بریده کتابهای بای. بای. 1403/6/21 کنسرت طبل های غمگین جردن ساننبلیک 4.8 3 صفحۀ 171 "اگر یک چیز بود که بالاخره آن را متوجه شدم، این بود که همیشه میتوانی! ذهن را تغییر بدهی." 0 9 بای. 1403/6/21 کنسرت طبل های غمگین جردن ساننبلیک 4.8 3 صفحۀ 171 "به جای عذاب کشیدن واسه چیزهایی که نمیتونی تغییرشون بدی، چرا سعی نمیکنی روی چیزهایی کاری کنی که میتونی عوضشون کنی؟" 0 11 بای. 1403/6/2 کاهن معبد جینجا، داستان سفر ژاپن وحید یامین پور 4.0 84 صفحۀ 45 اینجا همهچیز از هم سبقت میگیرد و سرعت همهچیز گیج کننده است! البته پُرواضح است که نسبت سرعت وسایل نقلیه و رفتوآمد آدمها با حرکتِ کلی ژاپن، مثل نسبت سرعت عقربه ثانیهشمار به عقربه ساعت شمار است؛ کوچکترها میچرخند و میچرخند تا عقربه بزرگتر ذرهای جابجا شود. دست آخر هم برای ثبت زمان، کمتر کسی به ثانیه شمارها نگاه میکند؛ زمان را عقربههای بزرگتر نشان میدهند! 0 7 بای. 1403/5/31 داستان راستان جلد 1 مرتضی مطهری 4.5 39 صفحۀ 78 خیرِ مؤمن در گرو این نیست که حتما فقیر و تهیدست باشد؛ خیر مؤمن ناشی از روح ایمان و عقیده اوست، زیرا در هر حالی از فقر و تهیدستی یا ثروت و بینیازی واقع شود، میداند در این حال وظیفهای دارد و آن وظیفه را به خوبی انجام میدهد. این است که عجیبترین چیزها حالتی است که مؤمن به خود میگیرد، که همه پیشآمدها و سختی و سستیها برایش خیر و سعادت میشود. 0 3 بای. 1403/5/31 داستان راستان جلد 1 مرتضی مطهری 4.5 39 صفحۀ 18 صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقهای از سرایت فساد یا صلاح طبقه دیگر مصون یا بیبهره بماند، ولی معمولا فساد از «خواص» شروع میشود و به «عوام» سرایت میکند و صلاح برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز میشود و اجبارا «خواص» را به صلاح میآورد، یعنی عادتا فساد از بالا به پایین میریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت میکند. روی همین اصل است که میبینیم امیرالمؤمنین علی علیه السلام در تعلیمات عالیه خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسیم میکند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار یأس و نومیدی میکند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار میدهد. در دستور حکومتی که به نام مالک اشتر نخعی مرقوم داشته مینویسد: «برای والی، هیچ کس پرخرجتر در هنگام سستی، کم کمکتر در هنگام سختی، متنفرتر از عدالت و انصاف، پرتوقعتر، ناسپاستر، عذرناپذیرتر، کم طاقتتر در شداید از «خاصه» نیست. همانا استوانه دین و نقطه مرکزی مسلمین و مایه پیروزی بر دشمن «عامه» میباشند، پس توجه تو همواره به این طبقه معطوف باشد.». 0 5
بریده کتابهای بای. بای. 1403/6/21 کنسرت طبل های غمگین جردن ساننبلیک 4.8 3 صفحۀ 171 "اگر یک چیز بود که بالاخره آن را متوجه شدم، این بود که همیشه میتوانی! ذهن را تغییر بدهی." 0 9 بای. 1403/6/21 کنسرت طبل های غمگین جردن ساننبلیک 4.8 3 صفحۀ 171 "به جای عذاب کشیدن واسه چیزهایی که نمیتونی تغییرشون بدی، چرا سعی نمیکنی روی چیزهایی کاری کنی که میتونی عوضشون کنی؟" 0 11 بای. 1403/6/2 کاهن معبد جینجا، داستان سفر ژاپن وحید یامین پور 4.0 84 صفحۀ 45 اینجا همهچیز از هم سبقت میگیرد و سرعت همهچیز گیج کننده است! البته پُرواضح است که نسبت سرعت وسایل نقلیه و رفتوآمد آدمها با حرکتِ کلی ژاپن، مثل نسبت سرعت عقربه ثانیهشمار به عقربه ساعت شمار است؛ کوچکترها میچرخند و میچرخند تا عقربه بزرگتر ذرهای جابجا شود. دست آخر هم برای ثبت زمان، کمتر کسی به ثانیه شمارها نگاه میکند؛ زمان را عقربههای بزرگتر نشان میدهند! 0 7 بای. 1403/5/31 داستان راستان جلد 1 مرتضی مطهری 4.5 39 صفحۀ 78 خیرِ مؤمن در گرو این نیست که حتما فقیر و تهیدست باشد؛ خیر مؤمن ناشی از روح ایمان و عقیده اوست، زیرا در هر حالی از فقر و تهیدستی یا ثروت و بینیازی واقع شود، میداند در این حال وظیفهای دارد و آن وظیفه را به خوبی انجام میدهد. این است که عجیبترین چیزها حالتی است که مؤمن به خود میگیرد، که همه پیشآمدها و سختی و سستیها برایش خیر و سعادت میشود. 0 3 بای. 1403/5/31 داستان راستان جلد 1 مرتضی مطهری 4.5 39 صفحۀ 18 صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقهای از سرایت فساد یا صلاح طبقه دیگر مصون یا بیبهره بماند، ولی معمولا فساد از «خواص» شروع میشود و به «عوام» سرایت میکند و صلاح برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز میشود و اجبارا «خواص» را به صلاح میآورد، یعنی عادتا فساد از بالا به پایین میریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت میکند. روی همین اصل است که میبینیم امیرالمؤمنین علی علیه السلام در تعلیمات عالیه خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسیم میکند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار یأس و نومیدی میکند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار میدهد. در دستور حکومتی که به نام مالک اشتر نخعی مرقوم داشته مینویسد: «برای والی، هیچ کس پرخرجتر در هنگام سستی، کم کمکتر در هنگام سختی، متنفرتر از عدالت و انصاف، پرتوقعتر، ناسپاستر، عذرناپذیرتر، کم طاقتتر در شداید از «خاصه» نیست. همانا استوانه دین و نقطه مرکزی مسلمین و مایه پیروزی بر دشمن «عامه» میباشند، پس توجه تو همواره به این طبقه معطوف باشد.». 0 5