بریده کتابهای سید امید حسینی سید امید حسینی 1403/3/22 روح ناآرام آدام هاکس چایلد 4.7 2 صفحۀ 12 اغلب از من میپرسیدند آیا آنهمه مدت زندگی در آنجا و مطالعهی سالهای خونبار حکومت استالین افسردهات نکرده؟ نه، این گونه نبود. برعکس، وسعت دهشت آن دوره، الهامبخش من برای سپری کردن وقت با کسانی بود که شجاعانه با آن زمانهی تیره دستوپنجه نرم میکردند تا آن را عمیقا درک کنند و همهی آنچه را که دولتمردان خواسته بودند به فراموشی سپرده شود، به یاد آورند_ و با استفاده از از آن خاطرات، مطمئن شوند که آن تاریخ خود را تکرار نکند. 0 16 سید امید حسینی 1403/3/5 مارینا کارلوس روئیس ثافون 4.0 7 صفحۀ 63 اگر یاد نگیری که خودت فکر کنی، تمام جغرافیا، مثلثات و حساب دنیا به هیچ دردی نمیخورد و این اندیشیدن را هیچ مدرسهای یاد نمیدهد. این جزو برنامهشان نیست. 0 17 سید امید حسینی 1403/3/4 ۱۹۸۴ جورج اورول 4.1 135 صفحۀ 37 0 18 سید امید حسینی 1403/3/3 ۱۹۸۴ جورج اورول 4.1 135 صفحۀ 7 1 29 سید امید حسینی 1403/3/3 ۱۹۸۴ جورج اورول 4.1 135 صفحۀ 24 0 0 سید امید حسینی 1403/3/2 سایه های کطولحو پائولا گوران 4.0 1 صفحۀ 7 کطولحو به درستی نماد توصیف نادانی انسانها در پهنهی جهان هستی با وجود سالهای سال تاریخ تمدن و آرزوهای بشریت است. 0 7 سید امید حسینی 1403/2/11 احضار کطولحو هواردفیلیپس لاوکرفت 3.7 2 صفحۀ 130 کورانز فردی امروزی نبود و طرز فکرش شباهتی به سایر نویسندگان نداشت. وقتی آنان میکوشیدند نقابهای ضخیم و زنگارخوردهی اسرار را از رخ زندگی برگیرند و چهرهی عریان و کریه زشتیهای واقعیاش را به همگان بنمایانند، کورانز تنها در جستجوی زیباییها بود. 0 8 سید امید حسینی 1403/1/25 هفت تیر کش: برج تاریک 1 استیون کینگ 4.0 1 صفحۀ 9 کسانی که نوشتن داستانها و رمانهای مشهور در تقدیرشان است، سوالی متفاوت از خود میپرسند: نوشتن این داستان چه سرنوشتی برای دیگران رقم خواهد زد؟ 0 31 سید امید حسینی 1403/1/24 افسانه های پهلوانی ایران: معرفی و تحلیل شصت افسانه منظوم و منثور پهلوانی ادب فارسی جلد 1 بهادر باقری 0.0 صفحۀ 76 نویسنده متناسب با طرح و ساختار داستانش اسمی برای شخصیتهای اثر انتخاب میکند. این اسم به طور معمول خنثی و اتفاقی نیست و دارای بار عاطفی و اجتماعی است و نشاندهندهی خاستگاه فکری نویسنده است. 0 9 سید امید حسینی 1403/1/21 قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل 3.5 0 صفحۀ 53 کرنش هماهنگ پیروان محمد که در سراسر جهان، سه بار در روز، همچون پرههای یک چرخ، رو سوی کعبه، سر تعظیم فرود میآورند، نمادی زنده و بیانتها از واژهی تسلیم (اسلام) است. و نشانگر تسلیم تکتک افراد و در عین حال همهی جامعه، در مقابل ارادهی اللّه. 5 13 سید امید حسینی 1403/1/20 قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل 3.5 0 صفحۀ 40 یک قهرمان از زندگی روزمره دست میکشد و سفری مخاطرهآمیز به حیطهی شگفتیهای ماوراءالطبیعه را آغاز میکند: با نیروهای شگفت در آن جا روبهرو میشود و به پیروزی قطعی دست مییابد. هنگام بازگشت از این سفر پر رمز و راز، قهرمان نیروی آن را دارد که به یارانش برکت و فضل نازل کند. 0 7 سید امید حسینی 1403/1/17 قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل 3.5 0 صفحۀ 12 حقیقت یکی است، حکیمان آن را به نامهای متفاوت خواندهاند. 0 17 سید امید حسینی 1403/1/15 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1704 از آنانی که قادر به محافظت از خویشتن نیستند، محافظت کن. 2 14 سید امید حسینی 1403/1/13 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1527 همیشه راههای زیادی برای رسیدن به مقصود وجود داره. نرسیدن به مقصود ارزشش خیلی بیشتر از اونه که شخص بخواد با روشهای نادرست به مقصود برسه. 0 15 سید امید حسینی 1403/1/13 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1496 در نهایت باید بگویم که هیچ خیری از طریق شر قابل دستیابی نیست؛ چون هدف غایی از خلقت ما رسیدن نیست، بلکه طریق طی شده برای رسیدن است. 0 19 سید امید حسینی 1403/1/13 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1413 «اونها جِزْرین رو میپرستن، اگرچه اونو به عنوان شخصیت وابسته به مکتب وُرین قبول ندارن و اونو خدای یکتا نامگذاری کردن.» تِفت رو ترش کرد. «هرالدها که خدا نیستن.» سیگزیل جواب داد: «از نظر شما نیستن. سایر مردم، اونها رو طور دیگری میبینن. ایمولیها به قول محققین و دانشمندان شما یه مذهب تحریف شده دارن. اما به عقیده ایمولیها، این مذهب شماست که تحریف شده.» 4 7 سید امید حسینی 1403/1/11 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1257 احمقها همیشه احمقان، حالا به هر مکتبی که معتقد باشند. 0 16 سید امید حسینی 1403/1/5 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1195 سوءاستفاده همیشه ادامه دارد، فقط قربانیهاش جا عوض میکنن. 0 8 سید امید حسینی 1403/1/1 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 152 بگذار اعمالت در مقام دفاع از تو برآیند و نه گفتههایت. 0 14 سید امید حسینی 1402/12/22 مه زاد؛ آلیاژ قانون جلد 4 برندون سندرسون 4.5 2 صفحۀ 281 مسئله این نیست که یه نفر چند سالشه یا چه زود با شنیدن هر صدایی از جا میپره یا اینکه چه زود احساساتش رو بروز میده. مسئله اینه که آدم از فرصتهایی که توی زندگیش پیش میاد، چه طور استفاده میکنه و درس میگیره. 0 8
بریده کتابهای سید امید حسینی سید امید حسینی 1403/3/22 روح ناآرام آدام هاکس چایلد 4.7 2 صفحۀ 12 اغلب از من میپرسیدند آیا آنهمه مدت زندگی در آنجا و مطالعهی سالهای خونبار حکومت استالین افسردهات نکرده؟ نه، این گونه نبود. برعکس، وسعت دهشت آن دوره، الهامبخش من برای سپری کردن وقت با کسانی بود که شجاعانه با آن زمانهی تیره دستوپنجه نرم میکردند تا آن را عمیقا درک کنند و همهی آنچه را که دولتمردان خواسته بودند به فراموشی سپرده شود، به یاد آورند_ و با استفاده از از آن خاطرات، مطمئن شوند که آن تاریخ خود را تکرار نکند. 0 16 سید امید حسینی 1403/3/5 مارینا کارلوس روئیس ثافون 4.0 7 صفحۀ 63 اگر یاد نگیری که خودت فکر کنی، تمام جغرافیا، مثلثات و حساب دنیا به هیچ دردی نمیخورد و این اندیشیدن را هیچ مدرسهای یاد نمیدهد. این جزو برنامهشان نیست. 0 17 سید امید حسینی 1403/3/4 ۱۹۸۴ جورج اورول 4.1 135 صفحۀ 37 0 18 سید امید حسینی 1403/3/3 ۱۹۸۴ جورج اورول 4.1 135 صفحۀ 7 1 29 سید امید حسینی 1403/3/3 ۱۹۸۴ جورج اورول 4.1 135 صفحۀ 24 0 0 سید امید حسینی 1403/3/2 سایه های کطولحو پائولا گوران 4.0 1 صفحۀ 7 کطولحو به درستی نماد توصیف نادانی انسانها در پهنهی جهان هستی با وجود سالهای سال تاریخ تمدن و آرزوهای بشریت است. 0 7 سید امید حسینی 1403/2/11 احضار کطولحو هواردفیلیپس لاوکرفت 3.7 2 صفحۀ 130 کورانز فردی امروزی نبود و طرز فکرش شباهتی به سایر نویسندگان نداشت. وقتی آنان میکوشیدند نقابهای ضخیم و زنگارخوردهی اسرار را از رخ زندگی برگیرند و چهرهی عریان و کریه زشتیهای واقعیاش را به همگان بنمایانند، کورانز تنها در جستجوی زیباییها بود. 0 8 سید امید حسینی 1403/1/25 هفت تیر کش: برج تاریک 1 استیون کینگ 4.0 1 صفحۀ 9 کسانی که نوشتن داستانها و رمانهای مشهور در تقدیرشان است، سوالی متفاوت از خود میپرسند: نوشتن این داستان چه سرنوشتی برای دیگران رقم خواهد زد؟ 0 31 سید امید حسینی 1403/1/24 افسانه های پهلوانی ایران: معرفی و تحلیل شصت افسانه منظوم و منثور پهلوانی ادب فارسی جلد 1 بهادر باقری 0.0 صفحۀ 76 نویسنده متناسب با طرح و ساختار داستانش اسمی برای شخصیتهای اثر انتخاب میکند. این اسم به طور معمول خنثی و اتفاقی نیست و دارای بار عاطفی و اجتماعی است و نشاندهندهی خاستگاه فکری نویسنده است. 0 9 سید امید حسینی 1403/1/21 قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل 3.5 0 صفحۀ 53 کرنش هماهنگ پیروان محمد که در سراسر جهان، سه بار در روز، همچون پرههای یک چرخ، رو سوی کعبه، سر تعظیم فرود میآورند، نمادی زنده و بیانتها از واژهی تسلیم (اسلام) است. و نشانگر تسلیم تکتک افراد و در عین حال همهی جامعه، در مقابل ارادهی اللّه. 5 13 سید امید حسینی 1403/1/20 قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل 3.5 0 صفحۀ 40 یک قهرمان از زندگی روزمره دست میکشد و سفری مخاطرهآمیز به حیطهی شگفتیهای ماوراءالطبیعه را آغاز میکند: با نیروهای شگفت در آن جا روبهرو میشود و به پیروزی قطعی دست مییابد. هنگام بازگشت از این سفر پر رمز و راز، قهرمان نیروی آن را دارد که به یارانش برکت و فضل نازل کند. 0 7 سید امید حسینی 1403/1/17 قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل 3.5 0 صفحۀ 12 حقیقت یکی است، حکیمان آن را به نامهای متفاوت خواندهاند. 0 17 سید امید حسینی 1403/1/15 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1704 از آنانی که قادر به محافظت از خویشتن نیستند، محافظت کن. 2 14 سید امید حسینی 1403/1/13 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1527 همیشه راههای زیادی برای رسیدن به مقصود وجود داره. نرسیدن به مقصود ارزشش خیلی بیشتر از اونه که شخص بخواد با روشهای نادرست به مقصود برسه. 0 15 سید امید حسینی 1403/1/13 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1496 در نهایت باید بگویم که هیچ خیری از طریق شر قابل دستیابی نیست؛ چون هدف غایی از خلقت ما رسیدن نیست، بلکه طریق طی شده برای رسیدن است. 0 19 سید امید حسینی 1403/1/13 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1413 «اونها جِزْرین رو میپرستن، اگرچه اونو به عنوان شخصیت وابسته به مکتب وُرین قبول ندارن و اونو خدای یکتا نامگذاری کردن.» تِفت رو ترش کرد. «هرالدها که خدا نیستن.» سیگزیل جواب داد: «از نظر شما نیستن. سایر مردم، اونها رو طور دیگری میبینن. ایمولیها به قول محققین و دانشمندان شما یه مذهب تحریف شده دارن. اما به عقیده ایمولیها، این مذهب شماست که تحریف شده.» 4 7 سید امید حسینی 1403/1/11 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1257 احمقها همیشه احمقان، حالا به هر مکتبی که معتقد باشند. 0 16 سید امید حسینی 1403/1/5 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 1195 سوءاستفاده همیشه ادامه دارد، فقط قربانیهاش جا عوض میکنن. 0 8 سید امید حسینی 1403/1/1 استورم لایت؛ طریق شاهان (سه قسمتی) جلد 1 برندون سندرسون 4.6 5 صفحۀ 152 بگذار اعمالت در مقام دفاع از تو برآیند و نه گفتههایت. 0 14 سید امید حسینی 1402/12/22 مه زاد؛ آلیاژ قانون جلد 4 برندون سندرسون 4.5 2 صفحۀ 281 مسئله این نیست که یه نفر چند سالشه یا چه زود با شنیدن هر صدایی از جا میپره یا اینکه چه زود احساساتش رو بروز میده. مسئله اینه که آدم از فرصتهایی که توی زندگیش پیش میاد، چه طور استفاده میکنه و درس میگیره. 0 8