بریده‌های کتاب Srafil

Srafil

Srafil

1402/10/2

بریدۀ کتاب

صفحۀ 256

قسمتی از مصاحبه خمینی با اوریانا فالاچی - سال ۵۸ - قم سؤال - ولی امام، این قوانین و رسوم مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل است. به نظر شما فکر نمی‌کنید که دنیا پیشرفت کرده است؟ شما حتی ممنوع کردن موزیک و الکل را در رابطه با احترام با آن قوانین ممنوع کرده‌اید. برایم توضیح دهید چرا یک لیوان شراب و یا آبجو وقتی که کسی تشنه و یا همراه غذا میخورد گناه است؟ چرا گوش دادن به موزیک گناه است؟ کشیش‌های ما مشروب می‌خورند و آواز می‌خوانند، حتی پاپ. این بدین معنی است که پاپ هم گناهکار است؟ امام - آداب و رسوم کشیش‌های شما به ما ربطی ندارد اسلام مشروبات الکلی را حرام کرده است. به طور مطلق ممنوع می‌کند به خاطر اینکه بر فکر اثر می‌گذارند و جلوگیری می‌کنند از اینکه یک انسان بتواند به شیوه سالم فکر بکند همچنین موزیک که فکر را کدر میکند. منظورم موزیک شماست برای اینکه همراه خودش یک حالت لذت و خلسه میآورد و همانند مواد مخدر است. معمولاً روح را تحریک و تهییج نمی‌کند، روح را کسل میکند و جوان‌های ما را مسموم و غافل میکند و دیگر به فکر کشورشان نیستند.

0

Srafil

Srafil

1402/9/19

بریدۀ کتاب

صفحۀ 62

به اعتقاد صاحب نظران از زمان ترور «سعید حجاریان» در اسفند ۱۳۷۸ به بعد به ویژه از زمان توقف لایحه جدید مطبوعات در مجلس، سیر نزولی اصلاح طلبان آغاز شد تا اینکه در انتخابات دور دوم شوراها صحنه را به رقیب واگذار کردند، البته اقدامات مخالفان نیز در این ناکامی بسیار تاثیرگذار بود. به طور کلی در طول هشت سال ریاست جمهوری خاتمی حملات و تبلیغات نسبتاً وسیعی برای ناکارآمد نشان دادن عملکرد دولت صورت گرفت و حملات گروه های فشار به جلسات سخنرانی خاتمی و دیگر اصلاح طلبان، استیضاح برخی وزیران، شائبه شکنجه شهرداران تهران در طول باز داشت، دستگیری کرباسچی شهردار تهران، "تعطیلی مطبوعات"، "قتل های زنجیره ای و خودکشی سعید امامی"، اعتراضات دانشجویی و "حمله به خوابگاه دانشجویان"، تبعات ناشی از برگزاری "کنفرانس برلین"، بازداشت نیروهای ملی-مذهبی، شنود مکالمات مخالفان دولت که بعداً به «پروژه ایکس» معروف شد، دستگیری آغاجری و صدور حکم ارتداد او، پرونده ورود گوشت‌های آلوده به کشور، انحلال شورای شهر، "مرگ زهرا کاظمی" خبرنگار کانادایی در تهران و.... از اقدامات ناخوشایند و قابل تاثیری بود که بر حجم نکات منفی پرونده دولت اصلاحات افزود، زیرا مردم از عدم برخورد قاطعانه دولت با این مشکلات ناراضی بودند.

0

Srafil

Srafil

1402/9/13

0

Srafil

Srafil

1402/9/13

بریدۀ کتاب

صفحۀ 47

درباره کوروش مورخین معتقدند که شاهی بوده با عزم و حزم و عاقل و رئوف کاری را که شروع می‌کرد تا آخرش می رفت و هیچ کاری را ناقص نمی‌گذاشت. در موارد مشکل به عقل بیش از قوه متوسل می‌شد و برخلاف پادشاهان آشور و بابل و غیره با مردم مغلوب رئوف و مهربان بود. به پادشاهان مغلوب به اندازه‌ای مهربانی می‌کرد که آنها دوست صمیمی کوروش شده در مواقع مشکل به او یاری می‌نمودند. با مذهب و معتقدات ملل کاری نداشت بلکه آداب مذهبی آنها را محترم می‌داشت چنان که بعد از فتح بابل هر چه از پیروان مذاهب مختلف به غارت برده و به بابل آورده بودند همه را پس داد شهرها و ممالکی که در تحت تسلط او درآمدند معرض قتل و غارت واقع نمی‌شدند. برخلاف سلاطین آشور که در کتبیه‌های خود می‌بالند به این که چنان فلان مملکت را زیر و زبر کردند که صدای خروس یا سگی هم در آنجا شنیده نمی‌شود وقتی که مردم رفتار کوروش را دیده و با آنچه تا آن زمان معمول بود مقایسه می‌کردند او را مخلوق فوق‌العاده و برانگیخته از طرف خدا میدانستند. این شاه عالی قدر یک نوع انقلاب اخلاقی را در عالم قدیم باعث شده و طرز نوینی از حیث سلوک با ممالک تابعه و ملل مغلوبه در عالم قدیم داخل کرده و شاید به همین جهت زمان او حد فاصل دو قسمت از چهار قسمت عهد قدیم گردیده است.

1

Srafil

Srafil

1402/9/12

0