بریده کتابهای طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اسکارلتِ خسته 1403/6/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 210 به تاریخ که برمیگردیم می بینیم اختلاف طبقاتی از جمله دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات.نه فقط اجتماعات عقب مانده قبایلی،نه فقط اجتماعات سرزمین های دور از تمدن ،بلکه در آن کشورها و سرزمین هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره تمدن بشری هستند.در همان جا اتفاقا اخلاف طبقاتی با زشت ترین و کریه ترین صورتی خودش را به ما از لا به لای اوراق تاریخ نشان می دهد. 0 7 مورخ باشی 1403/7/7 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 267 اول بعثت در وجود پیامبر، انقلاب و تحول در باطن او به وجود آمد و بعد همین انقلاب منشأ شد که بتواند دنیایی را به تحول بکشد. اگر خود عوض نمی شد، نمی توانست دنیا را عوض کند و این درسی است برای پیروان پیغمبر، تا بدانند که تا خودشان عوض نشوند، نمی توانند دنیا را عوض کنند. 0 1 حــدیث کریمی 1402/5/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 408 15 33 مریم محسنیزاده 1403/8/19 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 67 ایمان یعنی باور، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن. 0 1 مریم محسنیزاده 1403/8/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 85 متوسل شوید به خدا و آیین خدایی، پناهنده باشید به خدا، متکی باشید به خدا، از هیچکس دیگر، از هیچ قدرت دیگر نهراسید. خدا سرپرست و نگهبان و همجبههٔ شماست. چه نیکو مولایی است، چه نیکو یاوری است پروردگار. 0 1 حــدیث کریمی 1402/4/18 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 53 0 9 Ft.Amd 1403/5/4 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 439 0 12 مشتاق شهادت 1402/12/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 386 2 31 مریم محسنیزاده 1403/8/21 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 99 ارادهٔ خدا و مشیّت خدا_ در موارد معمولی البته_ جز در قالب علتهای طبیعی و عادی جلوهگری نمیکند. شما اگر چنانچه خواستید، تصمیم گرفتید، پای یک سخن هدایتگر و روشنگر نشستید و هدایت شدید، خدا خواسته بود که هدایت بشوید. همین شما اگر تنبلی کردید، اگر سستی کردید، اگر راهِ فهمیدن را روی خودتان بستید، خدا اراده کرده بود که شما نفهمید. اراده کردن خدا به این معناست که وسایل و اسباب عادی پیش آمده یا نیامده؛ اگر با ارادهٔ شما، با خواست شما وسایل و علل عادی، پیش آمده برای انجام گرفتن این معلول، اینجا خدا خواسته، اگر چنانچه شما نخواستید، پیداست که خدا نخواسته؛ نه اینکه نخواستن خدا موجب بشود شما اراده نکنید، نه، شما در اراده کردن آزادید. خدا نخواسته یعنی علت لازم مترتّب نشده، این معنی خدا نخواسته. خب، چرا نمیگوییم علت لازم مترتّب نشده، میگوییم خدا نخواسته؟ برای خاطر اینکه به وجودآورندهٔ علتها و خاصیتبخشِ علتها خدا بود. 0 2 مریم محسنیزاده 3 روز پیش طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 230 "لا تَستَوحِشوا فی طَریقِ الهُدی لِقِلَّةِ اَهلِهِ" [...] در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودنِ رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند، باید ببیند که راه هدایت هست یا نیست. 0 3 FaMoSa 1403/8/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 447 0 1 مشتاق شهادت 1402/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 423 0 9 مونا حلاج 1402/7/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 229 انسان در دنیا پشتیبانها، متکاها، برای خود فرض میکند. همانهایی که عبادتشان میکند؛ همانهایی که اطاعت و عبودیتشان میکند. دلش به آنها گرم است؛ اما روز قیامت این همه دلگرمی و پشتگرمی، این همه حامی و پشتیبان نمیتوانند باری از دوش او بردارند؛ بیچاره!... 0 12 نگین جعفری 1403/6/2 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 35 1 3 زهراسادات هاشمیان 1403/1/17 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 60 0 5 مورخ باشی 1403/5/7 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 36 دین نمی گوید نیروهایت را متوقف بگذار، دین می گوید سرعت بگیر هرچه بیشتر، مسابقه بده هرچه زیادتر، اما به سوی چه؟ به سوی چیزی که شایسته ی توست. سرعتت به سوی مغفرت پروردگار باشد، به سوی آن بهشت برین الهی باشد. 0 2 صـآدْ 1403/5/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 70 ایمانِ ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترسِ از اشکال به وجود آمده باشد. 0 4 کافاِی 🇵🇸 1403/6/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 91 ایمان وقتی از روی ِ تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی ِ کسب ِ خود ِ ایمان ِ تقلیدی، آسانست. 0 10 FaMoSa 1403/7/28 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 396 0 1 محمد حسین 1402/5/24 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 212 همین جور که در جامعه اسلامی این جوری بود. در جامعه اسلامی مردم بند گان خدا بودند نه بند گان قدرتها. حتی در آنوقتی که مسیر جامعة اسلامی انحراف بیدا کرده بود و صددرصد اسلام نبود هم این جور بود. حتی در همان سالهایی که فتح ایران انجام می گرفت، اثر تربیتهای نبوی و قرآنی در مردم بود. يك نفر حاکم سیاسی سر منبر می گوید، اگر من کج شدم مرا راست کنید، يك عرب بیابانی از بای منبر بلند میشود میگوید اگر راست نشدی و کج شدی، با این شمشیر تو را راست خواهیم کرد. آیا سربازها و شرطهها به سرش ریختند؟ او را بهعنوان اخلال در وضع به زندان انداختند، از بین بردند، نابود کردند؟ ابدا. حرف درستی زده بود، حرف منطقیای زده بود. آزادی بهمعنای مطلقالعنانی نه، آزادی بهمعنای تبعیت از يك قانون صحیح انسانی، که در روح انسان، در آن نظم و در آن اجتماع، انسان بار هیچ کس را بر دوش نبرد، حتی بار حاکم را. اگر حاکم از طرف خدا حرف زد. به الهام خدا حرف زد؛ حاکم اسلامیست، حرفش مورد قبول قرار میگیرد. اگر به الهام الهی سخن نگفت، حرف او هم مردود میشود. 0 6
بریده کتابهای طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اسکارلتِ خسته 1403/6/26 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 210 به تاریخ که برمیگردیم می بینیم اختلاف طبقاتی از جمله دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات.نه فقط اجتماعات عقب مانده قبایلی،نه فقط اجتماعات سرزمین های دور از تمدن ،بلکه در آن کشورها و سرزمین هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره تمدن بشری هستند.در همان جا اتفاقا اخلاف طبقاتی با زشت ترین و کریه ترین صورتی خودش را به ما از لا به لای اوراق تاریخ نشان می دهد. 0 7 مورخ باشی 1403/7/7 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 267 اول بعثت در وجود پیامبر، انقلاب و تحول در باطن او به وجود آمد و بعد همین انقلاب منشأ شد که بتواند دنیایی را به تحول بکشد. اگر خود عوض نمی شد، نمی توانست دنیا را عوض کند و این درسی است برای پیروان پیغمبر، تا بدانند که تا خودشان عوض نشوند، نمی توانند دنیا را عوض کنند. 0 1 حــدیث کریمی 1402/5/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 408 15 33 مریم محسنیزاده 1403/8/19 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 67 ایمان یعنی باور، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن. 0 1 مریم محسنیزاده 1403/8/20 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 85 متوسل شوید به خدا و آیین خدایی، پناهنده باشید به خدا، متکی باشید به خدا، از هیچکس دیگر، از هیچ قدرت دیگر نهراسید. خدا سرپرست و نگهبان و همجبههٔ شماست. چه نیکو مولایی است، چه نیکو یاوری است پروردگار. 0 1 حــدیث کریمی 1402/4/18 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 53 0 9 Ft.Amd 1403/5/4 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 439 0 12 مشتاق شهادت 1402/12/22 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 386 2 31 مریم محسنیزاده 1403/8/21 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 99 ارادهٔ خدا و مشیّت خدا_ در موارد معمولی البته_ جز در قالب علتهای طبیعی و عادی جلوهگری نمیکند. شما اگر چنانچه خواستید، تصمیم گرفتید، پای یک سخن هدایتگر و روشنگر نشستید و هدایت شدید، خدا خواسته بود که هدایت بشوید. همین شما اگر تنبلی کردید، اگر سستی کردید، اگر راهِ فهمیدن را روی خودتان بستید، خدا اراده کرده بود که شما نفهمید. اراده کردن خدا به این معناست که وسایل و اسباب عادی پیش آمده یا نیامده؛ اگر با ارادهٔ شما، با خواست شما وسایل و علل عادی، پیش آمده برای انجام گرفتن این معلول، اینجا خدا خواسته، اگر چنانچه شما نخواستید، پیداست که خدا نخواسته؛ نه اینکه نخواستن خدا موجب بشود شما اراده نکنید، نه، شما در اراده کردن آزادید. خدا نخواسته یعنی علت لازم مترتّب نشده، این معنی خدا نخواسته. خب، چرا نمیگوییم علت لازم مترتّب نشده، میگوییم خدا نخواسته؟ برای خاطر اینکه به وجودآورندهٔ علتها و خاصیتبخشِ علتها خدا بود. 0 2 مریم محسنیزاده 3 روز پیش طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 230 "لا تَستَوحِشوا فی طَریقِ الهُدی لِقِلَّةِ اَهلِهِ" [...] در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودنِ رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند، باید ببیند که راه هدایت هست یا نیست. 0 3 FaMoSa 1403/8/6 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 447 0 1 مشتاق شهادت 1402/12/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 423 0 9 مونا حلاج 1402/7/23 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 229 انسان در دنیا پشتیبانها، متکاها، برای خود فرض میکند. همانهایی که عبادتشان میکند؛ همانهایی که اطاعت و عبودیتشان میکند. دلش به آنها گرم است؛ اما روز قیامت این همه دلگرمی و پشتگرمی، این همه حامی و پشتیبان نمیتوانند باری از دوش او بردارند؛ بیچاره!... 0 12 نگین جعفری 1403/6/2 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 35 1 3 زهراسادات هاشمیان 1403/1/17 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 60 0 5 مورخ باشی 1403/5/7 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 36 دین نمی گوید نیروهایت را متوقف بگذار، دین می گوید سرعت بگیر هرچه بیشتر، مسابقه بده هرچه زیادتر، اما به سوی چه؟ به سوی چیزی که شایسته ی توست. سرعتت به سوی مغفرت پروردگار باشد، به سوی آن بهشت برین الهی باشد. 0 2 صـآدْ 1403/5/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 70 ایمانِ ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترسِ از اشکال به وجود آمده باشد. 0 4 کافاِی 🇵🇸 1403/6/11 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 91 ایمان وقتی از روی ِ تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی ِ کسب ِ خود ِ ایمان ِ تقلیدی، آسانست. 0 10 FaMoSa 1403/7/28 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 396 0 1 محمد حسین 1402/5/24 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 4.9 70 صفحۀ 212 همین جور که در جامعه اسلامی این جوری بود. در جامعه اسلامی مردم بند گان خدا بودند نه بند گان قدرتها. حتی در آنوقتی که مسیر جامعة اسلامی انحراف بیدا کرده بود و صددرصد اسلام نبود هم این جور بود. حتی در همان سالهایی که فتح ایران انجام می گرفت، اثر تربیتهای نبوی و قرآنی در مردم بود. يك نفر حاکم سیاسی سر منبر می گوید، اگر من کج شدم مرا راست کنید، يك عرب بیابانی از بای منبر بلند میشود میگوید اگر راست نشدی و کج شدی، با این شمشیر تو را راست خواهیم کرد. آیا سربازها و شرطهها به سرش ریختند؟ او را بهعنوان اخلال در وضع به زندان انداختند، از بین بردند، نابود کردند؟ ابدا. حرف درستی زده بود، حرف منطقیای زده بود. آزادی بهمعنای مطلقالعنانی نه، آزادی بهمعنای تبعیت از يك قانون صحیح انسانی، که در روح انسان، در آن نظم و در آن اجتماع، انسان بار هیچ کس را بر دوش نبرد، حتی بار حاکم را. اگر حاکم از طرف خدا حرف زد. به الهام خدا حرف زد؛ حاکم اسلامیست، حرفش مورد قبول قرار میگیرد. اگر به الهام الهی سخن نگفت، حرف او هم مردود میشود. 0 6