بریدههای کتاب حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا مهدی 1403/4/18 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 147 0 1 مهدی 1403/4/25 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 203 0 3 مهدی 1403/4/21 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 163 0 2 مهدی 1403/4/21 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 168 0 3 محمدعرفان ابوطالبی 1404/4/9 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 112 امام حسین ع مظهر جهاد و شهادت بود. آری، چنین است، ولی آن حضرت نماد صلح و سلامت نیز بود. «این نه تناقض، که تضاد است» و نشانهٔ کمال و جامعیت. 0 0 محمدعرفان ابوطالبی 1404/4/18 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 450 در شرح حال آیتالله دریچهای نوشتهاند که در منابر شبهای عاشورا میگفت: «من فقط این را میدانم که امام حسین -ع- را کشتند. مابقی را من نمیدانم. و این چیزهایی که بعضی میخوانند، من به گردن نمیگیرم.» 0 5 امیر راد 1404/5/17 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 255 مسلمانان امام حسین، نماز میخواندند و روزه میگرفتند و زکات میدادند و به حج میرفتند، اما حساسیت سیاسی نداشتند و به ظلم خلیفه و عمالش بیاعتنا بودند. حکومت با سلاح زر و زور، زبانهای مخالف را میبرید و میخرید، ولی مردم لب به اعتراض نمیگشودند و دلخوش بودند که خدا را عبادت میکنند ام حسین علیهم السلام فریادی در سکوت بود و فساد حکومت را چندان مهم میشمرد که میفرمود:(( مگر نمیبینید که به حق عمل نمیکنند و از باطل نمیپرهیزند؟)) همچنین:(( هر کس فرمانروای ستمگری را ببیند ... و با کردار و گفتارش بر وی نشورد، بر خداست که او را در جایگاه آن ستمگر درآورد.)) 0 1 امیر راد 1404/5/21 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 278 امام حسین علیهم السلام در کربلا برای جلوگیری از جنگ چند پیشنهاد ارائه داد. این پیشنهادها چندان کارآمد بود که حر را به آنجا رساند که باید با آن حضرت مصالحه کرد. پس خطاب به سپاه عمر بن سعد گفت چرا یکی از پیشنهادها را نمیپذیرید تا از جنگ مصون بمانید؟ اما سپاهیان گفتند که فرمانده ما عمر بن سعد است و این سخن را به او بگو؛ یعنی ما ماموریم و معذور. همچنین حر به عمر بن سعد گفت چرا میخواهی با حسین جنگ کنی یکی از پیشنهادهایش را نمیپذیری؟ عمر بن سعد گفت اگر کار با من بود، رضایت میدادم، ولی ابن زیاد فرمانده است و او نپذیرفت؛ یعنی من مامورم و معذور. 0 0 امیر راد 1404/6/8 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 442 در علوم عقلی باید مستدل سخن گفت و در علوم نقلی مستند. 0 1 امیر حسینی کلورزی 1403/2/23 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 241 هر بیگناهی که در سرزمینی کشته میشود، حاکم آن در برابرش مسئول است؛ حتی اگر به فرمان او نباشد. حاکمان در برابر عمل عمالشان مسئولند و کارهای آنان در کارنامه او نیز نوشته میشود. از پیامبر خدا (ص) روایت کردهاند: «عُمّالُکم کَاَعْمالِکم». یعنی کارگزاران شما چون کارهای شما هستند. بنابراین یزید در برابر عمل ابنزیاد مسئول است و نمیتوان به این بهانه که فرمان کشتن امام حسین را نداده بود، تبرئهاش کرد. 0 2
بریدههای کتاب حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا مهدی 1403/4/18 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 147 0 1 مهدی 1403/4/25 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 203 0 3 مهدی 1403/4/21 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 163 0 2 مهدی 1403/4/21 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 168 0 3 محمدعرفان ابوطالبی 1404/4/9 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 112 امام حسین ع مظهر جهاد و شهادت بود. آری، چنین است، ولی آن حضرت نماد صلح و سلامت نیز بود. «این نه تناقض، که تضاد است» و نشانهٔ کمال و جامعیت. 0 0 محمدعرفان ابوطالبی 1404/4/18 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 450 در شرح حال آیتالله دریچهای نوشتهاند که در منابر شبهای عاشورا میگفت: «من فقط این را میدانم که امام حسین -ع- را کشتند. مابقی را من نمیدانم. و این چیزهایی که بعضی میخوانند، من به گردن نمیگیرم.» 0 5 امیر راد 1404/5/17 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 255 مسلمانان امام حسین، نماز میخواندند و روزه میگرفتند و زکات میدادند و به حج میرفتند، اما حساسیت سیاسی نداشتند و به ظلم خلیفه و عمالش بیاعتنا بودند. حکومت با سلاح زر و زور، زبانهای مخالف را میبرید و میخرید، ولی مردم لب به اعتراض نمیگشودند و دلخوش بودند که خدا را عبادت میکنند ام حسین علیهم السلام فریادی در سکوت بود و فساد حکومت را چندان مهم میشمرد که میفرمود:(( مگر نمیبینید که به حق عمل نمیکنند و از باطل نمیپرهیزند؟)) همچنین:(( هر کس فرمانروای ستمگری را ببیند ... و با کردار و گفتارش بر وی نشورد، بر خداست که او را در جایگاه آن ستمگر درآورد.)) 0 1 امیر راد 1404/5/21 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 278 امام حسین علیهم السلام در کربلا برای جلوگیری از جنگ چند پیشنهاد ارائه داد. این پیشنهادها چندان کارآمد بود که حر را به آنجا رساند که باید با آن حضرت مصالحه کرد. پس خطاب به سپاه عمر بن سعد گفت چرا یکی از پیشنهادها را نمیپذیرید تا از جنگ مصون بمانید؟ اما سپاهیان گفتند که فرمانده ما عمر بن سعد است و این سخن را به او بگو؛ یعنی ما ماموریم و معذور. همچنین حر به عمر بن سعد گفت چرا میخواهی با حسین جنگ کنی یکی از پیشنهادهایش را نمیپذیری؟ عمر بن سعد گفت اگر کار با من بود، رضایت میدادم، ولی ابن زیاد فرمانده است و او نپذیرفت؛ یعنی من مامورم و معذور. 0 0 امیر راد 1404/6/8 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 442 در علوم عقلی باید مستدل سخن گفت و در علوم نقلی مستند. 0 1 امیر حسینی کلورزی 1403/2/23 حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا محمد اسفندیاری 4.3 6 صفحۀ 241 هر بیگناهی که در سرزمینی کشته میشود، حاکم آن در برابرش مسئول است؛ حتی اگر به فرمان او نباشد. حاکمان در برابر عمل عمالشان مسئولند و کارهای آنان در کارنامه او نیز نوشته میشود. از پیامبر خدا (ص) روایت کردهاند: «عُمّالُکم کَاَعْمالِکم». یعنی کارگزاران شما چون کارهای شما هستند. بنابراین یزید در برابر عمل ابنزیاد مسئول است و نمیتوان به این بهانه که فرمان کشتن امام حسین را نداده بود، تبرئهاش کرد. 0 2