بریده کتابهای زن: فاطمه فاطمه است علیِ مهدی قلب 1402/09/28 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 285 0 3 صَعوِه 1403/02/01 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 150 در آنجا[بهشت و جهنم]دو تا دستگاه حساب و کتاب و عقاب-دستگاه خدا و دستگاه علی-وجود نداشته است؛ علی و خدا اختلاف حساب نداشته اند:)) 0 1 صَعوِه 1403/01/28 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 46 0 1 علیِ مهدی قلب 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 154 0 2 علیِ مهدی قلب 1402/09/22 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 23 0 8 امیر عبداللهی 1402/10/22 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 178 وقتی زور جامه تقوا میپوشد ، بزرگترین فاجعه در تاریخ پدید می آید . 0 4 سارا حسینی 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 229 «انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، انّ شانئک هو الابتر» به تو «کوثر» عطا کردیم ای محمد (ص). پس برای پروردگارت نماز بگزار و شتر قربانی کن. همانا دشمن کینهتوز تو، هم او ابتر است. او با ده پسر، ابتر، عقیم و بیدنباله است! به تو کوثر را دادیم، فاطمه را. این چنین است که «انقلاب» در عمق وجدان زمان پدید میآید! 0 6 علیِ مهدی قلب 1402/09/28 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 292 0 4 سارا حسینی 1402/09/25 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 75 «سه چهرهٔ زن» در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم: یکی چهرهٔ زن سنتی است و مقدسمآب؛ و یکی چهرهٔ زن متجدد و اروپاییمآب که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است و یکی هم چهرهٔ فاطمه، و زنان «فاطمهوار»! که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهرهای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ما تصویر شده است با سیمای فاطمه همانقدر دور و بیگانه است که چهرهٔ فاطمه با چهرهٔ زن مدرن. 0 4 کوثر قهرمانی 1402/09/21 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 11 0 2 سیده ریحانه احمدزاده 1402/10/19 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 29 هر مذهبی، مکتبی، هر نهضتی یا انقلابی، از دو عنصر ترکیب مییابد: عقل و عشق. یکی روشنایی است و دیگری حرکت، یکی شعور و شناخت میبخشد و به مردم بینایی و آگاهی میدهد و دیگر نیرو و جوشش و جنبش میآفریند. به گفتهٔ الکسیس کارل: «عقل، چراغ یک اتومبیل است که راه مینماید، عشق موتوری است که آن را به حرکت میآورد.»، هر یک به دیگری هیچ است و به ویژه موتوری بیچراغ، عشق کور، خطرناک، فاجعه و مرگ! 0 0 صَعوِه 1403/01/28 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 40 «العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء» ...این تعبیر خاص که در سخن پیامبر است؛ یک مفهوم اسرار آمیز غیبی ندارد...علمی که نور است؛ «علم مسئول» است. 0 1 🇮🇷 1402/06/30 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 24 گریه ای که تعهد و آگاهی و شناخت محبوب یا فهمیدن و حس کردن ایمان را به همراه نداشته باشد، کاری است که فقط برای شست وشوی چشم از گردوغبار خیابان به کار می آید. فراموش نکنیم که یکی از نخستین کسانی که بر سر گذشت حسین بزرگ گریستند، عمر سعد بود و نخستین کسی که بر این گونه { گریه بر حسین } ملامت کرد ، شخص زینب بزرگ ! 0 1 صَعوِه 1403/01/26 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 20 0 0 سارا حسینی 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 289 «چگونه زن بودن» همهجا در تاریخ ملتهای مسلمان و تودههای محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حقخواهی و عدالتطلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است. از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه یک «زن» بود آنچنان که اسلام میخواهد که زن باشد. تصویر سیمای او را پیامبر، خود رسم کرده بود و او را در کورههای سختی و فقر و مبارزه و آموزشهای عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود. وی در همهٔ ابعاد گوناگون «زن بودن» نمونه شده بود. مظهر یک «دختر» در برابر پدرش. مظهر یک «همسر» در برابر شویش. مظهر یک «مادر» در برابر فرزندانش. مظهر یک «زن مبارز و مسئول»در برابر زمانش و سرنوشت جامعهاش. وی خود یک «امام» است. یعنی یک نمونهٔ مثالی، یک «اسوه» برای هر زن که می خواهد «شدن خویش» را خود انتخاب کند. او با طفولیت شگفتش، با مبارزه مدامش در دو جبههٔ داخلی و خارجی، در خانهٔ پدرش، خانهٔ همسرش، در جامعهاش، در اندیشه و رفتار و زندگیاش، «چگونه بودن» را به زن پاسخ می دهد. 0 11 🇮🇷 1402/06/30 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 47 در جامعه و فرهنگ اسلامی ، سه چهره از زن داریم : یکی چهره ی سنتی و مقدس مآب ، و یکی چهره زن متجدد و اروپایی مآب ، که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است ، و یکی هم چهره ی فاطمه و زنان "فاطمه وار" که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهره ای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ی ما تصویر شده است ، با سیمای فاطمه همان قدر دور و بیگانه است که چهره ی فاطمه با چهره ی زن مدرن . 0 3 سارا حسینی 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 276 « فاطمه، فاطمه است » ـ فاطمه کار کن، که فردا من هیچ کاری برای تو نمیتوانم کرد. از لحن سخت و شیوهٔ رفتار پیغمبر با فاطمه پیداست که فاطمه دیگر است و دختران دیگر وی، دیگر. پیغمبر، فاطمهاش را از این که در روز بازپسین و در برابر عدالت حاکم بر هستی و در برابر حاکم جهان بتواند یاری کند و از بیراهه نجاتش دهد، مأیوس میکند. فاطمه باید خودش فاطمه شود. دختر محمد بودن آنجا به کارش نمی آید. اینجا میتواند به کارش آید و آن هم برای «فاطمه شدن» و اگر نشد، باخته است. 0 8
بریده کتابهای زن: فاطمه فاطمه است علیِ مهدی قلب 1402/09/28 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 285 0 3 صَعوِه 1403/02/01 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 150 در آنجا[بهشت و جهنم]دو تا دستگاه حساب و کتاب و عقاب-دستگاه خدا و دستگاه علی-وجود نداشته است؛ علی و خدا اختلاف حساب نداشته اند:)) 0 1 صَعوِه 1403/01/28 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 46 0 1 علیِ مهدی قلب 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 154 0 2 علیِ مهدی قلب 1402/09/22 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 23 0 8 امیر عبداللهی 1402/10/22 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 178 وقتی زور جامه تقوا میپوشد ، بزرگترین فاجعه در تاریخ پدید می آید . 0 4 سارا حسینی 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 229 «انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، انّ شانئک هو الابتر» به تو «کوثر» عطا کردیم ای محمد (ص). پس برای پروردگارت نماز بگزار و شتر قربانی کن. همانا دشمن کینهتوز تو، هم او ابتر است. او با ده پسر، ابتر، عقیم و بیدنباله است! به تو کوثر را دادیم، فاطمه را. این چنین است که «انقلاب» در عمق وجدان زمان پدید میآید! 0 6 علیِ مهدی قلب 1402/09/28 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 292 0 4 سارا حسینی 1402/09/25 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 75 «سه چهرهٔ زن» در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم: یکی چهرهٔ زن سنتی است و مقدسمآب؛ و یکی چهرهٔ زن متجدد و اروپاییمآب که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است و یکی هم چهرهٔ فاطمه، و زنان «فاطمهوار»! که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهرهای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ما تصویر شده است با سیمای فاطمه همانقدر دور و بیگانه است که چهرهٔ فاطمه با چهرهٔ زن مدرن. 0 4 کوثر قهرمانی 1402/09/21 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 11 0 2 سیده ریحانه احمدزاده 1402/10/19 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 29 هر مذهبی، مکتبی، هر نهضتی یا انقلابی، از دو عنصر ترکیب مییابد: عقل و عشق. یکی روشنایی است و دیگری حرکت، یکی شعور و شناخت میبخشد و به مردم بینایی و آگاهی میدهد و دیگر نیرو و جوشش و جنبش میآفریند. به گفتهٔ الکسیس کارل: «عقل، چراغ یک اتومبیل است که راه مینماید، عشق موتوری است که آن را به حرکت میآورد.»، هر یک به دیگری هیچ است و به ویژه موتوری بیچراغ، عشق کور، خطرناک، فاجعه و مرگ! 0 0 صَعوِه 1403/01/28 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 40 «العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء» ...این تعبیر خاص که در سخن پیامبر است؛ یک مفهوم اسرار آمیز غیبی ندارد...علمی که نور است؛ «علم مسئول» است. 0 1 🇮🇷 1402/06/30 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 24 گریه ای که تعهد و آگاهی و شناخت محبوب یا فهمیدن و حس کردن ایمان را به همراه نداشته باشد، کاری است که فقط برای شست وشوی چشم از گردوغبار خیابان به کار می آید. فراموش نکنیم که یکی از نخستین کسانی که بر سر گذشت حسین بزرگ گریستند، عمر سعد بود و نخستین کسی که بر این گونه { گریه بر حسین } ملامت کرد ، شخص زینب بزرگ ! 0 1 صَعوِه 1403/01/26 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 20 0 0 سارا حسینی 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 289 «چگونه زن بودن» همهجا در تاریخ ملتهای مسلمان و تودههای محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حقخواهی و عدالتطلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است. از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه یک «زن» بود آنچنان که اسلام میخواهد که زن باشد. تصویر سیمای او را پیامبر، خود رسم کرده بود و او را در کورههای سختی و فقر و مبارزه و آموزشهای عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود. وی در همهٔ ابعاد گوناگون «زن بودن» نمونه شده بود. مظهر یک «دختر» در برابر پدرش. مظهر یک «همسر» در برابر شویش. مظهر یک «مادر» در برابر فرزندانش. مظهر یک «زن مبارز و مسئول»در برابر زمانش و سرنوشت جامعهاش. وی خود یک «امام» است. یعنی یک نمونهٔ مثالی، یک «اسوه» برای هر زن که می خواهد «شدن خویش» را خود انتخاب کند. او با طفولیت شگفتش، با مبارزه مدامش در دو جبههٔ داخلی و خارجی، در خانهٔ پدرش، خانهٔ همسرش، در جامعهاش، در اندیشه و رفتار و زندگیاش، «چگونه بودن» را به زن پاسخ می دهد. 0 11 🇮🇷 1402/06/30 فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 47 در جامعه و فرهنگ اسلامی ، سه چهره از زن داریم : یکی چهره ی سنتی و مقدس مآب ، و یکی چهره زن متجدد و اروپایی مآب ، که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است ، و یکی هم چهره ی فاطمه و زنان "فاطمه وار" که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهره ای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ی ما تصویر شده است ، با سیمای فاطمه همان قدر دور و بیگانه است که چهره ی فاطمه با چهره ی زن مدرن . 0 3 سارا حسینی 1402/09/25 زن: فاطمه فاطمه است علی شریعتی 4.0 17 صفحۀ 276 « فاطمه، فاطمه است » ـ فاطمه کار کن، که فردا من هیچ کاری برای تو نمیتوانم کرد. از لحن سخت و شیوهٔ رفتار پیغمبر با فاطمه پیداست که فاطمه دیگر است و دختران دیگر وی، دیگر. پیغمبر، فاطمهاش را از این که در روز بازپسین و در برابر عدالت حاکم بر هستی و در برابر حاکم جهان بتواند یاری کند و از بیراهه نجاتش دهد، مأیوس میکند. فاطمه باید خودش فاطمه شود. دختر محمد بودن آنجا به کارش نمی آید. اینجا میتواند به کارش آید و آن هم برای «فاطمه شدن» و اگر نشد، باخته است. 0 8