بریدههای کتاب معمای خیر و شر :) 1404/5/28 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 89 هر چیزی در عالم به وجود می اید، سببی دارد و بر اساس سنتی از سنت های الهی اتفاق می افتد. 0 0 🇮🇷 • خاوَردُخت •🇵🇸 1404/2/29 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 108 زشت ها بزرگترین حق را بر گردن زیباها دارند. اگر زشت ها نبودند، زیباها جلوه و رونق نداشتند. اینان معنا ومفهوم خود را از آنان گرفته اند. اگر همه یکسان بودند ، نه تحرکی بود و نه کششی و نه جنبشی و نه عشقی و نه غزلی و ..... 0 6 امیر حسین رضازاده 1403/12/24 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 26 حکمت ، اقتضا می کند انسان هایی متفاوت خلق شوند. 0 5 چِـری🍒 1403/12/22 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 47 فقر یک جامعه هیچگاه نتیجه ایمان آن جامعه نیست، چنانکه وضعیت مطلوب مادی جامعهای محصول کفر آن اجتماع نبوده است. 0 16 𝑯𝒂𝒅𝒊 1404/3/29 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 22 0 3 •°|ܥ݆ܠܥ݆ܠܘ|°• 1404/3/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 25 نظام راستین زندگی در این عالَم، بر تقسیم صحیح کارها مبتنی است و تقسیم عادلانه کارها بر همین تفاوتها استوار است. بدون این تفاوتها زندگی عادی بشر از هم میپاشد. 0 6 نازنینزهرا زهرهوند 1404/4/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 21 ما همیشه به این اشتباه دچاریم که نداشته های خودمان را با داشته های دیگران مقایسه میکنیم و نام آن را داشتن «نقص و بیچارگی» میگذاریم و از این «داشتن» رنج میبریم. 0 24 •°|ܥ݆ܠܥ݆ܠܘ|°• 1404/3/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 24 جهان چون چشم و خط و خال و ابروست که هرچیزی به جای خویش نیکوست 0 5 •°|ܥ݆ܠܥ݆ܠܘ|°• 1404/3/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 28 0 3 Vallensa 1403/5/28 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 21 ما همیشه به این اشتباه دچاریم که نداشته های خود را با داشته های دیگران مقایسه می کنیم و نام آن را "داشتن نقص و بیچارگی" می گذاریم و از این "داشتن" رنج می بریم.البته تا مقایسه ای نکرده باشیم چنین نام گذاری هایی هم صورت نمیگیرد. 0 8 محمد حسین آقاجانی 1404/4/19 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 22 بیچارگیهای دنیوی ما از خرابی عینک است که بر چشم خود زدهایم و هموار خود را با دیگری مقایسه میکنیم. 0 2 محمد حسین آقاجانی 1404/4/22 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 35 0 4 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/4/31 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 16 پس هیچکس از خداوند طلبکار نیست. در نتیجه امکان ندارد خدا به کسی ظلم کند؛ چون ظلم در موقعیتی معنا پیدا میکند که حقی وجود داشته باشد. 0 1 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/4/31 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 24 در حقیقت ذهن ما به یک خطای منطقی دچار میشود و نداشتن نعمت اضافه را داشتن مریضی و بیچارگی و نقص مینامد و فکر میکند خداوند بیچارگی و نقص را برای ما آفریده است؛ چنانکه نداشتن چشم را داشتن کوری مینامند و گمان میکند خداوند به ما کوری عطا کرده است؛ در حالی که نداشتن چشم نداشتن است و اینطور نیست که خداوند این نداشتن را آفریده و به ما داده باشد؛ بلکه او به شخص نابینا کمتر نعمت داده است. 0 0 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/5/1 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 94 یکی از سنن الهی، سنت جاری ساختن بلا بر بندگان مومن است. خداوند اگر خیر بندهای را بخواهد و اراده کند که او را رشد دهد، با مصائب و بلایا او را به سوی خود میکشاند... مومن در برابر این حوادث، ناگهان از خواب غفلت بیدار شده و به یاد میآورد که نباید به امور گذرا و ناپایدار دل ببندد؛ به همین دلیل توجه و انسش به خداوند متعال بیشتر شده و به او نزدیکتر میشود. 0 1 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/5/1 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 104 فشارها و سختیها موجب آشکار شدن درون انسانهاست. در موقعیت عادی، همه مانند هم رفتار میکنند؛ ولی وقتی سختیها شروع میشود تفاوتها کم کم پدیدار شده و خصوصیات پنهان ظاهر میگردد. اگر سختیها و مشکلات نبود انسانها چنین میپنداشتند که از نظر فضایل معنوی و پیشرفت اخلاقی همه با هم مساویاند... 0 26 حانیه بابائی 1404/5/3 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 40 0 0 zahra:) ☘️✨ 1404/5/17 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 11 داستان اینه وقتی تو راه اربعین انقد اوضاع رو خودشون خفن برات میریزن که جدای از وصل شدن ب مودم بدون فیلتر کاراتو راه انداختن ک هیچ از هیچی حرف نیست که از خونه خودمونم بیشتر کیف میده حتی بهخوان ک هیچ کتابم میخونی تیکه کتابم بذاری زیر باد اسپیلت هرچقدر از معجزات این راه مشایه بگم کمه !:))))))🕊✨️ 0 1 ثمین* 1404/5/20 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 66 اگر کمی زاویه دید خود را درباره عالم هستی تغییر دهیم،میتوانیم بفهمیم که بسیاری از رنج های ما در توهم و نگاه نادرست ما نسبت به عالم،ریشه دارد و اگر عینکمان را عوض کنیم،بدی و رنجی باقی نخواهد ماند. 0 1
بریدههای کتاب معمای خیر و شر :) 1404/5/28 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 89 هر چیزی در عالم به وجود می اید، سببی دارد و بر اساس سنتی از سنت های الهی اتفاق می افتد. 0 0 🇮🇷 • خاوَردُخت •🇵🇸 1404/2/29 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 108 زشت ها بزرگترین حق را بر گردن زیباها دارند. اگر زشت ها نبودند، زیباها جلوه و رونق نداشتند. اینان معنا ومفهوم خود را از آنان گرفته اند. اگر همه یکسان بودند ، نه تحرکی بود و نه کششی و نه جنبشی و نه عشقی و نه غزلی و ..... 0 6 امیر حسین رضازاده 1403/12/24 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 26 حکمت ، اقتضا می کند انسان هایی متفاوت خلق شوند. 0 5 چِـری🍒 1403/12/22 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 47 فقر یک جامعه هیچگاه نتیجه ایمان آن جامعه نیست، چنانکه وضعیت مطلوب مادی جامعهای محصول کفر آن اجتماع نبوده است. 0 16 𝑯𝒂𝒅𝒊 1404/3/29 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 22 0 3 •°|ܥ݆ܠܥ݆ܠܘ|°• 1404/3/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 25 نظام راستین زندگی در این عالَم، بر تقسیم صحیح کارها مبتنی است و تقسیم عادلانه کارها بر همین تفاوتها استوار است. بدون این تفاوتها زندگی عادی بشر از هم میپاشد. 0 6 نازنینزهرا زهرهوند 1404/4/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 21 ما همیشه به این اشتباه دچاریم که نداشته های خودمان را با داشته های دیگران مقایسه میکنیم و نام آن را داشتن «نقص و بیچارگی» میگذاریم و از این «داشتن» رنج میبریم. 0 24 •°|ܥ݆ܠܥ݆ܠܘ|°• 1404/3/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 24 جهان چون چشم و خط و خال و ابروست که هرچیزی به جای خویش نیکوست 0 5 •°|ܥ݆ܠܥ݆ܠܘ|°• 1404/3/2 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 28 0 3 Vallensa 1403/5/28 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 21 ما همیشه به این اشتباه دچاریم که نداشته های خود را با داشته های دیگران مقایسه می کنیم و نام آن را "داشتن نقص و بیچارگی" می گذاریم و از این "داشتن" رنج می بریم.البته تا مقایسه ای نکرده باشیم چنین نام گذاری هایی هم صورت نمیگیرد. 0 8 محمد حسین آقاجانی 1404/4/19 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 22 بیچارگیهای دنیوی ما از خرابی عینک است که بر چشم خود زدهایم و هموار خود را با دیگری مقایسه میکنیم. 0 2 محمد حسین آقاجانی 1404/4/22 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 35 0 4 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/4/31 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 16 پس هیچکس از خداوند طلبکار نیست. در نتیجه امکان ندارد خدا به کسی ظلم کند؛ چون ظلم در موقعیتی معنا پیدا میکند که حقی وجود داشته باشد. 0 1 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/4/31 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 24 در حقیقت ذهن ما به یک خطای منطقی دچار میشود و نداشتن نعمت اضافه را داشتن مریضی و بیچارگی و نقص مینامد و فکر میکند خداوند بیچارگی و نقص را برای ما آفریده است؛ چنانکه نداشتن چشم را داشتن کوری مینامند و گمان میکند خداوند به ما کوری عطا کرده است؛ در حالی که نداشتن چشم نداشتن است و اینطور نیست که خداوند این نداشتن را آفریده و به ما داده باشد؛ بلکه او به شخص نابینا کمتر نعمت داده است. 0 0 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/5/1 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 94 یکی از سنن الهی، سنت جاری ساختن بلا بر بندگان مومن است. خداوند اگر خیر بندهای را بخواهد و اراده کند که او را رشد دهد، با مصائب و بلایا او را به سوی خود میکشاند... مومن در برابر این حوادث، ناگهان از خواب غفلت بیدار شده و به یاد میآورد که نباید به امور گذرا و ناپایدار دل ببندد؛ به همین دلیل توجه و انسش به خداوند متعال بیشتر شده و به او نزدیکتر میشود. 0 1 محمد رضا حاجی قاسمی 1404/5/1 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 104 فشارها و سختیها موجب آشکار شدن درون انسانهاست. در موقعیت عادی، همه مانند هم رفتار میکنند؛ ولی وقتی سختیها شروع میشود تفاوتها کم کم پدیدار شده و خصوصیات پنهان ظاهر میگردد. اگر سختیها و مشکلات نبود انسانها چنین میپنداشتند که از نظر فضایل معنوی و پیشرفت اخلاقی همه با هم مساویاند... 0 26 حانیه بابائی 1404/5/3 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 40 0 0 zahra:) ☘️✨ 1404/5/17 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 11 داستان اینه وقتی تو راه اربعین انقد اوضاع رو خودشون خفن برات میریزن که جدای از وصل شدن ب مودم بدون فیلتر کاراتو راه انداختن ک هیچ از هیچی حرف نیست که از خونه خودمونم بیشتر کیف میده حتی بهخوان ک هیچ کتابم میخونی تیکه کتابم بذاری زیر باد اسپیلت هرچقدر از معجزات این راه مشایه بگم کمه !:))))))🕊✨️ 0 1 ثمین* 1404/5/20 معمای خیر و شر محمدحسن وکیلی 4.5 16 صفحۀ 66 اگر کمی زاویه دید خود را درباره عالم هستی تغییر دهیم،میتوانیم بفهمیم که بسیاری از رنج های ما در توهم و نگاه نادرست ما نسبت به عالم،ریشه دارد و اگر عینکمان را عوض کنیم،بدی و رنجی باقی نخواهد ماند. 0 1