بریده کتابهای اتاقی از آن خود سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 156 رؤیای تأثیر گذاشتن بر دیگران را از سر بیرون کنید. دربارهٔ خودِ مسائل فکر کنید. 0 7 فاطمه اصغرزاده 1403/4/30 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 112 " اما آنها نمی توانند ادبیات را هم بخرند. ادبیات به روی همه باز است. به تو حتی اگر مامور باشی، اجازه نمی دهم مرا از چمن بیرون کنی. اگر دلت می خواهد، در کتابخانه هایت را قفل کن؛ اما با هیچ دری، با هیچ قفلی، با هیچ زنجیری نمی توانی ذهن مرا به بند بکشی" 0 49 مریم علویان 1403/4/14 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 9 دلیل اینکه تعداد زنان رماننویس تاکنون کم بوده به طور کلی ساختار خانه و خانواده است؛ نوشتن در اتاق نشیمن آسان نبوده و نیست. 0 12 سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 114 موفقیت موجب تلاش میشود؛ و عادت راه را برای موفقیت هموار میسازد. 0 2 سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 84 دنیا به او (زن) همچون مردان نمیگفت اگر میخواهی بنویس، برای من فرقی نمیکند. بلکه با قهقهه میپرسید میخواهی بنویسی؟ نوشتهٔ تو به چه دردی میخورد؟ 1 21 مریم علویان 1403/4/14 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 10 واقعیت، داستان و حقیقت همواره در تبادل هستند و وجود هر یک به دو تای دیگر وابسته است. 0 0 سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 157 محدودیتهای جنسیت خود را با شهامت به رسمیت بشناسید. 0 0 سیده معصومه شفیعی 1403/2/3 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 109 درباره هر رمان مشهوری که فکر کنیم، کاملا مشخص است که کل ساختار بی نهایت پیچیده است، زیرا از تعداد بسیار زیادی قضاوت متفاوت و تحساسات متفاوت ساخته شده است. عجیب است اگر کتابی که به این شکل تالیف می شود بیش از یکی دو سال دوام بیاورد یا احتمالا برای خواننده انگلیسی همان معنایی را داشته باشد که برای خواننده روس یا چینی دارد. اما این کتاب هاگاهی اوقات به طرز غریبی دوام می آورند و آن چه در این موارد نادر باعث دوام آن ها می شود چیزی است که آن را صداقت می خوانیم، اگرچه هیچ ربطی به پرداخت صورتحساب ها یا رفتار شرافتمندانه در مواقع اضطراری ندارد. منظور ما از صداقت در مورد رمان نویس این است که ما را متقاعد کند که آنچه می نویسد حقیقت است. احساس می کنیم، بله، هرگز تصورش را هم نمی کردم که چنین چیزی واقعیت داشته باشد. هرگز آدم هایی را نمی شناختم که اینگونه رفتار کنند. اما تو مرا متقاعد کردی که این طور است که چنین اتفاقی میوفتد. 0 0 فاطمه اصغرزاده 1403/4/15 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 46 در وهلهٔ نخست، کسب درآمد برای آنها غیر ممکن بود، و در وهلهٔ دوم، اگر هم ممکن بود، قانون آنها را از حق تملک پولی که به دست می آوردند محروم کرده بود. 1 2
بریده کتابهای اتاقی از آن خود سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 156 رؤیای تأثیر گذاشتن بر دیگران را از سر بیرون کنید. دربارهٔ خودِ مسائل فکر کنید. 0 7 فاطمه اصغرزاده 1403/4/30 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 112 " اما آنها نمی توانند ادبیات را هم بخرند. ادبیات به روی همه باز است. به تو حتی اگر مامور باشی، اجازه نمی دهم مرا از چمن بیرون کنی. اگر دلت می خواهد، در کتابخانه هایت را قفل کن؛ اما با هیچ دری، با هیچ قفلی، با هیچ زنجیری نمی توانی ذهن مرا به بند بکشی" 0 49 مریم علویان 1403/4/14 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 9 دلیل اینکه تعداد زنان رماننویس تاکنون کم بوده به طور کلی ساختار خانه و خانواده است؛ نوشتن در اتاق نشیمن آسان نبوده و نیست. 0 12 سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 114 موفقیت موجب تلاش میشود؛ و عادت راه را برای موفقیت هموار میسازد. 0 2 سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 84 دنیا به او (زن) همچون مردان نمیگفت اگر میخواهی بنویس، برای من فرقی نمیکند. بلکه با قهقهه میپرسید میخواهی بنویسی؟ نوشتهٔ تو به چه دردی میخورد؟ 1 21 مریم علویان 1403/4/14 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 10 واقعیت، داستان و حقیقت همواره در تبادل هستند و وجود هر یک به دو تای دیگر وابسته است. 0 0 سیده مهشید عزیزی 1403/5/11 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 157 محدودیتهای جنسیت خود را با شهامت به رسمیت بشناسید. 0 0 سیده معصومه شفیعی 1403/2/3 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 109 درباره هر رمان مشهوری که فکر کنیم، کاملا مشخص است که کل ساختار بی نهایت پیچیده است، زیرا از تعداد بسیار زیادی قضاوت متفاوت و تحساسات متفاوت ساخته شده است. عجیب است اگر کتابی که به این شکل تالیف می شود بیش از یکی دو سال دوام بیاورد یا احتمالا برای خواننده انگلیسی همان معنایی را داشته باشد که برای خواننده روس یا چینی دارد. اما این کتاب هاگاهی اوقات به طرز غریبی دوام می آورند و آن چه در این موارد نادر باعث دوام آن ها می شود چیزی است که آن را صداقت می خوانیم، اگرچه هیچ ربطی به پرداخت صورتحساب ها یا رفتار شرافتمندانه در مواقع اضطراری ندارد. منظور ما از صداقت در مورد رمان نویس این است که ما را متقاعد کند که آنچه می نویسد حقیقت است. احساس می کنیم، بله، هرگز تصورش را هم نمی کردم که چنین چیزی واقعیت داشته باشد. هرگز آدم هایی را نمی شناختم که اینگونه رفتار کنند. اما تو مرا متقاعد کردی که این طور است که چنین اتفاقی میوفتد. 0 0 فاطمه اصغرزاده 1403/4/15 اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف 3.6 20 صفحۀ 46 در وهلهٔ نخست، کسب درآمد برای آنها غیر ممکن بود، و در وهلهٔ دوم، اگر هم ممکن بود، قانون آنها را از حق تملک پولی که به دست می آوردند محروم کرده بود. 1 2