بریدههای کتاب مزدوَر آ.پ مزدوَر آ.پ 5 روز پیش خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 27 صفحۀ 60 تاریخ جبرا به خونخواهیِ کامل و تمام، و خاموش شدن، آرام شدن، پیروز شدن و خشنودیِ همهی ثارهای خدا در طول تاریخ بشر خواهد انجامید و این قطعی و جبریست. 0 1 مزدوَر آ.پ 5 روز پیش خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 27 صفحۀ 58 از آغاز تاریخ بشر تا انتهای تاریخ، تماما فرصت و مجال خونخواهی انسان است. 0 1 مزدوَر آ.پ 5 روز پیش خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 27 صفحۀ 32 هدف در اینجا نه حکومت بود، نه شهادت بود ... هدف این بود که یک فریضه و یک واجب اصولی [ادا شود] به وسیلهی امام. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 زنان و مردانی که ایران را ساخته اند: محمد بهمن بیگی :مشق الفبا فاطمه سرمشقی 4.5 4 صفحۀ 18 درد ایل درد فشنگ و تفنگ نیست، دردشان بیسوادیست. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 زنان و مردانی که ایران را ساخته اند: محمد بهمن بیگی :مشق الفبا فاطمه سرمشقی 4.5 4 صفحۀ 14 محمد فکر میکرد مخفی نگهداشتن فقر از خود آن سختتر است. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 جنگ یا صلح: در پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری 4.0 2 صفحۀ 23 آنچه ما مىخواهيم شكستن اين طلسم و تجربۀ اين تحرك و درك اين حقيقت است كه تا ستمكش نباشد ستمگر نيست. و اينكه ستمگر را مىتوان در خود درگير ساخت و ستمكش مىتواند همراه انتظار و نفوذ و بدل از دسترفتهها را بسازد و بر هيچكس جز ايمانِ ايمانآوردهها تكيه نكند. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 جنگ یا صلح: در پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری 4.0 2 صفحۀ 23 آنچه قدرتها مىخواهند استمرار بىفايده جنگ و ذلت انقلاب اسلامى و عبرت شدن آن براى انقلابىهاى برخاسته از درد و سرگرفته از جهل و راه افتاده از ضعف و فقر است. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 جنگ یا صلح: در پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری 4.0 2 صفحۀ 22 خيال مىكنيم كه اگر جنگ نبود، مىگذاشتند تمامى اين منابع از گلوى ما پايين برود و مىگذاشتند كه ما با سلم و صلح و صفا به گشت و گذار همراه باد و باران باشيم و شادى و رنج خود را شاهد باشيم. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/6/6 غدیر علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 19 مالك خودش را براى خودش مىخواهد و على مالك را براى خدا مىخواهد. و تفاوت علاقهها به همان اندازه است كه انگيزهى علاقهها با هم تفاوت دارند. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/6/6 غدیر علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 15 جرج جرداق گر چه از على مىنويسد، اما براى على نمىنويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفهاى فقط او را به چرخ انداخته است. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/6 غدیر علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 7 غديرى، مهاجر تنهايى است كه بالاتر از رفاه مىخواهد و بيشتر از آزادى و عدالت. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/5 نخل و نارنج یامین پور 4.4 214 صفحۀ 97 هر کس به اندازهی ادراکش از حقیقت، غم دارد. آنها که غم را به افسردگی و غصه فرو میکاهند، غم نمیفهمند. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/4 نخل و نارنج یامین پور 4.4 214 صفحۀ 32 او برای هجرت بار میبست ولی در حقیقت بار میانداخت که هجرت، بارانداز زندگی و رها شدن از مرگوارههای تکرار است. 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/5/29 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 98 رسول خدا(ص) فرمود: به خدا قسم همچنان که شما در ابتدا با ایرانیان به خاطر اسلام خواهید جنگید، در آخر کار ایرانیان به خاطر اصول اسلام با شما خواهند جنگید. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/5/29 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 89 تاریخ نشان مىدهد که زبان فارسى را [ابتدا] افرادى زنده کردند که خودشان ایرانى نبودهاند. زبان فارسى را در درجه اول بنىعباس زنده کرد، چرا؟ بنىالعباس چه علاقهاى به زبان فارسى داشت؟ بنىالعباس حکومتشان ضد عربى بود چون بنىامیه عرب بودند و بناى حکومتشان بر قومیت عربى بود 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/29 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 75 ولى شما مىبینید اگر مردمى از حکومتشان یا از کیش وآیین و معنویاتشان ناراضى باشند طبعآ انتظار این را مىکشند که یک قوّه و قدرتى غیر از خودشان باشد که به دامن آن پناه ببرند. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/27 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 37 مىفرماید: وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا اَمْثالَکمْ اى مردم اگر شما به اسلام پشت کنید اسلام شُل نخواهد شد، خدا به جاى شما قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها از شما بهتر باشند. (نه فقط قوم دیگرى مثل شما جاى شما را مىگیرند بلکه قوم دیگرى خواهند آمد، اسلام خواهند آورد، خدا قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها اسلام را بپذیرند و مثل شما هم نباشند، عیبهاى شما را هم نداشته باشند.) در ذیل این آیه است که امام صادق(ع) و امام باقر(ع)، هر دوى این بزرگواران، این افتخار را براى مردم ایران معین و معرفى کردند. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/27 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 36 اسلام در مقابل قوم عرب تعزّز مىورزد و به آنها مىگوید شما ایمان بیاورید به نفع خودتان است، اگر ایمان نیاورید هستند مردم دیگرى که در دنیا ایمان بیاورند یا در آینده خواهند بود مردم دیگرى که براى اسلام بهتر از شما باشند و به اسلام ایمان بیاورند، در این زمینه هم آیات زیادى داریم. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/23 نیست فاضل نظری 4.4 34 صفحۀ 71 گرفت جان و به دیدار خویش ما را برد خودش امانت خود را ز ما خرید خدا 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/5/23 نیست فاضل نظری 4.4 34 صفحۀ 37 نشاطِ عشق به رنجِ وجود میارزید؟! 0 5
بریدههای کتاب مزدوَر آ.پ مزدوَر آ.پ 5 روز پیش خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 27 صفحۀ 60 تاریخ جبرا به خونخواهیِ کامل و تمام، و خاموش شدن، آرام شدن، پیروز شدن و خشنودیِ همهی ثارهای خدا در طول تاریخ بشر خواهد انجامید و این قطعی و جبریست. 0 1 مزدوَر آ.پ 5 روز پیش خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 27 صفحۀ 58 از آغاز تاریخ بشر تا انتهای تاریخ، تماما فرصت و مجال خونخواهی انسان است. 0 1 مزدوَر آ.پ 5 روز پیش خونآورد؛ گفتگوی سید علی خامنهای، مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام 4.5 27 صفحۀ 32 هدف در اینجا نه حکومت بود، نه شهادت بود ... هدف این بود که یک فریضه و یک واجب اصولی [ادا شود] به وسیلهی امام. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 زنان و مردانی که ایران را ساخته اند: محمد بهمن بیگی :مشق الفبا فاطمه سرمشقی 4.5 4 صفحۀ 18 درد ایل درد فشنگ و تفنگ نیست، دردشان بیسوادیست. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 زنان و مردانی که ایران را ساخته اند: محمد بهمن بیگی :مشق الفبا فاطمه سرمشقی 4.5 4 صفحۀ 14 محمد فکر میکرد مخفی نگهداشتن فقر از خود آن سختتر است. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 جنگ یا صلح: در پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری 4.0 2 صفحۀ 23 آنچه ما مىخواهيم شكستن اين طلسم و تجربۀ اين تحرك و درك اين حقيقت است كه تا ستمكش نباشد ستمگر نيست. و اينكه ستمگر را مىتوان در خود درگير ساخت و ستمكش مىتواند همراه انتظار و نفوذ و بدل از دسترفتهها را بسازد و بر هيچكس جز ايمانِ ايمانآوردهها تكيه نكند. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 جنگ یا صلح: در پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری 4.0 2 صفحۀ 23 آنچه قدرتها مىخواهند استمرار بىفايده جنگ و ذلت انقلاب اسلامى و عبرت شدن آن براى انقلابىهاى برخاسته از درد و سرگرفته از جهل و راه افتاده از ضعف و فقر است. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/6/11 جنگ یا صلح: در پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری 4.0 2 صفحۀ 22 خيال مىكنيم كه اگر جنگ نبود، مىگذاشتند تمامى اين منابع از گلوى ما پايين برود و مىگذاشتند كه ما با سلم و صلح و صفا به گشت و گذار همراه باد و باران باشيم و شادى و رنج خود را شاهد باشيم. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/6/6 غدیر علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 19 مالك خودش را براى خودش مىخواهد و على مالك را براى خدا مىخواهد. و تفاوت علاقهها به همان اندازه است كه انگيزهى علاقهها با هم تفاوت دارند. 0 2 مزدوَر آ.پ 1404/6/6 غدیر علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 15 جرج جرداق گر چه از على مىنويسد، اما براى على نمىنويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفهاى فقط او را به چرخ انداخته است. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/6 غدیر علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 7 غديرى، مهاجر تنهايى است كه بالاتر از رفاه مىخواهد و بيشتر از آزادى و عدالت. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/5 نخل و نارنج یامین پور 4.4 214 صفحۀ 97 هر کس به اندازهی ادراکش از حقیقت، غم دارد. آنها که غم را به افسردگی و غصه فرو میکاهند، غم نمیفهمند. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/6/4 نخل و نارنج یامین پور 4.4 214 صفحۀ 32 او برای هجرت بار میبست ولی در حقیقت بار میانداخت که هجرت، بارانداز زندگی و رها شدن از مرگوارههای تکرار است. 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/5/29 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 98 رسول خدا(ص) فرمود: به خدا قسم همچنان که شما در ابتدا با ایرانیان به خاطر اسلام خواهید جنگید، در آخر کار ایرانیان به خاطر اصول اسلام با شما خواهند جنگید. 0 1 مزدوَر آ.پ 1404/5/29 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 89 تاریخ نشان مىدهد که زبان فارسى را [ابتدا] افرادى زنده کردند که خودشان ایرانى نبودهاند. زبان فارسى را در درجه اول بنىعباس زنده کرد، چرا؟ بنىالعباس چه علاقهاى به زبان فارسى داشت؟ بنىالعباس حکومتشان ضد عربى بود چون بنىامیه عرب بودند و بناى حکومتشان بر قومیت عربى بود 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/29 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 75 ولى شما مىبینید اگر مردمى از حکومتشان یا از کیش وآیین و معنویاتشان ناراضى باشند طبعآ انتظار این را مىکشند که یک قوّه و قدرتى غیر از خودشان باشد که به دامن آن پناه ببرند. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/27 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 37 مىفرماید: وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا اَمْثالَکمْ اى مردم اگر شما به اسلام پشت کنید اسلام شُل نخواهد شد، خدا به جاى شما قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها از شما بهتر باشند. (نه فقط قوم دیگرى مثل شما جاى شما را مىگیرند بلکه قوم دیگرى خواهند آمد، اسلام خواهند آورد، خدا قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها اسلام را بپذیرند و مثل شما هم نباشند، عیبهاى شما را هم نداشته باشند.) در ذیل این آیه است که امام صادق(ع) و امام باقر(ع)، هر دوى این بزرگواران، این افتخار را براى مردم ایران معین و معرفى کردند. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/27 اسلام و مسئله ملیت مرتضی مطهری 4.7 2 صفحۀ 36 اسلام در مقابل قوم عرب تعزّز مىورزد و به آنها مىگوید شما ایمان بیاورید به نفع خودتان است، اگر ایمان نیاورید هستند مردم دیگرى که در دنیا ایمان بیاورند یا در آینده خواهند بود مردم دیگرى که براى اسلام بهتر از شما باشند و به اسلام ایمان بیاورند، در این زمینه هم آیات زیادى داریم. 0 0 مزدوَر آ.پ 1404/5/23 نیست فاضل نظری 4.4 34 صفحۀ 71 گرفت جان و به دیدار خویش ما را برد خودش امانت خود را ز ما خرید خدا 0 4 مزدوَر آ.پ 1404/5/23 نیست فاضل نظری 4.4 34 صفحۀ 37 نشاطِ عشق به رنجِ وجود میارزید؟! 0 5