بریدههای کتاب نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی علی عقیلی نسب 1403/1/29 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 43 به گمانم این حالت را بتوان بیماریِ خاطراتنویسی گفت: آن شک برطرف نشدنی به ارزش آنچه آدمی در دفتر خاطرات مینویسد. 1 36 روژان صادقی 1403/8/26 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 13 اما هیچچیز آزارندهتر از اجبار به روبهرو شدن با وسایل یک انسان مرده نیست. همه چیز راکد است: این وسایل تنها در خدمت آن حیاتی معنا دارند که از آنها استفاده میکند. 0 30 علی عقیلی نسب 1403/1/30 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 107 سائول فریدلندر به خاطر اینکه پدر و مادرش مزاری ندارند احساس میکند باید بنویسد:((نوشتن... دستکم نوعی حضور را ثبت میکند)) پرک دربارهی پیوند نوشتن و حضور چنین خوشبین نیست:(( میدانم آنچه میگویم بیمعنا و خنثاست: نشانهای است سراسر آکنده از نیستی و فنا... من هرگز(حتا در بازگوییهای همیشگیام) چیز تازهای کشف نخواهم کرد. فقط پژواک آخرین واژهای را که در وقت نوشتن غایب است میشنوم و رسوایی سکوت آنها[واژهها] را و خاموشی خویش را.)) 2 7 روژان صادقی 1403/10/1 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 334 دوست دارم چشمانم را، وقتی به تو مینگرند، ببینم. 1 25 علی عقیلی نسب 1403/2/1 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 163 دلم میخواهد یک روز بعد از مرگم را ببینم. فقط همین. دنیایی که بدون من ادامه دارد. تلفنهایی که زنگ میزنند و کسانی که گوشی را برمیدارند. بچههایی که به مدرسه میروند. دنیای بدون من. 4 32 روژان صادقی 1403/9/10 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 115 پیچیدگی زندانهای قدیم با معماری حصاروارشان جای خود را به معماری هندسی ساده و اقتصادی بخشید و اثر قدرت با نیروی جبری آن به عرصهی اِعمال سطحی و آشکار قدرت انتقال یافت. فردی که از انقیاد و تحت نظر بودنش آگاه است خودبهخود الزامات و محدودیتهای قدرت را بر خویشتن اعمال میکند. بدین ترتیب، قدرت از بار فیزیکی خود کاسته، رفتهرفته به قدرتی غیرفیزیکی بدل میشود. 4 8 روژان صادقی 1403/9/12 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 161 ما به جهانی مبتنی بر جزئیات نیازمندیم، آن چیزهای کوچک که از چیزهای بزرگ مهمترند، زیرا زندگیسازند. 0 31
بریدههای کتاب نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی علی عقیلی نسب 1403/1/29 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 43 به گمانم این حالت را بتوان بیماریِ خاطراتنویسی گفت: آن شک برطرف نشدنی به ارزش آنچه آدمی در دفتر خاطرات مینویسد. 1 36 روژان صادقی 1403/8/26 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 13 اما هیچچیز آزارندهتر از اجبار به روبهرو شدن با وسایل یک انسان مرده نیست. همه چیز راکد است: این وسایل تنها در خدمت آن حیاتی معنا دارند که از آنها استفاده میکند. 0 30 علی عقیلی نسب 1403/1/30 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 107 سائول فریدلندر به خاطر اینکه پدر و مادرش مزاری ندارند احساس میکند باید بنویسد:((نوشتن... دستکم نوعی حضور را ثبت میکند)) پرک دربارهی پیوند نوشتن و حضور چنین خوشبین نیست:(( میدانم آنچه میگویم بیمعنا و خنثاست: نشانهای است سراسر آکنده از نیستی و فنا... من هرگز(حتا در بازگوییهای همیشگیام) چیز تازهای کشف نخواهم کرد. فقط پژواک آخرین واژهای را که در وقت نوشتن غایب است میشنوم و رسوایی سکوت آنها[واژهها] را و خاموشی خویش را.)) 2 7 روژان صادقی 1403/10/1 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 334 دوست دارم چشمانم را، وقتی به تو مینگرند، ببینم. 1 25 علی عقیلی نسب 1403/2/1 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 163 دلم میخواهد یک روز بعد از مرگم را ببینم. فقط همین. دنیایی که بدون من ادامه دارد. تلفنهایی که زنگ میزنند و کسانی که گوشی را برمیدارند. بچههایی که به مدرسه میروند. دنیای بدون من. 4 32 روژان صادقی 1403/9/10 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 115 پیچیدگی زندانهای قدیم با معماری حصاروارشان جای خود را به معماری هندسی ساده و اقتصادی بخشید و اثر قدرت با نیروی جبری آن به عرصهی اِعمال سطحی و آشکار قدرت انتقال یافت. فردی که از انقیاد و تحت نظر بودنش آگاه است خودبهخود الزامات و محدودیتهای قدرت را بر خویشتن اعمال میکند. بدین ترتیب، قدرت از بار فیزیکی خود کاسته، رفتهرفته به قدرتی غیرفیزیکی بدل میشود. 4 8 روژان صادقی 1403/9/12 نقش هایی به یاد: گذری بر ادبیات خاطره نویسی احمد اخوت 3.7 6 صفحۀ 161 ما به جهانی مبتنی بر جزئیات نیازمندیم، آن چیزهای کوچک که از چیزهای بزرگ مهمترند، زیرا زندگیسازند. 0 31