بریده کتابهای مهدی پور مهدی پور دیروز اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 143 0 3 مهدی پور دیروز اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 142 0 2 مهدی پور 1403/12/9 اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 20 0 0 مهدی پور 1403/10/19 حضرت حجت عجل الله فرجه مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سره 4.6 25 صفحۀ 68 دعا برای تعجیل فرج نشان دهنده این است که دعا کننده هنوز بر ایمان خود ثابت و استوار است. 0 2 مهدی پور 1403/10/19 حضرت حجت عجل الله فرجه مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سره 4.6 25 صفحۀ 64 انسان باید در موارد شبهه که نمی داند وظیفه اش چیست توقف کند تا خدا وظیفه اش را برایش روشن نماید و نیز در قبال وقایع و رویدادهای تازه و حادث،همانگونه عمل کند که در گذشته عمل می نمودند 0 1 مهدی پور 1403/9/19 مربی و تربیت محی الدین حائری شیرازی 4.4 5 صفحۀ 166 مهم تریـن کاری کـه مربـی بایـد بکنـد، ایـن اسـت کـه روی خـود کار کنـد و مسئله را در خود حل کند و موسای خود را از زیر آوار این فرعون بیرون بیاورد. اگر این چنیـن کنـد، نـدای درونـی او موسـاهای وجود را یکی یکی بر فرعون ها مسـلط می کنـد. 0 2 مهدی پور 1403/9/19 انسان 250 ساله- حلقه سوم سیدعلی خامنه ای 4.5 9 صفحۀ 130 لحظه بعد از وفات پیغمبر جهل مردم از سویی و غرض ورزی یک عده از سویی موجب شد که با یک طراحی، با یک زبردستی ، با یک چشم بندی، قندیل خلافت بیفتد دز دامن آن کسانی که شایسته اش نبودند 0 1 مهدی پور 1403/9/13 مربی و تربیت محی الدین حائری شیرازی 4.4 5 صفحۀ 108 انسان اگر کتابی می خواند، آن را مقدمه قرار بدهد برای «آزادی». مقدمه نباشد برای «وابستگی»؛ مقدمه باشـد برای اینکه انسـان روی پای خودش بایسـتد. چه فرق می کند؛ چه وابسـتگی صنعتی داشـته باشـیم که همۀ ابزار از خارج وارد شـود، چه وابسـتگی فکـری کـه انسـان بـه یـک کتـاب و دانشـمند آن قـدر وابسـته باشـد کـه هرجـا گیـر کـرد، ببینـد کـه آن آقـا نظـرش چیسـت 0 2 مهدی پور 1403/9/13 مربی و تربیت محی الدین حائری شیرازی 4.4 5 صفحۀ 69 اگـر انسـان راه را درسـت انتخـاب کنـد و راه تربیت را اصیل و انسـانی انتخـاب کـرده باشـد، تربیـت «دوطرفـه» خواهـد شـد؛ به این ترتیـب کـه در حیـن اینکه دارد دیگری را می سازد، خودش هم ساخته می شود؛ دیگری را دارد تعمیر می کند، خودش هم تعمیر می شود؛ دیگری را دارد به نور می آورد، خودش هم به نور می آید. اثر طبیعی تربیت این است که مربی از تربیت کسب نور می کند، نه اینکـه نـور از دسـت می دهد 0 3 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 142 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 8 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 132 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 6 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 114 مواظب باشید اگر بچه هایتان خواستند بزرگ بشوند اجازه ندهید. بچه باید در بچگی، بچگی کند. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 103 تفریح فرزندانتان را جدی بگیرید. از این خوشحال نشوید که بچه تان اول بلوغ، نماز شب می خواند؛ بلکه از عواقبش بترسید؛ چــرا؟ چون نماز شب یک عزت ظاهره3 است. این عزت ظاهره، شالوده4 می خواهد و شالودۀ آن، ذلت باطنۀ قوی ای است که انسان نماز شب بخواند و غرّه نشود، نماز شب بخواند و عُجب پیدا نکند. نماز شب خواندن راحت است؛ اما عُجب پیدا نکردن مشکل است. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 84 پدر نباید لولوی خانه شود. شوهر نباید لولوی همسرش شود. مادر نباید لولوی فرزندش شود. پدربزرگ نباید لولوی نوه هایش شود. بلکه باید لولو براندازِ آنها شود؛ ترس را از آنها بریزند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 81 روش تربیت طاغوت است که انسان بگوید: «هرچه من گفتم، بچه باید بگوید: چشم»، ولو با فطرت خودش درک کند که این کار اشتباه است. ایــن روش تربیت طاغوت اســت که آن بچه ای که به بابا می گوید: «ایــن حــرف تو برای من روشن نیست»، مُتمرّدِ نامیده شود و آن بچه ای که می گوید: «بابا درست می گوید»، باهوش تلقی شود! 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 78 استعمار به طور «تاکتیکی» از قدرت اقتصادی یا قدرت نظامی استفاده می کند؛ اما به طور «استراتژیک» و اساسی و اصولی، از فرهنگ و از استخفاف استفاده می کند. او فیلم هایی را می فرستد که در آن فیلم ها، ملت ها برای خودشان احساس حقارت کنند و برای او احساس عظمت کنند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 74 روش غرب برای خودش، استعمارگرپرور است و برای کشورهای اسلامی، استعمارپذیرپرور. یعنی ما دو نوع استعمار داریم: استعمار فاعلی و استعمار انفعالی. نسخۀ غرب برای کشورهای اسلامی، «نمی توانیم» و «نمی شود» است. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 172 ذکـر و روضـه موجـب قـوّت قلـب، نورانیـت، اخـلاص و صـدق می شـود. مـا همیشـه بایـد ایـن مرثیه هایـی را که دیگـران برایمـان می خواننـد، خودمان هم بـرای خودمـان بخوانیـم تـا قـوّت و قدرت و الهام معنـوی لازم را بگیریم 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 171 گاهی دربان دل ضعیف می شود و شایعه ای که داخل گوش آمد، مقداری از آن وارد دل می شـود و دل را نجس می کند. در این صورت باید با آب کُر آن را بشویی؛ مثل مسجد که اگر نجس شد دیگر حق نداری نماز بخوانی، باید اول آنجـا را پـاک کنـی. اگـر یـک ذرّه از ایـن چیزهـا وارد دل شـد، اول کاری کـه باید بکنید استغفار است. این کار، دل را پاک می کند. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 25 دو تا صفت را باید در بچۀ زیر هفت سال ایجاد کرد: «راست گویی» و «امانت داری». مهم ترین چیز در این مقطع سنی این است که بچه مشرک و مخلوق پرست نباشد. برای اینکه این طور نباشد، باید درک خودش برایش مهم باشد. اگر خودش تشخیص می دهد که این حرف دروغ است، آن را نگوید. برای اینکه راست گو بشود، باید مرعوب نباشد و در محیطش دیکتاتوری نباشد. اگر این طور شد، حتماً دروغ می گوید، حتماً منافق می شود. 0 0
بریده کتابهای مهدی پور مهدی پور دیروز اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 143 0 3 مهدی پور دیروز اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 142 0 2 مهدی پور 1403/12/9 اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب انس با قرآن کریم محمدتقی فیاض بخش 4.5 14 صفحۀ 20 0 0 مهدی پور 1403/10/19 حضرت حجت عجل الله فرجه مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سره 4.6 25 صفحۀ 68 دعا برای تعجیل فرج نشان دهنده این است که دعا کننده هنوز بر ایمان خود ثابت و استوار است. 0 2 مهدی پور 1403/10/19 حضرت حجت عجل الله فرجه مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سره 4.6 25 صفحۀ 64 انسان باید در موارد شبهه که نمی داند وظیفه اش چیست توقف کند تا خدا وظیفه اش را برایش روشن نماید و نیز در قبال وقایع و رویدادهای تازه و حادث،همانگونه عمل کند که در گذشته عمل می نمودند 0 1 مهدی پور 1403/9/19 مربی و تربیت محی الدین حائری شیرازی 4.4 5 صفحۀ 166 مهم تریـن کاری کـه مربـی بایـد بکنـد، ایـن اسـت کـه روی خـود کار کنـد و مسئله را در خود حل کند و موسای خود را از زیر آوار این فرعون بیرون بیاورد. اگر این چنیـن کنـد، نـدای درونـی او موسـاهای وجود را یکی یکی بر فرعون ها مسـلط می کنـد. 0 2 مهدی پور 1403/9/19 انسان 250 ساله- حلقه سوم سیدعلی خامنه ای 4.5 9 صفحۀ 130 لحظه بعد از وفات پیغمبر جهل مردم از سویی و غرض ورزی یک عده از سویی موجب شد که با یک طراحی، با یک زبردستی ، با یک چشم بندی، قندیل خلافت بیفتد دز دامن آن کسانی که شایسته اش نبودند 0 1 مهدی پور 1403/9/13 مربی و تربیت محی الدین حائری شیرازی 4.4 5 صفحۀ 108 انسان اگر کتابی می خواند، آن را مقدمه قرار بدهد برای «آزادی». مقدمه نباشد برای «وابستگی»؛ مقدمه باشـد برای اینکه انسـان روی پای خودش بایسـتد. چه فرق می کند؛ چه وابسـتگی صنعتی داشـته باشـیم که همۀ ابزار از خارج وارد شـود، چه وابسـتگی فکـری کـه انسـان بـه یـک کتـاب و دانشـمند آن قـدر وابسـته باشـد کـه هرجـا گیـر کـرد، ببینـد کـه آن آقـا نظـرش چیسـت 0 2 مهدی پور 1403/9/13 مربی و تربیت محی الدین حائری شیرازی 4.4 5 صفحۀ 69 اگـر انسـان راه را درسـت انتخـاب کنـد و راه تربیت را اصیل و انسـانی انتخـاب کـرده باشـد، تربیـت «دوطرفـه» خواهـد شـد؛ به این ترتیـب کـه در حیـن اینکه دارد دیگری را می سازد، خودش هم ساخته می شود؛ دیگری را دارد تعمیر می کند، خودش هم تعمیر می شود؛ دیگری را دارد به نور می آورد، خودش هم به نور می آید. اثر طبیعی تربیت این است که مربی از تربیت کسب نور می کند، نه اینکـه نـور از دسـت می دهد 0 3 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 142 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 8 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 132 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 6 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 114 مواظب باشید اگر بچه هایتان خواستند بزرگ بشوند اجازه ندهید. بچه باید در بچگی، بچگی کند. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 103 تفریح فرزندانتان را جدی بگیرید. از این خوشحال نشوید که بچه تان اول بلوغ، نماز شب می خواند؛ بلکه از عواقبش بترسید؛ چــرا؟ چون نماز شب یک عزت ظاهره3 است. این عزت ظاهره، شالوده4 می خواهد و شالودۀ آن، ذلت باطنۀ قوی ای است که انسان نماز شب بخواند و غرّه نشود، نماز شب بخواند و عُجب پیدا نکند. نماز شب خواندن راحت است؛ اما عُجب پیدا نکردن مشکل است. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 84 پدر نباید لولوی خانه شود. شوهر نباید لولوی همسرش شود. مادر نباید لولوی فرزندش شود. پدربزرگ نباید لولوی نوه هایش شود. بلکه باید لولو براندازِ آنها شود؛ ترس را از آنها بریزند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 81 روش تربیت طاغوت است که انسان بگوید: «هرچه من گفتم، بچه باید بگوید: چشم»، ولو با فطرت خودش درک کند که این کار اشتباه است. ایــن روش تربیت طاغوت اســت که آن بچه ای که به بابا می گوید: «ایــن حــرف تو برای من روشن نیست»، مُتمرّدِ نامیده شود و آن بچه ای که می گوید: «بابا درست می گوید»، باهوش تلقی شود! 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 78 استعمار به طور «تاکتیکی» از قدرت اقتصادی یا قدرت نظامی استفاده می کند؛ اما به طور «استراتژیک» و اساسی و اصولی، از فرهنگ و از استخفاف استفاده می کند. او فیلم هایی را می فرستد که در آن فیلم ها، ملت ها برای خودشان احساس حقارت کنند و برای او احساس عظمت کنند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 74 روش غرب برای خودش، استعمارگرپرور است و برای کشورهای اسلامی، استعمارپذیرپرور. یعنی ما دو نوع استعمار داریم: استعمار فاعلی و استعمار انفعالی. نسخۀ غرب برای کشورهای اسلامی، «نمی توانیم» و «نمی شود» است. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 172 ذکـر و روضـه موجـب قـوّت قلـب، نورانیـت، اخـلاص و صـدق می شـود. مـا همیشـه بایـد ایـن مرثیه هایـی را که دیگـران برایمـان می خواننـد، خودمان هم بـرای خودمـان بخوانیـم تـا قـوّت و قدرت و الهام معنـوی لازم را بگیریم 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 14 صفحۀ 171 گاهی دربان دل ضعیف می شود و شایعه ای که داخل گوش آمد، مقداری از آن وارد دل می شـود و دل را نجس می کند. در این صورت باید با آب کُر آن را بشویی؛ مثل مسجد که اگر نجس شد دیگر حق نداری نماز بخوانی، باید اول آنجـا را پـاک کنـی. اگـر یـک ذرّه از ایـن چیزهـا وارد دل شـد، اول کاری کـه باید بکنید استغفار است. این کار، دل را پاک می کند. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.8 7 صفحۀ 25 دو تا صفت را باید در بچۀ زیر هفت سال ایجاد کرد: «راست گویی» و «امانت داری». مهم ترین چیز در این مقطع سنی این است که بچه مشرک و مخلوق پرست نباشد. برای اینکه این طور نباشد، باید درک خودش برایش مهم باشد. اگر خودش تشخیص می دهد که این حرف دروغ است، آن را نگوید. برای اینکه راست گو بشود، باید مرعوب نباشد و در محیطش دیکتاتوری نباشد. اگر این طور شد، حتماً دروغ می گوید، حتماً منافق می شود. 0 0