بریده کتابهای تعلیم و تربیت در اسلام علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/16 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 84 0 0 فرشته غلامی 1402/12/5 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 375 مراحل تربیت شخصی فرد: مشارطه: برنامهریزی و با خود شرط بستن برای اجرای برنامه مراقبه: مراقبت کردن از خود در اجرای برنامه محاسبه: حساب کشیدن از خود و بررسی عمل به برنامه معاتبه: خود را عتاب کردن و ملامت کردن در صورت تخلف از برنامه(تخلف جزئی) معاقبه: خود را عقوبت کردن و جبران کمکاریها با کارهای سختتر در صورت تخلف از برنامه(تخلف زیاد) #تعلیم_و_تربیت_در_اسلام📚 #شهید_مطهری 🖊 0 12 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/14 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 56 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/11 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 45 0 0 علی راد 1402/8/9 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 19 0 1 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/5/4 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 274 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/5/4 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 289 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/22 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 144 0 1 خانم کاف🌻 1403/6/12 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 27 اسلام که نگفته دین را بیاموزید، گفته دین را عمل کنید. ولی وقتی میخواهیم دین را عمل کنیم، بدون آموختنش ممکن نیست. 0 4 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/17 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 88 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/22 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 147 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/26 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 190 0 0 فرشته غلامی 1402/11/28 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 198 پوکترین و بیمغزترین حرفها همین حرف منسوب به زرتشت است که میگوید: < گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک>. آخر نیکی چه هست؟ مثل این است که از مهندسی برای ساختمان یک مسجد طرح بخواهند، بعد به او بگویند طرح شما چیست؟ بگوید یک ساختمان خوب. اول باید دید "خوب" در نظر او چیست؟ یا به یک خیاط بگویند چه مدل لباس میدوزی؟ بگوید یک مدل خوب! ولی معلوم نباشد خوبِ او چگونه است. وقتی میگوییم اصول و مبانی اخلاق اسلامی، معنایش این است که ببینیم اسلام چه چیزهایی را اخلاق خوب میداند و چه چیزهایی را اخلاق بد؛ در اینصورت ما میتوانیم روش اخلاقی و تربیتی اسلام را بفهمیم. #تعلیم_و_تربیت_در_اسلام #شهید_مطهری 1 5 خانم کاف🌻 1403/6/15 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 83 مکاتب اخلاقی که از قدیم بوده بیشتر مذهبی بوده و بس، و به هر نسبت که دین و ایمان ضعیف گردیده عملًا دیده شده است که اخلاق بشر پایین آمده. 0 2 فرزانه عبداللهی 1402/4/8 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 101 انسان یعنی انسانیت، یعنی فضایل انسانی، نه این گوشت و پوست. اگر انسان این گوشت و پوست بخواهد باشد هیچ فرقی میان انسان و حیوان نیست، انسان هم حیوانی است که جانی دارد و میخورد و میخوابد و شهواتی دارد، پس برایش نمیتوان ارزش قائل شد. وقتی میگوییم «انسان»، به اعتبار آن کمالات و اعتبارهای انسانی میگوییم. اگر کسی ضد انسان باشد و در واقع انسان بالقوه و ضد انسان بالفعل باشد، او انسان شمرده نمیشود. 0 4 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/22 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 143 0 0 خانم کاف🌻 1403/6/12 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 33 جهل غالباً در احادیث در مقابل علم نیست، در مقابل عقل است، یعنی بیفکری نه بیعلمی. برای بی فکری و حساب نکردن انسان کافی است که هرچه را میشنود باور و نقل کند. 0 2 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/14 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 57 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/9 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 31 0 0
بریده کتابهای تعلیم و تربیت در اسلام علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/16 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 84 0 0 فرشته غلامی 1402/12/5 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 375 مراحل تربیت شخصی فرد: مشارطه: برنامهریزی و با خود شرط بستن برای اجرای برنامه مراقبه: مراقبت کردن از خود در اجرای برنامه محاسبه: حساب کشیدن از خود و بررسی عمل به برنامه معاتبه: خود را عتاب کردن و ملامت کردن در صورت تخلف از برنامه(تخلف جزئی) معاقبه: خود را عقوبت کردن و جبران کمکاریها با کارهای سختتر در صورت تخلف از برنامه(تخلف زیاد) #تعلیم_و_تربیت_در_اسلام📚 #شهید_مطهری 🖊 0 12 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/14 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 56 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/11 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 45 0 0 علی راد 1402/8/9 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 19 0 1 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/5/4 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 274 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/5/4 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 289 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/22 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 144 0 1 خانم کاف🌻 1403/6/12 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 27 اسلام که نگفته دین را بیاموزید، گفته دین را عمل کنید. ولی وقتی میخواهیم دین را عمل کنیم، بدون آموختنش ممکن نیست. 0 4 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/17 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 88 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/22 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 147 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/26 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 190 0 0 فرشته غلامی 1402/11/28 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 198 پوکترین و بیمغزترین حرفها همین حرف منسوب به زرتشت است که میگوید: < گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک>. آخر نیکی چه هست؟ مثل این است که از مهندسی برای ساختمان یک مسجد طرح بخواهند، بعد به او بگویند طرح شما چیست؟ بگوید یک ساختمان خوب. اول باید دید "خوب" در نظر او چیست؟ یا به یک خیاط بگویند چه مدل لباس میدوزی؟ بگوید یک مدل خوب! ولی معلوم نباشد خوبِ او چگونه است. وقتی میگوییم اصول و مبانی اخلاق اسلامی، معنایش این است که ببینیم اسلام چه چیزهایی را اخلاق خوب میداند و چه چیزهایی را اخلاق بد؛ در اینصورت ما میتوانیم روش اخلاقی و تربیتی اسلام را بفهمیم. #تعلیم_و_تربیت_در_اسلام #شهید_مطهری 1 5 خانم کاف🌻 1403/6/15 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 83 مکاتب اخلاقی که از قدیم بوده بیشتر مذهبی بوده و بس، و به هر نسبت که دین و ایمان ضعیف گردیده عملًا دیده شده است که اخلاق بشر پایین آمده. 0 2 فرزانه عبداللهی 1402/4/8 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 101 انسان یعنی انسانیت، یعنی فضایل انسانی، نه این گوشت و پوست. اگر انسان این گوشت و پوست بخواهد باشد هیچ فرقی میان انسان و حیوان نیست، انسان هم حیوانی است که جانی دارد و میخورد و میخوابد و شهواتی دارد، پس برایش نمیتوان ارزش قائل شد. وقتی میگوییم «انسان»، به اعتبار آن کمالات و اعتبارهای انسانی میگوییم. اگر کسی ضد انسان باشد و در واقع انسان بالقوه و ضد انسان بالفعل باشد، او انسان شمرده نمیشود. 0 4 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/22 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 143 0 0 خانم کاف🌻 1403/6/12 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 33 جهل غالباً در احادیث در مقابل علم نیست، در مقابل عقل است، یعنی بیفکری نه بیعلمی. برای بی فکری و حساب نکردن انسان کافی است که هرچه را میشنود باور و نقل کند. 0 2 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/14 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 57 0 0 علیرضا سالمی کوهانستانی 1403/4/9 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 10 صفحۀ 31 0 0