بریده کتابهای علی نورانی علی نورانی 1403/8/20 درباره تقسیم کار اجتماعی امیل دورکیم 5.0 1 صفحۀ 10 ناپسندیدهترین اعمال اگر به کامیابی بینجامد اغلب آن چنان در نظر مردم بخشیده میشوند که گویی میان مجاز و ممنوع، درست و نادرست، مرز ثابتی وجود ندارد چون به نظر میرسد که حدومرز میان اینها به دلخواه افراد جابهجا میشود. 0 2 علی نورانی 1403/8/9 نظم و زوال سیاسی فرانسیس فوکویاما 0.0 صفحۀ 427 دموکراسی زمانی پدیدار میشود که تهدید مؤثر باشد تا اغنیا ناگزیر از دادن امتیازات سیاسی و بازتوزیع تمامعیار شوند. 0 0 علی نورانی 1403/7/24 آسمان لندن زیاده می بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار علی اکبر شیروانی 3.3 7 صفحۀ 86 این شامپانزه به عینه خواجههای سیاه چاق است، تفاوتی که با آنها دارد این است که حرف نمیزند. (سفرنامهی ناصرالدین شاه) 0 0 علی نورانی 1403/7/21 فلسفه سیاسی چیست؟ لئو اشتراوس 0.0 صفحۀ 35 افلاطون فلسفه را به دیوانگی تشبیه میکند، که نقطهی مقابل اعتدال و متانت است؛ اندیشه نباید میانهرو باشد، بلکه اگر نگوییم گستاخ، دستکم باید دلیر باشد. اما اعتدال فضیلتی است که گفتار فیلسوف را مهار میکند. 0 17 علی نورانی 1403/7/17 فلسفه سیاسی چیست؟ لئو اشتراوس 0.0 صفحۀ 10 تنها وقتی که مقولهی اینجا و اکنون از مرکز کنار زده شود، رهیافت فلسفی یا علمی میتواند بروز کند. 0 6 علی نورانی 1403/5/23 نظم و زوال سیاسی فرانسیس فوکویاما 0.0 صفحۀ 195 کشورهای دیگر جهان -و اکثراً در جهان در حال توسعه- در نقطهای هستند که ایالات متحده در ابتدای قرن نوزدهم در آن قرار داشت. آنها انتخابات دموکراتیک برگزار میکنند و در شرایطی که دولت خیلی ضعیف است به همگان حق رأی دادهاند. آنها مثل ایالات متحدهی بعد از دههی ۱۸۳۰ نظامهای سیاسی حامیپروری دارند که در آنها رأیها به خاطر منافع شخصی خرید و فروش میشوند. 0 1 علی نورانی 1403/5/4 شهریار نیکولو ماکیاولی 4.1 16 صفحۀ 117 خدا نمیخواهد کارها همه به دست وی به انجام رسد تا ما را از بهرهٔ خویش از آزادی اراده و آن بهرهای از عظمت که به دست ماست محروم نکرده باشد. 0 0 علی نورانی 1403/1/21 مقاومت شکننده: تاریخ تحولات اجتماعی ایران: از سال 1500 میلادی مطابق با 879 شمسی تا انقلاب جان فوران 4.1 5 صفحۀ 207 زنان طبقهی بالای شهری در مجموع، محدودترین افراد جامعه بودند که حجاب را شدیداً مراعات میکردند و خانهنشین بودند. زنان _یا مستخدمههایشان_ بخش عمدهی روز را صرف تهیهی غذا و سایر کارهای خانه میکردند. زنان طبقهی کارگر محدودیت کمتری داشتند. فریزر مینویسد: «در خانوادههای کارگر و روستایی تقریباً نشانی از حجاب نیست.» 0 2 علی نورانی 1403/1/5 مشکل از کجا آغاز شد؟ (تاثیر غرب و واکنش خاورمیانه) برنارد لوئیس 3.5 0 صفحۀ 115 اکراه خاورمیانهی اسلامی از پذیرش علوم اروپایی، با توجه به کمک فراوان تمدن اسلامی به ظهور علم مدرن در سدههای میانه، قابل تأمل است. 0 2 علی نورانی 1403/1/2 مشکل از کجا آغاز شد؟ (تاثیر غرب و واکنش خاورمیانه) برنارد لوئیس 3.5 0 صفحۀ 32 در چشمههایت دیگر وضو نمیگیرند در مسجدهایت دیگر نماز نمیگزارند مکانهای پیشتر پررونقات، اکنون سوتوکور گشتهاند اتریشیها بودای زیبای ما را گرفتهاند. 0 3
بریده کتابهای علی نورانی علی نورانی 1403/8/20 درباره تقسیم کار اجتماعی امیل دورکیم 5.0 1 صفحۀ 10 ناپسندیدهترین اعمال اگر به کامیابی بینجامد اغلب آن چنان در نظر مردم بخشیده میشوند که گویی میان مجاز و ممنوع، درست و نادرست، مرز ثابتی وجود ندارد چون به نظر میرسد که حدومرز میان اینها به دلخواه افراد جابهجا میشود. 0 2 علی نورانی 1403/8/9 نظم و زوال سیاسی فرانسیس فوکویاما 0.0 صفحۀ 427 دموکراسی زمانی پدیدار میشود که تهدید مؤثر باشد تا اغنیا ناگزیر از دادن امتیازات سیاسی و بازتوزیع تمامعیار شوند. 0 0 علی نورانی 1403/7/24 آسمان لندن زیاده می بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار علی اکبر شیروانی 3.3 7 صفحۀ 86 این شامپانزه به عینه خواجههای سیاه چاق است، تفاوتی که با آنها دارد این است که حرف نمیزند. (سفرنامهی ناصرالدین شاه) 0 0 علی نورانی 1403/7/21 فلسفه سیاسی چیست؟ لئو اشتراوس 0.0 صفحۀ 35 افلاطون فلسفه را به دیوانگی تشبیه میکند، که نقطهی مقابل اعتدال و متانت است؛ اندیشه نباید میانهرو باشد، بلکه اگر نگوییم گستاخ، دستکم باید دلیر باشد. اما اعتدال فضیلتی است که گفتار فیلسوف را مهار میکند. 0 17 علی نورانی 1403/7/17 فلسفه سیاسی چیست؟ لئو اشتراوس 0.0 صفحۀ 10 تنها وقتی که مقولهی اینجا و اکنون از مرکز کنار زده شود، رهیافت فلسفی یا علمی میتواند بروز کند. 0 6 علی نورانی 1403/5/23 نظم و زوال سیاسی فرانسیس فوکویاما 0.0 صفحۀ 195 کشورهای دیگر جهان -و اکثراً در جهان در حال توسعه- در نقطهای هستند که ایالات متحده در ابتدای قرن نوزدهم در آن قرار داشت. آنها انتخابات دموکراتیک برگزار میکنند و در شرایطی که دولت خیلی ضعیف است به همگان حق رأی دادهاند. آنها مثل ایالات متحدهی بعد از دههی ۱۸۳۰ نظامهای سیاسی حامیپروری دارند که در آنها رأیها به خاطر منافع شخصی خرید و فروش میشوند. 0 1 علی نورانی 1403/5/4 شهریار نیکولو ماکیاولی 4.1 16 صفحۀ 117 خدا نمیخواهد کارها همه به دست وی به انجام رسد تا ما را از بهرهٔ خویش از آزادی اراده و آن بهرهای از عظمت که به دست ماست محروم نکرده باشد. 0 0 علی نورانی 1403/1/21 مقاومت شکننده: تاریخ تحولات اجتماعی ایران: از سال 1500 میلادی مطابق با 879 شمسی تا انقلاب جان فوران 4.1 5 صفحۀ 207 زنان طبقهی بالای شهری در مجموع، محدودترین افراد جامعه بودند که حجاب را شدیداً مراعات میکردند و خانهنشین بودند. زنان _یا مستخدمههایشان_ بخش عمدهی روز را صرف تهیهی غذا و سایر کارهای خانه میکردند. زنان طبقهی کارگر محدودیت کمتری داشتند. فریزر مینویسد: «در خانوادههای کارگر و روستایی تقریباً نشانی از حجاب نیست.» 0 2 علی نورانی 1403/1/5 مشکل از کجا آغاز شد؟ (تاثیر غرب و واکنش خاورمیانه) برنارد لوئیس 3.5 0 صفحۀ 115 اکراه خاورمیانهی اسلامی از پذیرش علوم اروپایی، با توجه به کمک فراوان تمدن اسلامی به ظهور علم مدرن در سدههای میانه، قابل تأمل است. 0 2 علی نورانی 1403/1/2 مشکل از کجا آغاز شد؟ (تاثیر غرب و واکنش خاورمیانه) برنارد لوئیس 3.5 0 صفحۀ 32 در چشمههایت دیگر وضو نمیگیرند در مسجدهایت دیگر نماز نمیگزارند مکانهای پیشتر پررونقات، اکنون سوتوکور گشتهاند اتریشیها بودای زیبای ما را گرفتهاند. 0 3