بریده کتابهای فاطمه نریمانی فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 51 هیچ پاسخ کامل و بینقصی در زندگی وجود ندارد و مادامی که مسئولیت عواقب تصمیمهای خود را بر عهده میگیرید، تمام این تصمیمها صحیح و به جا خواهند بود. 0 8 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 51 تصمیم گیری، مسئولیت پذیری و خودباوری مثل چرخ دنده هستند. اگر همه آنها به خوبی کار کنند، زندگی مستقل و بینقصی را تجربه خواهیم کرد؛ و فقط با این سبک زندگی میتوانیم خودباوریمان را پرورش دهیم. 0 4 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 50 یک سبک زندگی یکپارچه و از پیش تعیین شده ما را به سمت درک اشتباهی از خودمان سوق میدهد در حالی که تجربه سبکهای متفاوت درک صحیحی از خودمان را به ارمغان میآورد. 0 7 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 52 سلیقهٔ شخصی چیزی نیست که بتوانیم آن را خلق کنیم بلکه چیزی است که باید آن را احساس کنیم. 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 52 تفاوت در سلیقهٔ شخصی به معنای برتری یکی بر دیگری یا دلیل برای تحمیل آن به دیگران نیست. 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 42 بحث، بحثِ فضایل هر دورانی است. کودکی که با وجود تب شدید در کلاس درسش حاضر میشود هم به عنوان دانشآموزی نمونه شناخته میشود. شایعهای بیاساس این جمله را به سقراط نسبت داده است که «قانون هرچقدر هم که نامطلوب باشد، قانون است» و از همین رو گاهی قتل ناموسی زنان در کشورهای اسلامی را محترم میشمارند. گاهی با آموختن یک هنجار خاص به نام فضیلت در جامعه میتوان داستانی هولناک را به داستانی افتخارآمیز و زیبا و رفتاری توهینآمیز یا خشونتبار را به رفتاری افتخارآمیز بدل کرد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/2 ملت عشق الیف شفق 3.4 199 صفحۀ 97 قاعده چهارم: صفات خدا را میتوانی در هر ذره کائنات بیایی. چون او نه در مسجد و کلیسا و دیر و صومعه، بلکه هر آن همه جا هست. همانطور که کسی نیست که او را دیده و زنده مانده باشد، کسی هم نیست که او را دیده و مرده باشد. هر که او را بیابد، تا ابد نزدش میماند. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/2 ملت عشق الیف شفق 3.4 199 صفحۀ 83 قاعده سوم: قرآن را میتوان در چهار سطح خواند. سطح اول معنای ظاهری است. بعدی معنای باطنی است. سومی بطنِ بطن است. سطح چهارم چنان عمیق است که در وصف نمیگنجد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/2 ملت عشق الیف شفق 3.4 199 صفحۀ 73 قاعده اول: خودت باش و دنبال عشق نگرد. در زندگی چیزهای مهمتر از عشق هست. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/1 دروغ و سکوت: دو نمایشنامه ناتالی ساروت 4.0 1 صفحۀ 54 شما «در سکوتتان حبس» شدهاید؟ فکر میکنم این چیزیست که میگویند؟... میخواهیم ازش خارج شویمو نمیتوانیم، هان؟ چیزی مانعتان میشود... مثل عالم خواب... من درکتان میکنم، میدانم که این... 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/1 دروغ و سکوت: دو نمایشنامه ناتالی ساروت 4.0 1 صفحۀ 66 من اگر قدرت نگه داشتن خودم را داشتم، سکوت میکردم. همیشه. 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/1 دروغ و سکوت: دو نمایشنامه ناتالی ساروت 4.0 1 صفحۀ 70 افرادی هستند که صرفا حضورشان فلجکنندهی صداها و قلبها است... 0 1 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 57 جامعهای که آسمانش تهی است، تنها به ظاهر آزاد و قوی است. در واقع مانند میز چوبی قطوری است که آن را بید زده است. بیدی که به آن میزند ترس است. البته نه ترس ذاتی که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد تا انسان بتواند از چنگ ببر بگریزد، بلکه ترسی نهانی و نادیدنی، ترسی که مانند استنشاق بیش از حد سرب و پنبه نسوز انسان را مسموم میکند. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 54 برای جنگیدن باید بینهایت حاضر و در عین حال غایب بود. حاضر برای ژرفترین خواهشهای روحانی خویش و غایب برای افکار ابلهانهای که سطح آب را متلاطم میکنند. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 32 سخن توان سازندگی و ویرانگری دارد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 28 نارسیس (سمبل خودشیفتگی) رب النوع کوچکی است که بر زمانهی ما سلطه دارد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 27 زندگیِ بدون رمز و راز زندگیای است عاری از شعر و ناتوان از درک ژرف زیبایی. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/21 تراژدی در سه پرده آگاتا کریستی 4.1 3 صفحۀ 6 "ما اغلب نمیتوانیم درباره اشخاصی که روی صحنه میروند و کارهای هنری میکنند، خوب قضاوت کنیم و کارهای خارج از صحنه و زندگی روزمره آنها را نیز نوعی بازی تلقی میکنیم." 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/21 تراژدی در سه پرده آگاتا کریستی 4.1 3 صفحۀ 16 "او همیشه احساس کسی را داشت که در جایگاه تماشاچیان نشسته و نظارهگر بازی دیگران است، ولی خودش هرگز وارد صحنه نمیشود و در ماجرایی شرکت نمیکند. اما در واقع همان تماشاچی بودن بیشتر با خلق و خویش تناسب داشت." 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/21 تراژدی در سه پرده آگاتا کریستی 4.1 3 صفحۀ 28 "تو متوجه نیستی، چارلز. نمیدانی این سوءظن های بیمورد تا چه حد ممکن است به دیگران صدمه بزند. یعنی این حرفها که هیچ پایه و اساسی هم ندارد، همه جا میپیچد و بالاخره به گوش خانم بابینگتون میرسد. آن وقت میدانی او چقدر ناراحت میشود؟ چه رنج و عذابی میکشد؟" 0 2
بریده کتابهای فاطمه نریمانی فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 51 هیچ پاسخ کامل و بینقصی در زندگی وجود ندارد و مادامی که مسئولیت عواقب تصمیمهای خود را بر عهده میگیرید، تمام این تصمیمها صحیح و به جا خواهند بود. 0 8 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 51 تصمیم گیری، مسئولیت پذیری و خودباوری مثل چرخ دنده هستند. اگر همه آنها به خوبی کار کنند، زندگی مستقل و بینقصی را تجربه خواهیم کرد؛ و فقط با این سبک زندگی میتوانیم خودباوریمان را پرورش دهیم. 0 4 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 50 یک سبک زندگی یکپارچه و از پیش تعیین شده ما را به سمت درک اشتباهی از خودمان سوق میدهد در حالی که تجربه سبکهای متفاوت درک صحیحی از خودمان را به ارمغان میآورد. 0 7 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 52 سلیقهٔ شخصی چیزی نیست که بتوانیم آن را خلق کنیم بلکه چیزی است که باید آن را احساس کنیم. 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 52 تفاوت در سلیقهٔ شخصی به معنای برتری یکی بر دیگری یا دلیل برای تحمیل آن به دیگران نیست. 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/5 تصمیم گرفتم خودم باشم سو-هیون کیم 4.2 29 صفحۀ 42 بحث، بحثِ فضایل هر دورانی است. کودکی که با وجود تب شدید در کلاس درسش حاضر میشود هم به عنوان دانشآموزی نمونه شناخته میشود. شایعهای بیاساس این جمله را به سقراط نسبت داده است که «قانون هرچقدر هم که نامطلوب باشد، قانون است» و از همین رو گاهی قتل ناموسی زنان در کشورهای اسلامی را محترم میشمارند. گاهی با آموختن یک هنجار خاص به نام فضیلت در جامعه میتوان داستانی هولناک را به داستانی افتخارآمیز و زیبا و رفتاری توهینآمیز یا خشونتبار را به رفتاری افتخارآمیز بدل کرد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/2 ملت عشق الیف شفق 3.4 199 صفحۀ 97 قاعده چهارم: صفات خدا را میتوانی در هر ذره کائنات بیایی. چون او نه در مسجد و کلیسا و دیر و صومعه، بلکه هر آن همه جا هست. همانطور که کسی نیست که او را دیده و زنده مانده باشد، کسی هم نیست که او را دیده و مرده باشد. هر که او را بیابد، تا ابد نزدش میماند. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/2 ملت عشق الیف شفق 3.4 199 صفحۀ 83 قاعده سوم: قرآن را میتوان در چهار سطح خواند. سطح اول معنای ظاهری است. بعدی معنای باطنی است. سومی بطنِ بطن است. سطح چهارم چنان عمیق است که در وصف نمیگنجد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/2 ملت عشق الیف شفق 3.4 199 صفحۀ 73 قاعده اول: خودت باش و دنبال عشق نگرد. در زندگی چیزهای مهمتر از عشق هست. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/11/1 دروغ و سکوت: دو نمایشنامه ناتالی ساروت 4.0 1 صفحۀ 54 شما «در سکوتتان حبس» شدهاید؟ فکر میکنم این چیزیست که میگویند؟... میخواهیم ازش خارج شویمو نمیتوانیم، هان؟ چیزی مانعتان میشود... مثل عالم خواب... من درکتان میکنم، میدانم که این... 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/1 دروغ و سکوت: دو نمایشنامه ناتالی ساروت 4.0 1 صفحۀ 66 من اگر قدرت نگه داشتن خودم را داشتم، سکوت میکردم. همیشه. 0 1 فاطمه نریمانی 1403/11/1 دروغ و سکوت: دو نمایشنامه ناتالی ساروت 4.0 1 صفحۀ 70 افرادی هستند که صرفا حضورشان فلجکنندهی صداها و قلبها است... 0 1 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 57 جامعهای که آسمانش تهی است، تنها به ظاهر آزاد و قوی است. در واقع مانند میز چوبی قطوری است که آن را بید زده است. بیدی که به آن میزند ترس است. البته نه ترس ذاتی که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد تا انسان بتواند از چنگ ببر بگریزد، بلکه ترسی نهانی و نادیدنی، ترسی که مانند استنشاق بیش از حد سرب و پنبه نسوز انسان را مسموم میکند. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 54 برای جنگیدن باید بینهایت حاضر و در عین حال غایب بود. حاضر برای ژرفترین خواهشهای روحانی خویش و غایب برای افکار ابلهانهای که سطح آب را متلاطم میکنند. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 32 سخن توان سازندگی و ویرانگری دارد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 28 نارسیس (سمبل خودشیفتگی) رب النوع کوچکی است که بر زمانهی ما سلطه دارد. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/28 هر واژه یک بذر است سوزانا تامارو 3.0 2 صفحۀ 27 زندگیِ بدون رمز و راز زندگیای است عاری از شعر و ناتوان از درک ژرف زیبایی. 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/21 تراژدی در سه پرده آگاتا کریستی 4.1 3 صفحۀ 6 "ما اغلب نمیتوانیم درباره اشخاصی که روی صحنه میروند و کارهای هنری میکنند، خوب قضاوت کنیم و کارهای خارج از صحنه و زندگی روزمره آنها را نیز نوعی بازی تلقی میکنیم." 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/21 تراژدی در سه پرده آگاتا کریستی 4.1 3 صفحۀ 16 "او همیشه احساس کسی را داشت که در جایگاه تماشاچیان نشسته و نظارهگر بازی دیگران است، ولی خودش هرگز وارد صحنه نمیشود و در ماجرایی شرکت نمیکند. اما در واقع همان تماشاچی بودن بیشتر با خلق و خویش تناسب داشت." 0 2 فاطمه نریمانی 1403/10/21 تراژدی در سه پرده آگاتا کریستی 4.1 3 صفحۀ 28 "تو متوجه نیستی، چارلز. نمیدانی این سوءظن های بیمورد تا چه حد ممکن است به دیگران صدمه بزند. یعنی این حرفها که هیچ پایه و اساسی هم ندارد، همه جا میپیچد و بالاخره به گوش خانم بابینگتون میرسد. آن وقت میدانی او چقدر ناراحت میشود؟ چه رنج و عذابی میکشد؟" 0 2