بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

سعیده رفیعی

@Sara1377

44 دنبال شده

69 دنبال کننده

                      فارغ التحصیل مشاوره دانشگاه تهران🎓🥸
مامان محمدحسین🐹
دوستدار کتاب خصوصا زندگینامه🌄 
                    

یادداشت‌ها

نمایش همه
                کتاب یازدهم چالش ۳۰
کتاب زندگینامه ست از نقاش روسی، واسیلی کاندینسکی
این کتاب برای دبستان خیلی عالیه دوره دبستان چالشش تلاش و رقابت و کسب مهارت های جدیده پس کتاب هایی با تم تلاش برای انجام کار برای بچه های دبستانی جذاب ه چون دامن میزنه به چالش رشدی که باهاش رو به رو هستن
دوشادوش تصویر متن رو داریم اما متن سنگین و سخت نیست
تصاویر دوست داشتنی ن
و درکل تم داستان پرداخت به علاقه مندی ها و استعداد هاست
بچه هایی که عاشق نقاشی ن حتما عاشق این کتاب میشن
بعد داستان شاید بتونیم گریزی بزنیم و از افراد مشابه کشور خودمون هم صحبت کنیم
موضوع: داستان این کتاب از پسر بچه ای به اسم واسیلی کاندینسکی شروع میشه واسیلی در یک خانواده اشرافی زندگی میکنه که بهش القا میکنن باید مثل بزرگ زادگان دیگه ریاضی، علوم و تاریخ بخونه و خوب پیانو بزنه
ولی واقعیت این بود: هیچ کدوم اینا چیزی نبود که واسیلی (واسیا) دوست داشت
تا اینکه یه روز
یه روز عمه بهش یه جعبه رنگ میده و دنیای واسیا به هم میریزه چون صدای رنگ ها رو میشنیده (یه نوع اختلال ژنتیکی ه) و رنگ به رنگ و رنگ به رنگ نقاشی میکشه اما کسی از نقاشی هاش سردرنمیاره چون اون پدیده های واقعی رو نمیکشیده
چیزی که اون رو کاغذ میاورد فقط این بود: صدای رنگ ها
اما مدت ها به خاطر خانواده ش کار با رنگ ها رو رها میکنه اما امان از علاقه و استعداد واقعی که آدم رو گیر میندازه، اون هنوز صدا و رنگ براش تداعی یکسانی داشتن
دوباره سراغ رنگ ها میره ولی تا مدت ها کسی آثارش رو نمیفهمیده
چون همه توقع داشتن چیزای واقعی بکشه
عشق، استمرار و اثبات خودش تو این مسیر به جایی رسید که دنیای هنر رو تکون داد و بعد سالها نقاشی هاش از آثار خوب هنر انتزاعی ه چون صدای رنگ ها رو شنیده بود...


        

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.

                کتاب دهم چالش ۳۰
سنگی نشسته بود ساکت و آرام
این کتاب کتابی ه با یه دنیا فرصت گفتگو
مناسب برای پیش از دبستان، دبستان و بالاتر ، تا ۹۰ سال! انقدر که نگاهش قشنگ و دوست داشتنی ه و میتونه روی بزرگسال هم تاثیر بذاره
موضوع داستان توانایی دیدن یک پدیده ثابت از نگاه های متفاوت ه
داستان اصلی چیه؟ قصه درباره یه سنگ ه که ساکت و بی حرکت یه گوشه دنیا نشسته اما این فقط یه سنگ نیست یه قصه ست یه جهان ه و خیلی چیزای دیگه
برای فهم اینکه دقیقا کتاب چی میگه شدیدا لازمه خود تصاویر رو ببینید
در یک تصویر خانواده سنجاب ها رو کنار سنگ میبینیم: پس سنگ یه خونه ست
در یک تصویر یک روباه که پشت سنگ کمین گرفته تا شکار کنه: پس سنگ یه کمینگاهه
در یک تصویر یه حلزون که روی سنگ ه پس: سنگ زبر ه
و در یک تصویر یه جوجه تیغی روی سنگ ه پس: سنگ نرم ه
در یک تصویر یک گوزن روی سنگ ایستاده پس: سنگ یک سنگریزه ست
در یک تصویر یک پشه روی سنگ نشسته پس : سنگ یک تپه ست
و تصاویر متعدد دیگه که باید خودتون کتاب رو ورق بزنید با اصل تصاویر و متن همزمان رو به رو بشید و ترکیب معجزه کننده این دو رو ببینید
بعد کتاب به کودک بگید حالا بیا ما هم یه چیزی رو اطراف مون ببینیم از زاویه های مختلف نگاهش کنیم
مثلا درخت رو به روی خونه ما تخت خواب پرنده هاست، خونه ی برگ هاست، گاهی دستاشو تکون میده گاهی مثل یه مجسمه ست
یا حتی این مفهوم رو به دنیای اجتماعی هم بیارید مثلا: میدونستی مامان جون که مامان بزرگ توئه ، عمه ی خاله موناست؟ فکرشو بکن مامان جون یه روز ی نی نی تو بغل مامانش بوده. میدونستی اون آقا نون خشکی ه که اخم داشت و ترسیدی تو خونه شون یه بابای مهربون ه؟
درکل کتاب رو میشه بارها خوند و بارها تو تصاویرش غرق شد و هی ایده جدید صحبت خلق کرد.
        
                در راستای چالش ۳۰ روز ۳۰ کتاب که در یک پست گذاشتم و قرار بود توی اینستا چالش پیش بره ، بزرگوارانی بودن که گفتن در بهخوان هم این چالش رو در قالب یادداشت برای هر کتاب داشته باشیم
این چند روز به دلیل سفر نرسیدم و در حد کلیت یادداشت نویسی کتاب های قبل رو داشتم اما از امروز کامل تر مطالب رو میذارم:
کتاب نهم چالش۳۰

چگونه میتوان بال شکسته ای را درمان کرد
ناشر این کتاب کانون پرورش فکری ه و کانون برای کتاب هاش رده سنی رو لحاظ میکنه نظر کانون رده سنی نوجوان ه که بنده موافق نیستم و فاکتورهای متفاوتی برای رده بندی لحاظ میکنم و برای پسرم کتاب میخرم
از نظر بنده این کتاب از پیش از دبستان مناسب ه و قابل خواندن به چند دلیل: ۱. متن بسیار ساده ست و طولانی شدن داستان با تصاویر اتفاق افتاده که ترکیب این دو برای کودک خیلی دوست داشتنی ه ۲. هیچ مفهوم انتزاعی غیر قابل درکی در داستان وجود نداره حتی موضوع یا کلماتی برای توضیح بیشتر برای کودک وجود نداره ۳. کتابی ه که مفاهیم ابتدایی انسانی داره و مهم تر از همه مامان بابا حامی هستن
همه اینها بخشایی از فاکتورهای مهم کتاب پیش از دبستان ه
(وقتی کتاب برای رده سنی پایین تر مناسب باشه برای رده های سنی بعدی به شرط جذابیت قابل خوندن هست ولی طبیعتا برعکسش کار درستی نیست)
موضوع داستان، داستان درباره پرنده ای ه که درحال پرواز میخوره به شیشه یه برج بلند و میفته کف خیابون پر از رفت و آمد (چیزی شبیه به در خروجی متروهای پر رفت و آمد خودمون) و هییچکس به پرنده توجه نمیکنه جز یک نفر، یه پسر کوچولوی مهربون
پسرک و مامان پرنده رو میبرن خونه
قشنگی ماجرا اینه که مامان بابا هردو پایه ن برای نگهداری پرنده
به پرنده آب و دونه میدن
براش جای مراقبت آماده میکنن
بال شکسته ش رو میبندن
تا در نهایت با صبر و امید خوب میشه
کل داستان در همین روند بهبود  پرنده میره جلو اما با تصاویر زیاد و عااالی تونسته داستان رو گسترده و با جزئیات کرده و از اون دست کتاب هاست که حسابی میشه ا تصاویر همراه شد و اتفاقا یکی از دلایلی که کتاب برای پیش از دبستان هم مناسب ه این هست که اگر یک بچه کتاب رو باز کنه و نتونه حتی یک کلمه از کتاب رو بخونه با دنبال کردن تصاویر میتونه کل داستان رو متوجه بشه
از ویژگی های مثبت این کتاب اینه که از اون دسته کتاب هایی ه که بسیار قابلیت گفتگو داره میتونید  باز کنید و بگید مامان بیا ببینیم داستانش چیه تو برام بگو چی میبینی ؟ (البته این یه مهارت ه تمرین میخواد بچه ای که اولین بازش ه که کتاب میخونید براش احتمالا نتونه خودش شروع کننده باشه)
یکی از ویژگی های مثبت کتاب توجه به زمان، صبوری و مرحله ای بودن بهبودی ه که عموما بچه ها تو دنیای واقعی خارج از داستان نمیتونن این رو درک کنن (شما بخونید کودک ۲ تا ۴ سال عمدتا)
کتاب میتونه از نوع کتاب هایی با موضوع دوستداری محیط زیست و طبیعت قرار بگیره درعین حال پررنگ ترین موضوع توجه و مراقبت ه.
درکل کتابی ه که خیلی میشه دوستش داشت :))
        

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.

                این کتاب رو ۱۴ سال پیش خوندم
اینکه موضوع و خط داستانی بعضی کتاب ها یادت نمیاد اما احساساتت در اون کتاب و هیجاناتت و تصاویر خود کتاب یا تصاویر ذهنی که یادت میمونه خییلی عجیب و جالبه
همونطور که گفتم داستان یادم رفته شاید دوباره بخونم تنها چیزی که یادمه: یه شب خییییلی سرد بود روستای پدری م بودیم حسابی جذب داستان شده بودم مامانم میگفت بسه دیگه (یا وقت خواب بود یا شام یا همچین چیزی) از طرفی دلم نمیومد تموم بشه چون کتاب مشابهش رو نداشتم که بازم بخونم از طرفی دوست داشتم بدونم چی میشه یادمه هیجان و اضطراب داشتم که چه اتفاقی میفته و آخرای داستان شوکه شدم و آخر آخر داستان گریه کردم.
حالا واقعا باید دوبارع بخونم تا ببینم واقعا هیجان داشت؟ واقعا میشه باهاش اشک ریخت؟
این نشون میده سن آدما برداشت شون از داستان شخصیت واقعی شون و تعداد کتاب های قوی و ضعیفی که قبلش خوندن و هزار تا از این دست عوامل کنار هم میشینن تا بشه یه یادداشتِ: خوب بود، عالی بود، چنگی به دل نمیزد، افتضاح بود و...
        

باشگاه‌ها

این کاربر هنوز باشگاهی ندارد.

فعالیت‌ها

ماهی ها پرواز می کنندطوفان بمبئیخارج از پروتکل

تا پخته شود خامی

13 کتاب

بستهٔ پیشنهادی کتاب سفرنامه سفرنامه، شرحی از تجربیات و ماجراجویی‌های یک شخص در سفرهایش است. این شرح ممکن است شامل توصیفات مکان‌ها، فرهنگ‌ها، غذاها، شخصیت‌ها و مردمان محلی باشد. سفرنامه‌ها معمولاً برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و توصیه‌ها به دیرگان، نوشته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند ارزشمند و جذاب باشند و به دیگران کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم‌های بهتری درباره سفرهایشان بگیرند. به طور کلی، سفرنامه‌ها یک روایت شخصی از سفرهایی هستند که هرکسی می‌تواند از آن بهره‌مند شود. ویژگی اصلی ادبیات سفرنامه‌ها توصیف و تصویرسازی زیبا و جذاب از تجربیات سفر است. نویسنده سعی می‌کند با استفاده از زبان زیبا و شیوا، مکان‌ها، فرهنگ‌ها، غذاها، شخصیت‌ها و مردمان محلی را به تصویر بکشاند و تجربیات خود را به شکلی فوق‌العاده و جذاب به خواننده منتقل کند. علاوه‌براین، سفرنامه‌ها معمولاً دارای یک دیدگاه شخصی هستند که برای خواننده جالب است و می‌تواند به او درک بهتر تجربیات سفر کمک کند. همچنین، این نوع ادبیات بیشتر به توصیفات تجربیات و حوادث در سفر تمرکز دارد تا از آن به عنوان یک شکل از رمان یا داستان استفاده کند. بستهٔ مطالعاتی حاضر به معرفی سفرنامه‌ها می‌پردازد.

                کتاب یازدهم چالش ۳۰
کتاب زندگینامه ست از نقاش روسی، واسیلی کاندینسکی
این کتاب برای دبستان خیلی عالیه دوره دبستان چالشش تلاش و رقابت و کسب مهارت های جدیده پس کتاب هایی با تم تلاش برای انجام کار برای بچه های دبستانی جذاب ه چون دامن میزنه به چالش رشدی که باهاش رو به رو هستن
دوشادوش تصویر متن رو داریم اما متن سنگین و سخت نیست
تصاویر دوست داشتنی ن
و درکل تم داستان پرداخت به علاقه مندی ها و استعداد هاست
بچه هایی که عاشق نقاشی ن حتما عاشق این کتاب میشن
بعد داستان شاید بتونیم گریزی بزنیم و از افراد مشابه کشور خودمون هم صحبت کنیم
موضوع: داستان این کتاب از پسر بچه ای به اسم واسیلی کاندینسکی شروع میشه واسیلی در یک خانواده اشرافی زندگی میکنه که بهش القا میکنن باید مثل بزرگ زادگان دیگه ریاضی، علوم و تاریخ بخونه و خوب پیانو بزنه
ولی واقعیت این بود: هیچ کدوم اینا چیزی نبود که واسیلی (واسیا) دوست داشت
تا اینکه یه روز
یه روز عمه بهش یه جعبه رنگ میده و دنیای واسیا به هم میریزه چون صدای رنگ ها رو میشنیده (یه نوع اختلال ژنتیکی ه) و رنگ به رنگ و رنگ به رنگ نقاشی میکشه اما کسی از نقاشی هاش سردرنمیاره چون اون پدیده های واقعی رو نمیکشیده
چیزی که اون رو کاغذ میاورد فقط این بود: صدای رنگ ها
اما مدت ها به خاطر خانواده ش کار با رنگ ها رو رها میکنه اما امان از علاقه و استعداد واقعی که آدم رو گیر میندازه، اون هنوز صدا و رنگ براش تداعی یکسانی داشتن
دوباره سراغ رنگ ها میره ولی تا مدت ها کسی آثارش رو نمیفهمیده
چون همه توقع داشتن چیزای واقعی بکشه
عشق، استمرار و اثبات خودش تو این مسیر به جایی رسید که دنیای هنر رو تکون داد و بعد سالها نقاشی هاش از آثار خوب هنر انتزاعی ه چون صدای رنگ ها رو شنیده بود...


        

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.

            کتاب دهم چالش ۳۰
سنگی نشسته بود ساکت و آرام
این کتاب کتابی ه با یه دنیا فرصت گفتگو
مناسب برای پیش از دبستان، دبستان و بالاتر ، تا ۹۰ سال! انقدر که نگاهش قشنگ و دوست داشتنی ه و میتونه روی بزرگسال هم تاثیر بذاره
موضوع داستان توانایی دیدن یک پدیده ثابت از نگاه های متفاوت ه
داستان اصلی چیه؟ قصه درباره یه سنگ ه که ساکت و بی حرکت یه گوشه دنیا نشسته اما این فقط یه سنگ نیست یه قصه ست یه جهان ه و خیلی چیزای دیگه
برای فهم اینکه دقیقا کتاب چی میگه شدیدا لازمه خود تصاویر رو ببینید
در یک تصویر خانواده سنجاب ها رو کنار سنگ میبینیم: پس سنگ یه خونه ست
در یک تصویر یک روباه که پشت سنگ کمین گرفته تا شکار کنه: پس سنگ یه کمینگاهه
در یک تصویر یه حلزون که روی سنگ ه پس: سنگ زبر ه
و در یک تصویر یه جوجه تیغی روی سنگ ه پس: سنگ نرم ه
در یک تصویر یک گوزن روی سنگ ایستاده پس: سنگ یک سنگریزه ست
در یک تصویر یک پشه روی سنگ نشسته پس : سنگ یک تپه ست
و تصاویر متعدد دیگه که باید خودتون کتاب رو ورق بزنید با اصل تصاویر و متن همزمان رو به رو بشید و ترکیب معجزه کننده این دو رو ببینید
بعد کتاب به کودک بگید حالا بیا ما هم یه چیزی رو اطراف مون ببینیم از زاویه های مختلف نگاهش کنیم
مثلا درخت رو به روی خونه ما تخت خواب پرنده هاست، خونه ی برگ هاست، گاهی دستاشو تکون میده گاهی مثل یه مجسمه ست
یا حتی این مفهوم رو به دنیای اجتماعی هم بیارید مثلا: میدونستی مامان جون که مامان بزرگ توئه ، عمه ی خاله موناست؟ فکرشو بکن مامان جون یه روز ی نی نی تو بغل مامانش بوده. میدونستی اون آقا نون خشکی ه که اخم داشت و ترسیدی تو خونه شون یه بابای مهربون ه؟
درکل کتاب رو میشه بارها خوند و بارها تو تصاویرش غرق شد و هی ایده جدید صحبت خلق کرد.
          
در راستای چالش ۳۰ روز ۳۰ کتاب که در یک پست گذاشتم و قرار بود توی اینستا چالش پیش بره ، بزرگوارانی بودن که گفتن در بهخوان هم این چالش رو در قالب یادداشت برای هر کتاب داشته باشیم
این چند روز به دلیل سفر نرسیدم و در حد کلیت یادداشت نویسی کتاب های قبل رو داشتم اما از امروز کامل تر مطالب رو میذارم:
کتاب نهم چالش۳۰

چگونه میتوان بال شکسته ای را درمان کرد
ناشر این کتاب کانون پرورش فکری ه و کانون برای کتاب هاش رده سنی رو لحاظ میکنه نظر کانون رده سنی نوجوان ه که بنده موافق نیستم و فاکتورهای متفاوتی برای رده بندی لحاظ میکنم و برای پسرم کتاب میخرم
از نظر بنده این کتاب از پیش از دبستان مناسب ه و قابل خواندن به چند دلیل: ۱. متن بسیار ساده ست و طولانی شدن داستان با تصاویر اتفاق افتاده که ترکیب این دو برای کودک خیلی دوست داشتنی ه ۲. هیچ مفهوم انتزاعی غیر قابل درکی در داستان وجود نداره حتی موضوع یا کلماتی برای توضیح بیشتر برای کودک وجود نداره ۳. کتابی ه که مفاهیم ابتدایی انسانی داره و مهم تر از همه مامان بابا حامی هستن
همه اینها بخشایی از فاکتورهای مهم کتاب پیش از دبستان ه
(وقتی کتاب برای رده سنی پایین تر مناسب باشه برای رده های سنی بعدی به شرط جذابیت قابل خوندن هست ولی طبیعتا برعکسش کار درستی نیست)
موضوع داستان، داستان درباره پرنده ای ه که درحال پرواز میخوره به شیشه یه برج بلند و میفته کف خیابون پر از رفت و آمد (چیزی شبیه به در خروجی متروهای پر رفت و آمد خودمون) و هییچکس به پرنده توجه نمیکنه جز یک نفر، یه پسر کوچولوی مهربون
پسرک و مامان پرنده رو میبرن خونه
قشنگی ماجرا اینه که مامان بابا هردو پایه ن برای نگهداری پرنده
به پرنده آب و دونه میدن
براش جای مراقبت آماده میکنن
بال شکسته ش رو میبندن
تا در نهایت با صبر و امید خوب میشه
کل داستان در همین روند بهبود  پرنده میره جلو اما با تصاویر زیاد و عااالی تونسته داستان رو گسترده و با جزئیات کرده و از اون دست کتاب هاست که حسابی میشه ا تصاویر همراه شد و اتفاقا یکی از دلایلی که کتاب برای پیش از دبستان هم مناسب ه این هست که اگر یک بچه کتاب رو باز کنه و نتونه حتی یک کلمه از کتاب رو بخونه با دنبال کردن تصاویر میتونه کل داستان رو متوجه بشه
از ویژگی های مثبت این کتاب اینه که از اون دسته کتاب هایی ه که بسیار قابلیت گفتگو داره میتونید  باز کنید و بگید مامان بیا ببینیم داستانش چیه تو برام بگو چی میبینی ؟ (البته این یه مهارت ه تمرین میخواد بچه ای که اولین بازش ه که کتاب میخونید براش احتمالا نتونه خودش شروع کننده باشه)
یکی از ویژگی های مثبت کتاب توجه به زمان، صبوری و مرحله ای بودن بهبودی ه که عموما بچه ها تو دنیای واقعی خارج از داستان نمیتونن این رو درک کنن (شما بخونید کودک ۲ تا ۴ سال عمدتا)
کتاب میتونه از نوع کتاب هایی با موضوع دوستداری محیط زیست و طبیعت قرار بگیره درعین حال پررنگ ترین موضوع توجه و مراقبت ه.
درکل کتابی ه که خیلی میشه دوستش داشت :))
                در راستای چالش ۳۰ روز ۳۰ کتاب که در یک پست گذاشتم و قرار بود توی اینستا چالش پیش بره ، بزرگوارانی بودن که گفتن در بهخوان هم این چالش رو در قالب یادداشت برای هر کتاب داشته باشیم
این چند روز به دلیل سفر نرسیدم و در حد کلیت یادداشت نویسی کتاب های قبل رو داشتم اما از امروز کامل تر مطالب رو میذارم:
کتاب نهم چالش۳۰

چگونه میتوان بال شکسته ای را درمان کرد
ناشر این کتاب کانون پرورش فکری ه و کانون برای کتاب هاش رده سنی رو لحاظ میکنه نظر کانون رده سنی نوجوان ه که بنده موافق نیستم و فاکتورهای متفاوتی برای رده بندی لحاظ میکنم و برای پسرم کتاب میخرم
از نظر بنده این کتاب از پیش از دبستان مناسب ه و قابل خواندن به چند دلیل: ۱. متن بسیار ساده ست و طولانی شدن داستان با تصاویر اتفاق افتاده که ترکیب این دو برای کودک خیلی دوست داشتنی ه ۲. هیچ مفهوم انتزاعی غیر قابل درکی در داستان وجود نداره حتی موضوع یا کلماتی برای توضیح بیشتر برای کودک وجود نداره ۳. کتابی ه که مفاهیم ابتدایی انسانی داره و مهم تر از همه مامان بابا حامی هستن
همه اینها بخشایی از فاکتورهای مهم کتاب پیش از دبستان ه
(وقتی کتاب برای رده سنی پایین تر مناسب باشه برای رده های سنی بعدی به شرط جذابیت قابل خوندن هست ولی طبیعتا برعکسش کار درستی نیست)
موضوع داستان، داستان درباره پرنده ای ه که درحال پرواز میخوره به شیشه یه برج بلند و میفته کف خیابون پر از رفت و آمد (چیزی شبیه به در خروجی متروهای پر رفت و آمد خودمون) و هییچکس به پرنده توجه نمیکنه جز یک نفر، یه پسر کوچولوی مهربون
پسرک و مامان پرنده رو میبرن خونه
قشنگی ماجرا اینه که مامان بابا هردو پایه ن برای نگهداری پرنده
به پرنده آب و دونه میدن
براش جای مراقبت آماده میکنن
بال شکسته ش رو میبندن
تا در نهایت با صبر و امید خوب میشه
کل داستان در همین روند بهبود  پرنده میره جلو اما با تصاویر زیاد و عااالی تونسته داستان رو گسترده و با جزئیات کرده و از اون دست کتاب هاست که حسابی میشه ا تصاویر همراه شد و اتفاقا یکی از دلایلی که کتاب برای پیش از دبستان هم مناسب ه این هست که اگر یک بچه کتاب رو باز کنه و نتونه حتی یک کلمه از کتاب رو بخونه با دنبال کردن تصاویر میتونه کل داستان رو متوجه بشه
از ویژگی های مثبت این کتاب اینه که از اون دسته کتاب هایی ه که بسیار قابلیت گفتگو داره میتونید  باز کنید و بگید مامان بیا ببینیم داستانش چیه تو برام بگو چی میبینی ؟ (البته این یه مهارت ه تمرین میخواد بچه ای که اولین بازش ه که کتاب میخونید براش احتمالا نتونه خودش شروع کننده باشه)
یکی از ویژگی های مثبت کتاب توجه به زمان، صبوری و مرحله ای بودن بهبودی ه که عموما بچه ها تو دنیای واقعی خارج از داستان نمیتونن این رو درک کنن (شما بخونید کودک ۲ تا ۴ سال عمدتا)
کتاب میتونه از نوع کتاب هایی با موضوع دوستداری محیط زیست و طبیعت قرار بگیره درعین حال پررنگ ترین موضوع توجه و مراقبت ه.
درکل کتابی ه که خیلی میشه دوستش داشت :))
        

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.