Finu

تاریخ عضویت:

مرداد 1402

Finu

@finusajadi

3 دنبال شده

2 دنبال کننده

                خواهر کوچیکهٔ الکساندر سوپرترمپ،
شاگرد مکتب حق؛
نهالکی خسته🍃
              
finusajadi
https://t.me/siyyyahe

یادداشت‌ها

Finu

Finu

1404/4/14

        چندتا نکته از این کتاب نظر من رو جلب کرد:
🔻پرستش هرچیزی غیر از خدا در طی تاریخ، دارای وجوه مشترکی غیرقابل چشم پوشی بوده و این، نشون‌دهندهٔ ریشهٔ مشترک این ایده است.
🔻 شیطان ماهیتا از اجنه است. ماهیت جن هم چیزی صرفا متافیزیک نیست؛ بلکه نوعی خاصی از مادیت رو در خودش داره.(نور و آتش) بنابراین وساوسی که توسط شیطان به انسان القا می‌شه، یک القای حقیقی و واقعیه. چه بسا بسیاری از بیماری‌های روان هم در اثر تاثیر این هویت مادی، بر مغز انسان باشه.(خلاصه نمی‌شه این فرضیه رو که شیطان و القائات شیطانی(جنی) می‌تونن موجب بروز یکسری از بیماری‌های روان بشن رو رد کرد(بر اساس عقل و نقل). 
🔻 برقراری ارتباط شیطان با انسان، از طریق مَسّ ممکن می‌شه که توضیحش در آیه ۲۷۵ سورهٔ مبارکهٔ بقره اومده.
🔻 تمام معاصی توسط شیاطین القا شده. ولی بعضی از اعمال توسط شیاطینی که به ماده درآومده‌ن به انسان آموزش داده شده. مثال تاریخی‌ش هم عمل لواطه که شیطان(جن)، وقتی زمینه و راه حضورش فراهم شد، در شکل جوانی دراومد و به مردم آموزشش داد.
🔻 در بیشتر خطاب‌های قرآن، انسان و جن، هردو مورد تنبه قراره گرفته‌ن و هردو، مخاطب پیام خدا هستند. این، نشون‌دهندهٔ وجوه مشترک فراوانی بین این دو بُعد مختلف از ماده‌ست.
      

0

باشگاه‌ها

این کاربر هنوز عضو باشگاهی نیست.

چالش‌ها

بریده‌های کتاب

Finu

Finu

1404/4/2

بریدۀ کتاب

صفحۀ 70

«...بلکه اسلام یک رژیم معتدل با شناخت مالکیت و احترام به آن به نحو محدود در پیدا شدن مالکیت و مصرف[است] که اگر به حق به آن عمل شود، چرخ‌های اقتصاد سالم به راه می‌افتد و عدالت اجتماعی که لازمهٔ یک رژیم سالم است، تحقق می‌یابد. در اینجا نیز یک دسته با کج‌فهمی‌ها و بی‌اطلاعی از اسلام و اقتصاد سالم آن، در طرف مقابل دستهٔ اول (لیبرال‌ها) قرار گرفته و گاهی با تمسک به بعضی آیات یا جملات نهج‌البلاغه، اسلام را موافق با مکتب‌های انحرافی مارکس و امثال او معرفی نموده‌اند و توجه به سایر آیات و فقرات نهج‌البلاغه ننموده و سرخود، به فهم قاصر خود به‌پاخاسته و «مذهب اشتراکی» را تعقیب می‌کنند و از کفر و دیکتاتوری و اختناق کوبنده که ارزش‌های انسانی را نادیده گرفته و یک حزب اقلیت از توده‌های انسانی که مثل حیوانات عمل می‌کنند، حمایت می‌کنند. وصیت من به مجلس و شورای نگهبان و دولت و رئیس‌جمهور و شورای قضایی آن است که در مقابل احکام خداوند متعال خاضع بوده تحت تاثیر تبلیغات بی‌محتوای قطب ظالم چپاولگر سرمایه‌داری و قطب ملحد اشتراکی و کمونیستی واقع نشوید، و به مالکیت و سرمایه‌های مشروع با حدود اسلامی احترام بگذارید به ملت اطمینان دهید تا سرمایه‌ها و فعالیت‌های سازنده به کار افتند و دولت و کشور را به خودکفایی و صنایع سبک و سنگین برسانند. و به ثروتمندان و پولداران مشروع وصیت می‌کنم که ثروت‌های عادلانه خود را به کار اندازید و به فعالیت سازنده در مزارع و روستاها و کارخانه‌ها برخیزید که این خود عبادتی ارزشمند است.»

0

Finu

Finu

1404/4/2

بریدۀ کتاب

صفحۀ 125

«ما هرگز نمی‌توانیم به معصومیت و زیبایی ادعایی جامعهٔ بسته بازگردیم؛ به مجرد اینکه احساس کنیم باید عهده‌دار مسئولیتهای شخصی شویم، دیگر نخواهیم توانست به وضعی بازگردیم که در آن بی‌چون و چرا در برابر جادوی قبیله سر بنهیم. هرچه بیشتر برای بازگشت به عصر پهلوانیِ قبیله‌پرستی بکوشیم، این یقین بیشتر می‌شود که کارمان به دستگاه تفتیش عقاید و پلیس مخفی خواهد کشید. هیچ بازگشتی به وضع هماهنگ طبیعی امکان‌پذیر نیست. اگر بازگردیم، باید آن راه را تا انتها بپیماییم-باید به حیوانات رجعت کنیم. این مسأله‌ای است که باید با صراحت و شهامت با آن روبه‌رو شویم. اگر در رویای بازگشت به عهد کودکی فرو برویم، اگر وسوسه شویم که به دیگران تکیه کنیم و از این راه خوش و خوشبخت شویم، اگر هراس به دل راه دهیم و از این فشار تن بزنیم، آنگاه لااقل باید با درک روشن تصمیمی که در پیش داریم به خود نیرو ببخشیم. می‌توانیم راه رجعت به حیوانات را پیش گیریم؛ ولی اگر بخواهیم انسان بمانیم، یک راه بیشتر نیست و آن راه ورود به جامعهٔ باز است. باید راهمان را به درون مجهولات و شبهات و ناامنیها ادامه دهیم، تا به بهترین وجه، هم برای حصول ایمنی برنامه بریزیم و هم برای آزادی.» در سنگر آزادی-هایک_

0

فعالیت‌ها

فعالیتی یافت نشد.