نظرها (11)
1401/10/30
15
11
47
(0/1000)
نظرات
1401/10/30
انتخاب های خوب لیست به کنار ، متنی که نوشته بودیدعجیب مختصر و مفید بود ! ، واقعا ممنون
1
0
1401/11/2
سلام. دست شما درد نکنه. دربارهٔ «چهگونگی» ممکنه بیشتر توضیح بدید؟ منظور زبان و ویژگیهای زبانی اثر هست یا چه موارد دیگری؟ داستانهای پستمدرن (فراداستانها) را هم با این سه معیار باید ارزیابید؟
2
0
1401/11/2
سلام؛ مقصود من از چگونگی،نحوه ارتباط میان دال ها و مدلول ها و شفافیت ساختار داستان است . فرم داستان می بایست روی نظم و حساب پیش رود تا به معنا یا معانی احتمالی منتهی گردد...
0
1401/11/2
البته آنچه گفتم حاصل کوشش در خلق یک ملاک اندیشگرانه بود که عمومیت داشته باشد؛ در دنیای ادبیات و علوم انسانی قطعیت و حتمیتی وجود ندارد. درباره داستان های پست مدرن البته بنده هنوز چیز زیادی نمیدانم و فکر نمیکنم با اینفرمان بشود طرفی بست.
0
1402/5/10
جای مجموعه داستانهای: لاتاری، چخوف و چند داستان دیگر و مرگ در جنگل خالی است هر چند که آثار دیگری هستند که نخواندهام اما شنیدهام که آثار قابل توجهی هستند
0
1402/5/12
در مورد سوال سوم: که چه راستش نمیشود معیار کاملی برای این مسئله دانست مثلا منِ خوانندهی ایرانی وقتی با آثار چخوف مواجه میشوم جواب که چه برایم نامشخص است و با این معیار آثار چخوف ارزشی ندارند. در صورتی که چخوف هر چند نویسندهای پوچگرا بود(و همین پوچ گرایی باعث میشود در جواب که چه باز بمانیم) اما ارزش آثارش بسیار بالا هستند
0
1402/5/12
سه کتاب محمود هم مجموعه داستان قوی ای نیست. اولین کار محمود است. داستان کوتاه های بهتر زیاد دارد. خودم قصه آشنا رو پیشنهاد می دهم اضافه کنید. در مرتبه بعد زائری زیر باران.
0
سید محمد بهروزنژاد
1402/5/12
0