بریدههای کتاب علیرضا شایق علیرضا شایق 1403/12/20 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 3 علیرضا شایق 1403/12/19 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 68 علیرضا شایق 1403/12/19 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/12/19 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/18 خانواده تیبو: جلد سوم روژه مارتن دوگار 4.1 15 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/9/15 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 2 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 13 علیرضا شایق 1403/9/12 روشنفکر مسلح (بنیانگذاران اسلام سیاسی؛ کتاب اول) محمد قوچانی 2.8 2 صفحۀ 21 در آن زمان که شریعتی از ابوذر اسطوره مبارزه مسلحانه میساخت و از قول او مینوشت:"در شگفتم از کسی که در خانهاش نانی نمییابد و با شمشیر آختهاش بر مردمنمیشورد" ... مطهری از اعتدال میگوید:"این روشنفکران میپندارند یگانه راه انقلابیبودن یک فرهنگ این است که تنها به طبقه محروم غارتشده تعلق داشته باشد... لهذا از ابوذر بزرگ، ابوذر حکیم امت، ابوذر خداپرست، ابوذر آمر به معروف و ناهی از منکر، ابوذر مجاهد فی سبیلالله یک ابوذرِ شکم و ابوذری عقدهای ساختهاند که گرسنگی را خوب احساس میکرده و به خاطر گرسنگی خودش، شمشیرکشیدن و افتادن به جان همه مردم را روا و بلکه لازم و واجب میشمرده است" 0 0 علیرضا شایق 1403/9/12 روشنفکر مسلح (بنیانگذاران اسلام سیاسی؛ کتاب اول) محمد قوچانی 2.8 2 صفحۀ 18 یکی از علل سقوط سلطنت پهلوب نفوذ توابین حزب توده و مارکسیست های توبه کرده در حکومت پهلوی و گرایشهای چپگرایانه در دربار بود... [که] میکوشیدند از محمدرضاپهلوی یک پادشاه سوسیالیست بسازند. ترکیب روشنفکران تودهای و بهایی در حاکمیت پهلوی ... سبب شد نهاد سلطنت که متحد تاریخی نهاد روحلنیت بود از دیانت فاصله بگیرد و نه تنها شرعیت که مشروعیت خود را از دست بدهد. 0 0 علیرضا شایق 1403/9/9 نگاهم کن! خیالم کن! یوریک کریم مسیحی 4.0 1 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/3 روان شناسی و دین مایکل آرگیل 2.5 0 صفحۀ 31 ... هم به روانشناسی ایمان دارم و هم به دین، و اعتقاد دارم که هماهنگ کردن این دو ممکن است. ولی نمیتوان از طریق روانشناسی، دین را تبیین و به این هماهنگی دست پیداکرد. من این مساله را هنوز حل نکردهام.... به نظرم روانشناسان فقط با اتکا بر دانش روانشناسی نمیتوانند به حقیقت دسترسی داشته باشند. بخش دیگری از حقیقت مربوط به طریق دیگری است. دین عنصر بسیار مهمی در حیات و تجربه انسانی است و روانشناسان باید چیزهای بسیاری درباره دین بیاموزند. 0 2 علیرضا شایق 1403/8/25 تسنیم: تفسیر قرآن کریم جلد 1 عبدالله جوادی آملی 0.0 صفحۀ 304 نباید پنداشت که اسم اعظم از سنخ لفظ یا مفهوم است تا با لفظ و مفهوم بتوان در تکوین اثر کرد و مثلا مردهای را زندهکرد یا از آتش شعلهور بوستانی سرسبز آفرید؛ زیرا آفرینش تکوینی با مقام انسانی تامین میشود نه با لفظ و مفهوم. بنابراین جستجوی اسم اعظم در میان الفاظ یا مفاهیم برای تاثیر بر جهان عینی کاری افسانهای است و قرین کامیابی نیست؛ چون جهان هستی با حقیقت اداره میشود، نه با افسانه. 0 0 علیرضا شایق 1403/8/23 به کتابفروشی هیونام دونگ خوش آمدید هوانگ بوروم 3.9 16 صفحۀ 1 0 2
بریدههای کتاب علیرضا شایق علیرضا شایق 1403/12/20 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 3 علیرضا شایق 1403/12/19 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 68 علیرضا شایق 1403/12/19 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/12/19 رنگ های رفته ی دنیا گروس عبدالملکیان 3.8 13 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/18 خانواده تیبو: جلد سوم روژه مارتن دوگار 4.1 15 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/12/15 شهرهای سفید یوزف روت 3.8 1 صفحۀ 1 0 0 علیرضا شایق 1403/9/15 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 2 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/14 گفت وگوی آزاد با ژان پیاژه ژان کلود برنگیه 0.0 صفحۀ 1 0 13 علیرضا شایق 1403/9/12 روشنفکر مسلح (بنیانگذاران اسلام سیاسی؛ کتاب اول) محمد قوچانی 2.8 2 صفحۀ 21 در آن زمان که شریعتی از ابوذر اسطوره مبارزه مسلحانه میساخت و از قول او مینوشت:"در شگفتم از کسی که در خانهاش نانی نمییابد و با شمشیر آختهاش بر مردمنمیشورد" ... مطهری از اعتدال میگوید:"این روشنفکران میپندارند یگانه راه انقلابیبودن یک فرهنگ این است که تنها به طبقه محروم غارتشده تعلق داشته باشد... لهذا از ابوذر بزرگ، ابوذر حکیم امت، ابوذر خداپرست، ابوذر آمر به معروف و ناهی از منکر، ابوذر مجاهد فی سبیلالله یک ابوذرِ شکم و ابوذری عقدهای ساختهاند که گرسنگی را خوب احساس میکرده و به خاطر گرسنگی خودش، شمشیرکشیدن و افتادن به جان همه مردم را روا و بلکه لازم و واجب میشمرده است" 0 0 علیرضا شایق 1403/9/12 روشنفکر مسلح (بنیانگذاران اسلام سیاسی؛ کتاب اول) محمد قوچانی 2.8 2 صفحۀ 18 یکی از علل سقوط سلطنت پهلوب نفوذ توابین حزب توده و مارکسیست های توبه کرده در حکومت پهلوی و گرایشهای چپگرایانه در دربار بود... [که] میکوشیدند از محمدرضاپهلوی یک پادشاه سوسیالیست بسازند. ترکیب روشنفکران تودهای و بهایی در حاکمیت پهلوی ... سبب شد نهاد سلطنت که متحد تاریخی نهاد روحلنیت بود از دیانت فاصله بگیرد و نه تنها شرعیت که مشروعیت خود را از دست بدهد. 0 0 علیرضا شایق 1403/9/9 نگاهم کن! خیالم کن! یوریک کریم مسیحی 4.0 1 صفحۀ 1 0 1 علیرضا شایق 1403/9/3 روان شناسی و دین مایکل آرگیل 2.5 0 صفحۀ 31 ... هم به روانشناسی ایمان دارم و هم به دین، و اعتقاد دارم که هماهنگ کردن این دو ممکن است. ولی نمیتوان از طریق روانشناسی، دین را تبیین و به این هماهنگی دست پیداکرد. من این مساله را هنوز حل نکردهام.... به نظرم روانشناسان فقط با اتکا بر دانش روانشناسی نمیتوانند به حقیقت دسترسی داشته باشند. بخش دیگری از حقیقت مربوط به طریق دیگری است. دین عنصر بسیار مهمی در حیات و تجربه انسانی است و روانشناسان باید چیزهای بسیاری درباره دین بیاموزند. 0 2 علیرضا شایق 1403/8/25 تسنیم: تفسیر قرآن کریم جلد 1 عبدالله جوادی آملی 0.0 صفحۀ 304 نباید پنداشت که اسم اعظم از سنخ لفظ یا مفهوم است تا با لفظ و مفهوم بتوان در تکوین اثر کرد و مثلا مردهای را زندهکرد یا از آتش شعلهور بوستانی سرسبز آفرید؛ زیرا آفرینش تکوینی با مقام انسانی تامین میشود نه با لفظ و مفهوم. بنابراین جستجوی اسم اعظم در میان الفاظ یا مفاهیم برای تاثیر بر جهان عینی کاری افسانهای است و قرین کامیابی نیست؛ چون جهان هستی با حقیقت اداره میشود، نه با افسانه. 0 0 علیرضا شایق 1403/8/23 به کتابفروشی هیونام دونگ خوش آمدید هوانگ بوروم 3.9 16 صفحۀ 1 0 2