بریده کتابهای محمدحسین معصومی محمدحسین معصومی دیروز بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 702 0 1 محمدحسین معصومی 2 روز پیش بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 575 0 0 محمدحسین معصومی 2 روز پیش بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 460 همه ایدئولوژی ها غیر واقع گرایانه و به گفته بعضی ها، نوعی مدینه فاضله غیر قابل تحقق اند. ایدئولوژیها بر حسب طبیعت شان بسیار گزینشی عمل می کنند اما گویی عقاید، اشتیاقهای حاکم بر فضای اجتماعات، مانند ملی گرایی، حقوق بشر و مساوات از سوی تمامی ایدئولوژی های رقیب دستچین شده و همه آنان شعارهای مشابهی را مطرح می کنند، زیرا همگی از یک نوع تفکر عصری منشعب میشوند... 0 0 محمدحسین معصومی 4 روز پیش بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 382 0 0 محمدحسین معصومی 6 روز پیش تئوری های سازمان و مدیریت پیشرفته حسن رنگریز 0.0 1 صفحۀ 278 هایدگر اساساً به پرسش نقادانه می پرداخت و از وجه ایجابی امور چیزی نمی گفت. از فحوای سخن او در مصاحبه با اشپیگل این گونه بر می آید که به وجود خدایی نجات دهنده اعتقاد داشت و تنها راه رهایی از وضع موجود را توسل به او می دانست.هایدگر به هیچ یک از ایدئولوژیهای مدرن باور نداشت و معتقد بود بشر در عصر مدرن و تحت سیطره سوبژکتیویسم بی خانمان شده است.... 0 0 محمدحسین معصومی 1403/9/17 بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 53 ما از تاریخ نوعی برداشت علمی را پرورش داده ایم که آن را وقوع پیاپی یک سلسله از حوادث منفرد می نگریم. اما در دنیای ما قبل مدرن به حوادث تاریخی به صورت مجرد نمی نگریستند بلکه آنها را نمونه هایی از قوانین ازلی و الهاماتی از یک حقیقت خارج از بعد زمان و دائمی میدیدند. احتمال می رفت که یک رویداد تاریخی بارها و بارها تکرار شود زیرا تمامی وقایع زمینی بیانگر قوانین اصلی وجود بود... 0 2 محمدحسین معصومی 1403/9/15 بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 36 بنیادگرایان احساس میکنند در حال جنگ با نیروهایی هستند که مقدس ترین ارزشهای آنها را به خطر انداخته اند. در جنگ مشکل است تا طرفین نبرد جایگاه یکدیگر را تشخیص دهند 0 3 محمدحسین معصومی 1403/9/15 بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 32 با نادر شدن اسطوره در جامعه مدرن مجبور شده ایم علم روان شناسی را اشاعه دهیم تا ما را در برخوردهای دنیای درونمان یاری دهد... 0 8 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 313 علمای اسلام اگر در مقام ولایت، دنیاطلبی کردند، اگر اخلاقشان اخلاق طاغوتی شد، اگر اینهایی که تا قبل از ولایت فقیه با مردم خاکی و متواضع بودند حالا برای مردم قیافه گرفتند و حرکت کردند و نشست و برخاست کردند، اگر در رفت و آمدهایشان بوق و کرنا و اسکورت و پس برو و پیش بیا کردند، اگر به جای این که توی خانه هایشان بنشینند، کاخ نشین شدند، اگر برای خودشان گارد درست کردند، اگر از این کارها کردند: من اصلا میگویم اینها فقيه جامع الشرایط نیستند که ولایت داشته باشند!! جاودانه تاریخ، ج3، ص48 0 4 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 287 0 1 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 287 حکومت و قدرت برای خدمت است و تنها حکومت و قدرتی که در جهت خدمت خالصانه به مردم باشد مشروعیت دارد و حکومت و قدرتی که در این جهت نباشد مشروعیت ندارد 0 2 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 200 شهید بهشتی یکی از عناصر مثبت اندیشه لیبرالیسم را در زمینه مخالفت توده مردم با حاکمیت و حکومت استبدادی می داند و آن را نفی کننده استبداد فردی بر می شمرد... بهشتی، جاودانه تاریخ، ج7ص215 0 0 محمدحسین معصومی 1403/9/7 مقدمه ای بر تحلیل سیاسی لاری وید 3.0 1 صفحۀ 137 تعلق به گروه های اجتماعی بسته و تبدیل شدن به غولهای تشکیلاتی(یا هر چیز دیگر) به برخی افراد کمک می کند که عزت نفس خود را بهبود بخشند. در غیر این صورت آنها خود را خوار و طرد شده می انگارند. اگر چنین افرادی رهبر شوند بازندگان بدی خواهند بود و مأیوسانه تلاش خواهند کرد که از حقارت و تحقیر بیشتر جلوگیری کنند. به عبارت دیگر، افراد جاه طلب و سرخورده انرژی بسیاری برای نظام سیاسی فراهم میکنند؛ آنها به هر اقدامی دست میزنند و از هر فرقی استفاده می کنند تا کاری شایسته و در خور تحسین انجام دهند (حتی در صورت بد نام و انگشت نما شدن)، و منازعات جدیدی ایجاد می کنند که نظام سیاسی را هیجان انگیزتر می سازد... 0 1 محمدحسین معصومی 1403/9/1 تئوری های سازمان و مدیریت پیشرفته حسن رنگریز 0.0 1 صفحۀ 183 ویلیام جیمز دو جنبه و مفهوم اصلی رفتار اداری را عرضه میکند. اول اینکه جیمز عقیده هوشیاری انسان را به عنوان جریان ادراکی پی ریزی کرد اما اشیا را تفکیک نکرد. اشیا احساس میشوند همان طور که جیمز توضیح میدهد ولی تا قسمتی هوشیاری دارند. میتوان اذعان کرد که تمرکز ذهن روی یک شی یا اشیا به همراه جریان احساسات شی آن را به سمت تغییر همیشگی رهنمون میشود. به علاوه ارتباطات میان اشیا به طور مداوم فرضیه را مطرح میکند. بنابراین دانش در مورد هر چیزی لازمه شناخت روابطش نیز است 0 6 محمدحسین معصومی 1403/8/30 بشارت از حضرت حجت عجل الله فرجه مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سره 4.6 3 صفحۀ 247 0 4 محمدحسین معصومی 1403/8/30 فلسفه دین محمدتقی جعفری تبریزی 3.0 1 صفحۀ 131 تقلید و تکیه بر عقاید گذشتگان با دلایل تثبیت شده برای جمعی از مردم اگرچه متفکر باشند توانایی تفسیر و توجیه حیات هدفدار را ندارد. به همین جهت است که همه حکما ،متکلمان، فقها و مفسران شیعه می گویند: اعتقاد به اصول دین باید از روی استدلال باشد نه تقلید، مگر کسانی که توانایی استدلال و تعقل را نداشته باشند.... 0 5 محمدحسین معصومی 1403/8/28 فلسفه دین محمدتقی جعفری تبریزی 3.0 1 صفحۀ 65 یک رکن مهم دین اعتقاد به حقایق فوق طبیعی است، نه اینکه خود دین مقوله ای ماوراء طبیعی است زیرا دین در وضع روانی و کردارها و سخنان و به طور کلی در زندگی دنیوی و عبادتها که نمودهای فیزیکی دارند جلوه می نماید 0 2 محمدحسین معصومی 1403/8/28 تمشک لی یف نیکالایویچ تولستوی 3.0 0 صفحۀ 104 انسان نه به مدد وسایل خود، که به سبب عشق زندگی می کند.... 0 2 محمدحسین معصومی 1403/8/27 مشروطه ی ایرانی ماشاء الله آجودانی 3.3 6 صفحۀ 365 نوری به بدترین شیوه ها اعدام گردید، اما ملت ما تاوان چنان تناقضی را که میراث روشنفکری ایران، چه مذهبی و چه غیر مذهبی بود با استقرار حکومت جمهوری اسلامی پرداخت. تاوانی که اگر اصولی بنگریم ریشه در همین تلاشی داشت که می خواست از مدنیتی غیر دینی، صورتی دینی و تاریخچه ای اسلامی ارائه دهد... 0 1 محمدحسین معصومی 1403/8/27 مشروطه ی ایرانی ماشاء الله آجودانی 3.3 6 صفحۀ 246 روزنامه های وقایع عدلیه نظامی و وطن در تاریخ مطبوعات ایران نخستین روزنامه های مستقلی هستند که خارج از حیطه ی اداره ی «دولت» در مفهوم عرف زمان به وجود آمده اند و در معنای آن دوره «رسمی» و دولتی» نبوده اند. تأسیس نخستین روزنامه های مستقل از این دست اقدام ارزنده ای است که باید در کارنامه ی درخشان میرزا حسین خان بر دیگر کارهایی که او مبتکر یا پیشگام ایجاد آنها بوده است، افزوده گردد... 1 4
بریده کتابهای محمدحسین معصومی محمدحسین معصومی دیروز بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 702 0 1 محمدحسین معصومی 2 روز پیش بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 575 0 0 محمدحسین معصومی 2 روز پیش بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 460 همه ایدئولوژی ها غیر واقع گرایانه و به گفته بعضی ها، نوعی مدینه فاضله غیر قابل تحقق اند. ایدئولوژیها بر حسب طبیعت شان بسیار گزینشی عمل می کنند اما گویی عقاید، اشتیاقهای حاکم بر فضای اجتماعات، مانند ملی گرایی، حقوق بشر و مساوات از سوی تمامی ایدئولوژی های رقیب دستچین شده و همه آنان شعارهای مشابهی را مطرح می کنند، زیرا همگی از یک نوع تفکر عصری منشعب میشوند... 0 0 محمدحسین معصومی 4 روز پیش بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 382 0 0 محمدحسین معصومی 6 روز پیش تئوری های سازمان و مدیریت پیشرفته حسن رنگریز 0.0 1 صفحۀ 278 هایدگر اساساً به پرسش نقادانه می پرداخت و از وجه ایجابی امور چیزی نمی گفت. از فحوای سخن او در مصاحبه با اشپیگل این گونه بر می آید که به وجود خدایی نجات دهنده اعتقاد داشت و تنها راه رهایی از وضع موجود را توسل به او می دانست.هایدگر به هیچ یک از ایدئولوژیهای مدرن باور نداشت و معتقد بود بشر در عصر مدرن و تحت سیطره سوبژکتیویسم بی خانمان شده است.... 0 0 محمدحسین معصومی 1403/9/17 بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 53 ما از تاریخ نوعی برداشت علمی را پرورش داده ایم که آن را وقوع پیاپی یک سلسله از حوادث منفرد می نگریم. اما در دنیای ما قبل مدرن به حوادث تاریخی به صورت مجرد نمی نگریستند بلکه آنها را نمونه هایی از قوانین ازلی و الهاماتی از یک حقیقت خارج از بعد زمان و دائمی میدیدند. احتمال می رفت که یک رویداد تاریخی بارها و بارها تکرار شود زیرا تمامی وقایع زمینی بیانگر قوانین اصلی وجود بود... 0 2 محمدحسین معصومی 1403/9/15 بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 36 بنیادگرایان احساس میکنند در حال جنگ با نیروهایی هستند که مقدس ترین ارزشهای آنها را به خطر انداخته اند. در جنگ مشکل است تا طرفین نبرد جایگاه یکدیگر را تشخیص دهند 0 3 محمدحسین معصومی 1403/9/15 بنیادگرایی: پیکار در راه خدا در یهودیت، مسیحیت و اسلام کارن آرمسترانگ 4.0 1 صفحۀ 32 با نادر شدن اسطوره در جامعه مدرن مجبور شده ایم علم روان شناسی را اشاعه دهیم تا ما را در برخوردهای دنیای درونمان یاری دهد... 0 8 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 313 علمای اسلام اگر در مقام ولایت، دنیاطلبی کردند، اگر اخلاقشان اخلاق طاغوتی شد، اگر اینهایی که تا قبل از ولایت فقیه با مردم خاکی و متواضع بودند حالا برای مردم قیافه گرفتند و حرکت کردند و نشست و برخاست کردند، اگر در رفت و آمدهایشان بوق و کرنا و اسکورت و پس برو و پیش بیا کردند، اگر به جای این که توی خانه هایشان بنشینند، کاخ نشین شدند، اگر برای خودشان گارد درست کردند، اگر از این کارها کردند: من اصلا میگویم اینها فقيه جامع الشرایط نیستند که ولایت داشته باشند!! جاودانه تاریخ، ج3، ص48 0 4 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 287 0 1 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 287 حکومت و قدرت برای خدمت است و تنها حکومت و قدرتی که در جهت خدمت خالصانه به مردم باشد مشروعیت دارد و حکومت و قدرتی که در این جهت نباشد مشروعیت ندارد 0 2 محمدحسین معصومی 1403/9/14 اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی صدیقه قاسمی 3.0 2 صفحۀ 200 شهید بهشتی یکی از عناصر مثبت اندیشه لیبرالیسم را در زمینه مخالفت توده مردم با حاکمیت و حکومت استبدادی می داند و آن را نفی کننده استبداد فردی بر می شمرد... بهشتی، جاودانه تاریخ، ج7ص215 0 0 محمدحسین معصومی 1403/9/7 مقدمه ای بر تحلیل سیاسی لاری وید 3.0 1 صفحۀ 137 تعلق به گروه های اجتماعی بسته و تبدیل شدن به غولهای تشکیلاتی(یا هر چیز دیگر) به برخی افراد کمک می کند که عزت نفس خود را بهبود بخشند. در غیر این صورت آنها خود را خوار و طرد شده می انگارند. اگر چنین افرادی رهبر شوند بازندگان بدی خواهند بود و مأیوسانه تلاش خواهند کرد که از حقارت و تحقیر بیشتر جلوگیری کنند. به عبارت دیگر، افراد جاه طلب و سرخورده انرژی بسیاری برای نظام سیاسی فراهم میکنند؛ آنها به هر اقدامی دست میزنند و از هر فرقی استفاده می کنند تا کاری شایسته و در خور تحسین انجام دهند (حتی در صورت بد نام و انگشت نما شدن)، و منازعات جدیدی ایجاد می کنند که نظام سیاسی را هیجان انگیزتر می سازد... 0 1 محمدحسین معصومی 1403/9/1 تئوری های سازمان و مدیریت پیشرفته حسن رنگریز 0.0 1 صفحۀ 183 ویلیام جیمز دو جنبه و مفهوم اصلی رفتار اداری را عرضه میکند. اول اینکه جیمز عقیده هوشیاری انسان را به عنوان جریان ادراکی پی ریزی کرد اما اشیا را تفکیک نکرد. اشیا احساس میشوند همان طور که جیمز توضیح میدهد ولی تا قسمتی هوشیاری دارند. میتوان اذعان کرد که تمرکز ذهن روی یک شی یا اشیا به همراه جریان احساسات شی آن را به سمت تغییر همیشگی رهنمون میشود. به علاوه ارتباطات میان اشیا به طور مداوم فرضیه را مطرح میکند. بنابراین دانش در مورد هر چیزی لازمه شناخت روابطش نیز است 0 6 محمدحسین معصومی 1403/8/30 بشارت از حضرت حجت عجل الله فرجه مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سره 4.6 3 صفحۀ 247 0 4 محمدحسین معصومی 1403/8/30 فلسفه دین محمدتقی جعفری تبریزی 3.0 1 صفحۀ 131 تقلید و تکیه بر عقاید گذشتگان با دلایل تثبیت شده برای جمعی از مردم اگرچه متفکر باشند توانایی تفسیر و توجیه حیات هدفدار را ندارد. به همین جهت است که همه حکما ،متکلمان، فقها و مفسران شیعه می گویند: اعتقاد به اصول دین باید از روی استدلال باشد نه تقلید، مگر کسانی که توانایی استدلال و تعقل را نداشته باشند.... 0 5 محمدحسین معصومی 1403/8/28 فلسفه دین محمدتقی جعفری تبریزی 3.0 1 صفحۀ 65 یک رکن مهم دین اعتقاد به حقایق فوق طبیعی است، نه اینکه خود دین مقوله ای ماوراء طبیعی است زیرا دین در وضع روانی و کردارها و سخنان و به طور کلی در زندگی دنیوی و عبادتها که نمودهای فیزیکی دارند جلوه می نماید 0 2 محمدحسین معصومی 1403/8/28 تمشک لی یف نیکالایویچ تولستوی 3.0 0 صفحۀ 104 انسان نه به مدد وسایل خود، که به سبب عشق زندگی می کند.... 0 2 محمدحسین معصومی 1403/8/27 مشروطه ی ایرانی ماشاء الله آجودانی 3.3 6 صفحۀ 365 نوری به بدترین شیوه ها اعدام گردید، اما ملت ما تاوان چنان تناقضی را که میراث روشنفکری ایران، چه مذهبی و چه غیر مذهبی بود با استقرار حکومت جمهوری اسلامی پرداخت. تاوانی که اگر اصولی بنگریم ریشه در همین تلاشی داشت که می خواست از مدنیتی غیر دینی، صورتی دینی و تاریخچه ای اسلامی ارائه دهد... 0 1 محمدحسین معصومی 1403/8/27 مشروطه ی ایرانی ماشاء الله آجودانی 3.3 6 صفحۀ 246 روزنامه های وقایع عدلیه نظامی و وطن در تاریخ مطبوعات ایران نخستین روزنامه های مستقلی هستند که خارج از حیطه ی اداره ی «دولت» در مفهوم عرف زمان به وجود آمده اند و در معنای آن دوره «رسمی» و دولتی» نبوده اند. تأسیس نخستین روزنامه های مستقل از این دست اقدام ارزنده ای است که باید در کارنامه ی درخشان میرزا حسین خان بر دیگر کارهایی که او مبتکر یا پیشگام ایجاد آنها بوده است، افزوده گردد... 1 4