بریدههای کتاب فاطمه عليزاده فاطمه عليزاده 6 روز پیش عامهپسند چارلز بوکوفسکی 3.3 52 صفحۀ 85 تنها ماندن با خود مزخرفم بهتر از بودن با یک نفر دیگر بود. هرکسی که باشد. همه شان آن بیرون دارند حقه های حقیر سر همدیگر سوار میکنند و کله معلق میزنند. 0 17 فاطمه عليزاده 1404/2/27 ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد پائولو کوئیلو 3.5 46 صفحۀ 12 مگر نه اینکه انسان همیشه برای بقا جنگیده و هیچ گاه تسلیم نشده است؟ 0 9 فاطمه عليزاده 1404/2/14 تصویر دوریان گری اسکار وایلد 3.9 56 صفحۀ 53 «هميشه؟ اين وازهى هول انكَيزى ست. شنيدن اين واره من رو به لرزه مى اندازه. خانم ها خيلى مشتاق به كار بردن اين واره ند. آن ها با كوشش در هميشكى كردن هر رمانس، آن رو ضايع مى كنند. اين واره خيلى هم بى معناست. تنها تفاوت ميان هوس آنى و عشق عمرى اين است كه هوس آنى دوامش طولانى تره.)) 0 6 فاطمه عليزاده 1404/2/14 تصویر دوریان گری اسکار وایلد 3.9 56 صفحۀ 122 خوب بودن یعنی هماهنگ بودن با خود.ناسازی با خود یعنی هماهنگی اجباری با دیگران.اما زندگی خود انسانه که مهم ترین چیزه. 0 7 فاطمه عليزاده 1404/2/9 تصویر دوریان گری اسکار وایلد 3.9 56 صفحۀ 29 شعور آگاه و بزدلی در واقع یک چیزند، شعور آگاه نام تجاری موسسه ی بزدلیه، همین و بس. 0 8 فاطمه عليزاده 1404/1/27 سه شنبه ها با موری میچ آلبوم 3.7 148 صفحۀ 206 مهم این است که تو بپذیری کی و چه هستی و از چیزی که هستی لذت ببری. 0 17 فاطمه عليزاده 1404/1/26 سه شنبه ها با موری میچ آلبوم 3.7 148 صفحۀ 76 چقدر خوب بود که همه ی ما زمان مشخصی از روز را برای خود دلسوزی کنیم و اشک بریزیم و بعد، بقیه ی روز به زندگی مان برسیم. 0 9 فاطمه عليزاده 1404/1/26 سه شنبه ها با موری میچ آلبوم 3.7 148 صفحۀ 55 کشش دو قطب متضاد؟ زندگی مجموعه ای از پسروی ها و پیشروی هاست. تو میخواهی کاری را انجام بدهی، اما مجبور میشوی به زور کار دیگری انجام دهی .موضوعی تو را ناراحت می کند، در حالی که میدانی نباید این طور میشد. چیزی را حق مسلم خود می پنداری، ولی می دانی این گونه نیست. کشش دو قطب متضاد، مثل کش آمدن کشی لاستیکی است و بسیاری از ما در جایی آن وسط زندگی می کنیم. 0 7 فاطمه عليزاده 1403/10/3 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 158 همچنین اگر ذهن انسانی مطلبی را باور کرد،خواه به علت آنکه مردم آن را باور کرده و پذیرفته اند و خواه به علت آنکه از ایمان به آن خوشی و لذتی حاصل می گردد،می خواهد از هرچیز دیگری برای تایید و اثبات آن استفاده کند و اگر ادله قوی و براهین متعدد برخلاف آن وجود داشته باشد یا مورد توجه قرار نمی دهد یا ارزشی برای آن قائل نمی گردد،یا با تمسک به یک فرق جزئی می خواهد آن ادله را نفی کند و به دور اندازد،این کار را بدون تعقل و بررسی انجام می دهد،بی آنکه از عقیده ی قبلی خود دست بکشد و آن را فدای حقیقت واقع بکند. 0 3 فاطمه عليزاده 1403/10/3 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 152 ممکن نیست که کسی بدون داشتن مقصد صحیح راه صحیح بپیماید. 0 6 فاطمه عليزاده 1403/10/1 سفر به دور اتاقم گزاویه دو مستر 3.2 27 صفحۀ 1 0 5 فاطمه عليزاده 1403/10/1 سفر به دور اتاقم گزاویه دو مستر 3.2 27 صفحۀ 1 0 2 فاطمه عليزاده 1403/9/26 1984 جورج اورول 4.2 178 صفحۀ 159 گام نخست را با اندیشه ای پنهانی و ناخواسته برداشته بود، گام بعدی نوشتن دفترچه خاطرات بود. از فکر به کلمه رسیده بود ،و حالا از کلمه به عمل. 0 5 فاطمه عليزاده 1403/9/26 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 141 فرانسیس بیکن زندگی را که کاملا به اندیشه و تفکر گذرد دوست نمی دارد و مانند گوته،علمی را که به عمل منتهی نشود مسخره می کند. "باید دانست که در صحنه ی زندگی بشر فقط خدا و فرشتگان تماشاچی محض اند" 0 0 فاطمه عليزاده 1403/9/26 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 122 آرامش خاطر در این نیست که فعالیت ما مطابق آمال و آرزوهای ما باشد،بلکه در این است که سطح آمال همواره پایین تر از سطح افعال باشد.سنکا، حکیم رواقی رومی میگوید:اگر به آنچه داری قانع نیستی،با داشتن همه ی جهان باز بدبخت خواهی بود. 0 1 فاطمه عليزاده 1403/9/21 1984 جورج اورول 4.2 178 صفحۀ 74 تا آگاه نشوند محاله عصیان کنند، و فقط بعد از این که عصیان کردند به آگاهی می رسند. 0 34 فاطمه عليزاده 1403/9/20 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 100 از میان اسباب و معدات خارجی سعادت،دوستی از همه شریف تر و برتر است.در حقیقت دوستی برای دوران خوشبختی لازم تر از دوران بدبختی است،زیرا وقتی خوشبختی تقسیم شود،افزون می گردد. دوستی و صداقت از عدالت نیز مهم تراست ، زیرا "اگر مردم همه با هم دوست شدند،عدالت لازم نخواهد بود،ولی اگر مردم همه عادل شدند،باز از دوستی مستغنی نخواهند گردید.""دو رفیق یک روح اند در دو جسم." 0 3 فاطمه عليزاده 1403/9/11 نورثنگر ابی جین آستین 3.2 32 صفحۀ 1 0 10
بریدههای کتاب فاطمه عليزاده فاطمه عليزاده 6 روز پیش عامهپسند چارلز بوکوفسکی 3.3 52 صفحۀ 85 تنها ماندن با خود مزخرفم بهتر از بودن با یک نفر دیگر بود. هرکسی که باشد. همه شان آن بیرون دارند حقه های حقیر سر همدیگر سوار میکنند و کله معلق میزنند. 0 17 فاطمه عليزاده 1404/2/27 ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد پائولو کوئیلو 3.5 46 صفحۀ 12 مگر نه اینکه انسان همیشه برای بقا جنگیده و هیچ گاه تسلیم نشده است؟ 0 9 فاطمه عليزاده 1404/2/14 تصویر دوریان گری اسکار وایلد 3.9 56 صفحۀ 53 «هميشه؟ اين وازهى هول انكَيزى ست. شنيدن اين واره من رو به لرزه مى اندازه. خانم ها خيلى مشتاق به كار بردن اين واره ند. آن ها با كوشش در هميشكى كردن هر رمانس، آن رو ضايع مى كنند. اين واره خيلى هم بى معناست. تنها تفاوت ميان هوس آنى و عشق عمرى اين است كه هوس آنى دوامش طولانى تره.)) 0 6 فاطمه عليزاده 1404/2/14 تصویر دوریان گری اسکار وایلد 3.9 56 صفحۀ 122 خوب بودن یعنی هماهنگ بودن با خود.ناسازی با خود یعنی هماهنگی اجباری با دیگران.اما زندگی خود انسانه که مهم ترین چیزه. 0 7 فاطمه عليزاده 1404/2/9 تصویر دوریان گری اسکار وایلد 3.9 56 صفحۀ 29 شعور آگاه و بزدلی در واقع یک چیزند، شعور آگاه نام تجاری موسسه ی بزدلیه، همین و بس. 0 8 فاطمه عليزاده 1404/1/27 سه شنبه ها با موری میچ آلبوم 3.7 148 صفحۀ 206 مهم این است که تو بپذیری کی و چه هستی و از چیزی که هستی لذت ببری. 0 17 فاطمه عليزاده 1404/1/26 سه شنبه ها با موری میچ آلبوم 3.7 148 صفحۀ 76 چقدر خوب بود که همه ی ما زمان مشخصی از روز را برای خود دلسوزی کنیم و اشک بریزیم و بعد، بقیه ی روز به زندگی مان برسیم. 0 9 فاطمه عليزاده 1404/1/26 سه شنبه ها با موری میچ آلبوم 3.7 148 صفحۀ 55 کشش دو قطب متضاد؟ زندگی مجموعه ای از پسروی ها و پیشروی هاست. تو میخواهی کاری را انجام بدهی، اما مجبور میشوی به زور کار دیگری انجام دهی .موضوعی تو را ناراحت می کند، در حالی که میدانی نباید این طور میشد. چیزی را حق مسلم خود می پنداری، ولی می دانی این گونه نیست. کشش دو قطب متضاد، مثل کش آمدن کشی لاستیکی است و بسیاری از ما در جایی آن وسط زندگی می کنیم. 0 7 فاطمه عليزاده 1403/10/3 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 158 همچنین اگر ذهن انسانی مطلبی را باور کرد،خواه به علت آنکه مردم آن را باور کرده و پذیرفته اند و خواه به علت آنکه از ایمان به آن خوشی و لذتی حاصل می گردد،می خواهد از هرچیز دیگری برای تایید و اثبات آن استفاده کند و اگر ادله قوی و براهین متعدد برخلاف آن وجود داشته باشد یا مورد توجه قرار نمی دهد یا ارزشی برای آن قائل نمی گردد،یا با تمسک به یک فرق جزئی می خواهد آن ادله را نفی کند و به دور اندازد،این کار را بدون تعقل و بررسی انجام می دهد،بی آنکه از عقیده ی قبلی خود دست بکشد و آن را فدای حقیقت واقع بکند. 0 3 فاطمه عليزاده 1403/10/3 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 152 ممکن نیست که کسی بدون داشتن مقصد صحیح راه صحیح بپیماید. 0 6 فاطمه عليزاده 1403/10/1 سفر به دور اتاقم گزاویه دو مستر 3.2 27 صفحۀ 1 0 5 فاطمه عليزاده 1403/10/1 سفر به دور اتاقم گزاویه دو مستر 3.2 27 صفحۀ 1 0 2 فاطمه عليزاده 1403/9/26 1984 جورج اورول 4.2 178 صفحۀ 159 گام نخست را با اندیشه ای پنهانی و ناخواسته برداشته بود، گام بعدی نوشتن دفترچه خاطرات بود. از فکر به کلمه رسیده بود ،و حالا از کلمه به عمل. 0 5 فاطمه عليزاده 1403/9/26 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 141 فرانسیس بیکن زندگی را که کاملا به اندیشه و تفکر گذرد دوست نمی دارد و مانند گوته،علمی را که به عمل منتهی نشود مسخره می کند. "باید دانست که در صحنه ی زندگی بشر فقط خدا و فرشتگان تماشاچی محض اند" 0 0 فاطمه عليزاده 1403/9/26 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 122 آرامش خاطر در این نیست که فعالیت ما مطابق آمال و آرزوهای ما باشد،بلکه در این است که سطح آمال همواره پایین تر از سطح افعال باشد.سنکا، حکیم رواقی رومی میگوید:اگر به آنچه داری قانع نیستی،با داشتن همه ی جهان باز بدبخت خواهی بود. 0 1 فاطمه عليزاده 1403/9/21 1984 جورج اورول 4.2 178 صفحۀ 74 تا آگاه نشوند محاله عصیان کنند، و فقط بعد از این که عصیان کردند به آگاهی می رسند. 0 34 فاطمه عليزاده 1403/9/20 تاریخ فلسفه ویلیام جیمز دورانت 4.0 0 صفحۀ 100 از میان اسباب و معدات خارجی سعادت،دوستی از همه شریف تر و برتر است.در حقیقت دوستی برای دوران خوشبختی لازم تر از دوران بدبختی است،زیرا وقتی خوشبختی تقسیم شود،افزون می گردد. دوستی و صداقت از عدالت نیز مهم تراست ، زیرا "اگر مردم همه با هم دوست شدند،عدالت لازم نخواهد بود،ولی اگر مردم همه عادل شدند،باز از دوستی مستغنی نخواهند گردید.""دو رفیق یک روح اند در دو جسم." 0 3 فاطمه عليزاده 1403/9/11 نورثنگر ابی جین آستین 3.2 32 صفحۀ 1 0 10