بریده کتابهای حرکت محسن صالحی 1403/8/23 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 30 اگر میخواهی هدف کسی را عوض کنی، باید بینش او را نسبت به اندازه و قدرش، کم یا زیاد کنی و «قدر» هم با «مقایسه ها فهمیده میشود. انسان در مقایسه خود با پدیده ها، تفاوت خود را با آنها می بیند. 0 2 یزدی زادگان 1402/12/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 40 وجود انسانهاى متعالى علامت حركت انسان است. علامت اين است كه ما هم مىتوانيم همان مراحل را طى كنيم. شايد شنيده باشيد كه على (ع) ميزان است؛ يعنى ترازوى من است. من دستم را با دست او، عمرم را با عمر او، فكرم را با فكر او بسنجم. تفاوتهايى كه در ميان است مربوط به اين است كه ما كار نكردهايم و سعى نداشتهايم. بايد عذرها را در همين جا بريزيم و نگوييم: نداريم؛ كه دارايى مطرح نيست. همان اندازه كه داريم اگر خرج كنيم، به قله و اوجى مىرسيم كه ديگران رسيدند. مقدار استعدادها، امكانات آدمى، محيط و اينكه با رسول بوده يا نه و اينكه در چه شرايطى قرار گرفته، هيچ كدام براى حركت انسان ركن نيستند، پايه و اساس نيستند؛ چرا كه موقعيتها مهم نيستند. اين موضعگيرى در موقعيتهاست كه ارزش مىآفريند. 0 5 فاطمه عباسی 🇵🇸 1403/8/22 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 1 0 6 فاطمه عباسی 🇵🇸 1403/8/25 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 3 0 10 محسن صالحی 1403/8/24 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 20 شروع حرکت تو که ضرورت حرکت از آن مایه میگیرد از لحظهای است که میفهمی از همه چیزهایی که با آنها مأنوس هستی بزرگتری. بزرگتری، چون آنها به تو ختم شدهاند. تو میوه این درختی و هیچ وقت به ریشه و خاک و سنگ برگشت نخواهی کرد. 0 5 فاطمه مهمان دوست 1403/3/15 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 105 0 5 حسنا 1403/1/14 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 51 انسان، محصور و محکوم شرایط نیست، بلکه متأثر از شرایط است. 0 14 محسن صالحی 1403/8/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 16 ممکن است راهی را نشان دهند اما این راه را باید خودمان طی کنیم همانطور که عطش را احساس میکنیم و دنبال آب میرویم 0 4 رضیه عرب 1403/3/6 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 32 0 1 فاطمه صیدی 1403/3/4 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 10 0 3 محمد رضائیان 1403/8/3 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 257 حرکت انسان از لحظه ای است که فاصله بین آنچه را که هست و آنچه را که باید باشد، احساس کند. 0 3 یزدی زادگان 1403/1/6 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 77 قلّۀ فكرى «دكارت» كه مطرح مىكند: «من فكر مىكنم، پس هستم»، اين اوج فكرى، انحطاط فكرى را نشان مىدهد؛ چون ما خودمان را بلاواسطه درك مىكنيم. در اين جمله تو سه مرحله را طى كردهاى: «من»، «فكر»، «مىكنم». تو اين سه مرحله را؛ يعنى «من، خودم» كه مجموع نيروهايم هستم. شخصيتم هستم، «فكرم» و «عملم: كردن» را احساس كردهاى. پس چطور مىخواهى چيزى را كه از آن گذشتهاى، دوباره اثباتش كنى؟ اين اوج فكرى كه مىخواهد از اولين مسائل، آگاهى و شناخت را شروع كند، انحطاط فكرى را به همراه دارد؛ چرا كه انسان بلاواسطه خودش را احساس كرده است. 0 2 محسن صالحی 1403/8/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 16 ضرورت حرکت، باید از ضرورت نفس کشیدنمان هم بیشتر باشد ... 0 5 محمد رضائیان 1403/7/25 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 54 مهم نیست در تاریکی هستیم یا نور؛ مهم این است که نور در راه ما افتاده یا در چشم ما؟ 0 3 علی شیری 1403/2/8 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 179 عبد ، نه اسیری در بند که آزاده ای ست شکل گرفته. 0 1 محسن صالحی 1403/8/21 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 23 اینطور نیست که فقط بشنوید و بعد هم اگر شناختید و حرکت نکردید، هیچ مشکلی پیش نیاید. کسانی که به اندازه تمامی عمرشان آگاهی به دست آوردهاند، ولی به اندازه یک لحظه هم گامی برنداشتند، بدانند که همین آگاهیها، اغلال و زنجیرهاشان میشود شود و آنها را خُرد و خسته میکند. اینکه میبینید با باری از معلومات و مطالعات و آگاهیها، هر کدام فرعونی شدهایم و آشکار و پنهان دعواها داریم، به همین خاطر است که آگاهی یک عمر را به دوش گرفتهایم، ولی حرکت یه لحظه را هم نداشتیم. باری که بازده نداشته باشد چه کمرها که نمیشکند!!! باشد که هر کدام از ما مولد باشیم نه محتکر !!! 0 6 محسن صالحی 1403/8/21 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 21 عظمت انسان در بینش اوست نه دانش او چون انسانی که بینش ندارد دانش او، نقطه ضعفش میشود، از او مهرهای میسازند تا در نقشههایِ جهنمیِ خودشان بهرهبرداری کنند ... 0 4 محمدقائم خانی 1403/4/10 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 12 کفر متحرک به اسلام میرسد، ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است. 0 24 محسن صالحی 1403/8/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 9 در بحث جهتِ حرکت، هدف، چیزی بالاتر از عدالت و آزادی و رفاه و تکامل، که آرمانهای کنونی انسان معاصرند، معرفی میشود، چرا که هدف برای چنین انسانی که حرکت برایش ضرورت دارد، رشد اوست. هدف، نه تنها تکامل انسان و استعدادهای او که جهت دادن به استعدادهای تکامل یافته اوست ... 0 4 سنیه قرائیان 1403/6/1 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 116 در زیبایی تنها هماهنگیِ اجزاء یک چیز با مجموعهاش مطرح نیست. زیبایی: هماهنگی اجزاء با مجموعه و هماهنگی این مجموعه با هدف و غایت آن است. درک زیبایی یعنی درک هماهنگی و رابطه بین اجزاء و عناصر یک مجموعه با کل مجموعه و کل مجموعه با غایتی که برای آن مطرح است. همه تفاوتها در درک زیبایی از همین جا شروع میشود. 0 20
بریده کتابهای حرکت محسن صالحی 1403/8/23 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 30 اگر میخواهی هدف کسی را عوض کنی، باید بینش او را نسبت به اندازه و قدرش، کم یا زیاد کنی و «قدر» هم با «مقایسه ها فهمیده میشود. انسان در مقایسه خود با پدیده ها، تفاوت خود را با آنها می بیند. 0 2 یزدی زادگان 1402/12/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 40 وجود انسانهاى متعالى علامت حركت انسان است. علامت اين است كه ما هم مىتوانيم همان مراحل را طى كنيم. شايد شنيده باشيد كه على (ع) ميزان است؛ يعنى ترازوى من است. من دستم را با دست او، عمرم را با عمر او، فكرم را با فكر او بسنجم. تفاوتهايى كه در ميان است مربوط به اين است كه ما كار نكردهايم و سعى نداشتهايم. بايد عذرها را در همين جا بريزيم و نگوييم: نداريم؛ كه دارايى مطرح نيست. همان اندازه كه داريم اگر خرج كنيم، به قله و اوجى مىرسيم كه ديگران رسيدند. مقدار استعدادها، امكانات آدمى، محيط و اينكه با رسول بوده يا نه و اينكه در چه شرايطى قرار گرفته، هيچ كدام براى حركت انسان ركن نيستند، پايه و اساس نيستند؛ چرا كه موقعيتها مهم نيستند. اين موضعگيرى در موقعيتهاست كه ارزش مىآفريند. 0 5 فاطمه عباسی 🇵🇸 1403/8/22 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 1 0 6 فاطمه عباسی 🇵🇸 1403/8/25 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 3 0 10 محسن صالحی 1403/8/24 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 20 شروع حرکت تو که ضرورت حرکت از آن مایه میگیرد از لحظهای است که میفهمی از همه چیزهایی که با آنها مأنوس هستی بزرگتری. بزرگتری، چون آنها به تو ختم شدهاند. تو میوه این درختی و هیچ وقت به ریشه و خاک و سنگ برگشت نخواهی کرد. 0 5 فاطمه مهمان دوست 1403/3/15 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 105 0 5 حسنا 1403/1/14 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 51 انسان، محصور و محکوم شرایط نیست، بلکه متأثر از شرایط است. 0 14 محسن صالحی 1403/8/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 16 ممکن است راهی را نشان دهند اما این راه را باید خودمان طی کنیم همانطور که عطش را احساس میکنیم و دنبال آب میرویم 0 4 رضیه عرب 1403/3/6 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 32 0 1 فاطمه صیدی 1403/3/4 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 10 0 3 محمد رضائیان 1403/8/3 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 257 حرکت انسان از لحظه ای است که فاصله بین آنچه را که هست و آنچه را که باید باشد، احساس کند. 0 3 یزدی زادگان 1403/1/6 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 77 قلّۀ فكرى «دكارت» كه مطرح مىكند: «من فكر مىكنم، پس هستم»، اين اوج فكرى، انحطاط فكرى را نشان مىدهد؛ چون ما خودمان را بلاواسطه درك مىكنيم. در اين جمله تو سه مرحله را طى كردهاى: «من»، «فكر»، «مىكنم». تو اين سه مرحله را؛ يعنى «من، خودم» كه مجموع نيروهايم هستم. شخصيتم هستم، «فكرم» و «عملم: كردن» را احساس كردهاى. پس چطور مىخواهى چيزى را كه از آن گذشتهاى، دوباره اثباتش كنى؟ اين اوج فكرى كه مىخواهد از اولين مسائل، آگاهى و شناخت را شروع كند، انحطاط فكرى را به همراه دارد؛ چرا كه انسان بلاواسطه خودش را احساس كرده است. 0 2 محسن صالحی 1403/8/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 16 ضرورت حرکت، باید از ضرورت نفس کشیدنمان هم بیشتر باشد ... 0 5 محمد رضائیان 1403/7/25 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 54 مهم نیست در تاریکی هستیم یا نور؛ مهم این است که نور در راه ما افتاده یا در چشم ما؟ 0 3 علی شیری 1403/2/8 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 179 عبد ، نه اسیری در بند که آزاده ای ست شکل گرفته. 0 1 محسن صالحی 1403/8/21 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 23 اینطور نیست که فقط بشنوید و بعد هم اگر شناختید و حرکت نکردید، هیچ مشکلی پیش نیاید. کسانی که به اندازه تمامی عمرشان آگاهی به دست آوردهاند، ولی به اندازه یک لحظه هم گامی برنداشتند، بدانند که همین آگاهیها، اغلال و زنجیرهاشان میشود شود و آنها را خُرد و خسته میکند. اینکه میبینید با باری از معلومات و مطالعات و آگاهیها، هر کدام فرعونی شدهایم و آشکار و پنهان دعواها داریم، به همین خاطر است که آگاهی یک عمر را به دوش گرفتهایم، ولی حرکت یه لحظه را هم نداشتیم. باری که بازده نداشته باشد چه کمرها که نمیشکند!!! باشد که هر کدام از ما مولد باشیم نه محتکر !!! 0 6 محسن صالحی 1403/8/21 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 21 عظمت انسان در بینش اوست نه دانش او چون انسانی که بینش ندارد دانش او، نقطه ضعفش میشود، از او مهرهای میسازند تا در نقشههایِ جهنمیِ خودشان بهرهبرداری کنند ... 0 4 محمدقائم خانی 1403/4/10 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 12 کفر متحرک به اسلام میرسد، ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است. 0 24 محسن صالحی 1403/8/20 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 9 در بحث جهتِ حرکت، هدف، چیزی بالاتر از عدالت و آزادی و رفاه و تکامل، که آرمانهای کنونی انسان معاصرند، معرفی میشود، چرا که هدف برای چنین انسانی که حرکت برایش ضرورت دارد، رشد اوست. هدف، نه تنها تکامل انسان و استعدادهای او که جهت دادن به استعدادهای تکامل یافته اوست ... 0 4 سنیه قرائیان 1403/6/1 حرکت علی صفایی حائری 4.5 10 صفحۀ 116 در زیبایی تنها هماهنگیِ اجزاء یک چیز با مجموعهاش مطرح نیست. زیبایی: هماهنگی اجزاء با مجموعه و هماهنگی این مجموعه با هدف و غایت آن است. درک زیبایی یعنی درک هماهنگی و رابطه بین اجزاء و عناصر یک مجموعه با کل مجموعه و کل مجموعه با غایتی که برای آن مطرح است. همه تفاوتها در درک زیبایی از همین جا شروع میشود. 0 20