بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

دروغ های کوچک بزرگ

دروغ های کوچک بزرگ

دروغ های کوچک بزرگ

لیان موریارتی و 2 نفر دیگر
4.3
16 نفر |
7 یادداشت

با انتخاب ستاره‌ها به این کتاب امتیاز دهید.

در حال خواندن

0

خوانده‌ام

31

خواهم خواند

10

دروغ‌های کوچک بزرگ» قصه کسانی را روایت می‌کند که به دلیل ترس از آبرو، اسرار زندگی‌شان را به هیچ‌کس حتی دوستان و نزدیکان خود بیان نمی‌کنند. قتلی رخ می‌دهد که والدین همه دانش‌آموزان یک مدرسه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. «جین» یکی از مادرهای مدرسه است. او قربانی اشتباه و رفتار مردی شده است که سال‌ها بر زندگی او سایه انداخته است و از نظر مخاطب اولین متهم قاتل به حساب می‌آید اما این همه ماجرا نیست. مخاطب بیش‌تر از این‌که به فکر قاتل باشد دوست دارد بداند چه کسی به قتل رسیده است. داستان «لیان موریاتی» شما را تا آخرین صفحه می‌کشاند تا پاسخ سوال خود را بیابد.لیان موریاتی در این کتاب دکتر جکیل و آقای هاید دیگری خلق می‌کند. او نشان می‌دهد گاهی انجام کار غلط بهتر است.نیویورک تایمزاین کتاب چنان جذاب است که نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. چه نویسنده خوبی، باهوش، دانا، و پر از شگفتی.آن لاموت لیان موریارتی در سال 1966 در سیدنی استرالیا به دنیا آمد. از کودکی علاقه زیادی به نوشتن داشت وتوانست در بزرگ¬سالی به آرزویش نحقق بخشد. «دروغ¬های کوچک بزرگ» در سال 2014 پر فروش¬ترین کتاب نیویورک تایمز شد و شهرت زیادی برای نویسنده کسب کرد. او داستان‌های دیگری نیز در کارنامه خود دارد از جمله «سه آرزو»، «آنچه آلیس از یاد برد» ، و «راز شوهر» که در زمره پر فروش‌ترین نیویورک تایمز و سایت «آمازون» قرار گرفت.سحر حسابی متولد 1366 شمسی در رشت دارای کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران، مدرس ادبیات انگلیسی در دانشگاه، و دارای سابقه کار مطبوعاتی از سال 89مترجم رمان راز شوهر/لیان موریارتی/ نشرآموت

لیست‌های مرتبط به دروغ های کوچک بزرگ

یادداشت‌های مرتبط به دروغ های کوچک بزرگ

            دروغ های کوچک بزرگ
نویسنده: لیان موریارتی
مترجم: سحر حسابی
چاپ چهارم: بهار ۱۳۹۷
نشر: آموت
تعداد صفحات: ۴۴۸

📚📚📚📚📚📚📚📚📚

« دلش می خواست به او بفهماند که حداقل یک نفر در این جمع اشتباهات او را درک می کند. زمانی که او هم طرف مقابل را کتک می زد، زمانی که باید او را ترک می کرد و نکرد، زمانی که به او فرصتی دوباره داده بود، زمانی که از قصد با او مخالفت می کرد، زمانی که به فرزندانش اجازه می داد اتفاقاتی را شاهد باشند که نباید از آن چیزی بدانند، دلش می خواست به آن مرد بگوید از همه دروغ های کوچکِ بزرگی که طی سال ها به خود گفته بود باخبر است،چون او هم همین دروغ ها را به خود گفته بود.»

«مادلین»، «سلست» و «جین» سه دوستی هستند که به واسطهٔ همسن بودن بچه هایشان با هم ارتباط نزدیکی دارند. سه زن در سه دنیای متفاوت. آنها در « پیریوی» استرالیا زندگی می کنند. 
هر کدام رازی در دل دارند و برای نگهداشتن آن راز و البته جلوگیری از بی آبرویی با دروغ سعی در پنهان کردن اسرار خود دارند. 
در شب « جشن تیریویا» در مدرسه قتلی رخ می دهد. فلش بک هایی به چند ماه پیش از آن شب زده می شود و رازهای مگویی از زندگی این سه زن و البته برخی دیگر از شخصیت ها افشا می شود. اما تا صفحات پایانی نمی توان نام مقتول را حدس زد و همین بر جذابیت کتاب می افزاید.
آنچه این کتاب را خواندنی می کند سخن از خشونت خانگی علیه همسران و به ویژه زنان و عواقب آن در شکل گیری شخصیت فرزندان است. 
فاجعه ای که شاید اگر در قالب رمان بیان شود ملموس تر و قابل فهم تر خواهد بود.
« این اتفاق ممکنه برای هر کسی بیفته.»

نکته آخر اینکه ترجمهٔ کتاب بسیار روان بود.

@aamout
@yousefalikhani

📹🎬دروغ‌های کوچک بزرگ یک سریال درام آمریکایی محصول اچ‌بی‌او به کارگردانی ژان-مارک ولی و نویسندگی دیوید ای کلی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. فصل نخست مجموعه براساس این رمان ساخته شده‌است. فصل دوم در سال ۲۰۱۹ با اضافه شدن مریل استریپ به گروه بازیگران منتشر شد.