نگار

@Narenji

3 دنبال کننده

                      
                    

یادداشت‌ها

                (حاوی اسپویلر) قطعا کتابی بود که ارزش حداقل یک بار خوندن رو داشته باشه. نفس گیر بود و تا آخرش نمیشد زمین گذاشتش. اما یک‌سری ایراداتی داشت که خیلی روی اعصاب و روان شخص من میرفت. =))) اولیش این بود که پلات داستان خیلی خیلی راحت قابل حدس بود؛ یعنی توی همون حدس های اولیه میشد حدس زد که قاتل کیه. ولی بنظر من یکی از بزرگترین ایرادات کتاب این بود که دید پلیس رو به عنوان شخصی در نظر گرفته بود که "حقیقت" ماجرا رو میدونه. پلیسی که اونجا حضور نداشته و آخرین شخصی که در صحنه کنار جسد لیز پیدا کرده ارینه، قاعدتا ارین رو توی صدر لیست مظنونینش میزاره. بنظر من حتی اگر نمیخواست به این مسئله بپردازه که ارین مظنون شده  و صحنه دادگاه و بازجویی پلیس براش بنویسه حداقل باید یه اشاره کوچیکی میزد به این که  پلیس ارین رو یکی از مظنونین قرار داده ولو اینکه رفع اتهام شده. حتی با توجه به شواهد خیلی خیلی منطقیه که ارین قاتل باشه؛ ارین staff key داشته و میتونسته به همه اتاقا وارد بشه، ارین به آشپزخونه و غذایی که همه مهمونا میخوردن دسترسی داشته، ارین حتی میتونسته کلید دنی رو بدزده برای این که وانمود کنه قاتل یکی از همون مهموناست و مهم تر از همه این که ارین رسما کسی بود که برای الیوت اون قهوه رو درست کرد. و به قول تافر چقدر ممکنه یکی توی دوتا حادثه بهمن گیر کنه و جون سالم به در ببره؟ جدای از همه اینا ارین آخرین کسی بوده که با لیز بوده و کنار جسد اون پیدا شده-لیزی که کل گروه معتقدن خیلی آرومه و آزارش به هیچکس نمیرسه و انقدر از قاتل نبودش مطمئنن که امکان نداره بتونه یه قاتل بالقوه باشه و انقد بهش توجه نمیشه که مدام در پس زمینه محو میشه-حداقل یکی از افراد اون گروه باید به ارین مشکوک میشدن. من نوعی به عنوان خواننده کتاب قطعا متوجهم که ارین قاتل نیست ولی نویسنده ضعیف عمل کرده و به دید پلیس نسبت به کل قضیه نگاه نکرده. یکی دیگه از ایراد های خیلی بولد و واضحش این بود که بک استوری ای برای یکی از شخصیت های اصلی یا همون ارین تولید کرد که به هیچ دردی نمیخورد و کاملا قابل چشم پوشی بود. سرجمع میشه گفت کتاب خوبی برای یک بار خوندن و لذت بردن بود، هرچند که نویسنده پایانش رو کاملا با آب بندی جمع کرده بود. =)))
        

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.

باشگاه‌ها

باشگاه کتابخوانی هوگو

277 عضو

کارگران دریا

دورۀ فعال

چالش‌ها

این کاربر هنوز در چالشی شرکت نکرده است.

فعالیت‌ها

نگار پسندید.
ماهی جنگجوتمام آنچه که هرگز به تو نگفتممن قاتل زنجیره ای نیستم

کتاب‌هایی با شخصیت محوری نوجوان

6 کتاب

خوندن در مورد مسائل نوجوون‌ها همیشه برام جالب و جذاب بوده؛ به‌خصوص نوجوون‌هایی که صرفاً توی داستان‌های فانتزی حضور ندارن و با مشکلات زندگی واقعی دست‌وپنجه نرم می‌کنن. ‌‌ نوجوون‌‌هایی که با افسردگی، اضطراب، مشکلات شخصیتی، خانواده‌های نابه‌سامان و مشکلات اجتماعی روبه‌رو هستن و درعین‌حال سعی می‌کنن راه خودشون رو توی زندگی پیدا کنن‌. :) ‌‌ شخصیت محوری هر کدوم از کتاب‌ها: ‌۱. ماهی جنگجو: یک پسر ۱۴ ساله به اسم راستی-جیمز که یک پدر دائم‌الخمر داره و مدام درگیر دعواهای خیابونی آسیب‌زاست و سعی می‌کنه بزرگ‌تر از سنش رفتار کنه. ‌‌ ۲. تمام آن‌چه که هرگز به تو نگفتم: یک دختر ۱۶ ساله به اسم لیدیا که درس‌خون و آرومه و والدینش چیز زیادی در موردش نمی‌دونن و کم‌کم «تمام اون چیزهای ناراحت‌کننده‌ای که هرگز بهشون نگفته بود» رو کشف می‌کنن. ‌‌ ۳. من قاتل زنجیره‌ای نیستم: یک پسر ۱۴ ساله (اگه درست یادم باشه!)، به اسم جان که اختلال شخصیت ضداجتماعی داره (هرچند که طبق تقسیم‌بندی جدید اختلالات، افراد زیر ۱۸ سال نباید تشخیص این اختلال رو بگیرن) و مادر و خاله‌ش یک مرده‌شورخونه رو اداره می‌کنن. جان علاقه‌ی شدیدی به دونستن در مورد قاتل‌های زنحیره‌ای داره. کم‌کم اتفاقات اسرارآمیزی توی شهر می‌افته و... ‌‌ ۴. پروژه‌ی خونین او: یک پسر ۱۷ ساله به اسم رودریک که توی یک روستا زندگی می‌کنه، مادرش به تازگی فوت شده و با خواهر و پدرش زندگی مشقت‌باری رو می‌گذرونه. رودریک شخصیت عجیبی داره و همه یک‌جورهایی ازش می‌ترسن... داستان کتاب، ماجرای اینه که چطور رودریک در نهایت مرتکب سه قتل وحشتناک می‌شه. ‌‌ ۵. ناطور دشت: یک پسر ۱۷ ساله به اسم هولدن کالفیلد که از مدرسه اخراج می‌شه، سیگاریه، بددهنه و حس می‌کنه هیچ هدفی توی زندگی نداره. اون فقط چند روز فرصت داره تا به خونه برگرده و طی این چند روز، ما بیشتر و بیشتر با دنیای هولدن آشنا می‌شیم... ‌‌ ۶. داستان‌های اوهایو: داستان‌های اوهایو رمان نیست، مجموعه داستانه. اما شخصیت محوری خیلی از داستان‌هاش نوجوون هستن. همه‌ی داستان‌ها توی محله‌های پایین یک ناحیه‌ی خاص از آمریکا اتفاق می‌افتن و همه‌شون فضای به‌شدت تیره و تاریکی دارن.

نگار پسندید.
شناخت اساطیر ایرانپژوهشی در اساطیر ایراناز اسطوره تا تاریخ "با تجدیدنظر و افزوده های تازه"

اساطیر ایران را بشناسیم

10 کتاب

اسطوره‌های هر سرزمینی بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ اون هستند. با شناخت این اسطوره‌هاست که می‌تونیم بفهمیم مردم یک جامعه در اعماق وجودشون به چه چیزی فکر می‌کنند و با همین اسطوره‌هاست که می‌تونیم گذشته و حال افراد یک کشور فرهنگی (کسانی که فرهنگ مشترک دارند و نه لزوما مرز مشترک) رو درک کنیم. در این بین، ایران یکی از منحصر به فردترین جهان‌های اسطوره‌ای رو داره؛ اساطیری که نه مثل یونان با انسان انگاری خدایان، که با خدا انگاری انسان پیوند خوردند. اسطوره‌های ایران بیش از این که داستان‌هایی مربوط به گذشته‌ی پیشاتاریخی باشند، فلسفه‌ای هستند که میشه امروز هم از مفاهیمش در زندگی استفاده کرد. (همونطور که در خیلی از جاها، خودآگاه یا ناخودآگاه این کار رو می‌کنیم.) . . . این فهرست بهترین کتاب‌ها برای شناخت مقدماتی از اساطیر ایرانه و بی‌تردید وقتی دانش خودم بیشتر بشه این فهرست هم به‌روزرسانی میشه. . . . پی‌نوشت: اسطوره یعنی جهانبینی یا به عبارت ساده‌تر: دین . اسطوره با تاریخ اساطیری فرق داره.