بریدههای کتاب محمد مهدی اکبرزاده محمد مهدی اکبرزاده 5 روز پیش انسان 250 ساله - حلقه دوم سیدعلی خامنه ای 4.7 122 صفحۀ 187 حسین بن علی کاری کرد که در همه دورانهای حکومت طواغیت کسانی پیدا شدند و با اینکه از دوران صدر اسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی برای مبارزه با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود. 0 24 محمد مهدی اکبرزاده 5 روز پیش انسان 250 ساله - حلقه دوم سیدعلی خامنه ای 4.7 122 صفحۀ 153 تبلیغات، مسمومترین و خطرناکترین ابزارهایی بوده که در طول تاریخ، باطل از او استفاده کرده. جریان حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمیتواند هیچ وقت استفاده کند. برای خاطر اینکه تبلیغ اگر بخواهد به طور کامل ذهنها را بپوشاند احتیاج دارد به بازیگری، احتیاج دارد به دروغ و فریب. جریان حق اهل دروغ و فریب نیست آن جریان باطل است که برایش هیچ چیز مهم نیست. 0 19 محمد مهدی اکبرزاده 5 روز پیش انسان 250 ساله - حلقه دوم سیدعلی خامنه ای 4.7 122 صفحۀ 127 جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول اکرم که به مسجد میآید؛ سخنرانی، موضعگیری و دفاع میکند از طرف دیگر. همچنین از جهت سوم یک عبادت گر و به پادارنده نماز در شبهای تار و قیام کننده لِله و خاضع و خاشع برای پروردگار است. این سه بعد را با هم جمع کردن نقطه درخشان زندگی فاطمه زهرا است. آن حضرت این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضی خیال میکنند انسانی که مشغول عبادت میباشد نمیتواند یک انسان سیاسی باشد یا بعضی خیال میکنند کسی که اهل سیاست است و در میدان جهاد فی سبیل الله حضور فعال دارد اگر زن است نمیتواند یک زنِ خانه با وظایف مادری و همسری باشد و اگر مرد است میتواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد. در حالی که از نظر اسلام نه تنها این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت ندارد بلکه در شخصیت انسان کامل کمک کننده هم هست. 0 9 محمد مهدی اکبرزاده 1404/5/14 سرگذشت فلسفه غرب: به روایت مدرسه دوباتن بابک عباسی 3.7 6 صفحۀ 81 خواندن آثار پاسکال به ما یادآوری میکند که در این لحظه از تاریخ، سکولارها خیلی بیشتر از مذهبیها خوشبین هستند و این مسئله با توجه به اینکه سکولارها به کرات مذهبیها را بابت ساده اندیشی و ساده لوحی ظاهریشان ریشخند کردهاند؛ نایه آمیز به نظر میآید. این سکولارها هستند که اشتیاق و آرزویشان برای دستیابی به کمال چنان شدید است به جایی رسیدهاند که خیال میکنند با گذشت فقط چند سال دیگر و ادامه روند رشد اقتصادی و پیشرفتهای پزشکی بهشت، همینجا در زمین محقق میشود. آنها ظاهرا بدون اینکه به تناقض رویکرد خود آگاه باشند، باور به فرشتگان را به شدت مردود میدانند اما در همان حال صادقانه اطمینان دارند آمیزه صندوق بین المللی پول و نهادهای تحقیقات پزشکی و سیلیکون ولی با سیاست دموکراتیک در کنار هم تمام مشکلات و بیماریهای نوع بشر را درمان میکند. 0 10 محمد مهدی اکبرزاده 1404/5/14 سرگذشت فلسفه غرب: به روایت مدرسه دوباتن بابک عباسی 3.7 6 صفحۀ 72 دشواری سکه تقلبی است که شخص دانشور با تردستی به کار میگیرد تا پوچی تحقیقاتش آشکار نشود و حماقت انسان چنان است که آن را همچون پول واقعی میپذیرد. #میشل_دومونتنی 0 8 محمد مهدی اکبرزاده 1404/4/28 جانستان کابلستان: روایت سفر به افغانستان رضا امیرخانی 4.3 92 صفحۀ 79 اصل گرفتاری، فرهنگ بیگانه ستیزی وارداتی ماست که به جای غریب نوازی سنتی ما نشسته است. بیگانه ستیزی اگر باید،بر میگردد به بیگانهای که قصد چپاول سرزمین مان را داشته باشد، نه به همسایه هم خونی که تازه دیوار بین خانه ما و او را همان بیگانه کشیده است. 0 24 محمد مهدی اکبرزاده 1404/4/27 جانستان کابلستان: روایت سفر به افغانستان رضا امیرخانی 4.3 92 صفحۀ 42 پیر مرد برگشت و صاف _شوخی و جدی_ به من گفت اگر محققی به من بگوید اختلاف عثمان و جناب علی رضی الله عنهما و جنگ جمل را هم انگلیسی های پدر سوخته راه انداختهاند، باور میکنم! 0 27 محمد مهدی اکبرزاده 1404/4/25 مزایای منزوی بودن استیون چباسکی 3.7 51 صفحۀ 214 ولی حتی اگه ما قدرت انتخاب اینو نداشته باشیم که از کجا اومدیم، باز میتونیم انتخاب کنیم که به کجا بریم. میتونیم باز کارهایی بکنیم و حتی سعی کنیم احساس خوبی بهشون داشته باشیم. 0 31 محمد مهدی اکبرزاده 1404/3/19 جزء از کل استیو تولتز 4.1 223 صفحۀ 500 نمیتوانم هدف این سفر ناگزیر و غیر استعماری به عمق خاطرات را بیان کنم ولی میتوانم به شما بگویم در هر مکان میتوانستم خود گذشتهمان را به روشنی روز ببینم، انگار داشتیم گامهای گذشتهمان را دنبال میکردیم و بر هر رد پای محو شده خود را میدیدیم، هیچ چیز مثل سفری نوستالژیک تو را نسبت به گذشته و حال بیگانه نمیکند. همچنین آنچه را در تو بیتغیر مانده میبینی، چیزی که شهامت یا قدرت عوض کردنش را نداشتهای همچنین تمام ترسهای گذشتهات را آنها که هنوز همراهت هستند. شکستهایت قابل لمس میشوند. وحشتناک است اینکه هرجا راه بروی به خودت تنه بزنی. 0 36
بریدههای کتاب محمد مهدی اکبرزاده محمد مهدی اکبرزاده 5 روز پیش انسان 250 ساله - حلقه دوم سیدعلی خامنه ای 4.7 122 صفحۀ 187 حسین بن علی کاری کرد که در همه دورانهای حکومت طواغیت کسانی پیدا شدند و با اینکه از دوران صدر اسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی برای مبارزه با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود. 0 24 محمد مهدی اکبرزاده 5 روز پیش انسان 250 ساله - حلقه دوم سیدعلی خامنه ای 4.7 122 صفحۀ 153 تبلیغات، مسمومترین و خطرناکترین ابزارهایی بوده که در طول تاریخ، باطل از او استفاده کرده. جریان حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمیتواند هیچ وقت استفاده کند. برای خاطر اینکه تبلیغ اگر بخواهد به طور کامل ذهنها را بپوشاند احتیاج دارد به بازیگری، احتیاج دارد به دروغ و فریب. جریان حق اهل دروغ و فریب نیست آن جریان باطل است که برایش هیچ چیز مهم نیست. 0 19 محمد مهدی اکبرزاده 5 روز پیش انسان 250 ساله - حلقه دوم سیدعلی خامنه ای 4.7 122 صفحۀ 127 جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول اکرم که به مسجد میآید؛ سخنرانی، موضعگیری و دفاع میکند از طرف دیگر. همچنین از جهت سوم یک عبادت گر و به پادارنده نماز در شبهای تار و قیام کننده لِله و خاضع و خاشع برای پروردگار است. این سه بعد را با هم جمع کردن نقطه درخشان زندگی فاطمه زهرا است. آن حضرت این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضی خیال میکنند انسانی که مشغول عبادت میباشد نمیتواند یک انسان سیاسی باشد یا بعضی خیال میکنند کسی که اهل سیاست است و در میدان جهاد فی سبیل الله حضور فعال دارد اگر زن است نمیتواند یک زنِ خانه با وظایف مادری و همسری باشد و اگر مرد است میتواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد. در حالی که از نظر اسلام نه تنها این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت ندارد بلکه در شخصیت انسان کامل کمک کننده هم هست. 0 9 محمد مهدی اکبرزاده 1404/5/14 سرگذشت فلسفه غرب: به روایت مدرسه دوباتن بابک عباسی 3.7 6 صفحۀ 81 خواندن آثار پاسکال به ما یادآوری میکند که در این لحظه از تاریخ، سکولارها خیلی بیشتر از مذهبیها خوشبین هستند و این مسئله با توجه به اینکه سکولارها به کرات مذهبیها را بابت ساده اندیشی و ساده لوحی ظاهریشان ریشخند کردهاند؛ نایه آمیز به نظر میآید. این سکولارها هستند که اشتیاق و آرزویشان برای دستیابی به کمال چنان شدید است به جایی رسیدهاند که خیال میکنند با گذشت فقط چند سال دیگر و ادامه روند رشد اقتصادی و پیشرفتهای پزشکی بهشت، همینجا در زمین محقق میشود. آنها ظاهرا بدون اینکه به تناقض رویکرد خود آگاه باشند، باور به فرشتگان را به شدت مردود میدانند اما در همان حال صادقانه اطمینان دارند آمیزه صندوق بین المللی پول و نهادهای تحقیقات پزشکی و سیلیکون ولی با سیاست دموکراتیک در کنار هم تمام مشکلات و بیماریهای نوع بشر را درمان میکند. 0 10 محمد مهدی اکبرزاده 1404/5/14 سرگذشت فلسفه غرب: به روایت مدرسه دوباتن بابک عباسی 3.7 6 صفحۀ 72 دشواری سکه تقلبی است که شخص دانشور با تردستی به کار میگیرد تا پوچی تحقیقاتش آشکار نشود و حماقت انسان چنان است که آن را همچون پول واقعی میپذیرد. #میشل_دومونتنی 0 8 محمد مهدی اکبرزاده 1404/4/28 جانستان کابلستان: روایت سفر به افغانستان رضا امیرخانی 4.3 92 صفحۀ 79 اصل گرفتاری، فرهنگ بیگانه ستیزی وارداتی ماست که به جای غریب نوازی سنتی ما نشسته است. بیگانه ستیزی اگر باید،بر میگردد به بیگانهای که قصد چپاول سرزمین مان را داشته باشد، نه به همسایه هم خونی که تازه دیوار بین خانه ما و او را همان بیگانه کشیده است. 0 24 محمد مهدی اکبرزاده 1404/4/27 جانستان کابلستان: روایت سفر به افغانستان رضا امیرخانی 4.3 92 صفحۀ 42 پیر مرد برگشت و صاف _شوخی و جدی_ به من گفت اگر محققی به من بگوید اختلاف عثمان و جناب علی رضی الله عنهما و جنگ جمل را هم انگلیسی های پدر سوخته راه انداختهاند، باور میکنم! 0 27 محمد مهدی اکبرزاده 1404/4/25 مزایای منزوی بودن استیون چباسکی 3.7 51 صفحۀ 214 ولی حتی اگه ما قدرت انتخاب اینو نداشته باشیم که از کجا اومدیم، باز میتونیم انتخاب کنیم که به کجا بریم. میتونیم باز کارهایی بکنیم و حتی سعی کنیم احساس خوبی بهشون داشته باشیم. 0 31 محمد مهدی اکبرزاده 1404/3/19 جزء از کل استیو تولتز 4.1 223 صفحۀ 500 نمیتوانم هدف این سفر ناگزیر و غیر استعماری به عمق خاطرات را بیان کنم ولی میتوانم به شما بگویم در هر مکان میتوانستم خود گذشتهمان را به روشنی روز ببینم، انگار داشتیم گامهای گذشتهمان را دنبال میکردیم و بر هر رد پای محو شده خود را میدیدیم، هیچ چیز مثل سفری نوستالژیک تو را نسبت به گذشته و حال بیگانه نمیکند. همچنین آنچه را در تو بیتغیر مانده میبینی، چیزی که شهامت یا قدرت عوض کردنش را نداشتهای همچنین تمام ترسهای گذشتهات را آنها که هنوز همراهت هستند. شکستهایت قابل لمس میشوند. وحشتناک است اینکه هرجا راه بروی به خودت تنه بزنی. 0 36