یادداشت‌های عَلِیْرِضَآ (32)

            بسم الله الرحمن الرحیم
روایت مخالفت، لجاجت ، حسادت و استقلال.
رمان بسیار زیبایی که زیبایی ان در گرو دقت کردن در ان است. روایت یک انسان آزاد که ب دنبال ارزوهای خود است و چالشی که با ان رو ب رو میشود و در آخر منجر ب جنون او میشود، یعنی خانواده.
عباس معروفی واقعا زیبا و لذت بخش این داستان رو روایت کرده . البته اعتقاد من اینه که کتاب خوب کتابی است که شما در حالی متناسب با ان کتاب آن را خوانده باشید و سمفونی مردگان دقیقا برای من اینگونه بود.
علاوه براینکه داستان یک داستان فی حد نفسه زیبا و دنبال کردنی بود روایت داستان در بهترین حالت ممکن خود قرار داشت. از جمله داستان هایی که اگر ب آنها دل بدهید و همراه با نویسنده شوید ب یک عروج خواهید رسید و در اعماق داستان غرق خواهید شد.
هنر تصویرگری یک فضای تاریک و غم انگیز و روایت گری ان چیزی است که ب وضوح میتوانید آن را درسمفونی مردگان بیابید.
اگر بیش از خود داستان ب دنبال یک روایت خوب از یک داستان باشید قطعا سمفونی مردگان یکی از بهترین ها برای روایتگری غم ،شکست های پیایی ، محرومیت و تنهایی ست.
سرگذشت ایدین واقعا برای من جذاب و در عین حال تاثر برانگیز بود. تصویر یک مرد که در کشاکش زندگی سنگ زیرین آسیا قرار گرفته و خرد شده حقیقتا یک حماسه است. 
حماسه ای که یک مرد در عین پایداری و استقامت و تحمل مشقات میشکند حقیقتا یک حماسه ب شدت ناراحت کننده و در عین حال برای جنس مرد جذاب است.