یادداشت فاطمه عباسی
1403/6/29
3.2
1
﷽ اسم کتاب را وقتی شنیدم که علیزاده و زیباکلام با موضوع فلسطین مناظره داشتند. آ زیباکلام گفتند فلان کتاب را نوشته ام و چاپ نشد و خیلی خوب هست و این موارد. آ علیزاده هم معتقد بود کاش چاپ میشد چون حتما یک دانشجوی معمولی هم میتوانست آن کتاب را رد کند. [نقل به مضمون] یک مناظرهی دیگر هم ایشان با قیس قریشی داشتند که گوش دادم و بعدش کنجکاو شدم با نگرش ایشان آشناتر شوم. در کل شما با یک قوم کوچولویِ مظلومِ ناز مواجه میشوید که به شدت بهشان ستم شده است و غریب هستند و اینها. برای اینکه با تفکرات مختلف حول فلسطین آشنا شوید بد نیست اما واقعا ممکن است یک جاهایی داغ کنید، بعد فکر کنید که تولد نه! لقاح مصنوعی یک جنین که سقط خواهد شد. آ زیباکلام ابتدا از مطالعات و تجارب خودشان در تدریس این موضوع میگویند بعد تاریخچهی یهودیت و کشور یا ناحیهی یهودیه. [توجه کنید فلسطین نه، یهودیه! این واژه هی تکرار میشود و عمیقا روی اعصاب است. به طور محدود جلوتر این واژه به فلسطین تبدیل میشود.] مسئلهی اختلاف همهی اولاد بشر! با یهودیان از قبل میلاد حضرت مسیح (ع) تا همین صد یا پنجاه سال پیش بررسی میشود؛ از اختلاف نژادی بین ریشهی یهودیان و فلسطینیان گفته شده است؛ از ظلمهایی که به یهودیان در سراسر جهان روا شده است؛ از خدماتی که یهودیان به فلان تمدن دادند؛ از اینکه یک سری آدمها به یهودیان بدبینانه و با تنگنظری نگاه میکردند؛ از اینکه یهودیان خیلی باسواد و اهل تعلیم و تربیت بودهاند؛ از اینکه فلان ارتشیِ فرانسوی را چون یهودی بود به جاسوسی متهم کردند؛ از اینکه آلمان هیتلری این آزارها را رساند؛ از اینکه هولوکاست چهجور بود و چه شد و یک مالهی عظیم! روی اینکه در غرب اجازهی تحقیق روی هولوکاست وجود ندارد، میکشند؛ از اینکه یک عده آدم بودند که معتقد به آموزههای تورات نبودند اما بالاخره خود را یهودی میدانستند و عِرق داشتند، نمونهاش هرتزل؛ و همهی این موردها هم اصلا و ابدا نژاد پرستی نیست! گویا یهودیان عزیز آن زمان یک مقداری هم به حضرت سلیمان(ع) بابت قوانین مالیاتی نقد داشتهاند! [قبلا خوانده بودم که سکولاریسم، اول از بنی اسرائیل شروع شده. آنها بودند که جایگاه فرمانروایی و پیامبری را مجزا تعریف کردهاند.] از دید آ زیباکلام عزالدین قسام که اولین قیام علیه صهیونیستها را شکل داده و در عکا شهید شده و قهرمان ملیست و الان اسمش روی گردانهای قسام [شاخهی نظامی حماس] است، یک طغیانگر است!!!!![واژهی طغیان واضح در کتاب هست.] در کل اصلا حقوق پایمال شدهی فلسطینیها مورد توجه نیست. مثلا اینکه در دیر یاسین آن قتل و غارت فجیع توسط صهیونیستها انجام شده با این استدلال توجیه میشود که یهودیها هدفشان این نبود که فلسطینیها را از آنجا برانند و نمیخواستند چنین اتفاقی بیفتد. اصلا توجه نمیشود که خب گیرم دیریاسین سوء تفاهم بود؛ قانا، کفر قاسم، صبرا و شتیلا، صفصاف، طنطوره، دوایمه و شجاعیه چطور؟![جنگهای مفصل اعراب و پاکستان با صهیونیستها فعلا به کنار] در میان مناظره با علیزاده، علیزاده یک جاهایی میگفت: اجرتان با حزقیل نبی(ع)! اجرتان با حضرت موسی(ع)! [کنایه از اینکه خیلی پشتیبان یهودیها هستی.] فکر میکردم شاید بیادبی باشد. الان میبینم پُر بیراه نمیگفت!
(0/1000)
نظرات
1403/6/31
جهاد فی سبیل الله محسوب میشه حقیقتا! روشنگری خوبی بود نسبت به کتابشون ممنون @faatemeabbasi
1
1403/7/3
خدا قوت. چه طاقتی داشتی خوندی 😄 حالا برو متاستاز اسراییل از علیانی رو بخون بشوره ببره.
1
1
1403/7/3
چنین کتابی واقعا جای تاسف داره با این توضیحاتی که شما دادید ظاهرا کتاب اصلا مبنای علمی و تاریخی نداره
1
1
1403/7/3
مبنا و رفرنس داره و اصلا تخیلات نیست اما خب انگار فقط از عینک یهودیت دیده شده.
1
1403/6/31
1