بریده کتابهای تسلی بخشی های فلسفه ابراهیم خالیدی 1403/5/5 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 176 کتابفروشها ارزشمندترین مقصد افراد تنها هستند گواه این امر تعداد کتابهایی است که علت نگارش آنها این بوده که نویسندگانشان کسی را برای حرف زدن پیدا نکرده اند. 0 37 ابراهیم خالیدی 1403/5/22 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 277 در فلسفه انزجار نیچه از الکل در عین حال انزجار او از مکتب انگلیسی رایج اخلاق را تبیین میکند فایده گرایی و بزرگترین مدافع آن جان استوارت میل. به عقیده فایده گرایان در جهانی سرشار از ابهامات اخلاقی، راه قضاوت در باره درستی یا نادرستی ،عمل اندازه گیری مقدار لذت و درد حاصل از آن بود. میل میگفت: میزان درستی اعمال متناسب است با میزان افزایش شادکامی بر اثر آنها. اگر اعمال به امری مخالف شادکامی بینجامند نادرست هستند. منظور از شادکامی لذت و فقدان درد است؛ منظور از ناشادکامی، درد و محرومیت از لذت است. تفکر فایده گرایی و حتی ملت مبدع آن، نیچه را عصبانی میکرد : عوام زدگی اروپا و عوامانگی ایده های مدرن کار و ابداع انگلیس است. انگلیسی است که در پی شادکامی است، نه آدمیزاد. 0 6 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 77 خوشبختی بیشتر بستگی دارد به داشتن مصاحبی همدل تا ویلایی آراسته . 0 23 ابراهیم خالیدی 1403/4/9 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 31 روش سقراطی برای تفکر ۱. گزاره ای را بیابید که مطمئناً جزو عرفِ عام خوانده می شود. عمل شجاعانه عقب نشینی در جنگ را در بر نمیگیرد. با فضیلت بودن مستلزم پول داشتن است. ۲. یک لحظه فکر کنید که این گزاره به رغم اطمینان فرد مطرح کننده آن، نادرست است. به دنبال موقعیتها یا زمینههایی بگردید که این گزاره در آنها صادق نباشد. آیا می توان شجاع بود و با وجود این، در جنگ عقب نشینی کرد؟ آیا می توان در جنگ پایداری کرد و با وجود این، شجاع نبود؟ آیا می توان پول داشت و بافضیلت نبود؟ آیا می توان بی پول و بافضیلت بود؟ . اگر استثنایی پیدا شد تعریف باید نادرست یا حداقل غیر دقیق باشد. می توان شجاع بود و عقب نشینی کرد. میتوان در جنگ پایداری کرد و با وجود این شجاع نبود. میتوان پول داشت و کلاهبردار بود. می توان فقیر و بافضیلت بود. ۴. گزاره اولیه را باید مختصر تغییری داد تا استثنا را نیز شامل شود. شجاعانه عمل کردن ممکن است هم عقب نشینی و هم پیشروی در جنگ را شامل شود. افراد پولدار را فقط در صورتی میتوان با فضیلت شمرد که پول را از راهی فضیلت مندانه به دست آورده باشند؛ و بعضی افراد کاملاً بی پول را می توان با فضیلت دانست اگر در شرایطی زیسته باشند که با فضیلت بودن و پول درآوردن غیر ممکن بوده است. ۵. اگر بعداً کسی برای گزاره های اصلاح شده استثناهایی بیابد، باید این فرایند را تکرار کرد ،حقیقت تا جایی که برای انسان قابل دسترس است، در گزاره ای نهفته که ابطال آن ناممکن به نظر میرسد اگر بفهمیم چیزی چه نیست، می توانیم تا بیشترین حد ممکن به درک چیستی آن نزدیک شویم. ۶. ثمره تفکر آریستوفان هر چه میخواهد به کنایه بگوید برتر از ثمره شهود است. 0 9 فاطمه ملاح جوان 1403/7/25 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 68 بین تمام نیکی هایی که حکمت برای ما در بر دارد، دوستی پر بهاترین است 0 3 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 50 0 5 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/6 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 93 0 25 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 27 هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که فردی ثروتمند ، فکرکند دارایی هایش فضیلت او را تضمین می کنند و هیچ دلیل قاطعی وجود ندارد که فقیری بپندارد تنگدستی اش نشانه ی رذیلت است . 0 16 علی 1402/5/8 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 1 آن متن و کتابی که به آسانی خوانده میشود به ندرت به آسانی نوشته میشود. نثر دشوار نقابی است بر فقدان محتوا؛ درکناپذیر بودن بهترین گواه برای حرفی برای گفتن نداشتن است. 0 11 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 71 0 15 مهدی هدایت 1403/6/5 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 33 مخالفت و ناسازگاری دیگران به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نمی تواند نشان دهنده اشتباه در طرز تفکر و شیوه زندگی ما باشد 0 6 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/8 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 135 4 16 سورینام دینداری 5 روز پیش تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 176 کتابفروش ها ارزشمندترین مقصد افراد تنها هستند. 0 0 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/5 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 75 2 13 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/3 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 12 0 16 علیرضا حیدری 1403/6/10 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 34 شاید دلیل اینکه ما نمیتوانیم چنین آرامشی داشته باشیم و با شنیدن چند سخن تند درباره شخصیت یا دستاوردهایمان به گریه میافتیم، این باشد که برای باور به درستی عقاید خود، به تأیید دیگران نیازمندیم. 0 0 علی 1402/5/14 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 1 نه هر چیزی که سبب میشود احساس بهتری پیدا کنیم خوب است و نه هر چیزی که ما را میآزارد بد است. 0 16 علی 1402/4/28 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 1 اگر ما از شک کردن به درستی وضعیت موجود خودداری میکنیم، دلیل این امر در درجه اول این است که امر مورد پسند همگان را با امر درست یکسان میپنداریم. اعتبار یک عقیده یا عمل نه با شمار افراد موافق یا مخالف با آن بلکه با پیروی آن از قواعد منطق تعیین میشود. 0 22 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/4/1 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 131 چه لزومی دارد برای اجزای زندگی گریه کنیم؟ کل زندگی گریه دار است . 0 9 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/4 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 44 1 15
بریده کتابهای تسلی بخشی های فلسفه ابراهیم خالیدی 1403/5/5 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 176 کتابفروشها ارزشمندترین مقصد افراد تنها هستند گواه این امر تعداد کتابهایی است که علت نگارش آنها این بوده که نویسندگانشان کسی را برای حرف زدن پیدا نکرده اند. 0 37 ابراهیم خالیدی 1403/5/22 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 277 در فلسفه انزجار نیچه از الکل در عین حال انزجار او از مکتب انگلیسی رایج اخلاق را تبیین میکند فایده گرایی و بزرگترین مدافع آن جان استوارت میل. به عقیده فایده گرایان در جهانی سرشار از ابهامات اخلاقی، راه قضاوت در باره درستی یا نادرستی ،عمل اندازه گیری مقدار لذت و درد حاصل از آن بود. میل میگفت: میزان درستی اعمال متناسب است با میزان افزایش شادکامی بر اثر آنها. اگر اعمال به امری مخالف شادکامی بینجامند نادرست هستند. منظور از شادکامی لذت و فقدان درد است؛ منظور از ناشادکامی، درد و محرومیت از لذت است. تفکر فایده گرایی و حتی ملت مبدع آن، نیچه را عصبانی میکرد : عوام زدگی اروپا و عوامانگی ایده های مدرن کار و ابداع انگلیس است. انگلیسی است که در پی شادکامی است، نه آدمیزاد. 0 6 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 77 خوشبختی بیشتر بستگی دارد به داشتن مصاحبی همدل تا ویلایی آراسته . 0 23 ابراهیم خالیدی 1403/4/9 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 31 روش سقراطی برای تفکر ۱. گزاره ای را بیابید که مطمئناً جزو عرفِ عام خوانده می شود. عمل شجاعانه عقب نشینی در جنگ را در بر نمیگیرد. با فضیلت بودن مستلزم پول داشتن است. ۲. یک لحظه فکر کنید که این گزاره به رغم اطمینان فرد مطرح کننده آن، نادرست است. به دنبال موقعیتها یا زمینههایی بگردید که این گزاره در آنها صادق نباشد. آیا می توان شجاع بود و با وجود این، در جنگ عقب نشینی کرد؟ آیا می توان در جنگ پایداری کرد و با وجود این، شجاع نبود؟ آیا می توان پول داشت و بافضیلت نبود؟ آیا می توان بی پول و بافضیلت بود؟ . اگر استثنایی پیدا شد تعریف باید نادرست یا حداقل غیر دقیق باشد. می توان شجاع بود و عقب نشینی کرد. میتوان در جنگ پایداری کرد و با وجود این شجاع نبود. میتوان پول داشت و کلاهبردار بود. می توان فقیر و بافضیلت بود. ۴. گزاره اولیه را باید مختصر تغییری داد تا استثنا را نیز شامل شود. شجاعانه عمل کردن ممکن است هم عقب نشینی و هم پیشروی در جنگ را شامل شود. افراد پولدار را فقط در صورتی میتوان با فضیلت شمرد که پول را از راهی فضیلت مندانه به دست آورده باشند؛ و بعضی افراد کاملاً بی پول را می توان با فضیلت دانست اگر در شرایطی زیسته باشند که با فضیلت بودن و پول درآوردن غیر ممکن بوده است. ۵. اگر بعداً کسی برای گزاره های اصلاح شده استثناهایی بیابد، باید این فرایند را تکرار کرد ،حقیقت تا جایی که برای انسان قابل دسترس است، در گزاره ای نهفته که ابطال آن ناممکن به نظر میرسد اگر بفهمیم چیزی چه نیست، می توانیم تا بیشترین حد ممکن به درک چیستی آن نزدیک شویم. ۶. ثمره تفکر آریستوفان هر چه میخواهد به کنایه بگوید برتر از ثمره شهود است. 0 9 فاطمه ملاح جوان 1403/7/25 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 68 بین تمام نیکی هایی که حکمت برای ما در بر دارد، دوستی پر بهاترین است 0 3 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 50 0 5 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/6 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 93 0 25 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 27 هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که فردی ثروتمند ، فکرکند دارایی هایش فضیلت او را تضمین می کنند و هیچ دلیل قاطعی وجود ندارد که فقیری بپندارد تنگدستی اش نشانه ی رذیلت است . 0 16 علی 1402/5/8 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 1 آن متن و کتابی که به آسانی خوانده میشود به ندرت به آسانی نوشته میشود. نثر دشوار نقابی است بر فقدان محتوا؛ درکناپذیر بودن بهترین گواه برای حرفی برای گفتن نداشتن است. 0 11 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/3/15 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 71 0 15 مهدی هدایت 1403/6/5 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 33 مخالفت و ناسازگاری دیگران به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نمی تواند نشان دهنده اشتباه در طرز تفکر و شیوه زندگی ما باشد 0 6 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/8 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 135 4 16 سورینام دینداری 5 روز پیش تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 176 کتابفروش ها ارزشمندترین مقصد افراد تنها هستند. 0 0 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/5 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 75 2 13 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/3 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 12 0 16 علیرضا حیدری 1403/6/10 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 34 شاید دلیل اینکه ما نمیتوانیم چنین آرامشی داشته باشیم و با شنیدن چند سخن تند درباره شخصیت یا دستاوردهایمان به گریه میافتیم، این باشد که برای باور به درستی عقاید خود، به تأیید دیگران نیازمندیم. 0 0 علی 1402/5/14 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 1 نه هر چیزی که سبب میشود احساس بهتری پیدا کنیم خوب است و نه هر چیزی که ما را میآزارد بد است. 0 16 علی 1402/4/28 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 1 اگر ما از شک کردن به درستی وضعیت موجود خودداری میکنیم، دلیل این امر در درجه اول این است که امر مورد پسند همگان را با امر درست یکسان میپنداریم. اعتبار یک عقیده یا عمل نه با شمار افراد موافق یا مخالف با آن بلکه با پیروی آن از قواعد منطق تعیین میشود. 0 22 ابوالفضل فیروزآبادی 1403/4/1 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 131 چه لزومی دارد برای اجزای زندگی گریه کنیم؟ کل زندگی گریه دار است . 0 9 حنانه سادات یعقوبی 1402/6/4 تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن 3.8 38 صفحۀ 44 1 15