بریدههای کتاب علی سعیدی علی سعیدی 1404/1/25 مجموعه اشعار: علی صفایی حائری (عین. صاد) علی صفایی حائری 4.4 4 صفحۀ 24 و دنيا را به ماتم داد... تا انسان به اين دنيا نپيوندد و از اين جلوههاى پوچ بگريزد دلش همزاد غمها شد... تا در كورۀ غم، پاك گردد، شعلهور گردد پاكيزه از بتها، آزاد از اسارتهاو اما مرگ پايان نيست آغاز دويدنهاست 0 10 علی سعیدی 1404/1/23 تطهیر با جاری قرآن علی صفایی حائری 4.2 1 صفحۀ 305 🌄 سازش، هرگز! ✏️ علی، محروميت را تحمل كرد، اما تخفيف و تسليم را هرگز، كه سازش و تخفيف از هدف، همان انداختن كتاب خدا به پشت سر است و توجيه هم برنمىدارد، كه با پاى باطل و سازش نمىتوان به سوى حق و سازندگى رفت. ✏️ حتى صلح امام حسن چيزى جز آتشبس نبود، كه حضرت از هدف خود تخفيف نداد و از باطل براى حق نردبان نساخت؛ چون هر مبارزى كه از هدف مايه بگذارد و كوتاه بيايد، بر فرض ببرد، باخته است. بگذر از اينكه باختها حتمى است، كه در موضع ضعف كارى نمىتوان كرد و تخفيفها از اين موضع ضعيف خبر مىدهند.امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمىكند؛ مىايستد تا زمينه را فراهم نمايد. ✏️ مبارزهاى كه به خاطر خدا و بالاتر از عدالت و تكامل شكل گرفته... چگونه مىتواند تخفيف بدهد و تا سطح نان و مسكن تنزل كند؟مبارزى كه تخفيف مىدهد، مبارز نيست، كه سازشگر است و واقعگرايى هم توجيه اين انحراف نيست كه اولين مسألهى انسان را نان و مسكن بدانيم، كه انسان خودآگاه اولين مسألهاش بودن و چگونه بودن و براى چه بودن است...هرگاه اين هدف به خاطر هر مصلحتى تنزل پيدا كرد، همان دم، مبارزه مرده است. 0 9 علی سعیدی 1404/1/23 تطهیر با جاری قرآن علی صفایی حائری 4.2 1 صفحۀ 305 0 4 علی سعیدی 1404/1/23 ازدواج به سبک شهداء مهدی قربانی 4.3 4 صفحۀ 7 0 4 علی سعیدی 1403/12/22 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.6 196 صفحۀ 17 شنیدهای میگویند بزرگ ترین ترسها را عاشقهای به عشق رسیده درک میکنند!؟ 0 19 علی سعیدی 1403/12/4 صراط علی صفایی حائری 4.6 35 صفحۀ 143 0 20 علی سعیدی 1403/10/30 صراط علی صفایی حائری 4.6 35 صفحۀ 194 0 26 علی سعیدی 1403/10/16 غزلیات حیدر یغما خشتمال نیشابوری ضیاء ساحلی 0.0 صفحۀ 1 تنم در وسعت دنیای پهناور نمیگنجد روان سرکشم در قالب پیکر نمیگنجد مرا اسرار، از این گفتگو بالاتر است اما به گوش مردم از این حرف بالاتر نمیگنجد مرا خواب آن زمان آید که در زیر لحد باشم سر پرشور اندر نرمی بستر نمیگنجد توانگر را مخوان در گوش دل اسرار درویشی که در خشخاش، خورشید بلند اختر نمیگنجد نشان قبر مگذارید بعد از مرگ یغما را شهاب طارم اسرار، در مقبر نمیگنجد 0 10 علی سعیدی 1403/10/12 فرهنگ مفاهیم فلسفی بابک احمدی 5.0 0 صفحۀ 12 0 4 علی سعیدی 1403/10/4 رباعیات مهستی گنجوی مهستی گنجوی 3.5 0 صفحۀ 20 غم با لطف تو شادمانی گردد عمر از نظر تو جاودانی گردد گر باد به دوزخ برد از کوی تو خاک آتش همه آب زندگانی گردد 0 2 علی سعیدی 1403/10/1 ایستادن در آن سوی مرگ: پاسخ های کربن به هایدگر از منظر فلسفه شیعی مهدی فدایی مهربانی 0.0 صفحۀ 498 ضرورت ترویج فلسفه شیعی از نظر کربن پروفسور هانری کربن: پنجاه سال پیش، مرحوم ادوارد براون (١٩٢٦-١٨٦٢م.)، تأسف خود را از این که شرق شناسان قابل اعتناترین ابواب و فصول حکمت الهی مذهب تشیع را از نظر دور داشته اند ابراز کرده است. اکنون دیگر نه جای افسوس و نه مقام انگشت به دهان گزیدن است بلکه هنگام آن رسیده است که با تعمق و دلگرمی تمام به کاری که در پیش داریم بیندیشیم و جبران مافات را به بهترین وجه همت .گماریم من ایمان دارم که ایران در مقتضیات کنونی جهان بشارت معنوی گرانبهایی برای جهانیان در آستین دارد و شاید خود بدان مژده و بشارت ،آسمانی اشعار و وقوف کامل ندارد. البته وصول و نیل به چنین مرتبت معنوی مستلزم کوششها و مجاهدات خستگی ناپذیر و فوق بشری است. 0 6 علی سعیدی 1403/9/30 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 270 مگر می شد جان همه ی جهان را در یک لحظه به تماشا نشست. این چه نگاهی است. 0 11 علی سعیدی 1403/9/30 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 229 _من از این مرد پارسی بیم دارم. _چه بیمی؟ او بره ای است میان چند گرگ. _مسیح هم یک بره بود. بره ای که شبان یک امت شد. 1 6 علی سعیدی 1403/9/29 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 195 0 1 علی سعیدی 1403/9/29 زندان الرشید: خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه محمدمهدی بهداروند 4.4 4 صفحۀ 11 0 2 علی سعیدی 1403/9/28 منطق الطیر محمدبن ابراهیم عطار 4.4 4 صفحۀ 180 0 13 علی سعیدی 1403/9/28 یادداشتهای استاد مطهری جلد 1 مرتضی مطهری 0.0 صفحۀ 98 0 14 علی سعیدی 1403/9/26 کنفوسیوس (مجموعه ی گفتارهای ارزشمند) یونس کیانی مهر 4.0 0 صفحۀ 13 1 7 علی سعیدی 1403/9/26 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 77 _خداوند را کی ملاقات خواهم کرد؟ - وقتی که خودت را پیدا کردی. پدر، کی خودم را پیدا خواهم کرد؟ وقتی که بفهمی خودت را گم کردهای، پسرم. کاروان رسید و روزبه آماده شد تا همراه کاروان برود. 0 4 علی سعیدی 1403/9/26 کوثر؛ چشمه جاری: تطهیر با جاری قرآن؛ سوره کوثر علی صفایی حائری 4.5 0 صفحۀ 34 كوثر، اين چشمۀ جارى و اين حوضى كه تمام هستى را در بر گرفته، بر تمام گوشههاى اين تاريخ جاى پا دارد و نشان موفقيت رسول و ناتمامى و بريدگى دشمنان اوست. توقع نداشته باش كه تمامى اين وسعت را در كلمهها و صفحههاى محدود خلاصه كنم؛ كه راه، در تغيير زاويۀ ديد و در توجه به اين نگاه نافذ، خلاصه مىشود. با اين برش، تمامى نمونههاى كوثر در كنار هم مىنشينند و كوثر، مفهومى مىشود كه تمامى اين وسعت را در بر مىگيرد و تمامى نمونهها را شامل مىشود؛ از نهر و حوض كوثر گرفته، تا علم و رسالت و هدايت، تا ياران و شيعيان، تا خديجه و فاطمه (عليه السلام). 0 4
بریدههای کتاب علی سعیدی علی سعیدی 1404/1/25 مجموعه اشعار: علی صفایی حائری (عین. صاد) علی صفایی حائری 4.4 4 صفحۀ 24 و دنيا را به ماتم داد... تا انسان به اين دنيا نپيوندد و از اين جلوههاى پوچ بگريزد دلش همزاد غمها شد... تا در كورۀ غم، پاك گردد، شعلهور گردد پاكيزه از بتها، آزاد از اسارتهاو اما مرگ پايان نيست آغاز دويدنهاست 0 10 علی سعیدی 1404/1/23 تطهیر با جاری قرآن علی صفایی حائری 4.2 1 صفحۀ 305 🌄 سازش، هرگز! ✏️ علی، محروميت را تحمل كرد، اما تخفيف و تسليم را هرگز، كه سازش و تخفيف از هدف، همان انداختن كتاب خدا به پشت سر است و توجيه هم برنمىدارد، كه با پاى باطل و سازش نمىتوان به سوى حق و سازندگى رفت. ✏️ حتى صلح امام حسن چيزى جز آتشبس نبود، كه حضرت از هدف خود تخفيف نداد و از باطل براى حق نردبان نساخت؛ چون هر مبارزى كه از هدف مايه بگذارد و كوتاه بيايد، بر فرض ببرد، باخته است. بگذر از اينكه باختها حتمى است، كه در موضع ضعف كارى نمىتوان كرد و تخفيفها از اين موضع ضعيف خبر مىدهند.امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمىكند؛ مىايستد تا زمينه را فراهم نمايد. ✏️ مبارزهاى كه به خاطر خدا و بالاتر از عدالت و تكامل شكل گرفته... چگونه مىتواند تخفيف بدهد و تا سطح نان و مسكن تنزل كند؟مبارزى كه تخفيف مىدهد، مبارز نيست، كه سازشگر است و واقعگرايى هم توجيه اين انحراف نيست كه اولين مسألهى انسان را نان و مسكن بدانيم، كه انسان خودآگاه اولين مسألهاش بودن و چگونه بودن و براى چه بودن است...هرگاه اين هدف به خاطر هر مصلحتى تنزل پيدا كرد، همان دم، مبارزه مرده است. 0 9 علی سعیدی 1404/1/23 تطهیر با جاری قرآن علی صفایی حائری 4.2 1 صفحۀ 305 0 4 علی سعیدی 1404/1/23 ازدواج به سبک شهداء مهدی قربانی 4.3 4 صفحۀ 7 0 4 علی سعیدی 1403/12/22 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.6 196 صفحۀ 17 شنیدهای میگویند بزرگ ترین ترسها را عاشقهای به عشق رسیده درک میکنند!؟ 0 19 علی سعیدی 1403/12/4 صراط علی صفایی حائری 4.6 35 صفحۀ 143 0 20 علی سعیدی 1403/10/30 صراط علی صفایی حائری 4.6 35 صفحۀ 194 0 26 علی سعیدی 1403/10/16 غزلیات حیدر یغما خشتمال نیشابوری ضیاء ساحلی 0.0 صفحۀ 1 تنم در وسعت دنیای پهناور نمیگنجد روان سرکشم در قالب پیکر نمیگنجد مرا اسرار، از این گفتگو بالاتر است اما به گوش مردم از این حرف بالاتر نمیگنجد مرا خواب آن زمان آید که در زیر لحد باشم سر پرشور اندر نرمی بستر نمیگنجد توانگر را مخوان در گوش دل اسرار درویشی که در خشخاش، خورشید بلند اختر نمیگنجد نشان قبر مگذارید بعد از مرگ یغما را شهاب طارم اسرار، در مقبر نمیگنجد 0 10 علی سعیدی 1403/10/12 فرهنگ مفاهیم فلسفی بابک احمدی 5.0 0 صفحۀ 12 0 4 علی سعیدی 1403/10/4 رباعیات مهستی گنجوی مهستی گنجوی 3.5 0 صفحۀ 20 غم با لطف تو شادمانی گردد عمر از نظر تو جاودانی گردد گر باد به دوزخ برد از کوی تو خاک آتش همه آب زندگانی گردد 0 2 علی سعیدی 1403/10/1 ایستادن در آن سوی مرگ: پاسخ های کربن به هایدگر از منظر فلسفه شیعی مهدی فدایی مهربانی 0.0 صفحۀ 498 ضرورت ترویج فلسفه شیعی از نظر کربن پروفسور هانری کربن: پنجاه سال پیش، مرحوم ادوارد براون (١٩٢٦-١٨٦٢م.)، تأسف خود را از این که شرق شناسان قابل اعتناترین ابواب و فصول حکمت الهی مذهب تشیع را از نظر دور داشته اند ابراز کرده است. اکنون دیگر نه جای افسوس و نه مقام انگشت به دهان گزیدن است بلکه هنگام آن رسیده است که با تعمق و دلگرمی تمام به کاری که در پیش داریم بیندیشیم و جبران مافات را به بهترین وجه همت .گماریم من ایمان دارم که ایران در مقتضیات کنونی جهان بشارت معنوی گرانبهایی برای جهانیان در آستین دارد و شاید خود بدان مژده و بشارت ،آسمانی اشعار و وقوف کامل ندارد. البته وصول و نیل به چنین مرتبت معنوی مستلزم کوششها و مجاهدات خستگی ناپذیر و فوق بشری است. 0 6 علی سعیدی 1403/9/30 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 270 مگر می شد جان همه ی جهان را در یک لحظه به تماشا نشست. این چه نگاهی است. 0 11 علی سعیدی 1403/9/30 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 229 _من از این مرد پارسی بیم دارم. _چه بیمی؟ او بره ای است میان چند گرگ. _مسیح هم یک بره بود. بره ای که شبان یک امت شد. 1 6 علی سعیدی 1403/9/29 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 195 0 1 علی سعیدی 1403/9/29 زندان الرشید: خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه محمدمهدی بهداروند 4.4 4 صفحۀ 11 0 2 علی سعیدی 1403/9/28 منطق الطیر محمدبن ابراهیم عطار 4.4 4 صفحۀ 180 0 13 علی سعیدی 1403/9/28 یادداشتهای استاد مطهری جلد 1 مرتضی مطهری 0.0 صفحۀ 98 0 14 علی سعیدی 1403/9/26 کنفوسیوس (مجموعه ی گفتارهای ارزشمند) یونس کیانی مهر 4.0 0 صفحۀ 13 1 7 علی سعیدی 1403/9/26 او سلمان شد سیدناصر هاشم زاده 3.9 6 صفحۀ 77 _خداوند را کی ملاقات خواهم کرد؟ - وقتی که خودت را پیدا کردی. پدر، کی خودم را پیدا خواهم کرد؟ وقتی که بفهمی خودت را گم کردهای، پسرم. کاروان رسید و روزبه آماده شد تا همراه کاروان برود. 0 4 علی سعیدی 1403/9/26 کوثر؛ چشمه جاری: تطهیر با جاری قرآن؛ سوره کوثر علی صفایی حائری 4.5 0 صفحۀ 34 كوثر، اين چشمۀ جارى و اين حوضى كه تمام هستى را در بر گرفته، بر تمام گوشههاى اين تاريخ جاى پا دارد و نشان موفقيت رسول و ناتمامى و بريدگى دشمنان اوست. توقع نداشته باش كه تمامى اين وسعت را در كلمهها و صفحههاى محدود خلاصه كنم؛ كه راه، در تغيير زاويۀ ديد و در توجه به اين نگاه نافذ، خلاصه مىشود. با اين برش، تمامى نمونههاى كوثر در كنار هم مىنشينند و كوثر، مفهومى مىشود كه تمامى اين وسعت را در بر مىگيرد و تمامى نمونهها را شامل مىشود؛ از نهر و حوض كوثر گرفته، تا علم و رسالت و هدايت، تا ياران و شيعيان، تا خديجه و فاطمه (عليه السلام). 0 4