بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

لینالونا

لینالونا

لینالونا

کلر ژوبرت و 1 نفر دیگر
4.3
75 نفر |
17 یادداشت

با انتخاب ستاره‌ها به این کتاب امتیاز دهید.

در حال خواندن

0

خوانده‌ام

145

خواهم خواند

25

چند روز پیش، یک دوست از آسمان برای من رسید. مثل توی داستان ها. لبِ حوض نشسته بودم و توی دفتر خاطراتم می نوشتم. یک دفعه پرنده ی بزرگی کنار من نشست. اندازه ی یک قو بود، شاید هم بزرگ تر؛ و یک آدم کوچولو پشتش نشسته بود. خیلی عجیب بود؛ مگر نه؟

لیست‌های مرتبط به لینالونا

نمایش همه

یادداشت‌های مرتبط به لینالونا

امید

1401/10/07

                داستان لینالونا دربارهی ماجرای دوستی یک دختر خردسال با آدم کوچولویی به اسم لینالوناست. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه و خیلی روان از مسئلهی حجاب صحبت میکند.
        

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.

کتاب خوب

4 ساعت پیش

            تربیت و آموزش مفاهیم اخلاقی از دغدغه‌های مهم والدین است آن‌ها همواره دوست دارند که مهارت‌های اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی را به‌خوبی به کودکانشان بیاموزند یکی از شیوه‌های مهم و مؤثر این آموزش استفاده از کتاب‌های خوب برای کودکان است. از جمله این کتاب‌های خوب می‌توان به کتاب «لینالونا»اثر کلر ژوبرت اشاره کرد. ژوبرت که آشنایی خوبی با ادبیات فارسی و آثار کودک دارد در این مهم به‌خوبی توانسته مفاهیم و ارزش‌های دینی و قرآنی را با زبانی ساده و روان به کودکان منتقل کند. از نکات مهمی که بر جذابیت بصری و محتوایی اثر افزوده تصویرگری‌های هنرمندانه کلر ژوبرت است که در خدمت انتقال مفاهیم نیز قرار گرفته‌اند و به علت استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب فضای کتاب را خستگی‌ناپذیر کردند. کتاب «لینالونا» به شرح ماجرای دوستی دختری خردسال با یک آدم کوچولو به اسم لینالونا می‌پردازد. در این داستان فانتزی با زبانی کودکانه و خالی از ابهام و کلمات دشوار به بیان مسائلی پیرامون حجاب پرداخته شده است. اتخاذ این سبک نگارش و تصویرگری و بیان مفاهیم در قالب داستانی تخیلی حاکی از هوشمندی خالق اثر و آشنایی او با همه ابعاد کودکان از جمله روانشناسی و آموزش است.