بریدههای کتاب محمدماهان بوذری محمدماهان بوذری 1403/12/18 وسوسه آنتونیوس قدیس گوستاو فلوبر 3.7 1 صفحۀ 238 اگر او گیتی را آفریده است، پس مشیتش زاید است. اگر او والاترین شکل مشیت است، پس آفرینش نقصان دارد. 0 1 محمدماهان بوذری 1403/8/22 سخن های دیرینه: سی گفتار درباره فردوسی و شاهنامه جلال خالقی مطلق 4.6 3 صفحۀ 118 … شاهنامه در جهان ادب فارسی به کوهی عظیم میماند که سرش در آسمان ناپدید است. و درست همین عظمت است که در کشوری که نقد ادبی از سطح انشاهای ادبی فراتر نرفته، برای شاهنامه شهرتی ناشناس ایجاد کرده است. به سخن دیگر، شاهنامه مشهورترین اثر ادبی فارسی و در عین حال ناشناختهترین آنهاست. 0 4 محمدماهان بوذری 1403/7/4 انتقام دیونوسوس ، دفتر اول : یک مقدمه انتقادی محمد رضایی راد 5.0 1 صفحۀ 15 بله، آتنِ قرن پنجم پم بهواقع یک المپ زمینی بود که در آن، ایزدانِ انسانی کنار هم نشسته بودند و داشتند طرح تمام تاریخ آینده را میریختند. 0 8 محمدماهان بوذری 1403/6/18 آرزوهای بر باد رفته اونوره دو بالزاک 3.7 2 صفحۀ 320 خیال نکنید که دنیای سیاست خیلی زیباتر از این دنیای ادبیات است: در این دو دنیا همهچیز در تباهی است، هر انسانی در آنجا یا تباهکننده است یا تباهشده. 0 5 محمدماهان بوذری 1403/4/13 اکلسیازوس و پلوتوس (مجموعه کمدی های آریستوفان) آریستو فان 4.0 1 صفحۀ 102 -خرمیلوس: بگو ببینم، چرا همهی انسانها از تو فرار میکنند؟ / -فقر: چون فقر، آنها را اصلاح میکند. درست مثل بچههایی که از تدابیرِ خردمندانهی پدرشان فرار میکنند! 0 0 محمدماهان بوذری 1403/4/6 الکترا: فیلوکتتس، زنان تراخیس، و آژاکس سوفوکلس 4.3 3 صفحۀ 238 آدمی در هیچیک از مراحل عمر خود، به قدر دوران کودکی و بیخبری خوشبخت نیست زیرا هنوز طعم ثمرهٔ شادی یا اندوه را نچشیده است. 1 38 محمدماهان بوذری 1403/3/29 الکترا: فیلوکتتس، زنان تراخیس، و آژاکس سوفوکلس 4.3 3 صفحۀ 130 من گمان میبردم که پایان رنجها آغاز راحتیها خواهد بود، لیکن اکنون دانستم که معنیِ آن… مرگ است! یعنی مردگان از رنج و تعب خود میرهند و در آن دنیا روی آسایش و راحت میبینند. 0 9 محمدماهان بوذری 1403/2/2 اتللو ویلیام شکسپیر 4.1 22 صفحۀ 35 0 7
بریدههای کتاب محمدماهان بوذری محمدماهان بوذری 1403/12/18 وسوسه آنتونیوس قدیس گوستاو فلوبر 3.7 1 صفحۀ 238 اگر او گیتی را آفریده است، پس مشیتش زاید است. اگر او والاترین شکل مشیت است، پس آفرینش نقصان دارد. 0 1 محمدماهان بوذری 1403/8/22 سخن های دیرینه: سی گفتار درباره فردوسی و شاهنامه جلال خالقی مطلق 4.6 3 صفحۀ 118 … شاهنامه در جهان ادب فارسی به کوهی عظیم میماند که سرش در آسمان ناپدید است. و درست همین عظمت است که در کشوری که نقد ادبی از سطح انشاهای ادبی فراتر نرفته، برای شاهنامه شهرتی ناشناس ایجاد کرده است. به سخن دیگر، شاهنامه مشهورترین اثر ادبی فارسی و در عین حال ناشناختهترین آنهاست. 0 4 محمدماهان بوذری 1403/7/4 انتقام دیونوسوس ، دفتر اول : یک مقدمه انتقادی محمد رضایی راد 5.0 1 صفحۀ 15 بله، آتنِ قرن پنجم پم بهواقع یک المپ زمینی بود که در آن، ایزدانِ انسانی کنار هم نشسته بودند و داشتند طرح تمام تاریخ آینده را میریختند. 0 8 محمدماهان بوذری 1403/6/18 آرزوهای بر باد رفته اونوره دو بالزاک 3.7 2 صفحۀ 320 خیال نکنید که دنیای سیاست خیلی زیباتر از این دنیای ادبیات است: در این دو دنیا همهچیز در تباهی است، هر انسانی در آنجا یا تباهکننده است یا تباهشده. 0 5 محمدماهان بوذری 1403/4/13 اکلسیازوس و پلوتوس (مجموعه کمدی های آریستوفان) آریستو فان 4.0 1 صفحۀ 102 -خرمیلوس: بگو ببینم، چرا همهی انسانها از تو فرار میکنند؟ / -فقر: چون فقر، آنها را اصلاح میکند. درست مثل بچههایی که از تدابیرِ خردمندانهی پدرشان فرار میکنند! 0 0 محمدماهان بوذری 1403/4/6 الکترا: فیلوکتتس، زنان تراخیس، و آژاکس سوفوکلس 4.3 3 صفحۀ 238 آدمی در هیچیک از مراحل عمر خود، به قدر دوران کودکی و بیخبری خوشبخت نیست زیرا هنوز طعم ثمرهٔ شادی یا اندوه را نچشیده است. 1 38 محمدماهان بوذری 1403/3/29 الکترا: فیلوکتتس، زنان تراخیس، و آژاکس سوفوکلس 4.3 3 صفحۀ 130 من گمان میبردم که پایان رنجها آغاز راحتیها خواهد بود، لیکن اکنون دانستم که معنیِ آن… مرگ است! یعنی مردگان از رنج و تعب خود میرهند و در آن دنیا روی آسایش و راحت میبینند. 0 9 محمدماهان بوذری 1403/2/2 اتللو ویلیام شکسپیر 4.1 22 صفحۀ 35 0 7