بریدههای کتاب کافاِی کافاِی 1404/1/19 شرح اسم: زندگی نامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای (1357ش - 1318ش) هدایت الله بهبودی 4.3 14 صفحۀ 13 او میگفت خداوند به شما نزدیک است و لازم نیست هنگام دعا فریاد بزنید. 0 17 کافاِی 1404/1/19 شرح اسم: زندگی نامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای (1357ش - 1318ش) هدایت الله بهبودی 4.3 14 صفحۀ 13 برخی منابع درباره حاج سیدهاشم نوشتهاند که فردی روشن ضمیر و آزاد از تعصبات خشک بود و با معیارهای عقلی و شرعی رفتار میکرد؛ در کارهایی که دلیل و منطق نداشت قدم نمیگذاشت؛ در ابراز مخالفت با خرافات کمنظیر بود؛ با هیاهو و جنجال بیجهت و داد و فریاد موافق نبود؛ اصرار داشت صداها در فرستادن صلوات بیش از انداه بلند نشود و شواهدی قرآنی و روایی بر این موضوع ارائه مینمود. او میگفت خداوند به شما نزدیک است و لازم نیست هنگام دعا فریاد بزنید. 0 4 کافاِی 1404/1/13 خون دل: کنکاش تاریخی نامه منشور روحانیت جواد موگویی 4.7 4 صفحۀ 292 "ما [بازرگان و همراهان] میگفتیم باید مجلس موسسان تشکیل شود و قانون اساسی را تصویب کند؛ اما ایشان [امام خمینی] اصرار داشتند که باید قانون اساسی به رفراندوم مردمی گذاشته شود. استدلال ماهم این بود که مردم قادر نیستند به تکتک اصول قانون اساسی رای بدهند و باید مجلس موسسان، این قانون را از طرف مردم بررسی کند." امام استدلال دولت را نمیپذیرد. 3 9 کافاِی 1403/9/5 زن و چالش های جامعه: جستارهایی درباره مسائل زن و خانواده و جوان موسی صدر 4.3 10 صفحۀ 77 خانم شاعر بزرگی میگوید: مردها به شعرهای زنان توجه نمیکنند، مگر اینکه آن شعرها را روی لباس زیر خود بنویسند. ... این یعنی انکار زن، انکار انسانیت زن، انکار قابلیتهای زن و انکار شور و نشاط زن و انکار امکان مشارکت او در ساخت جامعه. 1 5 کافاِی 1403/7/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 475 بجنگید. مبارزه کنید. در همان وقتی که میبینید کار سخت است، باز هم مبارزه کنید، تا وقتی که ببینید قطعا شکست خواهید خورد، برسید به آنجایی که ببینید الان دیگر قطعا شکست خواهید خورد، وقتی رسیدید به آنجایی که دیدید حتما شکست میخورید، باز هم مبارزه کنید. آنوقت پیروز خواهید شد. 0 18 کافاِی 1403/6/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 127 هرچه مردم کمتر میفهمیدند به نفع ِ معاویه بود. 2 17 کافاِی 1403/6/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 91 ایمان وقتی از روی ِ تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی ِ کسب ِ خود ِ ایمان ِ تقلیدی، آسانست. 0 11 کافاِی 1403/6/7 چهل حدیث روح الله خمینی 4.8 6 صفحۀ 147 اِیعزیز! بدانْکه خواهش و تَمنایِ نفس منتهی نشودْ به جایی، و به آخر نَرسد اشتهایِ آن. 0 4 کافاِی 1403/6/1 آناتومی جامعه: مقدمه ای بر جامعه شناسی کاربردی فرامرز رفیع پور 4.5 5 صفحۀ 61 انسانها در این مسیر به مرحلهای میرسند که میپندارند خودشان یک کالا را دوست دارند! آنها - به قول آقای دیوید ریزمان استاد جامعهشناسی هاروارد - نمیفهمند که چگونه از دور کنترل میشوند و چگونه این نیازها به آنها تزریق شده است! 0 5 کافاِی 1403/5/27 آخرین پیام: وصیتنامه سیاسی الهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی 0.0 صفحۀ 43 و بدانید که نژاد آریا و عرب از نژاد اروپا و آمریکا و شوروی کم ندارد 0 6 کافاِی 1403/5/26 خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 19 صفحۀ 60 تاریخ به انتقام مطلق و جهانی ِ همهی ثارها خواهد انجامید، و این، قطعی و جبری است. 0 10 کافاِی 1403/5/23 جاذبه ی حسینی: گزیده ی بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) درباره ی حضرت زینب کبری (س) و اربعین حسینی سیدعلی خامنه ای 4.2 13 صفحۀ 62 شهادت بدون خاطره، بدون یاد، بدون جوشش خون شهید، اثر خودش را نمیبخشد. 0 5 کافاِی 1403/5/23 جهان های اجتماعی حمید پارسانیا 3.9 2 صفحۀ 50 اگر به رسمیت شناختن عقلانیت انتقادی و هنجاری در حاشیه مرجعیت عقل عرفی و مانند آن تفسیر جدیدی از روشهای علوم طبیعی و علوم انسانی را به دنبال میآورد، به رسمیت شناختن عقل متافیزیکی، عقل عملی، عقل نظری، عقل قدسی، عقل فعال، عقل مستفاد، عقل سرخ و مهمتر از همه به رسمیت شناختن وحی الهی به عنوان یک منبع معرفتی - علمی برای شناخت و تفسیر عالم و آدم، چه تاثیری را در روشهای علمی به دنبال خواهد آورد؟ 0 2 کافاِی 1403/5/21 جهان های اجتماعی حمید پارسانیا 3.9 2 صفحۀ 34 انسان در علوم نظری، بیننده و شنونده حقیقت است و در علوم عملی، خلاق و آفریننده آن. علوم نظری برای فهم واقعیت است و علوم عملی جهت خلق واقعیت. آدمی اگر از علوم نظری بیبهره باشداز ادراک حقیقت محروم میماند و اگر از علوم عملی بهرهمند نباشد و یا آنکه رفتار خود را بر اساس این دسته از علوم سازمان نبخشد، از حقیقت دور مانده، رفتار و کرداری باطل و خطا خواهد داشت. 0 2
بریدههای کتاب کافاِی کافاِی 1404/1/19 شرح اسم: زندگی نامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای (1357ش - 1318ش) هدایت الله بهبودی 4.3 14 صفحۀ 13 او میگفت خداوند به شما نزدیک است و لازم نیست هنگام دعا فریاد بزنید. 0 17 کافاِی 1404/1/19 شرح اسم: زندگی نامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای (1357ش - 1318ش) هدایت الله بهبودی 4.3 14 صفحۀ 13 برخی منابع درباره حاج سیدهاشم نوشتهاند که فردی روشن ضمیر و آزاد از تعصبات خشک بود و با معیارهای عقلی و شرعی رفتار میکرد؛ در کارهایی که دلیل و منطق نداشت قدم نمیگذاشت؛ در ابراز مخالفت با خرافات کمنظیر بود؛ با هیاهو و جنجال بیجهت و داد و فریاد موافق نبود؛ اصرار داشت صداها در فرستادن صلوات بیش از انداه بلند نشود و شواهدی قرآنی و روایی بر این موضوع ارائه مینمود. او میگفت خداوند به شما نزدیک است و لازم نیست هنگام دعا فریاد بزنید. 0 4 کافاِی 1404/1/13 خون دل: کنکاش تاریخی نامه منشور روحانیت جواد موگویی 4.7 4 صفحۀ 292 "ما [بازرگان و همراهان] میگفتیم باید مجلس موسسان تشکیل شود و قانون اساسی را تصویب کند؛ اما ایشان [امام خمینی] اصرار داشتند که باید قانون اساسی به رفراندوم مردمی گذاشته شود. استدلال ماهم این بود که مردم قادر نیستند به تکتک اصول قانون اساسی رای بدهند و باید مجلس موسسان، این قانون را از طرف مردم بررسی کند." امام استدلال دولت را نمیپذیرد. 3 9 کافاِی 1403/9/5 زن و چالش های جامعه: جستارهایی درباره مسائل زن و خانواده و جوان موسی صدر 4.3 10 صفحۀ 77 خانم شاعر بزرگی میگوید: مردها به شعرهای زنان توجه نمیکنند، مگر اینکه آن شعرها را روی لباس زیر خود بنویسند. ... این یعنی انکار زن، انکار انسانیت زن، انکار قابلیتهای زن و انکار شور و نشاط زن و انکار امکان مشارکت او در ساخت جامعه. 1 5 کافاِی 1403/7/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 475 بجنگید. مبارزه کنید. در همان وقتی که میبینید کار سخت است، باز هم مبارزه کنید، تا وقتی که ببینید قطعا شکست خواهید خورد، برسید به آنجایی که ببینید الان دیگر قطعا شکست خواهید خورد، وقتی رسیدید به آنجایی که دیدید حتما شکست میخورید، باز هم مبارزه کنید. آنوقت پیروز خواهید شد. 0 18 کافاِی 1403/6/14 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 127 هرچه مردم کمتر میفهمیدند به نفع ِ معاویه بود. 2 17 کافاِی 1403/6/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صهبا 4.9 111 صفحۀ 91 ایمان وقتی از روی ِ تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی ِ کسب ِ خود ِ ایمان ِ تقلیدی، آسانست. 0 11 کافاِی 1403/6/7 چهل حدیث روح الله خمینی 4.8 6 صفحۀ 147 اِیعزیز! بدانْکه خواهش و تَمنایِ نفس منتهی نشودْ به جایی، و به آخر نَرسد اشتهایِ آن. 0 4 کافاِی 1403/6/1 آناتومی جامعه: مقدمه ای بر جامعه شناسی کاربردی فرامرز رفیع پور 4.5 5 صفحۀ 61 انسانها در این مسیر به مرحلهای میرسند که میپندارند خودشان یک کالا را دوست دارند! آنها - به قول آقای دیوید ریزمان استاد جامعهشناسی هاروارد - نمیفهمند که چگونه از دور کنترل میشوند و چگونه این نیازها به آنها تزریق شده است! 0 5 کافاِی 1403/5/27 آخرین پیام: وصیتنامه سیاسی الهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی 0.0 صفحۀ 43 و بدانید که نژاد آریا و عرب از نژاد اروپا و آمریکا و شوروی کم ندارد 0 6 کافاِی 1403/5/26 خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 19 صفحۀ 60 تاریخ به انتقام مطلق و جهانی ِ همهی ثارها خواهد انجامید، و این، قطعی و جبری است. 0 10 کافاِی 1403/5/23 جاذبه ی حسینی: گزیده ی بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) درباره ی حضرت زینب کبری (س) و اربعین حسینی سیدعلی خامنه ای 4.2 13 صفحۀ 62 شهادت بدون خاطره، بدون یاد، بدون جوشش خون شهید، اثر خودش را نمیبخشد. 0 5 کافاِی 1403/5/23 جهان های اجتماعی حمید پارسانیا 3.9 2 صفحۀ 50 اگر به رسمیت شناختن عقلانیت انتقادی و هنجاری در حاشیه مرجعیت عقل عرفی و مانند آن تفسیر جدیدی از روشهای علوم طبیعی و علوم انسانی را به دنبال میآورد، به رسمیت شناختن عقل متافیزیکی، عقل عملی، عقل نظری، عقل قدسی، عقل فعال، عقل مستفاد، عقل سرخ و مهمتر از همه به رسمیت شناختن وحی الهی به عنوان یک منبع معرفتی - علمی برای شناخت و تفسیر عالم و آدم، چه تاثیری را در روشهای علمی به دنبال خواهد آورد؟ 0 2 کافاِی 1403/5/21 جهان های اجتماعی حمید پارسانیا 3.9 2 صفحۀ 34 انسان در علوم نظری، بیننده و شنونده حقیقت است و در علوم عملی، خلاق و آفریننده آن. علوم نظری برای فهم واقعیت است و علوم عملی جهت خلق واقعیت. آدمی اگر از علوم نظری بیبهره باشداز ادراک حقیقت محروم میماند و اگر از علوم عملی بهرهمند نباشد و یا آنکه رفتار خود را بر اساس این دسته از علوم سازمان نبخشد، از حقیقت دور مانده، رفتار و کرداری باطل و خطا خواهد داشت. 0 2