از اواسط قرن هفتم میلادی به بعد، تاریخ فلسطین شدیدا به جهان عرب و دنیای اسلام گره خورد (البته بهجز یک وقفه کوتاه در دوران قرون وسطی که این منطقه به صلیبی ها واگذار شد). 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/1/30 ده غلط مشهور درباره اسرائیل ایلان پاپه 4.1 22 صفحۀ 3 0 4 زهراسادات هاشمیان 1403/1/28 ارتداد وحید یامین پور 3.7 158 صفحۀ 112 0 3 زهراسادات هاشمیان 1403/1/28 ارتداد وحید یامین پور 3.7 158 صفحۀ 99 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/26 روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون؛ آسمان به زمین الصاق شد؛ از آغاز تا پایان قرون وسطی جلد 1 خانه فرهنگ و هنر سافیا 4.1 12 صفحۀ 18 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/26 روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون؛ آسمان به زمین الصاق شد؛ از آغاز تا پایان قرون وسطی جلد 1 خانه فرهنگ و هنر سافیا 4.1 12 صفحۀ 15 میزان پیشرفت و کیفیت هریک از اجزاء تمدن را نوع نگاه آن تمدن به عالم و اجزاء آن مشخص میکند. در تفکری که کاملاً این جهانی است، اهمیت بازار، پول و سرمایه بالا میرود و در نتیجه نهادهای پولی_مالی مانند بانکها و شرکتهای تجاری غول پیکر کم کم در آن تمدن یاد میشوند و در این راه هر مانع یگری مثل موانع شرعی و... هم حذف میشوند. برعکس در تفکری که نگاه خدا محورانه در صدر قرار میگیرد، نهادهای تمدنی مرتبط با چنین معارفی که معمولاً هم با انسان سر و کار دارند، بیشتر میشود. 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/26 که ماهی برآید حامد اشتری 4.1 12 صفحۀ 50 0 1 زهراسادات هاشمیان 1403/1/25 دزیره (جلد ۱) جلد 1 آنه ماری سلینکو 4.2 65 صفحۀ 6 از دردهای رنج دیدگان و محرومین، دو شعله زبانه کشیده است؛ شعله عدالت و شعله کینه. شعله کینه، آهسته آهسته درمیان امواج خون فرو مینشیند اما شعله دیگر، شعله مقدس عدالت، هرگز کاملا خاموش نمیشود. 0 20 زهراسادات هاشمیان 1403/1/25 روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون؛ آسمان به زمین الصاق شد؛ از آغاز تا پایان قرون وسطی جلد 1 خانه فرهنگ و هنر سافیا 4.1 12 صفحۀ 14 جوانان ما در کتابهای درسیشان تاریخ را از انسانهای غارنشین شروع میکنند، بعد به عصر حجر و بعد به پارینهسنگی میرسند تا به شکارچیگری و کوچنشینی ، سکونت کنار رودخانهها و بعدها تشکیل شهرها و ایجاد تمدن و... این یعنی پذیرش نظریه ترقی تاریخی یا داروینیسم اجتماعی. این نظر که پشتوانهای جز طرز تلقی خاص بشر غربی ندارد، باعث یشود که تمام تاریخ گذشته را به صورت کودکی در حال رشد ببینیم که امروزه و به واسطه فکر غربی یعنی اومانیسم (بشر مداری) به بلوغ رسیده است. در نگاه دینی تاریخ با پیامبران شروع میشود. خداوند همان ابتدا بسیاری از چیزهایی که برای سعادت بشر لازم بود را به او آموخت که اگر نمیآموخت حجت بر او تمام نبود. 0 1