بریدههای کتاب مزدوَر آ.پ مزدوَر آ.پ 1404/4/18 قدرت بیقدرتان واتسلاف هاول 3.8 33 صفحۀ 34 نظام پسا توتالیتر همیشه و در هر قدم مردم را لمس میکند، اما همیشه با دستانی پوشیده در دستکشهای ایدئولوژیک. 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/4/17 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 745 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/4/17 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 746 نه راحیل ... تاریخ تکرار نمیشود؛ بلکه این مردان تکراریاند که بدون عبرت، رفتار گذشتگان را در برابر آزمونهای روزگار تکرار میکنند. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/4/16 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 631 جنگی که در صلح ادامه یابد، مصیبت بارتر است برادر. جنگی که بر فراز منبرها و درون قلبها و مغزها رواج یابد، از جنگ شمشیرها و نیزهها سختتر است. تنها نبردی که ابوسفیان در آن اسلام را مغلوب ساخت. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/4/13 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 433 _ مگر حقیقت همان واقعیت نیست؟ واقعیت آنیست که حاکم و رایج است اما حقیقت آنیست که باید باشد و نیست. ارزش انسانها به تلاشیست که برای هویدا ساختن حقیقتها میکنند، نه پذیرفتن واقعیتها. برای همین است که پیامبران باارزشترین انسانها بودهاند. 0 5 مزدوَر آ.پ 1404/4/13 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 471 هیهات! علی حاضر به داشتن حکومتی و امنیتی نیست که بر ویرانههای ایمان و اجساد اعتقاداتش بنا شده باشد. 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/4/8 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 34 ابوذر گفت: به خدا قسم که مردم هیچ سرزمینی نظر کردهی خداوند نیستند، مگر آنکه به عدالت رفتار کنند. 0 3 مزدوَر آ.پ 1404/4/8 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 24 شما که فراموش نکردهاید؟ _ چه را؟ این که من شما را فراموش نکردهام. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/4/2 وقت جنگ، دوتارت را کوک کن! یوسف قوجق 3.5 7 صفحۀ 268 رد دندانها رويش بود و همانها مىگفتند به ياشبخشى كه از چوب، غیر از دوتار و تابوت، مىشود چيزى ساخت كه هر چه فشار و خشم و درد است، به خودش بگيرد و دم برنياورد. فهميد گاهی در زندگى، لازم است آدم مثل همان چوب باشد. هـر چه درد است، به خـودش بگيرد و دم برنياورد. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/3/31 وقت جنگ، دوتارت را کوک کن! یوسف قوجق 3.5 7 صفحۀ 155 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/3/31 وقت جنگ، دوتارت را کوک کن! یوسف قوجق 3.5 7 صفحۀ 187 دنیا، بینام مادر معنایی ندارد. مادرانی که هم نگاهشان نرم است، هم دستهاشان و هم گامهایشان. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/3/13 معلمی و فلسفه برای کودکان یحیی قائدی 3.5 1 صفحۀ 27 اغلب میپنداریم که وظیفه داریم به پرسشهای کودکان پاسخ دهیم. حتی این پندار وجود دارد که اگر کاری کنیم که کودکان دیگر نپرسند، موفق شدهایم زیرا به همهی پرسشهای آنها پاسخ دادهایم. این دقیقاً همان زمانی است که دیگر دروس مدرسهای و سایر کتابها و معلومات برای کودکان جالب نیستند، زیرا آنها به این نتیجه میرسند که همه آنچه لازم داشتهاند به وسیله والدین و معلمان با استفاده از کتابهای درسی به آنها داده شده است. چنین کودکانی به بزرگسالانی تبدیل میشوند که نه تنها پرسشی ندارند، بلکه تحمل هیچ پاسخ تازه و متفاوتی هم ندارند. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/12 ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد ... فروغ فرخزاد 4.2 9 صفحۀ 94 در سرزمین قد کوتاهان معیارهای سنجش همیشه بر مدار صفر سفر کردهاند چرا توقف کنم؟ 0 7 مزدوَر آ.پ 1404/3/12 ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد ... فروغ فرخزاد 4.2 9 صفحۀ 28 0 3 مزدوَر آ.پ 1404/3/11 جاذبه و دافعه علی (ع) مرتضی مطهری 4.6 87 صفحۀ 125 مذهب خوارج تحت عنوان وظیفهی امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمد! 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/11 جاذبه و دافعه علی (ع) مرتضی مطهری 4.6 87 صفحۀ 181 هر اندازه احمق زیاد باشد، بازار نفاق داغتر است. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/11 جاذبه و دافعه علی (ع) مرتضی مطهری 4.6 87 صفحۀ 137 شیعیان اولیه مردمی منتقد و بتشکن بار آمدند. 0 3 مزدوَر آ.پ 1404/3/8 میرزاحسن رشدیه بنیان گذار مدارس نوین در ایران داریوش سازمند 3.0 3 صفحۀ 110 روزى در موقع تدريس رشديه بيهوش شده و از صندلى بر زمين میافتد. پزشک را بر بالينش میآورند، پس معاينه پزشك از وى مىخواهد به دليل كهولت سن و ضعف جسمانى از تدريس خوددارى نمايد و بيشتر به اسـتراحت بپردازد. ايشـان در كمال ناراحتى گفت: چرا غافليد؟ اگر در همان ساعت كه ضعف كرده بودم چشم از اين عالم میبستم قطعا جايم در بهشت بود، چه سعادتى از اين بالاتر كه معلم در حيـن اجـراى مقدس تعليم بميرد، حيف كه سعادتم يارى نكرد. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/4 بچه های قالیبافخانه هوشنگ مرادی کرمانی 3.9 24 صفحۀ 35 0 5 مزدوَر آ.پ 1404/3/2 روزگار ستمگر 4.1 2 صفحۀ 70 مشکل ما رفاه نیست؛ مشکل، امن است، یعنی ما به هر چیزی از دنیا با هر جلوهای که میخواهیم، خواهیم رسید؛ ولی مسئله این است که وقوف به مرگ و وقوف به تحول، مانع و مزاحم امن باطنی ما هستند. وقتی من میدانم رفتنیام، میدانم بهار رفتنی است، دیگر چه جای امن در کنار منزل جانان؟! 0 4
بریدههای کتاب مزدوَر آ.پ مزدوَر آ.پ 1404/4/18 قدرت بیقدرتان واتسلاف هاول 3.8 33 صفحۀ 34 نظام پسا توتالیتر همیشه و در هر قدم مردم را لمس میکند، اما همیشه با دستانی پوشیده در دستکشهای ایدئولوژیک. 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/4/17 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 745 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/4/17 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 746 نه راحیل ... تاریخ تکرار نمیشود؛ بلکه این مردان تکراریاند که بدون عبرت، رفتار گذشتگان را در برابر آزمونهای روزگار تکرار میکنند. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/4/16 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 631 جنگی که در صلح ادامه یابد، مصیبت بارتر است برادر. جنگی که بر فراز منبرها و درون قلبها و مغزها رواج یابد، از جنگ شمشیرها و نیزهها سختتر است. تنها نبردی که ابوسفیان در آن اسلام را مغلوب ساخت. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/4/13 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 433 _ مگر حقیقت همان واقعیت نیست؟ واقعیت آنیست که حاکم و رایج است اما حقیقت آنیست که باید باشد و نیست. ارزش انسانها به تلاشیست که برای هویدا ساختن حقیقتها میکنند، نه پذیرفتن واقعیتها. برای همین است که پیامبران باارزشترین انسانها بودهاند. 0 5 مزدوَر آ.پ 1404/4/13 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 471 هیهات! علی حاضر به داشتن حکومتی و امنیتی نیست که بر ویرانههای ایمان و اجساد اعتقاداتش بنا شده باشد. 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/4/8 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 34 ابوذر گفت: به خدا قسم که مردم هیچ سرزمینی نظر کردهی خداوند نیستند، مگر آنکه به عدالت رفتار کنند. 0 3 مزدوَر آ.پ 1404/4/8 پس از بیست سال سلمان کدیور 4.6 185 صفحۀ 24 شما که فراموش نکردهاید؟ _ چه را؟ این که من شما را فراموش نکردهام. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/4/2 وقت جنگ، دوتارت را کوک کن! یوسف قوجق 3.5 7 صفحۀ 268 رد دندانها رويش بود و همانها مىگفتند به ياشبخشى كه از چوب، غیر از دوتار و تابوت، مىشود چيزى ساخت كه هر چه فشار و خشم و درد است، به خودش بگيرد و دم برنياورد. فهميد گاهی در زندگى، لازم است آدم مثل همان چوب باشد. هـر چه درد است، به خـودش بگيرد و دم برنياورد. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/3/31 وقت جنگ، دوتارت را کوک کن! یوسف قوجق 3.5 7 صفحۀ 155 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/3/31 وقت جنگ، دوتارت را کوک کن! یوسف قوجق 3.5 7 صفحۀ 187 دنیا، بینام مادر معنایی ندارد. مادرانی که هم نگاهشان نرم است، هم دستهاشان و هم گامهایشان. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/3/13 معلمی و فلسفه برای کودکان یحیی قائدی 3.5 1 صفحۀ 27 اغلب میپنداریم که وظیفه داریم به پرسشهای کودکان پاسخ دهیم. حتی این پندار وجود دارد که اگر کاری کنیم که کودکان دیگر نپرسند، موفق شدهایم زیرا به همهی پرسشهای آنها پاسخ دادهایم. این دقیقاً همان زمانی است که دیگر دروس مدرسهای و سایر کتابها و معلومات برای کودکان جالب نیستند، زیرا آنها به این نتیجه میرسند که همه آنچه لازم داشتهاند به وسیله والدین و معلمان با استفاده از کتابهای درسی به آنها داده شده است. چنین کودکانی به بزرگسالانی تبدیل میشوند که نه تنها پرسشی ندارند، بلکه تحمل هیچ پاسخ تازه و متفاوتی هم ندارند. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/12 ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد ... فروغ فرخزاد 4.2 9 صفحۀ 94 در سرزمین قد کوتاهان معیارهای سنجش همیشه بر مدار صفر سفر کردهاند چرا توقف کنم؟ 0 7 مزدوَر آ.پ 1404/3/12 ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد ... فروغ فرخزاد 4.2 9 صفحۀ 28 0 3 مزدوَر آ.پ 1404/3/11 جاذبه و دافعه علی (ع) مرتضی مطهری 4.6 87 صفحۀ 125 مذهب خوارج تحت عنوان وظیفهی امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمد! 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/11 جاذبه و دافعه علی (ع) مرتضی مطهری 4.6 87 صفحۀ 181 هر اندازه احمق زیاد باشد، بازار نفاق داغتر است. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/11 جاذبه و دافعه علی (ع) مرتضی مطهری 4.6 87 صفحۀ 137 شیعیان اولیه مردمی منتقد و بتشکن بار آمدند. 0 3 مزدوَر آ.پ 1404/3/8 میرزاحسن رشدیه بنیان گذار مدارس نوین در ایران داریوش سازمند 3.0 3 صفحۀ 110 روزى در موقع تدريس رشديه بيهوش شده و از صندلى بر زمين میافتد. پزشک را بر بالينش میآورند، پس معاينه پزشك از وى مىخواهد به دليل كهولت سن و ضعف جسمانى از تدريس خوددارى نمايد و بيشتر به اسـتراحت بپردازد. ايشـان در كمال ناراحتى گفت: چرا غافليد؟ اگر در همان ساعت كه ضعف كرده بودم چشم از اين عالم میبستم قطعا جايم در بهشت بود، چه سعادتى از اين بالاتر كه معلم در حيـن اجـراى مقدس تعليم بميرد، حيف كه سعادتم يارى نكرد. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/3/4 بچه های قالیبافخانه هوشنگ مرادی کرمانی 3.9 24 صفحۀ 35 0 5 مزدوَر آ.پ 1404/3/2 روزگار ستمگر 4.1 2 صفحۀ 70 مشکل ما رفاه نیست؛ مشکل، امن است، یعنی ما به هر چیزی از دنیا با هر جلوهای که میخواهیم، خواهیم رسید؛ ولی مسئله این است که وقوف به مرگ و وقوف به تحول، مانع و مزاحم امن باطنی ما هستند. وقتی من میدانم رفتنیام، میدانم بهار رفتنی است، دیگر چه جای امن در کنار منزل جانان؟! 0 4