بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

جزئیات پست

فاطمه سلیمانی ازندریانی

1402/10/22

خواندن 6 دقیقه
(0/1000)

نظرات

با صحبت های شما موافقم‌، اما همیشه هر کار خوبی میتونه جنبه های منفی داشته باشه و اینجا هم از وقتی سامانه شروع به فعالیت کرده قیمت کتاب ها بیشتر و بیشتر داره یکسان سازی میشه. اون هم نه فقط به دلیل چاپ جدید شدن . بلکه مثلا کتابفروشی ای که یه کتابی رو داشته اون رو با قیمت به روز تر داخل سامانه وارد میکنه ، از طرفی هم اگرچه از کتابفروش های شهرهای دیگه حمایت میشه ولی کار کتابخوان های شهرهای کوچیک هم سخت میشه :) ، مثلا تو شهر خودشون همیشه کتاب های چاپ قبل موجود بوده و الان با توجه به تقاضای شهری مثل تهران کتاب های چاپ قدیم‌کمتر و کمتر میشن تو شهر کوچک. اولش البته خودمم استفاده کردم و حس خوبی به سامانه داشتم اما بعد از مدتی دیدم که تو خیلی از موارد قیمت هاشون با قیمت کتاب های خیابون انقلاب یکی شده
اسب

1402/10/23

هنگام چک کردن سایت بازار کتاب حالت عادی داشتید؟ :)
چون هیچکدوم از این چیزایی که می‌گید رو ندیدم من.
اولیش اینکه مسئولین خانه کتاب نشستن فکر کردن که به نظرم اتفاق بعیدی به نظر میاد :) 
دومیش اینکه کتابفروشی‌های خوبی در این سامانه نیستند یا بهتره بگوییم کم هستند
گرافیک جذاب؟ شوخی جالبی بود.
تازه‌ها و پرفروش‌هاش هم که :)))

حالا ایشالا که مثل بقیه‌ی طرحای دولتی نباشه و مخصوص این مدیر و دولت نباشه و پایدار باشه. که تجربه ثابت کرده اینطور نخواهد بود و کارهای دولتی خدماتی همواره نابود می‌شن.
2
حالا همینی که هست -با وجود همه نقاط ضعفش- باز خیلی خوبه 
اسب

1402/10/24

خداروشکر که الحمدلله وگرنه والا به خدا
@agha_Mahdi 
والا این سایت دفاع کردن نداره. من رفتم یه نگاه انداختم بانک رمان‌های انگلیسیش که فاجعه‌ست. کتابای دیگه رو هم به قیمت خون پدرشون می‌دن. تلماسه هنوز با قیمت زیر ۳۰۰ هزار تومن پیدا می‌شه بعد تو این سایت از قیمت ۵۵۰ هزار تومن که قیمت بدون تخفیف سایت انتشارات کتابسرای تندیسه شروع کرده. جالب اینه که تو خود سایت ناشر هم یه تخفیفی می‌زنن روش. قیمت رمان‌ها به خودی خود بالاست چون پول کاغذ به علاوه‌ی هزینه‌ی مترجم و ویراستار و... می‌شه. علاوه بر این یک مقدار قیمت نهایی رو بالاتر می‌زنن تا با زدن تخفیف روی کتاب مشتری به دست بیارن (کلک قدیمی‌ایه اما جواب می‌ده). ولی تو این سایت من دیدم که به وضوح داره از این قضیه سوء استفاده می‌شه و قیمتا تا جای ممکن بالا برده شده
4
اتفاقاً من کلی کتاب با قیمت قبل از همین سایت خریدم.
ریشه‌ها که ۴۵۰ تومنه رو فقط ۷۰ هزار تومن خریدم!
با دوتا مثال ، که نمیشه حکم کلی کرد جناب الکسی! 
کتابی که مثال زدین با قیمت ۱۹۵ و ۳۵۰ هزار تومن به بالا توسط دو ناشر مختلف داره عرضه می‌شه. تو سایتای دیگه با قیمت پایین‌تر موجود بود. ترب رو چک کنین.
@agha_Mahdi 
چک کردم. با هفتاد تومن هیچ جا پیدا نشد!
حالا این رو به عنوان نمونه گفتم؛ وگرنه کلی کتاب قیمت قدیم دیگه هم از این سایت خریدم.

و خب به دنبال اثبات ارزون بودن مطلق این سایت نیستم. حرفم اینه که همه جور قیمتی داره. چون که یه فروشنده نیست. چندین کتابفروش از سراسر کشورن که خب ممکنه یکی گرون بده و قیمت جدید و یکی هم ارزون بده و قیمت قدیم.
@Alexy_SilverPhoenix 
مسلمون من که نگفتم هفتاد تومن هست. گفتم تو همین سایت هم هفتاد نمی‌ده و با قیمت ۱۹۵ و ۳۵۰ که گفتم عرضه می‌کنه. تو سایتای دیگه از این قیمتا پایین‌تر هست.
@agha_Mahdi 
سلام خانم سلیمانی
چقدر خوب که بعد چند وقت برگشتید.
ان‌شاءالله که بمونید و فعالیت کنید و استفاده کنیم.. (: