لیست‌های کتاب

رشدعوامل رشدصراط

سیرمطالعاتی تولدی دوباره 🌱 (استادعلی صفائی حائری)

56 کتاب

هر موجودی در این عالم هدف ی دارد که بر اساس ساختار آن موجود معلوم میشود. انسان هم از این قاعده مستثنی نیست، انسان نیز هدفی دارد که رسیدن به آن هدف سعادت واقع ی اوست و دین که تامین کننده سعادت واقعی انسان است، مسیر رسیدن به هدف او را ترسیم میکند. چنین نگاهی به دین موجب م ی شود نگاه به دین نظاممند شده و برخورد با دین به مثابه راهنم ایی کاربردی در پیچ و خم زندگ ی باشد . این نگاه آن هنگام رخ میدهد که انسان تولدی دوباره از عادات و غرا یز پیدا کرده و به خود نگاهی نو داشته و انسان را کلید فهم کتاب هستی و کتاب د ین بداند. اندیشه استاد علی صفایی بر اساس این نگاه بنا شده است و بس تر مناسبی برای سیر فکری جو یندگان حقیقت و سعادت می باشد. سیر مطالعاتی تولدی دوباره سیری فکری است که نه فقط با پای مطالعه، بلکه با پای تفکر و عمل پیموده می شود. پیمایشی که از جریان فکری آغاز شده و به جر یان وجودی انسان رسیده و نهایتا جریانی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. این دوره مطالعاتی در سه فصل و نه گام، بر اساس مبا نی اند یشه استاد تدوین شده و تقر یباً تمامی کتابهای استاد در این مس یر مرور میشود. برخی از گامها علاوه بر کتاب اصلی دارای کتابهای تکمیلی نیز هستند که مطالعه این کتب نیز سفارش میشود 🌱فصل اول : تولد انسان از خود (مبانی رشد انسان 🌱فصل دوم : بلوغ انسان در جامعه 🌱فصل سوم : فهم عمیق مبانی رشد 📍فصل اول:در فصل اول با مبانی رشد انسان آشنا می شویم. در این فصل انسان از غرایز و عادات خود متولد شده و با خود برخوردی دوباره دارد و متوجه می شود هدف و مس یر رس یدن به این هدف چیست و در این مس یر احتیاج به شناخت چه مبانی نظر ی و ن یازهای عملی دارد. و در این مرحله ضرورت وجود راهبر این مسیر و ویژگی های راهبری که خود مسیر رشد را طی کرده و ز یر و بم راه را کاملا میشناسند، معلوم میگردد. لذا فصل اول در پنج گامِ: 🎯هدف شناسی،🎯 مسیرشناسی ، 🎯مبانیشناسی،🎯 نیازشناسی و🎯 راهبر شناسی تدوین شده است. 📍فصل دوم :پس از آنکه در فصل قبل مقدمات رشد فراهم و انسان عازم حرکت در مسیر توحید شد به فصل دوم #حرکت وارد میشود. که همان مسئولیت انسان در برخورد با جامعه است. در این فصل است که تولد انسان از خود به بلوغ خویش میرسد و حرکت انسان در جامعه شکل خود را پیدا میکند. این فصل که با گام ششم یعنی🎯 مسئولیت شناسی طرح میشود خود مراحلی دارد که در نسبت با شرایط و اهداف توضیح پیدا می کند . 📍فصل سوم:فصول و گام های طی شده، همه بر اساس فهم عمیق از دین شکل میگیرد. اگر می خواهیم پس از زاده شدن به زادن و پس از تولد به تولید روی بیاوریم باید به آن فهم عمیق دست یافته و مبانی حرکت و رشد آدمی در دین را بر اساس منابع و روش های صحیح دینی و عقلی بشناسیم. لذا است که در فصل سوم با سه گام به این فهم عمیق روی میآوریم؛ در 🎯گام اول این فصل روش های شناخت و در🎯 گام دوم منابع دین و در🎯 گام سوم شبهاتی که در دیگر مکاتب نسبت به این حرکت مطرح است، بررسی می شود . کتاب ها را به ترتیب فصول قرار داده میشه ♡◇

42

زندگانی امام حسن مجتبی (ع)پس از چهل سال: نگاهی نو به زمینه های صلح امام حسن (ع) در چهل سالگی حکومت اسلامی پیامبر (ص)صلح امام حسن: پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ

از صلح تا قیام

17 کتاب

بستهٔ پیشنهادی با رنگ و بوی امام حسن و امام حسین سلام‌الله علیهما وضعیت، وضعیتی نبود که امکان داشته باشد امام حسن مجتبی (ع) غلبه پیدا کند. همه عوامل، در جهت عکس غلبۀ امام مجتبی (ع) بود. معاویه غلبه پیدا میکرد؛ چون دستگاه تبلیغات در اختیار او بود. اگر بنا بود امام مجتبی (ع)، جنگ با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود، امام حسین(ع) هم باید در همین ماجرا کشته می شد اصحاب برجسته هم باید کشته میشدند «حجر بن عدی ها هم باید کشته می شدند، همه باید از بین میرفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصتها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشی خودش، باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمیماند ،این حق عظیمی است که امام مجتبی (ع) بر بقای اسلام دارد. صلح امام مجتبی(ع)، همان قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش امام حسین (ع) ارزش داشت و همان قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد آن صلح هم همان قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد. بعضی میگویند امام حسین (ع) حرکت کرد که قدرت را بگیرد از مردمان مؤمن هم این حرف را میزنند اشتباه میکنند؛ بعضی [هم] میگویند حرکت کرد تا شهید بشود من میگویم حرکت کرد تا وظیفه را انجام بدهد؛ منتها در راه انجام وظیفه یک احتمال این است که آدم به قدرت برسد چه عیب دارد؟ یک احتمال این است که انسان شهید بشود، چه عیب دارد؟! مقصود این است که ما بتوانیم این عمل را انجام بدهیم این وظیفه را انجام بدهیم؛ مسئله این است. رهبر معظم انقلاب

2